Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei NicoHaak:

Is al rond zei Thijs en Hidde in de laatste Ad podcast. Goede deal voor beiden partijen :) 

Want? Lekker voor Van Aert knechten? Zijn vrije rol bij INEOS was ideaal. Zeker als ze met dat klassieke team vaker in overtal komen.

Gister ook wel typisch weer, Dumoulin zo vroeg lossen. Zag je altijd aankomen hè. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die vrije rol krijgt ie bij Jumbo ook nog wel hoor, na zijn voorjaar van dit jaar zal volgend jaar sowieso meer de ogen op hem gericht zijn.

Ik denk wel dat het idealer is voor van Aert om hem erbij te hebben dan voor van Baarle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Erwin.:

Die vrije rol krijgt ie bij Jumbo ook nog wel hoor, na zijn voorjaar van dit jaar zal volgend jaar sowieso meer de ogen op hem gericht zijn.

Ik denk wel dat het idealer is voor van Aert om hem erbij te hebben dan voor van Baarle.

Mwah, moet ik nog maar zien. Vergeet niet dat Van Baarle vaak al erg vroeg de aanval zoekt. Dan laat je bij Jumbo dus Van Aert achter in de groep der favorieten. Ik weet het niet. Gaan ook eerder andere ploegen reageren want van de ploeg van Van Aert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat veranderd er dan nu negatief aan de situatie die je schetst Socrates? Want nu zit Van Aert toch ook in die fase in die groep met favorieten? Met als positief verschil, dat andere ploegen achter van Baarle aan moeten gaan en krachten verspillen. Waar Jumbo normaal zelf achter van Baarle aan zou moeten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei NicoHaak:

Wat veranderd er dan nu negatief aan de situatie die je schetst Socrates? Want nu zit Van Aert toch ook in die fase in die groep met favorieten? Met als positief verschil, dat andere ploegen achter van Baarle aan moeten gaan en krachten verspillen. Waar Jumbo normaal zelf achter van Baarle aan zou moeten gaan.

Ja, leuk voor Jumbo dus.

INEOS heeft als voordeel dat ze vaak geen grote topfavoriet met een goede sprint hebben, maar in de breedte wel meerdere pionnen in een finale hebben zitten. Ideaal voor een aanvaller. Van Baarle had in zekere zin ook een vrije rol, koos vaak al voor de finale voor de aanval.

Bij Jumbo is Van Aert toch echt wel dé man. Dat is een topfavoriet. Gaat er één van Jumbo, komt er één van Quickstep of Alpecin in het wiel. Zomaar ertussen uit knijpen gaat moeilijker worden. Daarnaast, als je straks met nog 20km te gaan met Van Aert zit, zal je vaak ook gewoon de superknecht worden. Reageren op aanvallen, tempo maken; want Van Aert heeft een sprint.

Voor Van Baarle zelf is INEOS gewoon veel passender. En hij is daar dé man. Dus nee, ik vind het geen logische keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Socrates:

Ja, leuk voor Jumbo dus.

INEOS heeft als voordeel dat ze vaak geen grote topfavoriet met een goede sprint hebben, maar in de breedte wel meerdere pionnen in een finale hebben zitten. Ideaal voor een aanvaller. Van Baarle had in zekere zin ook een vrije rol, koos vaak al voor de finale voor de aanval.

Bij Jumbo is Van Aert toch echt wel dé man. Dat is een topfavoriet. Gaat er één van Jumbo, komt er één van Quickstep of Alpecin in het wiel. Zomaar ertussen uit knijpen gaat moeilijker worden. Daarnaast, als je straks met nog 20km te gaan met Van Aert zit, zal je vaak ook gewoon de superknecht worden. Reageren op aanvallen, tempo maken; want Van Aert heeft een sprint.

Voor Van Baarle zelf is INEOS gewoon veel passender. En hij is daar dé man. Dus nee, ik vind het geen logische keuze.

Dé man bij Ineos is Pidcock, maar die had fysieke ongemakken waardoor nu andere kaarten werden gespeeld. Ben het wel eens met het argument dat hij bij Ineos wellicht wat meer in de luwte kon koersen in de kasseienkoersen die hij als hoofddoel heeft. Op Jumbo aanvallen wordt wel eerder geanticipeerd. Maar daarentegen heeft hij straks wel een sterkere klassiekerploeg om zich heen met mannen zoals Benoot en Laporte in de koersen die hij zich als hoofddoel stelt. Het belangrijkste is dat hij goede afspraken maakt onder welke rol hij zijn koersen mag gaan rijden. In die gesprekken zijn we beiden niet bij geweest, dus dat is gissen. Al kan ik me haast niet voorstellen dat hij geen garanties heeft gesteld om in Vlaanderen en PR als kopman te mogen koersen. Ineos betaald genoeg en als hij dan sportief een stap terug doet, dan is het een hele slechte onderhandelaar als regerend winnaar van de PR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei NicoHaak:

Maar daarentegen heeft hij straks wel een sterkere klassiekerploeg om zich heen met mannen zoals Benoot en Laporte in de koersen die hij zich als hoofddoel stelt.

Oh ja? Ik vond INEOS collectief anders een stuk sterker dit jaar. Pidcock, Turner, Sheffield, Kwiatkowski, Narvaez.. Zeker naar het einde van het voorjaar toe echt wel de sterkste ploeg. En een ploeg vol aanvallers ook. Geen superknecht spelen voor een goede sprinter zoals volgend jaar sowieso minimaal een keer gaat gebeuren met Van Aert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Socrates:

Oh ja? Ik vond INEOS collectief anders een stuk sterker dit jaar. Pidcock, Turner, Sheffield, Kwiatkowski, Narvaez.. Zeker naar het einde van het voorjaar toe echt wel de sterkste ploeg. En een ploeg vol aanvallers ook. Geen superknecht spelen voor een goede sprinter zoals volgend jaar sowieso minimaal een keer gaat gebeuren met Van Aert.

Ja het einde van dit voorjaar daar zou Van Aert en Roglic het normaal moeten doen voor Jumbo. De ene had corona en de ander een knie blessure. Dus dat is geen vergelijking imo. Het eerste deel van de klassiekerkoersen was wel behoorlijk in orde. Laporte en Benoot vond ik wel sterk en van Aert uiteraard ook. Als zulke sterkhouders straks van Baarle kunnen helpen, dan haalt hij daar toch alleen maar winst uit. En als hij inderdaad gaat om te moeten schikken in de rol als knecht voor van Aert, dan is het een slechte keuze. Eens. Maar dat zou wel een rare move zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had het over het collectief. Laporte en Benoot waren nergens meer in de laatste voorjaarsklassiekers, INEOS was erg dominant. Maar goed. En ik zeg ook niet dat Van Baarle zich moet gaan schikken in een knechtenrol, ik zeg alleen dat wedstrijdsituaties er hem sowieso een paar keer toe gaan drijven met een Van Aert die een sprint heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites