Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Festivals

Richarð.

Aanbevolen berichten

Zo thuis van een zeer geslaagd Smashed Potatoes in Reuver. Met 3 stages French Fries ( Freestyle ) Mashed Potatoes ( Retro , Early Hardstyle , Hardhouse ) en Raw and Old Potatoes ( Millenium Hardcore , Early Rave ) was het even kijken welke artiesten we perse wouden zien. Helaas betekende dat wel dat een goede naam dan soms geskipt moest worden. Waren pas binnen ( iets voor 15:00 )toen de 1e artiesten bijna klaar waren met draaien. Maar goed tot 16:45 hadden we toch geen artiesten die we perse wouden zien. En was het tot 16:00 even kijken welke stage waar was etc. Om 16:00 begon het dan met Noxa & Potato die een prima setje neerlegden. Konden het niet afkijken want om 16:45 begon Danger Hardcore Team en dat was heerlijk hoor. Jammer genoeg maar een half uurtje. Vervolgens een beetje afgewisseld tussen French Fries en Raw en Old. Rond 18:10 richting French Fries want The Outsiders en Darkraver zouden om 18:15 gaan draaien. Echter was daar Freaky D  met Darkraver bezig tot zeker half 7. Vielen tegen. Ook The Outsiders met Darkraver was minder dan verwacht. Tuurlijk was Gimme Gimme en Vuile huichelaar gewoon leuk maar vond de set in het algemeen tegenvallen. Hadden denk ik dan beter naar Potato kunnen gaan met zijn solo set. Hierna weer ff afwisselen want alle 3 de stages waren nu geen namen die we super vonden. Om 20:00 was Promo aan de beurt en dat was wel weer lekker hoor. Om 21:00 was het wel echt kiezen of delen. Dazzler & Evillian ( stonden we al door Promo ) Pavo of Potato & Playboyz. Gekozen om eerst even te blijven staan. Maar viel wel tegen. Om 22:00 moesten we ook al kiezen Zany of Paul Elstak. Gekozen om nog een stuk Pavo mee te pakken want dan stonden we meteen goed voor de laatste 2 uur namelijk Zany en Lady Dana & Luna. Pavo draaide al lekker , Zany was echt geweldig en ook Dana & Luna zetten een mooie set neer. Helaas konden we Dana niet afkijken want onze taxi had tot 23:00 moeten werken en kwam ons daarna halen dus besloten om die niet te lang te laten wachten. Kwartiertje voor tijd maar alvast kluisje leeg gemaakt , laatste bon opmaken en richting de auto. Had was iig een heerlijk dagje. Weersverwachting was zeer slecht maar hebben veel geluk gehad. Af en toe een buitje maar dat was miezeren. Niet de vele regen die de hele week voorspeld werd. 

Dat je dan halverwege het festival ook nog ziet dat Eupen bij Genk heeft gewonnen maakt de dag helemaal top

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Festival Report by 007mark: Sziget

Na mijn laatste report van DTRH, besloten om ook voor Sziget maar even wat op te schrijven nu ik terug ben ook uit Dresden. Dat deden we nog enkele dagen aan om 'tot rust te komen'. Voor Sziget ook al enkele dagen in Brno gespendeerd en waren al in Budapest 2 dagen voor het festival begon. Lekker in een appartement. Eerste nacht direct uit geweest naar de Szimpla Kert en de Instant, grote toko's die goed gevuld waren met mensen. Kort nachtje ook. En de nacht voordat Sziget echt begon waren we ook even naar het Warming Up feestje op een boot, mede omdat we hier gratis kaartjes voor kregen via een vriend die voor Sziget (en andere festivals) werkt. Op deze manier zaten we er dus al lekker in en moest Sziget zelf nog beginnen. Nou, here we go:

Eerste festivaldag wilden we een beetje op tijd richting het terrein, om zo hier alvast wat dingen van te zien en rondje te lopen. Bleven uiteindelijk steken op een soort terrasje met een shishapijp, maar toch kwamen we op tijd aan bij Prins S. en de Geit, wie een 3FM prijs hadden gewonnen en daar mochten staan op Europe Stage. Echt goede muziek is het natuurlijk niet, maar wel een erg leuk feestje om erin te komen. Ging in ieder geval aardig los. Hebben hiervoor alleen wel Foals moeten skippen. Daarna gingen we wel door richting Main Stage, omdat één van de artiesten hier stond die ik wel graag wilde zien. Sam Fender had een goeie show, daar lag het niet aan, maar merkte toch dat ik meer bezig was met de mensen om mij heen dan dat ik daadwerkelijk betrokken was bij zijn muziek. Geen echt hoogtepunt dus, maar die kwam erna wel. Wij hadden namelijk, in tegenstelling tot de mensen op Lowlands gister, wel de mazzel dat Florence and the Machine kwam optreden. En wauw, wat vet zeg. In 2019 ook al daar mogen aanschouwen, maar toen stond ik een stuk verder naar achter en was het één van de laatste dagen, waardoor ik ook al beetje moe was. Deze keer wat meer naar voren gaan staan en daarom was het direct ook veel magischer. Topavond wel. Daarna nog eventjes door gegaan richting Freedome by Mastercard, eigenlijk de grooste stage (tent) na Main. Enkel nog Bonobo een setje zien draaien, wat ook leuk was. Wel daarna lekker het appartement weer opgezocht, want duurde ook nog wel 40 minuutjes tot we daar steeds weer terug waren vanaf het terrein. En er kwamen nog 5 dagen aan.

Evengoed nog wel lang in bed gebleven, waardoor we ons d.m.v. een taxi nog moesten haasten richting het eiland. Iemand van de groep wilde namelijk heel graag bij de opener van Main Stage zijn om 16.00 uur: Easy Life. Vond het prima muziek om mee te beginnen, maar ook niet meer dan dat. De zanger vond ik zelfs een beetje cringe met zijn grapjes. Vervolgens door gegaan naar een heel klein podium (Musicbox by Ticketswap) voor Jack Botts. Niet perse voor hem, maar hij bleek eigenlijk heel goed te zijn. Rustig bij in het gras gezeten, maar denk dat we nog wel eens e.e.a. kunnen gaan horen van deze singer songwriter. Vervolgens toch weer terug richting Main voor een knaller van een show van Yungblud. Ook al eens eerder daar gezien, maar dan in de tent. Ook nu kwam de act weer goed door, wat een geluid en geschreeuw. Maar vet is het wel, en heel tof hoe hij iedereen mee krijgt. De tweede avond op main werd daarna afgesloten door één van mijn persoonlijke favorieten van alle acts, namelijk Imagine Dragons. Die show was goed qua zang, visuals, opbouw, eigenlijk alles. Ook vrijwel iedereen van de groep nog een traantje weggepinkt toen hij het nummer Demons introduceerde en begon over therapie en vrienden die hij is verloren door zelfmoord. Kwam wel binnen in ieder geval. Toen weer richting de grooste tent voor Ben Böhmer en Jamie XX, wat beide lekkere setjes waren. Die avond was er in de Samsung Party Arena ook nog een teakeover van Awakenings, waardoor we flink hebben staan stampen bij Adam Beyer. Was serieus heel dik. Plan was eigenlijk om ook nog te wachten tot 04.15 uur, wanneer Reinier Zonneveld zijn opwachting zou maken Maar dit bleek toch een beetje te laat te worden met hoe we ons voelden haha.

Dag 3 dan, waarvan ik op voorhand bedacht had om even iets rustiger aan te doen. Mocht ook wel een keer. Dus eerst bij Europe Stage in het gras geluisterd naar de Frans-Cameroenese artiest Yamê. Kende hem helemaal niet, maar had wel iets. Zou er geen kaartje voor kopen, maar om op de achtergrond aan te hebben zeker wel waard. Daarna wilden we eigenlijk weer in het gras liggen bij Musicbox, maar we liever hierdoor langs Main Stage. Op dat moment was Mimi Webb aan het spelen en wat ik heel even afgeleid hehe. Dan snappen jullie best wat ik bedoel denk ik. Maar de zang bleek uiteindelijk ook nog verrassend goed te zijn, dus best een tijdje gestaan nog, voor we toch door liepen naar Joe Bel. Helaas stond een andere stage eigenlijk te hard om haar goed te horen. Daarna, een beetje tegen mijn zin in, toch weer naar Main. Uiteindelijk toch wel blij verrast door Niall Horan, die oprecht een goede show gaf. Heb niet zoveel met zijn muziek, maar kwamen toch genoeg nummers voorbij die ik wel kenden en waarvan de uitvoering uitstekend was. Vervolgens de afsluiter met heel veel plezier geskipt (David Guetta), want ik vind DJ's op zo'n grote Main Stage erg tegenvallen en veel te commercieel. Daarom in de Freedome naar Jungle by Night geweest. Echt superleuk feestje. Paar anderen van de groep hadden ook deze keuze gemaakt en niemand had hier spijt van. In deze zelfde tent kwamen daarna nog Two Feet en Moderat, waarbij vooral laatstgenoemde heel erg vet was.

Tijd aat dan toch snel en ineens in de helft van het festival alweer voorbij. Dag 4 werd op Main Stage geopend door Tom Grennan. Paar maandjes geleden met iemand van de groep hem al zien optreden in De Melkweg, wat toen erg goed was. Deze keer was beduidend minder. Denk niet dat deze artiest al klaar is voor zo'n groot podium. Sommige delen waren wel goed, maar wanneer hij zelf erg enthousiast werd en het publiek mee wilde krijgen, ging het toch een paar keer wel echt mis qua zang. Helaas. Daarna een enorm gek optreden van AJR. Muzikaal geen erg sterke band hoor, maar waren wel goed in het publiek mee krijgen en beetje gek doen. Vervolgens ook Arlo Parks nog meegepakt, waar we redelijk vooraan konden staan. Chille, rustige muziek wat verder erg goed klonk. Laatste optreden en tevens de afsluiter op Main (Mumford and Sons) geskipt, omdat we sowieso vooraan wilden staan bij Nothing But Thieves in de Freedome. Een band die ik denk ik voor de 5e keer zag, maar stelt nooit teleur. Lekker gas geven en weer een topoptreden van Conor Mason ook. Ervoor ook nog M83 gezien in dezelfde tent, wat naarmate het optreden vorderde steeds beter werd. Vervolgens in mijn eentje (don't judge me) richting Gladde Paling & Vieze Asbak gegaan. Mijn huisgenoten zijn enorm fan van Drum n Bass en wilden dat ik even zou gaan kijken. Tering, wat een herrie. Maar ook een hele grote groep mensen die goed los ging. Voor een halfuurtje best leuk, maar daarna wel weer terug naar de tent. Hier kon ik nog lekker vooraan staan bij Frank Carter & The Rattlesnakes, die er ook een lekkere show van maakten. Wel beetje uitkijken voor de moshpits om ons heen haha.

De 5e dag brak al weer aan, met op het programma één van de artiesten waar ik persoonlijk het meest naar uitkeek: Caroline Polachek @Richarð.  Was mij ook gelukt om enkele anderen van de groep mee te krijgen, waardoor we linksvoor erg dichtbij het podium konden staan. De rest kende de artiest nog helemaal niet, maar we waren allemaal erg onder de indruk. Oprecht wel één van de hoogtepunten weer van heel Sziget. Wat een stem en wat een optreden, niet normaal. Daarna tussen wat stages gependeld, door eerst naar Giant Rooks te gaan. Staat mij om eerlijk te zijn weinig meer van bij. Vervolgens terug naar Main voor Lorde, maar daar waren we na enkele nummers wel klaar ermee. Tering, wat saai en slecht zeg. Kan tussen de flops van dit festival voor mij. Terug in de tent aangekomen heb ik even gestaan bij Amyl and the Sniffers, wat ik nog niet kende. Flink geschreeuw van de frontdame, waarbij ik eerlijk moet bekennen geen woord te hebben verstaan. Begrijp desondanks wel dat er best een grote groep mensen enthousiast was in deze tent, maar meer een smaak dingetje dat dit niet echt iets voor mij was. Daarna bij het Colloseum (technopodium opgebouwd uit houten pallets) gestaan voor Sven Väth en weer terug naar iets wat ik helaas had gemist op DTRH: Confidence Man. Ook hier tegen enkele vrienden gezegd dat we heen moesten, want toen ik op DTRH langs de stage liep en de laatste minuten van hun optreden zag, waren er veel mensen bij die stage. Stelde ook zeker niet teleur, en wederom iedereen van de groep vond het heel tof. En ik dus ook. Uiteindelijk nog heel laat gemaakt, omdat we door gingen naar de Party Arena voor een onwijs dikke show van Tale Of Us. Althans, de delen die ik heb gezien. Want geheel in de nationaliteit van de betreffende artiest wat ik een beetje druk met een Italiaanse schone hehehe. Zonder dollen wel alsnog veel gezien hoor, leuke show!

En zo brak ook alweer de laatste dag aan van 6 zware dagen. freekind begonnen we bij, weer op Europe Stage. Prima eigenlijk, maar niet meer dan dat. Vervolgens toch al wel naar Main Stage voor Girl in Red. Tijdje gebleven, best okay. Maar pakte mij dan weer niet zo. Daarna de grote afsluiter van het festival, maar dat bleek toch een grote teleurstelling. Billie Eilish begon het eerste halfuur namelijk echt bijzonder slecht. Heel veel autotune, zang te zacht en zelfs delen waarin ze amper zong. Begon eigenlijk pas beter te worden toen haar broer voorin op het podium ging zitten met zijn gitaar en zij ernaast. De kleinere liedjes waren erg mooi en zuiver gezongen, maar de rest viel mij teveel tegen om dit echt een waardige afsluiter te noemen. Erg jammer, maar misschien waren mijn verwachtingen ook te hoog. Daarna zelf nog wel het festival afgesloten bij 070 Shake in de Freedome, omdat ik die ook op DTRH al had gezien. Daar vond ik het heel vet, nu ietsje minder. Ze begon te laat en eindigde eerder dan gepland. Dat was al jammer, maar vond ook de show wat minder. Zou ook door mijn vermoeidheid kunnen komen, of de chick op de eerste rij die ineens een microfoon kreeg. Leuk idee, uitvoering wat minder. Ook al was veel van het publiek er wel enthousiast over. Dit optreden eindige mooi om 00.00, wat een mooie tijd was om richting het appartement te gaan. Immers moesten we de dag erna weer met de auto door naar Dresden en wilde nog wel mijn ogen open kunnen houden op de weg.

Al met al weer enorm genoten met heel veel hoogtepunten en slechts enkele teleurstellingen. Voor volgens jaar heb ik al een ticket gekocht voor Electric Castle in Roemenië, nadat die vriend (zie eerste alinea) zei dat tickets slechts 90.- zijn in de Early Bird nu voor 5 dagen. En daar schijnt alles nog steeds heel goedkoop te zijn, in tegenstelling tot Sziget. Daar zijn de prijzen inmiddels erg op de Nederlandse gaan lijken helaas. Hoe we er verder heen gaan en hoe die reis eruit gaat zien weet ik nog niet, maar hebben we bijna een jaar voor om te plannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van m'n 9e editie van Lowlands, het was weer heerlijk. Ditmaal niet echt veel voorbereid qua muziek, dus veel dingen maar gewoon op me af laten komen. Wel van plan volgend jaar wat meer luisteruren erin te gooien voordat ik er naartoe ga.

Vrijdag: Nonchalange, The Haunted Youth, Jessie Ware, girl in red & Son Rompe Pera

Zaterdag: boygenius, Sierra Ferrell, Froukje, Foals en een klein beetje M83

Zondag: Sophie Straat, Tamino, Elias Mazian, Raye, Moderat en een klein beetje Mezerg.

Hoogtepunten waren boygenius, Foals en Moderat. Dieptepunt was het geluid in de India dat elk optreden gewoon kut was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-8-2023 om 20:41 zei 007mark:

Al met al weer enorm genoten met heel veel hoogtepunten en slechts enkele teleurstellingen. Voor volgens jaar heb ik al een ticket gekocht voor Electric Castle in Roemenië, nadat die vriend (zie eerste alinea) zei dat tickets slechts 90.- zijn in de Early Bird nu voor 5 dagen. En daar schijnt alles nog steeds heel goedkoop te zijn, in tegenstelling tot Sziget. Daar zijn de prijzen inmiddels erg op de Nederlandse gaan lijken helaas. Hoe we er verder heen gaan en hoe die reis eruit gaat zien weet ik nog niet, maar hebben we bijna een jaar voor om te plannen.

Datum voor Electric Castle is bekend; 17-21 juli 2024. 

Tickets in de early bird zijn nog 6 dagen beschikbaar voor de liefhebbers: https://electriccastle.ro/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Tim':

Hier ook een kaartje binnen. Vorig jaar heb ik een jaartje overgeslagen, maar met The National en Michael Kiwanuka ben ik erbij hoor :classic_love:

The National beetje depri en Kiwanuka al eens gezien. Niet super enthousiast nog, maar gaat sowieso wel topweekend worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-11-2023 om 11:01 zei 007mark:

Datum voor Electric Castle is bekend; 17-21 juli 2024. 

Tickets in de early bird zijn nog 6 dagen beschikbaar voor de liefhebbers: https://electriccastle.ro/

Screenshot_20231206_080538_Instagram.jpg.105e98616c84b372ad0f590d98d51f1b.jpg

Eerste deel van de line up bekend gemaakt. Nina Kraviz, Bonobo en Carlita wel vet! Leuk ook eigenlijk wel dat ik de headliners nog amper geluisterd heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar hele vette namen op Lowlands, waaronder Nas (de rapper). Of ik erheen kan is nog de vraag ivm vakantie.

Alle bevestigde artiesten voor Lowlands 2024 op een rijtje:

Fred Again.., Queens of the Stone Age, Goldband, Big Thief, Denzel Curry, Froukje, IDLES, Inhaler, J Hus, Jorja Smith, Nas, Noord Nederlands Orkest, Peggy Gou, Sampha, Skrillex, The Smile, Barry Can’t Swim, Blawan (live), Brutalismus 3000, CHO & The CHOSENS, grandson, HAEVN, Half Moon Run, Harry Mack, Hermanos Gutiérrez, Hudson Mohawke, Jungle by Night, Maribou State, Overmono, Romy, Sleaford Mods, Soulwax, Spinvis, Spiritbox, Sticks, Sugababes, Ama Lou, Backxwash, Bob Vylan, Fat Dog, Flowdan, Grove, LA Priest, Lander & Adriaan, MSPAINT, Pachyman, Ramkot, university en Wargasm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DTRH krijgt inmiddels steeds meer vorm. Errug blij met Aurora als nieuwe aankondiging, wil ik na Sziget jaaaaren geleden zeker nog een keer zien.

Sor + sorkest en Goldkimono schat ik ook in als een hele hoge kans dat ik die ga bekijken. En Sef :<

image.png.14ffebbd420afae14d0bc1753ddee164.png

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar voor de tweede keer naar het Roadburn festival in Tilburg. De namen zullen jullie niks zeggen, tenzij je diep in allerlei alternatieve metalmuziek zit. Vorig jaar beviel me erg goed, ook al ben ik geen fan van drukke plekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Wolf_pd:

Dit jaar voor de tweede keer naar het Roadburn festival in Tilburg. De namen zullen jullie niks zeggen, tenzij je diep in allerlei alternatieve metalmuziek zit. Vorig jaar beviel me erg goed, ook al ben ik geen fan van drukke plekken.

Heel wat jaren geleden geweest. Denk  ergens rond 2006. Was echt heel vet inderdaad.

https://roadburn.com/band/blood-incantation/

Dit is vet. 

bewerkt door Vreven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.34129020f91d936102c6e09eb60ba712.png

Reclameee!

Dag MU vriendjes. In Juli staat er een geweldig 5-daags festival op het programma in Roemenië, nbij Cluj-Napoca. Lachen om tijdens een roadtrip mee te pakken, of gewoon als festival in het buitenland! Vluchten gaan direct vanaf Eindhoven.

Klik hier voor een mooie aanbieding.

Je kan voor slechts 218,- via deze link 2 tickets kopen. En dan ben je er dus 5 dagen lang bij, voor 109,- per persoon.
Dat is bijna even goedkoop als 1 dagje DGTL @Thierryvane

Gister heeft ook Festileaks een artikel online gezet over Electric Castle. Lees vooral als je meer informatie wilt: https://festileaks.com/2024/03/betaalbaar-feesten-rondom-een-sprookjeskasteel-maak-kennis-met-electric-castle-festival/

Line-up tot nu toe:

image.png.26db13c225317b797c7c9ca2bf20aa2d.png

Andere geinsteresseerden wellicht (die hier soms reageren): @Wolf_pd @Vreven @The Saint @bas2204 @Chiemel @Erwin. @Richarð. @Tim' @Keko @Satyr @Djurovski @sennid @FlyD @bas huijsmans @The Kerfts @ElMarcos @Justin

Voor mensen leuk gaan doen; ja, ik krijg wat kleine perks/cadeau's als jullie via mijn link dat duo-ticket bestellen. Doe ik verder ook niet moeilijk over, mogen jullie best weten. Heb overigen toch al een half jaar geleden zelf een ticket gekocht haha Maar beetje korting zijn jullie ook vast niet vies van ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites