Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-Series

Tomasson

Aanbevolen berichten

Aangezien bij de Walking Dead steeds 1 aflevering per week (?) beschikbaar komt, ook maar aan iets nieuws begonnen: Squid Game. Aziatische serie met een Battle Royale gehalte (na 2 afleveringen dan). Mensen met schulden gaan meedoen met spellen waarbij ze veel geld kunnen verdienen, maar uiteraard met dodelijk slachtoffers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei NicoHaak:

Hier dus enkele dagen terug begonnen aan sex education. Seizoen 1 er doorheen gejaagd en nu aflevering 2 seizoen 2. En hoor overal dat het net uitgekomen seizoen 3 nog beter is nog. Top serie.

Seizoen drie net afgerond. Is inderdaad een erg leuke serie die super makkelijk weg kijkt. De humor en de setting zijn echt top. Naar mijn inziens worden een aantal relaties wel iets te gecompliceerd gemaakt naarmate de serie zich vordert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Beppu:

Seizoen drie net afgerond. Is inderdaad een erg leuke serie die super makkelijk weg kijkt. De humor en de setting zijn echt top. Naar mijn inziens worden een aantal relaties wel iets te gecompliceerd gemaakt naarmate de serie zich vordert. 

Hmmm, gisteren nog 3 afelveringen gekeken en voor ik het wist was het 01:00. Wat je bedoeld met je opmerkingen over te gecompliceerde relaties ga ik dan nog zien straks. Valt me nu in seizoen 2 vooral op dat relaties zo snel veranderen. Als dat zo door blijft gaan en ze nog meerdere seizoenen gaan maken, dan heeft straks iedereen het met elkaar gedaan :cab: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei NicoHaak:

Hmmm, gisteren nog 3 afelveringen gekeken en voor ik het wist was het 01:00. Wat je bedoeld met je opmerkingen over te gecompliceerde relaties ga ik dan nog zien straks. Valt me nu in seizoen 2 vooral op dat relaties zo snel veranderen. Als dat zo door blijft gaan en ze nog meerdere seizoenen gaan maken, dan heeft straks iedereen het met elkaar gedaan :cab: 

Dit bedoel ik vooral en dit vind ik vaak erg onnodig. Maar goed, het is ook niet echt een serie om heel serieus te nemen en vooral lekker weg te kijken en te lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Kyrill:

Oh echt , meen je niet amigo. Ik nam het heel serieus ;c

Vooral die megalul van die pestkop zeker? 

Op 23-9-2021 om 00:15 zei Chiemel:

Aangezien bij de Walking Dead steeds 1 aflevering per week (?) beschikbaar komt, ook maar aan iets nieuws begonnen: Squid Game. Aziatische serie met een Battle Royale gehalte (na 2 afleveringen dan). Mensen met schulden gaan meedoen met spellen waarbij ze veel geld kunnen verdienen, maar uiteraard met dodelijk slachtoffers. 

Deze gaat nu bij snel; weer wat anders. Blijft een Battle Royale in een modern jasje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-9-2021 om 14:16 zei Beppu:

Dit bedoel ik vooral en dit vind ik vaak erg onnodig. Maar goed, het is ook niet echt een serie om heel serieus te nemen en vooral lekker weg te kijken en te lachen.

Heb seizoen drie nu ook klaar en 100% eens. De magie van maeve en otis is hierdoor ook wel verkloot helaas. Desalniettemin wel nog voldoende gelachen de eerste afleveringen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Chiemel:

Gaat nu trouwens ook bijzonder hard met het uitkomen van nieuwe series en seizoenen, is echt niet meer bij te houden. Vanavond maar ff Sex Education en Squid Game afronden, daarna Casa de Papel denk ik. 

De trailer ziet er heel gaaf uit. Hier ga ik eens in duiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Clickbait is ook een leuke serie! nog twee afleveringen en ik ben er al weer doorheen.

Op 27-9-2021 om 12:27 zei The Saint:

Op Appletv is Foundation begonnen. “Verfilming” van de boeken van Asimov. Mega project geweest, wat het ongetwijfeld niet waar gaat maken. 

Staat ook nog op de lijst, maar de lijst wordt momenteel te snel te lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Clickbait is inderdaad verrassend goed.  Mijn lijst is ook echt te lang aan het worden. Ook geen idee wanneer dit weg te werken. Lig met deze omschakeling naar de winter s’avonds om half 10 al op apengapen. 

Op HBO een beginnetje gemaakt met Godfather of Harlem en ook Squid Game geprobeerd, kom er alleen echt niet doorheen. Die hoofdrolspeler trek ik echt niet. Is nog erger als je de taal op Engels zet ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Squid Game bijna afgerond. Hele gave serie. Kreeg bij veel van de spannende scenes (waar ze een spel spelen) naast dat ik op het puntje van mijn stoel zat ook een beetje een naar gevoel. Een soort claustrofobie doordat de deelnemers geen kant op konden en in veel gevallen echt op de dood zaten te wachten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-9-2021 om 12:27 zei The Saint:

Op Appletv is Foundation begonnen. “Verfilming” van de boeken van Asimov. Mega project geweest, wat het ongetwijfeld niet waar gaat maken. 

Foundation zijn iig goede boeken heb iig de 1e gelezen en 2e dacht ik ook, ben fan. 3e boek helaas nog niet gelezen. Thx voo de tip misschien binnenkort downloaden....

Maar voorlopig nog bezig met iig;

Star Trek Deep Space nine;

net seizoen 7 aflevering 24 gekeken. Ik heb nu 180 van de 181 episodes van de hele serie gezien. En ik vind het magistraal goed zeg. Elk seizoen heeft 26 episodes van 40-45 minuten. Seizoen 7 het laatste seizoen heeft er 25. Gewoon op  netflix te zien. Elk seizoen tot dusver vind ik minimaal een 8,9 of een 10. Ook seizoen 7 gaat voor mij een 10 worden. De world building en setting in deze serie is gewoon subliem. Je hebt De Federation, Cardassians(nog erger dan Kim), Dominion, natuurlijk geweldige personages als Captain Sisko (Avery Brooks), Kira nerys(nana visitor) Miles O Brien(Colm Meaney) en veel meer. Deze serie ongeacht uitkomst /einde van laatste aflevering ooit gaat voor mij in mijn top 5-10 serie's allertijden komen. Ik vind het echt steengoed, het stelt nooit teleur, is heel vaak grappig zoals Quark(Armin Shimerman). Deze serie heeft voor en op mij gelikwaardige impact gemaakt als series als The Wire, Soprano's en Battlestar Gallactica op andere mensen. Ik kan het iedereen raden. netflix staat jaartal 1999 maar dat klopt niet, het is 1993 maar het is totaal niet outdated, verre van. In 1-3 seizoenen is niet altijd rode draad maar seizoen 5 tot en met 7 onwijs veel. Het heeft de politiek van een bijvoorbeeld Game of Thrones en drama/oorlog maar dan in outer space.

10/10

Verder bezig met oa:

Angel seizoen1 afgekeken gisteren 8/10

Angel is al tof maar Wesley en Cordelia samen zijn echt comedy gold hahaha. Leuk, grappig, spannend en veel actie/horror en thriller elementen.

Bosch seizoen 3

Full Metal Alchemist Broterhood rond episode 53 van de 66

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-9-2021 om 11:05 zei Beppu:

Squid Game bijna afgerond. Hele gave serie. Kreeg bij veel van de spannende scenes (waar ze een spel spelen) naast dat ik op het puntje van mijn stoel zat ook een beetje een naar gevoel. Een soort claustrofobie doordat de deelnemers geen kant op konden en in veel gevallen echt op de dood zaten te wachten. 

Na een hoop lyrische verhalen vind ik het wel meevallen. Kijkt leuk weg maar vond het verder niet zo speciaal. Deed me een beetje denken aan The Condemned, maar dan is een uitgebreider en Aziatisch jasje. Vrij voorspelbaar ook, waardoor ik die spanning en dat nare gevoel van jou totaal niet herken.

Heb me de laatste weken meer vermaakt met Clickbait, Lupin en You. Denk ik nu ga beginnen aan Braquers.

bewerkt door Rossi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Rossi:

Na een hoop lyrische verhalen vind ik het wel meevallen. Kijkt leuk weg maar vond het verder niet zo speciaal. Deed me een beetje denken aan The Condemned, maar dan is een uitgebreider en Aziatisch jasje. Vrij voorspelbaar ook, waardoor ik die spanning en dat nare gevoel van jou totaal niet herken.

Heb me de laatste weken meer vermaakt met Clickbait, Lupin en You. Denk ik nu ga beginnen aan Braquers.

Niet per se spanning hoor. Wist natuurlijk ook wel wie er uiteindelijk ging winnen, dat zie je vanaf het begin aankomen. Meer een soort medeleven. Merkte dat ik me wel verplaatste in de personages bij die spellen.

You is al wat ouder toch? Heb de eerste twee seizoenen wel al gezien. Zag dat seizoen drie binnekort uitkomt. Clickbait ook op de kijklijst gezet van de week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites