Pino Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Kampioenschap kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Wat betreft het kampioenschap; de Twente aanhang zegt duidelijk dat het daarna pas begon, de Van Hooijdonk figuren zeggen dat het ervoor al begon. Ja, duidelijk een discussie waar je niet uit gaat komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 (bewerkt) Heel de competitie oplichten? Hoe dan? Door wat te sjoemelen met cijfertjes en vage contracten waar je uiteindelijk zelf knetterhard onder hebt geleden? Ben wel benieuwd wat Twente in jouw ogen allemaal heeft misdaan jegens de rest van de competitie. Twente heeft toch jarenlang een oneerlijke concurrentiepositie gehad of ben ik nu gek? Onregelmatigheden rondom de transfers van Corona en Engelaar. Als Twente die 1.8m van Tadic niet had 'uitgesmeerd' doormiddel van schijnfacturen was het logische gevolg geweest dat Twente (nog) minder te besteden had, wat realistisch gezien tot minder prestaties had geleid, dus minder tv-gelden. 17 juni 2016 bewerkt door RikH 013 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Wat betreft het kampioenschap; de Twente aanhang zegt duidelijk dat het daarna pas begon, de Van Hooijdonk figuren zeggen dat het ervoor al begon. Ja, duidelijk een discussie waar je niet uit gaat komen. Voor zover ik weet zijn er geen onrechtmatigen rond transfers van spelers voor het kampioenschap of van het jaar van het kampioenschap. Dus aan mensen als van Hooijdonk omdat bewijs te leveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Voor zover ik weet zijn er geen onrechtmatigen rond transfers van spelers voor het kampioenschap of van het jaar van het kampioenschap. Dus aan mensen als van Hooijdonk omdat bewijs te leveren. Ziyech dan? Met zoveel schuld had Twente hem eigenlijk toch niet kunnen kopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Ziyech dan? Met zoveel schuld had Twente hem eigenlijk toch niet kunnen kopen? Bij mijn weten speelde Ziyech rond het kampioenschap nog in de jeugdopleiding van SC Heerenveen, tenzij jij andere informatie hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Bij mijn weten speelde Ziyech rond het kampioenschap nog in de jeugdopleiding van SC Heerenveen, tenzij jij andere informatie hebt. Ooh ik doelde verder niet op het kampioenschap en op die discussie. Twente heeft hem gekocht maar had dat wel gekund, gezien de schulden die er toen al waren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Ooh ik doelde verder niet op het kampioenschap en op die discussie. Twente heeft hem gekocht maar had dat wel gekund, gezien de schulden die er toen al waren? Voor zover ik weet had dat niet gekund. Twente heeft volgens mij de betaling van de zaakwaarnemer van Tadic achtergehouden om Ziyech te kunnen halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Voor zover ik weet had dat niet gekund. Twente heeft volgens mij de betaling van de zaakwaarnemer van Tadic achtergehouden om Ziyech te kunnen halen. Als dat echt bewust is gedaan is het nog erger dan ik dacht :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Als dat echt bewust is gedaan is het nog erger dan ik dacht :cab: http://www.nu.nl/voetbal/4215423/twente-hield-deel-transfervergoeding-tadic-geheim-knvb.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Voor zover ik weet had dat niet gekund. Twente heeft volgens mij de betaling van de zaakwaarnemer van Tadic achtergehouden om Ziyech te kunnen halen. Ongelofelijk dat ze dan met 180.000 (of nu blijkbaar de helft daarvan) behoorlijk goed weg :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 http://www.nu.nl/voetbal/4215423/twente-hield-deel-transfervergoeding-tadic-geheim-knvb.html Daar was ik me bewust van, maar ik ging er vanuit dat die connectie met de Ziyech transfer pure speculatie was. Als Twente daadwerkelijk Ziyech niet had kunnen halen zonder dat gedoe voel ik me persoonlijk ook wel gewoon keihard genaaid. Flink wat euro's neerleggen om je team te zien verliezen door twee goals en een assist van een speler die er zonder fraude nooit had gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Geweldig nieuws natuurlijk. Was echt bijna in schok toen ik het hoorde, had het echt niet meer verwacht dit. Ze gaan tegen die tijd een begroting en plan van aanpak presenteren ondertekend door een accountant die misleid is, die hem zodra Twente weer veilig is en alles uitkomt weer intrekt. En dan zal de KNVB weer halfslachtig ingrijpen. Word jij nooit moe van jezelf? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Heel de competitie oplichten? Hoe dan? Door wat te sjoemelen met cijfertjes en vage contracten waar je uiteindelijk zelf knetterhard onder hebt geleden? Ben wel benieuwd wat Twente in jouw ogen allemaal heeft misdaan jegens de rest van de competitie. Nouja wat anderen boven mij al zeggen, m.b.t. TV-gelden door betere prestaties. Ook bijvoorbeeld met de transfer van Ziyech, Feyenoord en Twente waren concreet en hij koos voor Twente, maar Twente had hem niet mogen kopen. Een speler als Ziyech had Feyenoord waarschijnlijk op een heel ander niveau laten presteren, dat soort dingetjes knagen toch wel. Al ben ik wel van mening dat Twente een echte Eredivisieclub is en dat het, sportief gezien, beter is voor de competitie als ze erin blijven. Verder dan dat ben ik er vrij onverschillig onder wat er met Twente gebeurt, maar ik vind het wel zorgwekkend dat de KNVB weer zo'n modderfiguur slaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boeruh! Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Gefeliciteerd (y) Ik las iets wat erop neer kwam dat FC Twente misschien naar categorie 2 zal gaan door de getoonde verbetering. Zou mooi zijn, dan kan je echt een nieuwe start maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 Duur grapje om al dat isolatiemateriaal uit je huis te halen hoor. Dan is een Ziggo-abonnement opzeggen toch makkelijker. :mrgy: Twente heeft toch jarenlang een oneerlijke concurrentiepositie gehad of ben ik nu gek? Onregelmatigheden rondom de transfers van Corona en Engelaar. Als Twente die 1.8m van Tadic niet had 'uitgesmeerd' doormiddel van schijnfacturen was het logische gevolg geweest dat Twente (nog) minder te besteden had, wat realistisch gezien tot minder prestaties had geleid, dus minder tv-gelden. Engelaar zal ons wel een hoop TV-gelden hebben opgeleverd hebben ja. Dat heeft ons meerdere plaatsen gescheeld. Corono is naar mijn weten gekocht dmv een lening van bepaalde investeerders, die uiteindelijk ook een (goot) deel van de transfersom hebben gekregen. An sich wanbeleid natuurlijk, maar ik geloof echt niet dat de rest van de clubs er nu zo'n enorme last van hebben gehad. Daarnaast heeft Twente nu ook al concessies gedaan tegenover de andere clubs in de eredivisie. Er zijn gewoon een aantal dingen gebeurt waarvoor bepaalde mensen zich moeten schamen. Komt Twente dan goed weg? Vermoedelijk wel. Echter, als je ze nu straft voor de zaken die aangehaald worden (prutsen met de cijfertjes ed.) dan hadden ze dat gewoon maanden geleden moeten doen en Twente niet een heel proces moeten doorlopen 'om de club schoon te maken'. Gefeliciteerd (y) Ik las iets wat erop neer kwam dat FC Twente misschien naar categorie 2 zal gaan door de getoonde verbetering. Zou mooi zijn, dan kan je echt een nieuwe start maken. Laat één ding duidelijk zijn: Dat komt dan niet door de 'getoonde verbetering'. Dat zal puur gaan om de begroting van Twente, hoe ze dit in de realiteit kunnen omzetten en over de algehele financiele gezonheid van twente. Daarvoor zijn in eerste instantie al een aantal garantstellingen nodig. Ik denk overigens wel dat er nav deze hele situatie wat dingen gaan veranderen in de regelgeving van de KNVB en de financiele controle op alle clubs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 :mrgy: Engelaar zal ons wel een hoop TV-gelden hebben opgeleverd hebben ja. Dat heeft ons meerdere plaatsen gescheeld. Corono is naar mijn weten gekocht dmv een lening van bepaalde investeerders, die uiteindelijk ook een (goot) deel van de transfersom hebben gekregen. An sich wanbeleid natuurlijk, maar ik geloof echt niet dat de rest van de clubs er nu zo'n enorme last van hebben gehad. Daarnaast heeft Twente nu ook al concessies gedaan tegenover de andere clubs in de eredivisie. Er zijn gewoon een aantal dingen gebeurt waarvoor bepaalde mensen zich moeten schamen. Komt Twente dan goed weg? Vermoedelijk wel. Echter, als je ze nu straft voor de zaken die aangehaald worden (prutsen met de cijfertjes ed.) dan hadden ze dat gewoon maanden geleden moeten doen en Twente niet een heel proces moeten doorlopen 'om de club schoon te maken'. Laat één ding duidelijk zijn: Dat komt dan niet door de 'getoonde verbetering'. Dat zal puur gaan om de begroting van Twente, hoe ze dit in de realiteit kunnen omzetten en over de algehele financiele gezonheid van twente. Daarvoor zijn in eerste instantie al een aantal garantstellingen nodig. Ik denk overigens wel dat er nav deze hele situatie wat dingen gaan veranderen in de regelgeving van de KNVB en de financiele controle op alle clubs.[ Dat hadden twee professoren van Rijksuniversiteit Groningen ook al gezegd na een onderzoek, maar de KNVB reageerde enkel dat dit onderdeel was van de heksenjacht. ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 17 juni 2016 Share Geplaatst 17 juni 2016 De tijd om vooruit te kijken maar eens aanvangen met het eerste transfergerucht: Volgens Poolse media zou Mateusz Klich van Kaiserslautern naar Enschede komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 18 juni 2016 Share Geplaatst 18 juni 2016 (bewerkt) Engelaar zal ons wel een hoop TV-gelden hebben opgeleverd hebben ja. Dat heeft ons meerdere plaatsen gescheeld. Dit is geen serieus argument toch? Corono is naar mijn weten gekocht dmv een lening van bepaalde investeerders, die uiteindelijk ook een (goot) deel van de transfersom hebben gekregen. Kan goed. Ik ken de harde feiten niet, jij waarschijnlijk ook niet. Daarnaast heeft Twente nu ook al concessies gedaan tegenover de andere clubs in de eredivisie. Wat zijn deze concessies? Waar zijn deze concessies op gebaseerd? Worden clubs die op het nippertje play-offs hebben gemist dankzij Twente extra gecompenseerd? Worden gedegradeerde clubs gecompenseerd? Waar betaalt Twente dit uberhaupt van? Worden spelers die winstpremies hebben verloren ook gecompenseerd? Worden supporters die geld hebben uitgegeven om een frauderende club aan het werk te zien ook gecompenseerd? Die concessies waar jij het over hebt zijn gewoon een wassen neus en een schijnoplossing. De schade die is gedaan door FC Twente valt niet meer terug te draaien. Er zijn gewoon een aantal dingen gebeurt waarvoor bepaalde mensen zich moeten schamen. Hou op. Die mensen hebben gewoon gehandeld uit belang van FC Twente met als doelstelling om de club vooruit te helpen, dan moeten er ook sancties volgen voor die club. Als Munsterman die 1.8m van Tadic in z'n eigen zak had gestoken had je het argument kunnen maken dat de club geen blaam treft en dat alleen Munsterman en co gestraft dienen te worden, nu zeker niet. Schamen moeten ze zich zeker, maar dat betekend niet dat FC Twente geen zware sancties verdiend. Echter, als je ze nu straft voor de zaken die aangehaald worden (prutsen met de cijfertjes ed.) dan hadden ze dat gewoon maanden geleden moeten doen en Twente niet een heel proces moeten doorlopen 'om de club schoon te maken'. Dat argument kan je zeker maken. Mijn veronderstelling was dat hele proces een extra kans was voor Twente om zichzelf te redden en misstanden recht te zetten. Dat Twente die kans dan vervolgens verneukt is niet de schuld van de KNVB. Ik denk overigens wel dat er nav deze hele situatie wat dingen gaan veranderen in de regelgeving van de KNVB en de financiele controle op alle clubs. No shit. Als de KNVB een fatsoenlijk reglement had opgesteld met een beetje visie hadden ze Twente allang laten degraderen of de licentie ingetrokken. Zij herkennen ook wel dat die straffen in het reglement veel te laag zijn voor een zaak als deze. 18 juni 2016 bewerkt door RikH 013 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 18 juni 2016 Share Geplaatst 18 juni 2016 Dat argument kan je zeker maken. Mijn veronderstelling was dat hele proces een extra kans was voor Twente om zichzelf te redden en misstanden recht te zetten. Dat Twente die kans dan vervolgens verneukt is niet de schuld van de KNVB. Die kans heeft Twente toch juist gegrepen nu. Ze hebben alles gedaan om.zichzelf te redden en ze hebben alle misstanden naar buiten gebracht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 18 juni 2016 Share Geplaatst 18 juni 2016 Dit is geen serieus argument toch? Nee. Alhoewel het van enorm wanbeleid getuigt als je buiten het boekje om gaat om Engelaar te laten tekenen. Wat zijn deze concessies? Waar zijn deze concessies op gebaseerd? Worden clubs die op het nippertje play-offs hebben gemist dankzij Twente extra gecompenseerd? Worden gedegradeerde clubs gecompenseerd? Waar betaalt Twente dit uberhaupt van? Worden spelers die winstpremies hebben verloren ook gecompenseerd? Worden supporters die geld hebben uitgegeven om een frauderende club aan het werk te zien ook gecompenseerd? Die concessies waar jij het over hebt zijn gewoon een wassen neus en een schijnoplossing. De schade die is gedaan door FC Twente valt niet meer terug te draaien. Een plan wat er al vanaf eerder staat is gericht op gratis toegang voor uitsupporters en Onno heeft al aangegeven aankomende woensdag weer om de tafel te gaan zitten met de ECV. Vergoed je daarmee iedereen? Vermoedelijk niet, maar je kunt niet zeggen dat het 'nieuwe' Twente het op zijn minst probeert. Ik vind het overigens ook zo zwaar overtrokken dat elke voetbalclub er nu zo enorm veel last van heeft gehad. Zonder sommige aankopen waren we misschien een paar seizoenen lang iets lager geeindigd. Dat had dan een paar clubs wat winstpremies en tv-gelden gescheeld, fair enough. (Ja, ik realiseer me ook dat dat soort bedragen hoog op kunnen lopen). Zie het maar als genoegdoening dat we in de komende jaren niet op die plekken voetballen door de bende die het toenmalige bestuur heeft aangericht. Ik geloof er namelijk heilig in dat als er gewoon goed beleid was gevoerd na het kampioenschap we ieder jaar rond het niveau AZ/Vitesse voetbalden, iets wat de komende jaren vermoedelijk een illusie gaat zijn. Hou op. Die mensen hebben gewoon gehandeld uit belang van FC Twente met als doelstelling om de club vooruit te helpen, dan moeten er ook sancties volgen voor die club. Als Munsterman die 1.8m van Tadic in z'n eigen zak had gestoken had je het argument kunnen maken dat de club geen blaam treft en dat alleen Munsterman en co gestraft dienen te worden, nu zeker niet. Schamen moeten ze zich zeker, maar dat betekend niet dat FC Twente geen zware sancties verdiend. Absoluut mee oneens. Ik herinner me nog wat uitspraken van Joop en co. van destijds. 'Wij zijn nu definitief een topclub' 'Ieder jaar voor CL spelen'. Twente was gewoon een prestige object geworden en er zijn sindsdien enorme risicos genomen met alle (financiele) gevolgen van dien. Uit alle onderzoeken die er sindsdien geweest zijn bij Twente blijkt ook dat er slechts een select groepje was dat van dergelijke zaken afwist, welke allemaal niet meer bij FC Twente werkzaam zijn. Al met al durf ik ook niet te zeggen dat ze de club er mee geholpen hebben, zeker niet op de lange termijn. Dat argument kan je zeker maken. Mijn veronderstelling was dat hele proces een extra kans was voor Twente om zichzelf te redden en misstanden recht te zetten. Dat Twente die kans dan vervolgens verneukt is niet de schuld van de KNVB. En hoe is dat niet wat er gebeurd is? Sinds de voorlopige intrekking van de licentie zijn alle onderzoeken gedaan en zaken uit het verleden naar buiten gekomen en gemeld bij alle belangrijke instanties. Alle verantwoordelijken zijn eruit geschopt/gestapt en er is volgens de club en zelfs volgens de licentiecomissie(s) schoon schip gemaakt. Verschil in de interpretaties tussen beide comissies was echter dat de licentiecomissie ons strafte voor zaken die naar buiten kwamen in het onderzoek dat er was om schoon schip te maken, terwijl de beroepscomissie dit als het onderdeel van het heelproces beschouwt. En zoals ik eerder al zei: Hadden ze Twente de licentie definitief afgenomen destijds dan was daar eigenlijk weinig voor te zeggen. Echter, als je de club een kans geeft zich te verbeteren, dan kun je niet alsnog de hamer eroverheen halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pecswollenaer Geplaatst 18 juni 2016 Share Geplaatst 18 juni 2016 De tijd om vooruit te kijken maar eens aanvangen met het eerste transfergerucht: Volgens Poolse media zou Mateusz Klich van Kaiserslautern naar Enschede komen. Zal denk ik een paar ton moeten kosten. Heeft het bij PEC geweldig gedaan, maar moest toen terug maar Wolfsburg en daar niet aan spelen gekomen. Bij Kaiserslautern volgens mij wel een basisspeler, maar niet meer dan dat. Heeft sinds zijn tijd bij PEC geen interlands meer gespeeld dacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 18 juni 2016 Share Geplaatst 18 juni 2016 Nee. Alhoewel het van enorm wanbeleid getuigt als je buiten het boekje om gaat om Engelaar te laten tekenen. Een plan wat er al vanaf eerder staat is gericht op gratis toegang voor uitsupporters en Onno heeft al aangegeven aankomende woensdag weer om de tafel te gaan zitten met de ECV. Vergoed je daarmee iedereen? Vermoedelijk niet, maar je kunt niet zeggen dat het 'nieuwe' Twente het op zijn minst probeert. Ik vind het overigens ook zo zwaar overtrokken dat elke voetbalclub er nu zo enorm veel last van heeft gehad. Zonder sommige aankopen waren we misschien een paar seizoenen lang iets lager geeindigd. Dat had dan een paar clubs wat winstpremies en tv-gelden gescheeld, fair enough. (Ja, ik realiseer me ook dat dat soort bedragen hoog op kunnen lopen). Zie het maar als genoegdoening dat we in de komende jaren niet op die plekken voetballen door de bende die het toenmalige bestuur heeft aangericht. Ik geloof er namelijk heilig in dat als er gewoon goed beleid was gevoerd na het kampioenschap we ieder jaar rond het niveau AZ/Vitesse voetbalden, iets wat de komende jaren vermoedelijk een illusie gaat zijn. Absoluut mee oneens. Ik herinner me nog wat uitspraken van Joop en co. van destijds. 'Wij zijn nu definitief een topclub' 'Ieder jaar voor CL spelen'. Twente was gewoon een prestige object geworden en er zijn sindsdien enorme risicos genomen met alle (financiele) gevolgen van dien. Uit alle onderzoeken die er sindsdien geweest zijn bij Twente blijkt ook dat er slechts een select groepje was dat van dergelijke zaken afwist, welke allemaal niet meer bij FC Twente werkzaam zijn. Al met al durf ik ook niet te zeggen dat ze de club er mee geholpen hebben, zeker niet op de lange termijn. En hoe is dat niet wat er gebeurd is? Sinds de voorlopige intrekking van de licentie zijn alle onderzoeken gedaan en zaken uit het verleden naar buiten gekomen en gemeld bij alle belangrijke instanties. Alle verantwoordelijken zijn eruit geschopt/gestapt en er is volgens de club en zelfs volgens de licentiecomissie(s) schoon schip gemaakt. Verschil in de interpretaties tussen beide comissies was echter dat de licentiecomissie ons strafte voor zaken die naar buiten kwamen in het onderzoek dat er was om schoon schip te maken, terwijl de beroepscomissie dit als het onderdeel van het heelproces beschouwt. En zoals ik eerder al zei: Hadden ze Twente de licentie definitief afgenomen destijds dan was daar eigenlijk weinig voor te zeggen. Echter, als je de club een kans geeft zich te verbeteren, dan kun je niet alsnog de hamer eroverheen halen. Het mag dan wel een uitspraak van Joop zijn, zo werkt dat nou eenmaal in het bedrijfsleven. Als een directeur van een groot bedrijf er een dikke bende van maakt gaat het bedrijf kapot. Zo is dat nou eenmaal. En daar is het personeel de dupe van. Jammer maar helaas. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 18 juni 2016 Share Geplaatst 18 juni 2016 Het mag dan wel een uitspraak van Joop zijn, zo werkt dat nou eenmaal in het bedrijfsleven. Als een directeur van een groot bedrijf er een dikke bende van maakt gaat het bedrijf kapot. Zo is dat nou eenmaal. En daar is het personeel de dupe van. Jammer maar helaas. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Net als Johan Derksen die zegt dat ze de club hebben gerund als hun eigen toko, is 'zo werkt dat nou eenmaal in het bedrijsleven' een waardeloos argument. Een voetbalclub en een normaal bedrijf kun je gewoon niet vergelijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 18 juni 2016 Auteur Share Geplaatst 18 juni 2016 Ik zit op een ander forum en daar zit een Twente insider en die zegt eigenlijk dat het vandaag 5 voor twaalf was en nu 2 voor twaalf. Want ze MOETEN in augustus uit Cat 1. Met legale cijfers ;) [MENTION=9788]Thomassje123[/MENTION]; Klopt helemaal. In Augustus heeft FC Twente het negende meetmoment en wanneer het deze opnieuw niet haalt betekend dit alsnog het einde. Echter heeft het de begroting al ingeleverd bij de licentiecommissie. FC Twente heeft voor volgend seizoen een conservatieve begroting ingediend van 28 miljoen. Als je dat gaat vergelijken met voorgaande jaren: Begroting 14/15 was 46 miljoen, 15/16 was 44 miljoen. In die begroting van volgend jaar zijn onder andere meegenomen de twee garantstellingen, ten eerste de garantstelling van 32 miljoen van gemeente Enschede en ten tweede de garantstelling van het Twentse bedrijfsleven die 15 miljoen bedraagt. Die laatste was nodig om genoeg liquide middelen te hebben om volgend jaar te kunnen voldoen aan alle betalingen. Daarmee zie ik zelf een groot deel getackled voor de norm van liquide middelen van de KNVB (licentiecommissie). Echter schijnt het dat de schulden van FC Twente op dit moment rond de 80 miljoen bedragen. Zijn de bedragen die genoemd worden in de media en ook naar buiten zijn gekomen toen Aldo van der Laan opstapte als voorzitter van Twente. Het stadion stond de op balans als een schuld van 45 miljoen. Deze is afgedaan naar de stichting FC Twente waarvan Twente het stadion gaat huren voor 2,5 miljoen per jaar. Grote stap was het afsluiten van het crediteurenakkoord in april waarmee er door de crediteuren 20 miljoen aan schuld is kwijtgescholden. Een hele belangrijke stap geweest voor FC Twente waar veel grote heren hun verlies hebben moeten nemen. Na die sanering van 20 miljoen resteert dus een schuld van 32 miljoen euro. Daarvan is 17 miljoen nog een schuld die uitstaat bij de gemeente Enschede. Door de nieuwe garantstelling van de gemeente Enschede wordt de oude schuld van 17 miljoen afbetaald en onder andere 3,8 miljoen euro aan Doyen Sports waarmee dat hoofdstuk daadwerkelijk gesloten is. Als laatste wordt de lening van 10 miljoen bij een Engelse bank afbetaald welke het vorig jaar had afgesloten om niet naar buiten toe te treden dat de club failliet ging. Zwart-wit komt het er hier dus op neer dat Twente een nieuwe lening sluit om de oude af te lossen bij de gemeente Enschede. Die garantstelling was lange tijd een discussie in de gemeenteraad maar heeft het uiteindelijk afgegeven want deed de gemeente niets dan was Twente failliet verklaard en zag het die miljoenen nooit meer terug. Als je dit zo leest heeft Twente de grote stappen dus al gezet voor de zwarte cijfers. Voor de KNVB is het voornamelijk van groot belang dat een club voldoende liquide middelen heeft om aan de betalingen te kunnen voldoen. Dat heeft Twente dus, wat ik al eerder zei, getackled met de garantstelling van het bedrijfsleven. En voor de leek heeft Dick Wessels hier natuurlijk op de achtergrond een vinger in de pap. Maar vergeet niet dat Twente een hele grote achterban heeft van sponsors welke de club al jaren voorzien van veel financiële middelen. Dat is iets wat Munsterman dus heel goed heeft achtergelaten. Hij heeft ervoor gezorgd dat er een hele commercialiseringsslag heeft plaatsgevonden met een piramide van verschillende sponsorpaketten. Bij de kleinste wordt jaarlijks alleen al 1,5 miljoen euro opgehaald. En dat is waarom die garantstelling ook is ontstaan en ik denk dat daarom het wel goed gaat komen bij Twente. Want dat is altijd de kracht geweest, de cultuur van elkaar goed kennen en samen dingen aanpakken. Alleen ook een zwakte als je elkaar niet controleert en laat het net daar zijn fout gegaan. [Link met crediteurenakkoord] Ik vermoed dat er ook over dat meetmoment in Augustus is nagedacht in de gesprekken tussen de gemeente, KNVB, FC Twente en Wessels. Zie hierboven in kort mijn pleidooi :D Er is wel zeker over nagedacht alleen de KNVB is een toetsende organisatie en zal een club niet de helpende hand gaan geven bij een negende meetmoment. Daar heeft het nu teveel gezichtsverlies voor geleden. Heeft ook al genoeg geholpen met uitstellen van indienen van de jaarrekening. En je noemt Wessels nu wel maar dat is maar een klein deel van de sponsors van Twente. Twente heeft er veel en veel meer die de club de laatste jaren hebben geholpen. Dick zal de club wel willen helpen omdat het absoluut een man is van de streek, zie ook het willen investeren in het vliegveld Twente wegens werkgelegenheid voor de regio, maar is wel een echte zakenman. Doet niet dingen als hij er niets voor terugkijkt. Ga er niet raar van opkijken als er een deal ontstaat tussen hem en Twente omtrent de Grolsch Veste waarvoor hij garant zal staan en op den duur door Twente wordt afgelost zodat het opnieuw als enigste club in Nederland een eigen stadion heeft en vanuit daar kan groeien als Dortmund en Bayern qua financiële positie. Wat een grap is dit zeg dat Twente wegkomt met een boete van 181.000 euro. Hopen maar dat ze het volgende meetmoment niet halen van de licentiecommissie. Grap heeft de KNVB dus volledig aan zichzelf te danken. Twente komt hier met veel geluk weg, absoluut maar de KNVB had Twente veel en veel eerder moeten straffen. Twente kun je in dit verhaal dus niets kwalijk nemen want die hebben vanaf december alles gedaan wat ze moesten doen. Wat gebeurt eigenlijk met Munsterman en co, hebben die individueel ook al aardig wat sancties gekregen? Daar zal niets mee gebeuren. Twente kan ze strafrechtelijk misschien gaan vervolgen maar dat zullen ze niet gaan doen. Die heren hebben met het crediteurenakkoord 20 miljoen aan schulden kwijtgescholden en hebben daarmee de club volgens mee al voldoende geholpen. Daarnaast staat in diezelfde constructie dat ze ook aansprakelijk worden gesteld voor de financiële consequenties van het onderzoek van de belastingdienst. Daarmee heeft het "nieuwe" bestuur van Twente zich dus ook al ingedekt. Betere prestaties door te frauderen waardoor andere ploegen tv-geld en eventueel play-offs hebben misgelopen. En over welke clubs gaan we dan praten? Heel de Eredivisie staat op haar achterste strepen en terecht natuurlijk, had hetzelfde gedaan, maar voor veel clubs is het toch loos roepen. Ajax, PSV en Feyenoord hebben alleen hier geen recht op want Twente is in de laatste drie jaar dus niet boven hun geëindigd. En gaan nou niet doen dat door dit hele gebeuren Twente niet boven clubs als Excelsior, Cambuur, Graafschap, etc was geëindigd. Met alle respect natuurlijk. Eén slecht seizoen was daar nooit genoeg voor geweest. Enige clubs die in mijn ogen terecht hierover beginnen zijn de subtoppers als Vitesse, Groningen, Heerenveen etc. Nouja wat anderen boven mij al zeggen, m.b.t. TV-gelden door betere prestaties. Ook bijvoorbeeld met de transfer van Ziyech, Feyenoord en Twente waren concreet en hij koos voor Twente, maar Twente had hem niet mogen kopen. Een speler als Ziyech had Feyenoord waarschijnlijk op een heel ander niveau laten presteren, dat soort dingetjes knagen toch wel. Al ben ik wel van mening dat Twente een echte Eredivisieclub is en dat het, sportief gezien, beter is voor de competitie als ze erin blijven. Verder dan dat ben ik er vrij onverschillig onder wat er met Twente gebeurt, maar ik vind het wel zorgwekkend dat de KNVB weer zo'n modderfiguur slaat. Dan is het nog maar de vraag of Ziyech naar Feyenoord was gegaan, over een onderwerp gesproken. Ziyech koos destijds bewust voor Twente omdat hij daar op de positie van tien kon spelen achter de spits. Feyenoord en Rutten boden hem destijds alleen garantie op de rechterflank vanwege Lexie Immers. Had de ontwikkeling van Ziyech ook anders geweest maar dat is allemaal gissen. Evenmin of hij wel bij Feyenoord past en daar het hele team op hem werd afgestemd zoals wel bij Twente. Je weet het niet en zal het ook niet weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten