Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wie is de Mol? 2015

MisterX

Wie is de Mol? 2015  

27 leden hebben gestemd

1. 1. Wie is de Mol? 2015

• Rik van de Westelaken
    • Marlijn Weerdenburg
    • Margriet van der Linden

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 471
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kloten? Waar dan?

Ik vond zijn manier van communiceren nogal chaotisch. Daarbij viel het me op dat bij bijna iedereen Geldrop op het einde van de route pas kwam. Het idee dat hij tijd aan het rekken was, in de hoop dat daardoor niet alles op tijd bezorgd kan worden en dus veel pakketjes bij Geldrop miste, was toch een beeld dat ik bij Chris vond passen bij deze opdracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond zijn manier van communiceren nogal chaotisch. Daarbij viel het me op dat bij bijna iedereen Geldrop op het einde van de route pas kwam. Het idee dat hij tijd aan het rekken was, in de hoop dat daardoor niet alles op tijd bezorgd kan worden en dus veel pakketjes bij Geldrop miste, was toch een beeld dat ik bij Chris vond passen bij deze opdracht.

Ik vond de manier van communiceren van de ongeduldige oesterkutten nogal chaotisch. Lekker met z'n allen door een portofoon lopen menstrueren ja. Hij had zelf als mol (die de correcte pakketcodes weet) héél gemakkelijk een nummertje of lettertje even iets anders kunnen uitspreken zodat er geen 3 pakketjes werden afgeleverd. Die opdracht is natuurlijk zo ontworpen dat het moeilijk is om te halen, als ze Geldrop als station 3 doen is het zo klaar en is het laatste half uur (bijvoorbeeld) voor niks.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond de manier van communiceren van de ongeduldige oesterkutten nogal chaotisch. Lekker met z'n allen door een portofoon lopen menstrueren ja. Hij had zelf als mol (die de correcte pakketcodes weet) héél gemakkelijk een nummertje of lettertje even iets anders kunnen uitspreken zodat er geen 3 pakketjes werden afgeleverd. Die opdracht is natuurlijk zo ontworpen dat het moeilijk is om te halen, als ze Geldrop als station 3 doen is het zo klaar en is het laatste half uur (bijvoorbeeld) voor niks.

Eens, opgeteld met het geld dat hij pakte met die opdracht met die bakjes valt Chris voor mij wel af als mol.

Overigens [MENTION=31950]aron24[/MENTION]; voor de derde keer op de afvaller gestemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb ik een andere aflevering bekeken... Ik heb Chris geen 1500 euro zien pakken... Ik heb wel een Chris zien kloten tijdens de Nederland-opdracht...

En paar edities terug, toen Kees Tol de mol was: In een helicopter moest hij geld pakken en heeft daar 1500 euro gepakt. Kees Tol was niet de mol dus?

Eens, opgeteld met het geld dat hij pakte met die opdracht met die bakjes valt Chris voor mij wel af als mol

Wat Magikarp en Kelvin beschrijven was voor mij ook de reden om Chris nu af te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Niet de productie, maar Chris bepaalde de volgorde. Met een opmerking als 'Die opdracht is natuurlijk zo ontworpen dat het moeilijk is om te halen, als ze Geldrop als station 3 doen is het zo klaar en is het laatste half uur (bijvoorbeeld) voor niks.' kan ik dus niets. Laat ik het nog sterker maken: De eerste bon die Chris wilde behandelen was van kleine huisjes naar GELDROP! Hij stuurde de boot van Rik daar op af, maar trok deze opdracht later weer in. Zou dit pakketje uiteindelijk helemaal niet bezorgd zijn?

- Een nummer / letter anders uitspreken is niet echt een optie: Als je daar in het midden staat, weet je niet welke andere codes bij dezelfde plaats liggen. Als je een letter/cijfer verandert, moet je wel heel veel toeval hebben als het precies een van de andere 3 is. Zeer grote kans dat het een onbestaand nummer is en dat hij het nummer dus moet herhalen. En steeds een onbestaand nummer uitspreken, gaat juist opvallen. Je zou het een enkele keer kunnen doen als vertragingstactiek, maar het werkt niet echt om verkeerde pakketjes te laten bezorgen.

Laat trouwens wel duidelijk zijn dat dit niet als betuig moet dienen waarom Chris de mol zou zijn. Ik ben zelf ook enorm aan het twijfelen of Chris wel de mol is, ik begin zelf ook wel steeds meer te denken dat hij het niet is.

Ik wil met dit betoogje alleen aan geven dat dit geen opdracht was die Chris vrij pleit, zoals jullie beweren. Tuurlijjk heb ik ook bij andere verdachte dingen gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een nummer/letter anders uitspreken is wel een optie want de mol weet alles van de opdrachten. Daarnaast, als hij de mol wel was, had hij dat in kunnen trekken inderdaad. Maar we moeten nu niet doen alsof we allemaal al direct door hadden dat Geldrop cruciaal was in deze opdracht. Hij trok het overigens in omdat anderen dichter in de buurt lagen, die namen de opdracht gewoon over, voor zover ik het me kan herinneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof er niet in dat de mol thuis alle codes uit zijn hoofd heeft geleerd, zodat hij precies wist welk pakje waarheen moet. Want dat is toch wel hetgeen je nu beweerd... Als je willekeurig een andere letter noemt, is de kans enorm klein dat dit precies de code is van één van de andere pakketjes.

Tuurlijk zijn er redenen waarom hij die ene terugtrok. Maar het is wel opvallen dat hij wilde beginnen met een pakje waarmee geld te verdienen valt, maar deze uiteindelijk toch niet liet bezorgen. Deze werd trouwens niet meteen naar een andere groep uitgevoerd. Dit pakje werd uiteindelijk als een van de laatste pas bezorgt. Of

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je als mol vrijwillig de rol aanneemt als 'kantoormannetje' in deze opdracht is het dé uitgelezen mogelijkheid om te kloten, en dan is de risk-reward erg gunstig voor het leren van de codes, in plaats van er maar te zitten en op basis van natte vingerwerk te hopen dat de pakketjes niet aankomen (wat in dit geval ook niet eens goed is gelukt, aangezien er 1500 is opgehaald). Twee factoren waren er die het mis konden laten gaan: Geldrop, en de goede pakketjes. Dan zou ie dus vol op Geldrop leunen om het mis te laten gaan. En dat zou opvallen, omdat dat makkelijk te herleiden valt (het wordt immers na de opdracht aangegeven, dat Geldrop cruciaal was). Een verkeerd pakketnummer, daar zou je niet snel achter komen.

Overigens vind ik het geen gekke gedachte dat er voor de mol een extra lijstje klaarlag/klaar gelegd zou worden, met álle pakketnummers, dus ook de irrelevante. Het is Wie is de Mol he. Een programma dat kapotgemonteerd wordt. Uiteraard wordt dit niet in beeld gebracht. Dus uit z'n hoofd leren... ik weet niet eens of dat nodig zou zijn. Had makkelijk kunnen kloten. Heeft ie niet gedaan.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens is het pakketje dat niet is afgeleverd bij Geldrop afgeleverd bij Bokt. (Denk ik) Daar stond 'Wij zijn gesloten, pakketjes graag afleveren in Geldrop.' Ik ben nu terug aan het kijken wie die hebben afgeleverd.

Was bij Martine en Marlijn, waar Martine de regie had. Maar volgens mij is ie wel afgeleverd.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke aflevering. Wel zo jammer dat iedereen puur voor zichzelf kiest, lijkt ze geen donder uit te maken hoeveel er in de pot komt. Zolang ze zelf maar de finale gaan halen met hun jokers. Viktor echt gigantisch dom om op vier mensen te spreiden. Heb Marlijn en Chris inmiddels weggestreept, Martine verdenk ik ook niet echt. Rik - Margriet - Carolina is mijn top drie op volgorde.

[MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; nieuwe poll

Margriet of Martine is gewoon de mol

Moet het meestal terugkijken, dus een mention zo kort na de aflevering heeft weinig zin. Als ik al heb gereageerd na een aflevering en er is nog geen nieuwe poll is het wel nuttig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kloten? Waar dan?

En gvd die Victor wat dom :D je bent met 7 man over waarvan je er zelf 1 bent dus spreid maar ff op 4 van de 6 :D jajaja mafketel

Dit ja

Mwah, er zijn daar nog 5 kandidaten van over die niet de mol zijn en die hebben dus maar over 2 of 3 potentiële mollen gespreid, de kans is dan zeer groot dat er sowieso één van die 5 niet op de juiste mol zat, en tsja of diegene of Viktor dan afvalt is meer een kwestie van geluk/pech.

Volgens mij hangt het ver komen bij widm sowieso heel erg van geluk af, vaak zaten de genen die ver kwamen ook niet op de uiteindelijke mol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Martine moet er nog bij, maar inderdaad.

Trouwens, Caroline draagt nonstop groenzwarte nagellak volgens mij. Kleuren van het logo..?

Had ik ook al twee keer genoemd inderdaad. Is al de hele serie zo, het zou wel echt meesterlijk zijn als zij de mol is. Milouschka deed ooit eens zoiets als mol met een trui de hele serie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chris heeft blond haar. Wat gebeurt er als je veel zonlicht krijgt? Je haar wordt lichter. Wat is een goede plek om zonlicht te krijgen? Boven de grond. Wat leeft er onder de grond?

Mol-iStock000019530163Small-1280x1024.jpg

/repeat

Chris is dus niet de mol.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites