Thomassje123 Geplaatst 13 februari 2016 Share Geplaatst 13 februari 2016 Als we (weer) genade krijgen van de KNVB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 24 februari 2016 Auteur Share Geplaatst 24 februari 2016 Vincent Janssen maakt een razendsnelle ontwikkeling door bij AZ en dat zal pijn doen in Enschede. FC Twente had de spits namelijk al eerder op het oog, maar slaagde er destijds niet in om de goalgetter los te weken bij Almere City FC. / “Anderhalf jaar geleden was Evert Bleuming, de hoofdscout van FC Twente, al laaiend enthousiast over hem”, onthult de inmiddels vertrokken coach Alfred Schreuder in Voetbal International. “‘Die móéten we halen’, zei hij. Het kon niet. De club kon zelfs geen transfersom van drie ton betalen.” Janssen bleef daarom in Almere en maakte afgelopen zomer de overstap naar Alkmaar, waar hij na een korte periode van gewenning is uitgegroeid tot smaakmaker. De 21-jarige spits is na de winterstop nauwelijks te stuiten: in de zeven wedstrijden die hij sinds januari speelde, was Janssen al negen keer trefzeker. Roep het al een jaar lang dat ik het onbegrijpelijk vind dat Twente nooit een poging heeft gedaan. Blijkt dat ze het niet konden :( Het is nu eenmaal zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 24 februari 2016 Share Geplaatst 24 februari 2016 Interesse was destijds ook wel bekend hoor, enorm jammer wel ja. Vind t echt een heerlijke speler, was sowieso publiekslieveling hier geworden. Zat overigens paar keer verbaasd te kijken als hij speelde. Wist nooit goed wat zn sterke been was. Maar die jongen is, zo kwam laatst ook uit een interview naar voren, bijna compleet tweebenig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 27 februari 2016 Share Geplaatst 27 februari 2016 En dat is 5 op rij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 27 februari 2016 Share Geplaatst 27 februari 2016 Twente Eerste Seizoenshelft: 17 wedstrijden, 13 punten (3 zeges), 18 goals voor, 41 goals tegen Twente Tweede Seizoenshelft: 8 wedstrijden 18 punten (6 zeges), 18 goals voor, 8 goals tegen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 29 februari 2016 Share Geplaatst 29 februari 2016 Bruno Uvini is op zijn plaats bij FC Twente. De Braziliaanse verdediger hoopt ook volgend seizoen actief te zijn in Enschede, al moet Napoli dan wel bereid zijn om mee te werken. "Om eerlijk te zijn biedt FC Twente mij alles wat ik nodig heb. De mensen zijn zo vriendelijk, zo respectvol. En ik voetbal eindelijk weer, week in week uit", zegt Uvini in De Telegraaf. "Ik heb het zo gemist. Dat gevoel ben ik bij Napoli kwijtgeraakt. Ik heb daar nog een contract tot 2017, maar als het mogelijk is voetbal ik hier volgend seizoen ook. Ik wil bij FC Twente blijven." De 24-jarige Uvini heeft na een moeizame start zijn draai gevonden. De Tukkers sloegen zaterdag twee keer genadeloos toe tegen FC Groningen (2-0). "En daar geniet ik van. Geweldig", glimlacht de mandekker. "Ik vind dat een verdediger zich ook puur op het verdedigen moet focussen. Dan is zo'n derde keer op rij de 'nul' een geweldige beloning." Twente lijkt tevens uit de degradatiezorgen, al kan het gevoerde wanbeleid tot nieuwe sancties leiden. "Met puntenaftrek of iets dergelijks zijn wij niet echt bezig. We weten dat het kan gebeuren, maar verder is het op dit moment geen issue in de spelersgroep", aldus Uvini. "Het vechten tegen degradatie heeft ons na de winterstop duidelijk een boost gegeven." Ik zie een nieuwe cultheld opkomen (d) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 29 februari 2016 Share Geplaatst 29 februari 2016 Wat als Twente op een plek gaat eindigen die recht geeft op Europees voetbal (of op de play-offs voor Europees voetbal)? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 29 februari 2016 Share Geplaatst 29 februari 2016 Dan mogen ze niet meedoen aan de play-offs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 29 februari 2016 Share Geplaatst 29 februari 2016 Mogen niet deelnemen aan de play offs heeft de knvb gezegd Wat Leiwa zegt dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 1 maart 2016 Auteur Share Geplaatst 1 maart 2016 Het is duimen vandaag. Benieuwd naar de resultaten van Knüppe zijn onderzoek. Hopelijk is de gifbeker dan definitief leeg. Ook de vraag wat de KNVB gaat doen, ga er niet vanuit dat de KNVB al direct met een straf komt. Zullen ook eerst de resultaten moeten aanhoren en waarschijnlijk afwachten wat Twente gaat doen met de aanbevelingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 1 maart 2016 Share Geplaatst 1 maart 2016 Ik verwacht toch wel dat de KNVB Twente keihard aanpakt. Doen ze het niet, dan geven ze vrij baan voor elke club om het iig te proberen zoals Twente het deed. Persoonlijk is een verplichte degradatie toch wel het minimale aan straf, maar dat zal wel niet gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 1 maart 2016 Auteur Share Geplaatst 1 maart 2016 Ik verwacht toch wel dat de KNVB Twente keihard aanpakt. Doen ze het niet, dan geven ze vrij baan voor elke club om het iig te proberen zoals Twente het deed. Persoonlijk is een verplichte degradatie toch wel het minimale aan straf, maar dat zal wel niet gebeuren. Tuurlijk weet ik dat ik een Twente bril draag maar ben wel benieuwd op grond waarvan de KNVB Twente keihard moet aanpakken. Voor een aantal zaken zijn we vorig jaar al gestraft, dat zal zeker meegenomen worden door de KNVB (wat misschien een kleine strafvermindering betekend). Neemt niet weg dat er ontzettende fouten zijn gemaakt door het management (Munsterman, van der Laan, Trebbe en Ten Hag). Die eerste twee zijn pleite en zullen individueel aangepakt moeten worden. Die andere twee zitten nog steeds in Twente waarover vanmiddag waarschijnlijk wel wat geroepen zal worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 1 maart 2016 Share Geplaatst 1 maart 2016 Twente heeft misbruik gemaakt van de regels, met name rondom de Ziyech transfer. Ze mochten geen aankopen doen boven een bepaald bedrag, maar de boete voor als het wel gebeurde was een fooi. We kunnen gerust zeggen dat Twente zonder Ziyech er heel anders had voorgestaan. Dus Twente heeft onvoorstelbaar veel voordeel behaald uit het misbruik van regels. De KNVB moet een strenge aanpak hanteren, omdat dit een unicum is. Er zijn geen maatregelen tegen wat Twente heeft gedaan met de contracten die verschilden. De KNVB kreeg bepaalde stukken niet, of het was anders dan de originele stukken. Dat kun je niet toestaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baddoo Geplaatst 1 maart 2016 Share Geplaatst 1 maart 2016 Twente heeft misbruik gemaakt van de regels, met name rondom de Ziyech transfer. Ze mochten geen aankopen doen boven een bepaald bedrag, maar de boete voor als het wel gebeurde was een fooi. Dit is dan de schuld van de KNVB, niet van FC Twente Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 1 maart 2016 Share Geplaatst 1 maart 2016 Dit is dan de schuld van de KNVB, niet van FC Twente Maar het moedwillig inleveren van foutieve stukken (en dus actief fraude plegen) is wel de schuld van FC Twente. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 1 maart 2016 Share Geplaatst 1 maart 2016 Dit is dan de schuld van de KNVB, niet van FC Twente Sorry?!? Twente pleegt fraude en de KNVB krijgt de schuld? Hoe verzin je dat? De enige fout (...) van de KNVB is dat er geen fatsoenlijke regels waren omtrent dit soort zaken (want waarom ook...), maar ja, de boevenbende uit Enschede moet het weer verpesten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baddoo Geplaatst 1 maart 2016 Share Geplaatst 1 maart 2016 Sorry?!? Twente pleegt fraude en de KNVB krijgt de schuld? Hoe verzin je dat? De enige fout (...) van de KNVB is dat er geen fatsoenlijke regels waren omtrent dit soort zaken (want waarom ook...), maar ja, de boevenbende uit Enschede moet het weer verpesten. Ik lees niks over fraude in jouw post? Wat jij zegt is dat Twente blijkbaar de regels overtreden heeft bij de transfer van Ziyech en daarover een boete (wat jij een fooi noemt) heeft betaald. Puur oordelend op wat jij postte zie ik niet in waarom je Twente hier nogmaals voor kan straffen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 1 maart 2016 Share Geplaatst 1 maart 2016 Twente is niet gestraft. Ze hebben oneindig veel voordeel gehaald uit een situatie waarvan ze wisten dat ze fout zaten. Dat er, omdat het nooit gebeurd is, een minimale boete tegenover staat, maakt het niet als straf voor Twente. Het bedrag is nota bene door de fans betaald... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 1 maart 2016 Share Geplaatst 1 maart 2016 Maar ze zijn daarvoor toch al gestraft. Dat jij die straf niet voldoende vindt, zal vooral liggen aan het feit dat je Heerenveen supporter bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 1 maart 2016 Share Geplaatst 1 maart 2016 Nou, de KNVB en Twente komen gezamenlijk met een verklaring vanavond... Dat is geen goed teken. We gaan het meemaken, frauderen loont. Of, nu totaal nutteloze, minpunten toekennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 1 maart 2016 Share Geplaatst 1 maart 2016 Maar het moedwillig inleveren van foutieve stukken (en dus actief fraude plegen) is wel de schuld van FC Twente. Hiervoor was Twente ook nog niet gestraft toch? Dit kwam later pas aan het licht dacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 1 maart 2016 Share Geplaatst 1 maart 2016 Twente is niet gestraft. Ze hebben oneindig veel voordeel gehaald uit een situatie waarvan ze wisten dat ze fout zaten. Dat er, omdat het nooit gebeurd is, een minimale boete tegenover staat, maakt het niet als straf voor Twente. Het bedrag is nota bene door de fans betaald... Er zijn verder niet echt onregelmatigheden geweest rond transfer Ziyech, dus waarom nog meer straffen? De geldboete die daarvoor stond is voor lief genomen en daar ben ik de dag van vandaag nog altijd blij om. :r De KNVB kan niet opeens extra gaan straffen lijkt me. Ik ben benieuwd naar vanavond. Heb t gevoel dat het met een sisser gaat aflopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 1 maart 2016 Share Geplaatst 1 maart 2016 FC Twente moet volledig schoon schip maken, alleen Heerts mag blijven Buiten Ton Heerts moeten alle hoofdrolspelers bij FC Twente vertrekken. De bestuurders die tussen 2013 en juni 2015 indirect of direct betrokken waren bij de financiële misstanden van FC Twente, moeten hun functie bij de club neerleggen. Dat is een van de aanbevelingen uit het onafhankelijke onderzoek dat Ben Knüppe naar de onregelmatigheden bij FC Twente uitvoerde. Het gaat om Gerald van den Belt, Hennie ten Hag, Hein Trebbe en Joop de Winter. Aanvullend mogen Joop Munsterman en Aldo van der Laan in geen enkele functie bij FC Twente terugkeren. Alleen Ton Heerts mag blijven. Straffen Curator Ben Knüppe deed de afgelopen tijd onderzoek naar de structuur en de organisatie van de Enschedese club. FC Twente kreeg eind vorig jaar straf van de licentiecommissie van de KNVB, omdat het onjuiste informatie had gegeven over de zogeheten Doyen-constructie. Als gevolg mag de club drie jaar geen Europees voetbal spelen en is de licentie van FC Twente onder voorwaarden ingetrokken. Onderzoek De licentiecommissie bepaalde verder dat er een onafhankelijk onderzoek moest komen naar de structuur en organisatie van de club. Twente moet de aanbevelingen uit het onderzoeksrapport doorvoeren, anders raakt de club per 1 mei de proflicentie kwijt. De club heeft ook al aangegeven dat ze dat gaat doen. Persconferentie FC Twente live Het rapport is vanavond aangeboden aan de licentiecommissie en aan de gemeente Enschede, die voor 32 miljoen garant staat voor de club. Enschede reageert morgen op het rapport. Ook FC Twente geeft morgen een uitgebreide reactie. Deze persconferentie, vermoedelijk rond het middaguur, is live te volgen op deze site. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 2 maart 2016 Share Geplaatst 2 maart 2016 Waarom mag Ton Heerts wel blijven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 2 maart 2016 Share Geplaatst 2 maart 2016 Waarom mag Ton Heerts wel blijven? Ton Heerts mag aanblijven als bestuurder bij FC Twente, omdat hij 'pas in een zeer laat stadium doorhad dat er iets fout zou kunnen zitten.' Dat schrijft onderzoeker Ben Knüppe in zijn rapport. De rol van Heerts kwam onder vuur te liggen toen bleek dat hij ook op de hoogte was van de Tadic-facturen. Grote afstand van slangenkuil Knüppe schrijft echter: "Alles afwegende kan hij zijn functie blijven vervullen. Hij is – onbekend met de voetbalwereld – medio 2015 niet uitvoerend bestuurder geworden. Zijn (informele) portefeuille – de maatschappelijke betrokkenheid – en zijn ervaring stonden op grote afstand van de wereld van ingewikkelde KNVB-regels, makelaars en financiers." Er wordt in het rapport 'het niet onbegrijpelijk' genoemd dat Heerts in een zeer laat stadium doorhad dat er echt iets fout zou zijn bij de club. Anderen zouden ook zaken verzwegen hebben voor de vakbondman. Of Heerts daadwerkelijk betrokken bij FC Twente blijft - en wellicht zelfs de nieuwe voorzitter wordt - ligt aan hem, aldus Knüppe. Op zoek naar nieuw bestuur De overgebleven bestuursleden van de Stichting FC Twente ’65 – Rakhorst en Van Ast – zullen samen met Heerts en interim-directeur Onno Jacobs nieuwe personen gaan zoeken voor de bestuursfuncties bij FC Twente en de stichting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten