Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-Series

Tomasson

Aanbevolen berichten

Mensen die wel eens Midsomer Murders kijken? Wil mijn pa dvd's geven voor zijn verjaardag, maar weet weet niet of het zo'n serie is waarin je de ene reeks gezien moet hebben voordat je de volgende kunt volgen. Iemand die het weet?

Of als je andere goede detectives weet, vooral roepen.

Vind nu True Detectives, lijkt me een betere. Heeft hij sowieso niet gezien, dat Midsomer Murders kijkt hij vaak op tv. Recensies ook stukken beter.

bewerkt door Mvdv
-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die wel eens Midsomer Murders kijken? Wil mijn pa dvd's geven voor zijn verjaardag, maar weet weet niet of het zo'n serie is waarin je de ene reeks gezien moet hebben voordat je de volgende kunt volgen. Iemand die het weet?

Of als je andere goede detectives weet, vooral roepen.

Vind nu True Detectives, lijkt me een betere. Heeft hij sowieso niet gezien, dat Midsomer Murders kijkt hij vaak op tv. Recensies ook stukken beter.

The Fall

Maar zie nu dat je al een keuze hebt gemaakt ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

True detectives is wel heel iets anders dan Midsomer volgens mij. Midsomer zijn trouwens losse afleveringen, alleen wordt de adjudant wel eens vervangen en wordt de dochter ouder.

Alternatieven zijn denk ik klassiekers al Inspector Morse, A toch of Frost en nieuwere series als Lewis en Endeavour (schrijf je iets anders geloof ik). Iets serieuzer werk met wat meer doorlopende verhaallijn zijn Waking the Dead (over een cold case team) en Silent Witness (patholoog-anatoom). Ook Scandinavische thrillers zijn wellicht een optie: The Killing, The Bridge of Wallander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tips. Probleem met al die detectives is dat ik niet weet wat hij allemaal gezien heeft. Heeft van veel detectives losse afleveringen op tv gezien, en geef liever iets wat hij zeker niet heeft gezien. Aangezien True Detective alleen op HBO was weet ik daarvan zeker dat hij die niet heeft gezien, dus is wel en veilige keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dat vlak wel inderdaad, maar anders zou ik True Detective niet echt een veilige serie noemen. Ik bedoel, het is ontegensprekelijk een fantastische serie maar inderdaad wel heel iets anders dan de 'standaard' detectiveserie.

[spoiler=JAJA]Het zit allemaal in een ''apart'' jasje, maar buiten dat om is het verloop en de conclusie wel vrij standaard voor een detectiveserie. Zo standaard dat mijn vriendin bij de eerste keer dat je de dader ziet al (deels als grap, deels serieus) zei ''dat is hem''. Ik riep vervolgens ''Nee, veel te voorspelbaar, past niet in de serie'' en kreeg keihard ongelijk.

Detective is een genre wat zo standaard is al de pest, misdaad -> onderzoek -> dader die het niet is aanwijzen -> meer onderzoek -> dader aanwijzen die het niet is -> helder moment hoofdrolspeler -> dader word gevonden en gestraft. Het gene wat True Detecitve vooral goed maak is dat ze het in een mooi jasje stoppen, maar als je fan bent van het genre dan heb je weinig probleem met het standaard riedeltje. Maar om [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; dan toch te helpen, ik zou zelf voor een klassieker gaan, aangezien je zegt dat hij veel los ziet op TV en je oudere series niet zo snel meer uitgezonden ziet worden in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Detective is een genre wat zo standaard is al de pest, misdaad -> onderzoek -> dader die het niet is aanwijzen -> meer onderzoek -> dader aanwijzen die het niet is -> helder moment hoofdrolspeler -> dader word gevonden en gestraft. Het gene wat True Detecitve vooral goed maak is dat ze het in een mooi jasje stoppen, maar als je fan bent van het genre dan heb je weinig probleem met het standaard riedeltje. Maar om [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; dan toch te helpen, ik zou zelf voor een klassieker gaan, aangezien je zegt dat hij veel los ziet op TV en je oudere series niet zo snel meer uitgezonden ziet worden in Nederland.

Ook al heb je helemaal gelijk dat ook in TD dat standaard riedeltje wordt opgevoerd, ik denk eigenlijk niet dat mensen die genieten van Morse en Frost ook automatisch weg zullen zijn van TD. Daarvoor is sfeer/snelheid/focus op randzaken als de clashende filosofieën van de detectives toch iets te verschillend. Maar dat is eerder een gevoel, dus het zou kunnen. [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; laat zeker weten wat je vader er van vond :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook al heb je helemaal gelijk dat ook in TD dat standaard riedeltje wordt opgevoerd, ik denk eigenlijk niet dat mensen die genieten van Morse en Frost ook automatisch weg zullen zijn van TD. Daarvoor is sfeer/snelheid/focus op randzaken als de clashende filosofieën van de detectives toch iets te verschillend. Maar dat is eerder een gevoel, dus het zou kunnen. [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; laat zeker weten wat je vader er van vond :D

Zeer geslaagd cadeau gelukkig :thumb:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongetwijfeld hebben velen van jullie deze series al gezien maar ik geniet momenteel echt van Sons of Anarchy en Californication. In eerste instantie trok SoA mij totaal niet toen ik erover las. Na de pilot helemaal verslaafd geraakt en nu al in seizoen 6. Californication volg ik wanneer mijn vriendin geen zin heeft een serie te kijken of niet thuis is. Zit ik inmiddels ook al in seizoen 6.

Iemand ervaring met The Tudors? Ik moet alvast gaan kijken naar een opvolger van bovenstaande series en dit lijkt mij ook wel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zou het volgende op de lijst moeten zijn na onder andere: Breaking Bad, Lost, House of Cards, Marco Polo, Suits, Better Call Saul, True Detective, Blue Mountain State?

Entourage, Californication, Weeds, The League, Homeland

Zijn mijn favorieten iig :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites