Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Op 12-10-2019 om 18:21 zei 007mark:

Mooi man, is hem gegund ook (y)

Had nog getwijfeld om hem kopman te maken in de prono hier, was al vrij goed bezig in Italiaanse voorbereidingskoersen.

Ik had hem niet eens overwogen ;c Omdat hij in Lombardije eigenlijk nooit goed is, maar klopt dat hij de rest vd week al wel goed op dreef was ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Gert:

Echt zo mooi voor Bauke dit. Hopelijk gaat hij in zijn laatste jaren nu nooit meer voor het klassement met puur voor etappezeges nog. Kan nog zoveel mooie ritten pakken.

https://www.indeleiderstrui.nl/de-klassiekers/254534/slapeloze-mollema-geniet-na-en-onthult-toekomstplan-het-is-extra-bijzonder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hij zich meer op de Klassiekers gaat richten juich ik toe, klassement in de Tour niet. Zou dan nog eerder voor de Vuelta kiezen om daar alle focus op te gooien (als je dan toch een grote ronde moet kiezen).

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De keuze voor Jumbo is bij dezen gemaakt, omtrent het programma voor Groenewegen. Zal wel Giro - Vuelta, of één van beiden worden, afhankelijk van het parcours wat daar voorgeschoteld wordt. 

Roglic - Dumoulin - Kruijswijk/Bennett - Gesink - de Plus -  Teunissen - v Aert -  Martin is toch wel om van te smullen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar gaan wel al:

Citaat

De 26-jarige sprinter won dit jaar nog een Touretappe met aankomst in Chalon-sûr-Saone. “Ik wil elk jaar opnieuw de beste sprinter ter wereld zijn. Daar draagt het winnen van Touretappes aan bij.” Het is echter de vraag of Groenewegen de selectie haalt, met ook nog Primož Roglič, Tom Dumoulin en Steven Kruijswijk in de ploeg.

“Het is eerder bewezen dat een klassementsman en een sprinter in een ploeg kan werken. Ik vind het wel fijn om de jongens van de sprinttrein rondom me te hebben. We gaan kijken wat er mogelijk is”, aldus Groenewegen.

bewerkt door Kavinos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarbij, vanuit de doelstellingen van Jumbo-Visma geredeneerd: Wil je voor de gele trui gaan, dan kun je het jezelf niet veroorloven om bijna de helft van je team op te offeren aan een sprinter (Dylan + 2 leadout). Ik las dat Merijn Zeeman gisteren heeft gezegd dat ze volgend jaar proberen om de Giro, Tour en Vuelta te winnen. Dan kun je in de Tour - zeker gezien het parcours van volgend jaar - eigenlijk geen concessies doen wat betreft je klimteam, zie INEOS. Dat is in de Giro en Vuelta al wat makkelijker. 

Zoals Mark al aangeeft, is het wellicht voor Dylan ook wel interessant om eens een andere grote ronde te rijden. Maar goed, het zal blijken of Groenewegen z'n doelstellingen belangrijker gaan zijn dan de teamdoelstellingen van Jumbo-Visma. Ik ben benieuwd.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites