Mvdv Geplaatst 29 april 2015 Share Geplaatst 29 april 2015 (bewerkt) Mensen die wel eens Midsomer Murders kijken? Wil mijn pa dvd's geven voor zijn verjaardag, maar weet weet niet of het zo'n serie is waarin je de ene reeks gezien moet hebben voordat je de volgende kunt volgen. Iemand die het weet? Of als je andere goede detectives weet, vooral roepen. Vind nu True Detectives, lijkt me een betere. Heeft hij sowieso niet gezien, dat Midsomer Murders kijkt hij vaak op tv. Recensies ook stukken beter. 29 april 2015 bewerkt door Mvdv - Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 29 april 2015 Share Geplaatst 29 april 2015 Mensen die wel eens Midsomer Murders kijken? Wil mijn pa dvd's geven voor zijn verjaardag, maar weet weet niet of het zo'n serie is waarin je de ene reeks gezien moet hebben voordat je de volgende kunt volgen. Iemand die het weet? Of als je andere goede detectives weet, vooral roepen. Vind nu True Detectives, lijkt me een betere. Heeft hij sowieso niet gezien, dat Midsomer Murders kijkt hij vaak op tv. Recensies ook stukken beter. The Fall Maar zie nu dat je al een keuze hebt gemaakt ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 30 april 2015 Share Geplaatst 30 april 2015 True detectives is wel heel iets anders dan Midsomer volgens mij. Midsomer zijn trouwens losse afleveringen, alleen wordt de adjudant wel eens vervangen en wordt de dochter ouder. Alternatieven zijn denk ik klassiekers al Inspector Morse, A toch of Frost en nieuwere series als Lewis en Endeavour (schrijf je iets anders geloof ik). Iets serieuzer werk met wat meer doorlopende verhaallijn zijn Waking the Dead (over een cold case team) en Silent Witness (patholoog-anatoom). Ook Scandinavische thrillers zijn wellicht een optie: The Killing, The Bridge of Wallander. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 30 april 2015 Share Geplaatst 30 april 2015 Bedankt voor de tips. Probleem met al die detectives is dat ik niet weet wat hij allemaal gezien heeft. Heeft van veel detectives losse afleveringen op tv gezien, en geef liever iets wat hij zeker niet heeft gezien. Aangezien True Detective alleen op HBO was weet ik daarvan zeker dat hij die niet heeft gezien, dus is wel en veilige keuze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 30 april 2015 Share Geplaatst 30 april 2015 Op dat vlak wel inderdaad, maar anders zou ik True Detective niet echt een veilige serie noemen. Ik bedoel, het is ontegensprekelijk een fantastische serie maar inderdaad wel heel iets anders dan de 'standaard' detectiveserie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 30 april 2015 Share Geplaatst 30 april 2015 Op dat vlak wel inderdaad, maar anders zou ik True Detective niet echt een veilige serie noemen. Ik bedoel, het is ontegensprekelijk een fantastische serie maar inderdaad wel heel iets anders dan de 'standaard' detectiveserie. [spoiler=JAJA]Het zit allemaal in een ''apart'' jasje, maar buiten dat om is het verloop en de conclusie wel vrij standaard voor een detectiveserie. Zo standaard dat mijn vriendin bij de eerste keer dat je de dader ziet al (deels als grap, deels serieus) zei ''dat is hem''. Ik riep vervolgens ''Nee, veel te voorspelbaar, past niet in de serie'' en kreeg keihard ongelijk. Detective is een genre wat zo standaard is al de pest, misdaad -> onderzoek -> dader die het niet is aanwijzen -> meer onderzoek -> dader aanwijzen die het niet is -> helder moment hoofdrolspeler -> dader word gevonden en gestraft. Het gene wat True Detecitve vooral goed maak is dat ze het in een mooi jasje stoppen, maar als je fan bent van het genre dan heb je weinig probleem met het standaard riedeltje. Maar om [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; dan toch te helpen, ik zou zelf voor een klassieker gaan, aangezien je zegt dat hij veel los ziet op TV en je oudere series niet zo snel meer uitgezonden ziet worden in Nederland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 30 april 2015 Share Geplaatst 30 april 2015 Ja hij is al besteld, ik hoor wel van hem wat ie ervan vindt. Scheelt wel dat hij niet al te kieskeurig is. Toch bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 1 mei 2015 Share Geplaatst 1 mei 2015 Nog drie afleveringen en Nina Dobrev is niet meer in The Vampire Diaries te bewonderen. De vrijdagen zullen er dan voortaan anders uit zien. :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 1 mei 2015 Share Geplaatst 1 mei 2015 Detective is een genre wat zo standaard is al de pest, misdaad -> onderzoek -> dader die het niet is aanwijzen -> meer onderzoek -> dader aanwijzen die het niet is -> helder moment hoofdrolspeler -> dader word gevonden en gestraft. Het gene wat True Detecitve vooral goed maak is dat ze het in een mooi jasje stoppen, maar als je fan bent van het genre dan heb je weinig probleem met het standaard riedeltje. Maar om [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; dan toch te helpen, ik zou zelf voor een klassieker gaan, aangezien je zegt dat hij veel los ziet op TV en je oudere series niet zo snel meer uitgezonden ziet worden in Nederland. Ook al heb je helemaal gelijk dat ook in TD dat standaard riedeltje wordt opgevoerd, ik denk eigenlijk niet dat mensen die genieten van Morse en Frost ook automatisch weg zullen zijn van TD. Daarvoor is sfeer/snelheid/focus op randzaken als de clashende filosofieën van de detectives toch iets te verschillend. Maar dat is eerder een gevoel, dus het zou kunnen. [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; laat zeker weten wat je vader er van vond :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TomFsoccer Geplaatst 15 mei 2015 Share Geplaatst 15 mei 2015 https://www.youtube.com/watch?v=4MubNoWQiSc Nieuwe serie, met Arrow, The Flash, etc. Lijkt mij echt niks! Ik volg The Arrow en The Flash, maar zo'n serie met een rare combinatie van al deze mensen. Maar voor de liefhebbers van dit soort dingen post ik het hier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 15 mei 2015 Share Geplaatst 15 mei 2015 Nooit geen Nina Dobrev in The Vampire Diaries meer. :( Laat de serie nu na 6 jaar en 6 seizoenen ook wel links liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 17 mei 2015 Share Geplaatst 17 mei 2015 Ook al heb je helemaal gelijk dat ook in TD dat standaard riedeltje wordt opgevoerd, ik denk eigenlijk niet dat mensen die genieten van Morse en Frost ook automatisch weg zullen zijn van TD. Daarvoor is sfeer/snelheid/focus op randzaken als de clashende filosofieën van de detectives toch iets te verschillend. Maar dat is eerder een gevoel, dus het zou kunnen. [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; laat zeker weten wat je vader er van vond :D Zeer geslaagd cadeau gelukkig :thumb: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mike-92 Geplaatst 20 mei 2015 Share Geplaatst 20 mei 2015 Gisteren aan Entourage begonnen, gelijk heel seizoen 1 gekeken, ik ben fan : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 20 mei 2015 Share Geplaatst 20 mei 2015 Lekkere serie is dat ja :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 20 mei 2015 Share Geplaatst 20 mei 2015 Ongetwijfeld hebben velen van jullie deze series al gezien maar ik geniet momenteel echt van Sons of Anarchy en Californication. In eerste instantie trok SoA mij totaal niet toen ik erover las. Na de pilot helemaal verslaafd geraakt en nu al in seizoen 6. Californication volg ik wanneer mijn vriendin geen zin heeft een serie te kijken of niet thuis is. Zit ik inmiddels ook al in seizoen 6. Iemand ervaring met The Tudors? Ik moet alvast gaan kijken naar een opvolger van bovenstaande series en dit lijkt mij ook wel wat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Root Geplaatst 26 mei 2015 Share Geplaatst 26 mei 2015 Death Note heldige serie alleen jammer dat de makers het einde hebben verkracht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mertesacker Geplaatst 29 mei 2015 Share Geplaatst 29 mei 2015 Iemand die een goeie post-apocalyptische serie weet? Heb The 100 en The Last Ship al gezien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank. Geplaatst 29 mei 2015 Share Geplaatst 29 mei 2015 The Walking Dead Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DaanBdr Geplaatst 31 mei 2015 Share Geplaatst 31 mei 2015 Wat zou het volgende op de lijst moeten zijn na onder andere: Breaking Bad, Lost, House of Cards, Marco Polo, Suits, Better Call Saul, True Detective, Blue Mountain State? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 31 mei 2015 Share Geplaatst 31 mei 2015 Mensen die Broadchurch kijken? Vandaag waren eerste twee afleveringen van seizoen 3 op TV Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 1 juni 2015 Share Geplaatst 1 juni 2015 Wat zou het volgende op de lijst moeten zijn na onder andere: Breaking Bad, Lost, House of Cards, Marco Polo, Suits, Better Call Saul, True Detective, Blue Mountain State? Entourage, Californication, Weeds, The League, Homeland Zijn mijn favorieten iig :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 1 juni 2015 Share Geplaatst 1 juni 2015 Wat zou het volgende op de lijst moeten zijn na onder andere: Breaking Bad, Lost, House of Cards, Marco Polo, Suits, Better Call Saul, True Detective, Blue Mountain State? OZ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 1 juni 2015 Share Geplaatst 1 juni 2015 Iemand die een goeie post-apocalyptische serie weet? Heb The 100 en The Last Ship al gezien Niet helemaal post-apocalyptische maar Cordon is heel goed :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 3 juni 2015 Share Geplaatst 3 juni 2015 Wat zou het volgende op de lijst moeten zijn na onder andere: Breaking Bad, Lost, House of Cards, Marco Polo, Suits, Better Call Saul, True Detective, Blue Mountain State? The Wire Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 3 juni 2015 Share Geplaatst 3 juni 2015 Wat zou het volgende op de lijst moeten zijn na onder andere: Breaking Bad, Lost, House of Cards, Marco Polo, Suits, Better Call Saul, True Detective, Blue Mountain State? Sons of Anarchy, Homeland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten