Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' đŸ”¥ Ă—

Festivals

RicharĂ°.

Recommended Posts

Wat een ongelofelijke kut headliners. In de lijst eronder wel wat leuke namen.

Ga waarschijnlijk wel voor het eerst dit jaar, vrienden willen graag gaan. Hopelijk nog wel een goede headliner zoals AM en Tame Impala vorig jaar. 

Volgend jaar DtRH en BKS als opties in gedachten. Even lineups e.d. komende tijd in de gaten houden.

Primavera lineup zag ik ook al voorbij komen en deed stukken minder met me dan de lineup van 2022, al was ik daar sowieso niet van plan 2 jaar op rij heen te gaan.

Zat ook stiekem naar Glastonbury te kijken, maar Jezus wist niet dat daar zoveel vraag naar is. 2024 wil ik op wereldreis, dus misschien kan ik dan wel iets geinigs op een ander continent mee pakken, maar ligt ook heel erg aan timing.

Edited by The Kerfts

4 minuten geleden zei The Kerfts:

Volgend jaar DtRH en BKS als opties in gedachten. Even lineups e.d. komende tijd in de gaten houden.

Wat vond je van de eerste DtRH namen? Ik vond het vrij poppy allemaal. Ook niet heel verkeerd, maar gewoon weinig spannends nog.

27 minuten geleden zei Erwin.:

Wat vond je van de eerste DtRH namen? Ik vond het vrij poppy allemaal. Ook niet heel verkeerd, maar gewoon weinig spannends nog.

Fred Again en Working Men's Club kan ik wel iets mee. Phoenix dit jaar al gezien, maar was wel heel vet, de rest doet me idd niet heel veel. Stromae vind ik ook echt helemaal niks meteen. Idles heeft me gek genoeg ook nooit echt geraakt, terwijl die echt een genre muziek maken wat goed bij me zou moeten passen (post punk)

Al met al helemaal eens dus.

Op 1-12-2022 om 14:12 zei Justin:

Wat een ongelofelijke kut headliners. In de lijst eronder wel wat leuke namen.

Ga waarschijnlijk wel voor het eerst dit jaar, vrienden willen graag gaan. Hopelijk nog wel een goede headliner zoals AM en Tame Impala vorig jaar. 

Mja, David Guetta interesseert mij ook niets. Maar gaan waarschijnlijk veel mensen heen, dus geeft wat ruimte bij andere stages waar ik dan heen kan. Billie weet ik nog niet of ik heen wil, maar Florence + The Machine sowieso wel. En eronder inderdaad voldoende leuke namen tot nu toe.

DTRH tickets ook in de pocket. Komen ook vast nog wat fijne namen bij. Stromae en Fred Again wil ik sowieso heen.

43 minuten geleden zei The Kerfts:

Maar is DtRH normaal niet wat alternatiever? Of ligt dat aan mij en moet ik dan echt bij Best Kept Secret zijn?

Best Kept Secret pretendeert wat verfijnder te zijn dan DtRH (niet hardop maar zo komen ze voor mij over). Maar ik denk dat de line-ups voor een groot deel vaak wel uitwisselbaar zijn. 

Bospop ook met het eerste deel van de line-up:

image.thumb.png.80dab947e40eac8c9b85a4c3b4ab30b2.png

Persoonlijk blij met Rag'N'Bone Man, Young Gun Silver Fox, LIVE, Nile Rodgers, Joe Bonamassa, Di-rect en King King. Maar eigenlijk zit er een boel goeds tussen. Van de grote namen kan mij eigenlijk alleen Zucchero gestolen worden

Op Mumford & Sons na vind ik de headliners allemaal helemaal niks, dus hoef iig weinig de drukte in. 

Voornamen als Sam Fender, Foals, Bonobo, Jamie xx, Loyle Carner, M83 en Moderat loop ik dan wel weer warm. 

Qua 'techno' vind ik I Hate Models en Mall Grab de uitschieters, al loop ik in de nacht toch maar overal en nergens heen dus dat maakt weinig uit. 

15 minuten geleden zei Justin:

Op Mumford & Sons na vind ik de headliners allemaal helemaal niks, dus hoef iig weinig de drukte in. 

Voornamen als Sam Fender, Foals, Bonobo, Jamie xx, Loyle Carner, M83 en Moderat loop ik dan wel weer warm. 

Qua 'techno' vind ik I Hate Models en Mall Grab de uitschieters, al loop ik in de nacht toch maar overal en nergens heen dus dat maakt weinig uit. 

Macklemore (al gezien) en David Guetta boeien bij ook geen fluit. Maar vind dat juist ook wel lekekr om op die manier wat andere stages te bekijken en nieuwe artiesten te 'ontdekken'. Florence + The Machine vind ik wel echt heel nice, maar dat vertelde ik hierboven al hehe.

Sam Fender, Foals en M83 zou ik inderdaad ook wel graag zien.

Komende dagen maar e.e.a. luisteren wat ik nog niet ken. Begonnen met Caroline Polachek en dat kan mij wel heel erg bekoren. Vriend van mij die ook meegaat is erg te spreken over de aankondiging van Arlo Parks.

Afgelopen weekend naar Country 2 Country festival geweest in Dublin. Voor de liefhebbers die het iets zegt onderstaand de line-up. Was Ă©cht heel vet! Heel veel hele goede shows gezien. Zoveel zin om volgend jaar weer te gaan! Al ga ik dan wellicht naar Glasgow of Londen. de TBA in deze lijst werd trouwens Morgan Evans.

CELEBRATE 10 YEARS OF COUNTRY TO COUNTRY – 10 TO 12 MARCH 2023 – 3Arena,  Dublin - LoveDublin

15 uur geleden zei RicharĂ°.:

Nog meer MU’ers die morgen naar BKS gaan?

Heb zojuist na heel veel twijfel (wegens de imo toch wel wat hoge prijs) een ticket gehaald voor zondag via Ticketswap, vooral voor The Mars Volta en Alvvays, maar morgen ben ik er niet. Veel plezier iig!

Wordt eerste keer BKS voor mij, ben benieuwd. Ben met Woohah wel al eens eerder op dat terrein geweest.

Edited by The Kerfts

Best Kept Secret 2023. Mijn achtste keer BKS.

Vrijdag:

Kwamen vrijdag redelijk laat aan door een wat later vertrek en wat files onderweg, dus helaas Charlotte Adigéry & Bolis Pupul gemist. Die wilde ik nog wel zien. Echter stroomde we nu in bij het bandje van Julian Casablancas. En dan helaas niet THe Strokes, die had ik liever gezien, maar The Voidz. Een enigszins apart optreden. Veel gebruik van autotune en een scheldende Julian op mensen die Stage One verlaten om naar Stage Two of ergens anders heen te gaan. Niet het beste begin van BKS, maar een slecht optreden zou ik het ook weer niet noemen. Unknown Mortal Orchestra (foto), kortweg UMO, had een beter begin geweest, want dat was wel even genieten. Ondanks de hitte in de tent die je liet zweten op plekken waar je niet wist dat je kon zweten. Prima optreden met lekkere muziek en uiteindelijk toch stiekem wat bewegingen dat op dansen lijkt (heel overdreven) als de kneiter Can't Keep Checking My Phone erin komt. Spoiler: dit was mijn favoriete optreden van de vrijdag. Na UMO even rustig aan gedaan vanwege de hitte. De groep met wie ik was, een mannetje of 16, ging naast het hoofdpodium in de schadum bij The 1975 (foto) staan. Hier heb ik geprobeerd zo min mogelijk van de band mee te pikken, want het is alles behalve mijn favoriet. Over favoriet gesproken; Caroline Polachek. Want volgens 3voor12 was dat namelijk hun favoriete optreden van de vrijdag. En daar kan ik me wel in vinden, ondanks dat het niet de mijne was. Leuk optreden of zo even mee te pikken, want ik kende haar niet. Het nodigde wel uit om na het festival even wat meer van te beluisteren.

En dan headliner numero uno. The Chemical Brothers (foto). Bekend van Galvanize (push the button) en Hey Boy, Hey Girl. Van alle headliners van deze editie degene waar ik het meest naar uitkijk. Al zegt dat meer over de andere headliners dan over deze chemische broeders. Tijdens het optreden enorm kunnen genieten van de visuals in combinatie met de muziek, dat werkte erg goed. Galvanize op het einde, als zo'n beetje enige nummer dat ik van ze ken, was erg tof om mee te maken. Al met al een prima afsluiter van dag 1, want De Staat sloeg ik over.

Zaterdag:

Dag twee. Net als de vrijdag ook weer een dag waarin we de hitte moesten trotseren, want het zou het gehele weekend rond de 30 graden zijn en dat was het ook. We besloten dus wat later te beginnen dan normaal en niet rond tweeën naar het terrein te gaan, maar een uurtje later. Buiten de tent bij Black Country, New Road nog even staan luisteren. In de schaduw uiteraard. Echter moest ik uiteindelijk de zon toch in, want ik wilde Tinariwen (foto) graag zien. Daar ben ik in m'n eentje, rest van de groep bleef in de schaduw, even gaan kijken. Deze Malinezen maken perfecte muziek voor in hitte, dus dat sloot er goed bij aan. Chillen in de zon. Een relaxend geluid van gitaren met Afrikaanse klanken en een onverstaanbare zang. Om vervolgens een pokke eind te moeten lopen naar The Secret, podium drie in principe. Want daar wilde ik toch een stukje van Lankum meepikken. De rest van de groep was daar namelijk ook en waren lovend vooraf, dus dan moet je toch even kijken. Ben wel als enige achter in de tent blijven staan, want niet veel later begon de volgende band op het hoofdpodium die ik graag wilde zien; Two Door Cinema Club (foto). Al meerdere keren gezien, ook op BKS, maar het blijft toch elke keer weer genieten om de catchy gitaar in Undercover Martyn, Something Good Can Work en What You Know te horen. Sowieso was dit optreden een van mijn favorieten van deze zaterdag en van het hele weekend eigenlijk. Hitje na hitje. Keihard genieten hoor.

En dan mijn grote favoriet van dit weekend. De band waar ik het meest naar uit keek en waarvoor ik een kaartje kocht deze editie; Goldband. Wat een geweldige band. Elk nummer is raak. Het verbaasde me eigenlijk dat ze geen headliner waren, want dat verdiend deze band en ik denk ook dat ze het zeker aankunnen om headliner te zijn. Ik bedoel, hoe kan je met hits als Noodgeval, Witte Was, Kinderwens en Stiekem (met Maan) dat niet zijn. Maarja, toch waren ze het niet. Dat mocht de pret echter niet drukken, want we zijn uiteraard helemaal uit onze plaat gegaan dit optreden. Stonden net niet helemaal vooraan, keihard mee te dansen en te zingen met de ene hit na de andere. Waarschijnlijk lees je nu dit stukje tekst en denk je; Richard, ik had niet verwacht dat je fan zou zijn van Goldband. Dat klopt, ben ik ook niet. Deze tekst is namelijk verzonnen en hier is niks van waar. Ik was namelijk even gaan chillen na Two Door Cinema Club en toen een uur voordat Interpol begon klaar gaan zitten vooraan bij het hek in Stage Two, want die wilde ik graag van dichtbij zien. Hopelijk had ik jullie even helemaal tuk bij het stukje tekst over Goldband. Want wat een troep is dat zeg. Iemand in onze groep is enorm fan van ze en keek er enorm naar uit. Zelf had ik precies het tegenovergestelde en wilde ik er zo min mogelijk van mee krijgen en dat is me goed gelukt. Over Interpol kan ik kort zijn, ondanks dat ik hier het meest naar uitkeek; strak zoals altijd, heel goed en enige teleurstelling dat Leif Erikson niet op de setlist stond.

En dan de headliner van dag twee. Oscar and the Wolf; niet geweest, want ik had van Interpol de headliner gemaakt. Matige boeking.

Zondag:

Dag drie, de laatste alweer. Maar niet de minste, met een paar leuke optredens op het programma. Zo begonnen we namelijk met Julia Jacklin. Een enorm lieve, Australische dame die meer dan prima muziek maakt. Sterker nog, dit was voor mij een van de beste, zo niet de beste, van heel Best Kept Secret 2023. En dat had ik vooraf niet verwacht. Niet dat ik lage verwachtingen had, maar meer dat Julia zo goed was. Aanradertje om live te zien mocht je de kans krijgen. Toen was het wederom tijd om de felle zon in te gaan bij het hoofdpodium voor Kurt Vile & The Violators (foto). Hier besloten we even rustig vanaf de bierbar, helemaal achteraan het strand, naar te kijken. En dat was een meer dan uitstekende keuze. De muziek van Kurt Vile, waarin af en toe een enorme kneiter de revue passeert, leent zich enorm om in een relaxte sfeer te oor te krijgen. Na het optreden besloten we weer even de schaduw op te zoeken en buiten de tent bij Japanse Breakfast te gaan staan. Af en toe wat van meegekregen, maar niet genoeg voor dikgedrukte letters. Daarna ons verplaatst naar The Secret waar groepsfavoriet Alvvays (foto) op het programma stond. En die maakte de verwachtingen waar met een enorm sterk optreden. Wat blijft Archie, Marry Me toch een heerlijk nummer. Zeker live. ♪ "Hey hey, marry me Archie." ♪ Samen met Julia Jacklin mijn favoriet van de zondag. En dan moest de headliner nog komen.

De headliner in dit geval was Richard David James (driedubbele voornaam) aka Aphex Twin (foto). Zijn reputatie kennende een optreden waar ik enorm benieuwd naar was. Ben niet bekend met zijn oeuvre, op Ageispolis na, dus liet me verrassen. En om eerlijk te zijn; het viel enorm tegen. Het duurde even voordat ik door had dat 'ie begonnen was, want normaal komt een artiest op, klapt het publiek en begint de muziek. Nu was de "opwarmmuziek" (de muziek tussen de optredens) al aangepast op Aphex Twin en ging dat redelijk vloeiend over in het begin van zijn set. En het publiek klapte niet toen hij opkwam (?), dus het was een raar begin. Vervolgens kostte het veel moeite om m'n aandacht te pakken te krijgen. Het was mij iets te random allemaal. Alsof je verschillende geluidjes en bliepjes in een blender gooit. Ik snap dat dat Aphex Twin z'n ding is, maar het is het niet voor mij. Af en toe een sound die me wel beviel, om vervolgens 10 seconden later iets compleet anders voorgeschoteld te krijgen wat niet om aan te horen was, overdreven gezegd. Nee, dit was niet een afsluiter zoals je ze graag hebt. Een matige einde van een leuk weekend.

Edited by RicharĂ°.

Zo kijkend naar de line-up zou ik een heel erg vergelijkbare route gepakt hebben denk ik. Was Two Door Cinema Club wel prima dus? Vorig jaar op Down the Rabbit Hole was het zĂ³ vals, dat was echt erg.

3voor12 hoef je overigens niet heel serieus meer te nemen hoor. Die hebben altijd zo hun eigen favorietjes die niks fout kunnen doen en een aantal waarbij ze altijd kritisch zijn. Aphex Twin was voor hun het 2e beste optreden iig.

Over paar weken weer naar DtRH maar ben helaas niet erg te spreken over de line-up. Een aantal 'wel leuk om te zien' maar eigenlijk niet 1 artiest waar ik echt naar to mĂ³et.

Edited by Erwin.

Two Door Cinema Club was prima, ja. Kan me niet herrineren dat het vals was. Al ga je daar sowieso meer heen voor de gitaar dan voor de zang.

Zie wel een paar toffe namen op de DtRH line-up staan. Fred again..., Elephant, Phoenix, Romy, Spoon en Tramhaus. Maar inderdaad niet eentje er Ă©cht bovenuit steekt.

8 uur geleden zei RicharĂ°.:

Over favoriet gesproken; Caroline Polachek. Want volgens 3voor12 was dat namelijk hun favoriete optreden van de vrijdag. En daar kan ik me wel in vinden, ondanks dat het niet de mijne was. Leuk optreden of zo even mee te pikken, want ik kende haar niet. Het nodigde wel uit om na het festival even wat meer van te beluisteren.

En dan de headliner van dag twee. Oscar and the Wolf; niet geweest, want ik had van Interpol de headliner gemaakt. Matige boeking.

Caroline Polachek staat 'toevallig' ook op Sziget en heb al besloten dat ik wel haar show wil zien. Puur op basis van enkele nummers die in de Sziget-playlist op Spotify staan. Staat op Main Stage, op dezelfde dag als Macklemore (al gezien) en Lorde (twijfel om die mee te pakken).

Oscar and the Wolf verbaast mij dat je dat zegt. Persoonlijk wel fan van ze eigenlijk. 

8 uur geleden zei Erwin.:

Zo kijkend naar de line-up zou ik een heel erg vergelijkbare route gepakt hebben denk ik. Was Two Door Cinema Club wel prima dus? Vorig jaar op Down the Rabbit Hole was het zĂ³ vals, dat was echt erg.

3voor12 hoef je overigens niet heel serieus meer te nemen hoor. Die hebben altijd zo hun eigen favorietjes die niks fout kunnen doen en een aantal waarbij ze altijd kritisch zijn. Aphex Twin was voor hun het 2e beste optreden iig.

Over paar weken weer naar DtRH maar ben helaas niet erg te spreken over de line-up. Een aantal 'wel leuk om te zien' maar eigenlijk niet 1 artiest waar ik echt naar to mĂ³et.

Ga zelf voor de eerste keer naar DTRH, dus kijk er sowieso wel naar uit. Meeste headliners sta ik ook niet om te springen, maar geeft juist wel weer de kans om wat minder bekende artiesten te bekijken. Heb er wel een aantal op mijn lijstje staan: Agar Agar, Sticky Fingers, Ethel Cain, 070 Shake (zekerheidje), Naaz (zekerheidje, ook al heb ik die al een keer gezien) en King Princess. En na alle goede verhalen over Fred Again zal ik daar ook wel staan.