Hansje Geplaatst 26 maart 2015 Share Geplaatst 26 maart 2015 Wel grappig, die Deense club heeft dus als hoofd player analysis (wat daar dus een onwijs belangrijke functie is) Ted Knutson, oprichter van StatsBomb, één van de eerste sites die veel met dit soort content deden (al vanaf 2006). Sinds een paar dagen bekend, maar werkt er blijkbaar al een paar maanden. Dus....als je nog eens in de voetballerij wilde werken. Begin een voetbalstatistiekensite en wordt er heel goed in. Zegt hij zelf ook. Clubs gaan hier in de toekomst sowieso veel meer mee doen. Ja, dat is wel een heel gaaf verhaal inderdaad. Keihard geloven in het nut van statistieken in een wereld waar dat toen nog een beetje werd weggelachen en nu zelf werken aan de misschien wel definitieve doorbraak ervan. Mixedknuts _O_ Voor de belangrijkste statistiek, check teletekst 819 Maar nee. Pure momentopname, zegt helemaal niks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 26 maart 2015 Share Geplaatst 26 maart 2015 Om het punt van Hansje even te ondersteunen: Vanaf 1:40 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 26 maart 2015 Share Geplaatst 26 maart 2015 Om het punt van Hansje even te ondersteunen: Vanaf 1:40 Hij blijft heerlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 26 maart 2015 Share Geplaatst 26 maart 2015 :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 26 maart 2015 Share Geplaatst 26 maart 2015 Ja, dat is wel een heel gaaf verhaal inderdaad. Keihard geloven in het nut van statistieken in een wereld waar dat toen nog een beetje werd weggelachen en nu zelf werken aan de misschien wel definitieve doorbraak ervan. Mixedknuts _O_ Maar nee. Pure momentopname, zegt helemaal niks. Momentopname over de looptijd van de competitie. Zegt dus eigenlijk alles. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 26 maart 2015 Auteur Share Geplaatst 26 maart 2015 (bewerkt) . 15 januari 2017 bewerkt door Maldini Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 26 maart 2015 Auteur Share Geplaatst 26 maart 2015 Simon Kuper over Billy Beane in 2011 De skeptici zeggen: voetbal is niet in cijfers te vangen omdat het een fluïde sport is. Dat gaat gemakshalve voorbij aan het feit dat ongeveer 30 procent van alle voetbaldoelpunten uit dode spelsituaties vallen. Een corner is net zo statisch als een worp in het honkbal. Een speler geeft voor, iemand kopt, en de keeper vangt of grijpt mis. De situatie herhaalt zijn een miljoen keer, en is een cijfers te vangen. ‘Het is een stilstaand moment, waarin je alles veel makkelijker kunt meten,’ zegt Beane. Bij Manchester City hebben ze ongeveer 400 corners uit verschillende competities bestudeerd, en een simpele conclusie getrokken: de inswinger naar de eerste paal levert de meeste goals op. Johan Cruijff weet op basis van ervaring en Fingerspitzengefühl zeker dat de outswinger de gevaarlijkste corner is. Volgens het onderzoek van Manchester City klopt dat gewoon niet. Beane zegt: ‘De gedachte, “Ik vertrouw meer op mijn eigen ogen dan op cijfers,” die wijs ik af, want ik heb met eigen ogen gezien dat tovenaars konijnen uit hoeden trekken, terwijl ik zeker weet dat die konijn er niet in zat.’ Erg interessant stuk, maar vooral dit sprong in het oog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 26 maart 2015 Share Geplaatst 26 maart 2015 Momentopname over de looptijd van de competitie. Zegt dus eigenlijk alles. Alleen halverwege en aan het eind. Anders is het grotendeels afhankelijk van programma. Vergelijking met het jaar daarvoor wat betreft behaald aantal punten zegt bijvoorbeeld niet zo veel. Veel zinniger is bijvoorbeeld om te vergelijken met dezelfde wedstrijden uit het seizoen daarvoor. Geeft een veel beter beeld van de (relatieve) ontwikkeling van een team. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 26 maart 2015 Share Geplaatst 26 maart 2015 Simon Kuper over Billy Beane in 2011 Erg interessant stuk, maar vooral dit sprong in het oog. Komt dat uit dat boek Soccernomics van Simon Kuper? Ben ik nu ook aan het lezen, op zich wel een goed principe om voetbal meer wetenschappelijk te benaderen maar in dat boek staan nog wel wat dingen die ik veel te simpel beredeneerd vindt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 1 april 2015 Share Geplaatst 1 april 2015 Nee nog niet, ga er zo wel weer ff in lezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 7 april 2015 Auteur Share Geplaatst 7 april 2015 (bewerkt) . 15 januari 2017 bewerkt door Maldini Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 7 april 2015 Share Geplaatst 7 april 2015 Hebben jullie trouwens nog wat gedaan met dat ideetje over effecten van kunstgras op het spel? Ben zelf wel benieuwd namelijk. En gefeliciteerd trouwens. Tof! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 7 april 2015 Auteur Share Geplaatst 7 april 2015 Hebben jullie trouwens nog wat gedaan met dat ideetje over effecten van kunstgras op het spel? Ben zelf wel benieuwd namelijk. En gefeliciteerd trouwens. Tof! More sharks in the tank. Helaas ging een andere website met dit idee ervandoor. Dank. (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Zonde. Weet je toevallig of daar al iets uitgekomen is? Heb dat dan gemist namelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 9 april 2015 Share Geplaatst 9 april 2015 Top scorers in 2014/15 European domestic leagues 36: Cristiano Ronaldo (Real Madrid CF) 32: Lionel Messi (FC Barcelona) 29: Joe Gormley (Cliftonville FC) 27: Chris Venables (Aberystwyth Town FC) 26: Jordan Owens (Crusaders FC) 25: Edison Tarabai (Hibernians FC) 24: Alexandre Lacazette (Olympique Lyonnais) 23: Jonatan Soriano (FC Salzburg) 22: Andrej Kramarić (HNK Rijeka/Leicester City FC) 22: Eran Zahavi (Maccabi Tel-Aviv FC) _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 9 april 2015 Share Geplaatst 9 april 2015 Top scorers in 2014/15 European domestic leagues 36: Cristiano Ronaldo (Real Madrid CF) 32: Lionel Messi (FC Barcelona) 29: Joe Gormley (Cliftonville FC) 27: Chris Venables (Aberystwyth Town FC) 26: Jordan Owens (Crusaders FC) 25: Edison Tarabai (Hibernians FC) 24: Alexandre Lacazette (Olympique Lyonnais) 23: Jonatan Soriano (FC Salzburg) 22: Andrej Kramarić (HNK Rijeka/Leicester City FC) 22: Eran Zahavi (Maccabi Tel-Aviv FC) _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 10 april 2015 Share Geplaatst 10 april 2015 Ik moet het nog lezen, maar er was op twitter binnen 'het wereldje' heel wat over te doen merkte ik. Vind het trouwens wel prima, beetje tegengewicht en kritiek. Kunnen de modellen alleen maar beter van worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 11 april 2015 Auteur Share Geplaatst 11 april 2015 Oh dat heb ik dan weer een beetje gemist. Wat was er up in het wereldje? Twitter fitti's? Vooral Simon Gleave ging erover tekeer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 11 april 2015 Share Geplaatst 11 april 2015 Maar op het moment dat duidelijk wordt dat de inswinger bij de eerste paal de meest lucratieve corner is, gaan ploegen zich daar beter op verdedigen en wordt een andere plek toch weer lucratiever .. Eigenlijk zijn corners sowieso lelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 12 april 2015 Share Geplaatst 12 april 2015 Jij komt hier ook alleen maar om leuk te doen he :cab: Mag hoor. ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 13 april 2015 Share Geplaatst 13 april 2015 Oh die eerste post van me was ik vergeten, maar die topscorerslijst was wel degelijk serieus bedoeld + dit was het meest geschikte topic. Interessant en opvallend dat ondanks er zat nietszeggende semi-prof competities zijn, maar dat Messi en C. Ronaldo alsnog de meeste doelpunten maken; Kramarić staat nog steeds hoog, terwijl veel heeftie er niet in Engeland gemaakt etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 14 april 2015 Share Geplaatst 14 april 2015 Oh die eerste post van me was ik vergeten, maar die topscorerslijst was wel degelijk serieus bedoeld + dit was het meest geschikte topic. Interessant en opvallend dat ondanks er zat nietszeggende semi-prof competities zijn, maar dat Messi en C. Ronaldo alsnog de meeste doelpunten maken; Kramarić staat nog steeds hoog, terwijl veel heeftie er niet in Engeland gemaakt etc. Ja want Joe Gormley zou er meer maken dan Kramaric bij Leicester :cab: makes no sense. Komt alleen interessant doen met zn Iers voetbal fetish. Echt irritant, volgens mij kan het ook niemand interesseren als ik heerlijk ben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 14 april 2015 Share Geplaatst 14 april 2015 Oke peace dan broer. [MENTION=12326]Maldini[/MENTION]; ik wil ff wat opzoeken over corners in de Eredivisie, wat is het handigst om te kijken? Gaat eigenlijk alleen om goals voor en tegen, en het aantal corners dat elke ploeg getrapt heeft, maar kan het nergens vinden gek genoeg. Misschien hier http://data.7m.cn/database/index_en.htm. Engelstalige site uit China, vandaar .cn. Staan veel statistieken op, check ik soms. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 14 april 2015 Share Geplaatst 14 april 2015 Ja want Joe Gormley zou er meer maken dan Kramaric bij Leicester :cab: makes no sense. Komt alleen interessant doen met zn Iers voetbal fetish. Echt irritant, volgens mij kan het ook niemand interesseren als ik heerlijk ben. Joe 'The Goal' Gormley scores when he wants Nee maar snap het, jullie boodschap is duidelijk, zal er rekening mee houden in het vervolg (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 14 april 2015 Auteur Share Geplaatst 14 april 2015 Oke peace dan broer. [MENTION=12326]Maldini[/MENTION]; ik wil ff wat opzoeken over corners in de Eredivisie, wat is het handigst om te kijken? Gaat eigenlijk alleen om goals voor en tegen, en het aantal corners dat elke ploeg getrapt heeft, maar kan het nergens vinden gek genoeg. http://simplesoccerstats.com/consoles/corners.php?lge=10&season=0&haall=ha (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten