Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Ik vind Karsten Kroon wel fijn. En alles is een verbetering op Nelisse, die een paar jaar terug nog alles deed :roll:

Ik heb eerlijk gezegd nog liever Danny Nelissen dan wat ze later erbij hebben gekregen. En dat zegt heel wat. Maar goed, Sporza > rest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ASO dreigt Tour de France in 2016 van UCI kalender te halen

Geplaatst op vrijdag 19 juni 2015 om 18:06

IMG_1220bwFoto: Marcel Koch

Amaury Sport Organisation heeft gedreigd om zijn wedstrijden van de UCI-kalender te halen. Dat meldt persbureau Reuters. De organisator van de Tour de France ergert zich over een gebrek aan progressie bij het opstellen van een nieuwe wielerkalender.

In maart werd bekend dat de UCI voorlopige hervormingen uitgesteld heeft. Een bron rond het UCI management committee vertelde aan het persbureau dat ASO de UCI een brief heeft gestuurd waarin men aankondigt zijn wedstrijden van de kalender te halen wanneer het hervormingen blijft uitstellen. De Fransen verlangen met name zekerheid dat belangrijke wedstrijden elkaar niet overlappen.

ASO is naast de Tour tevens organisator van Parijs-Roubaix, Luik-Bastenaken-Luik, Parijs-Nice en het Critérium du Dauphiné. Het heeft daardoor een groot deel van de wedstrijden in de WorldTour in beheer. Bij een eventuele breuk krijgt ASO weer de vrijheid om zelf het deelnemersveld samen te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat het gaat om gelijke omstandigheden. Zelf spreken ze over "absolute fairness". Daarnaast is het natuurlijk terecht dat de UCI hierover een standpunt inneemt, al is het de vraag of dat dit standpunt moet zijn. Er is een nieuw verschijnsel in de sport, dan moet je als bond je standpunt daarover bepalen imo. Dat ze dat doen, betekent ook niet dat ze niets meer doen aan andere zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Contador pakt vandaag de zege in de Route du Sud in de afdaling. Bergop kreeg hij Quintana er niet af en ook jonkie Latour nog volgen. In de afdaling reed Contador echter weg. Hij is klaar voor de Tour.

Quintana zat op een gegeven moment op drie vier seconde in de afdaling, maar kleiner is het verschil niet geworden. Dacht op dat moment echt dat Quintana bij Contador zou komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er trouwens in Zwitserland gebeurd? 4 mannen buiten tijd, 15 DNF waaronder Fuglsang. Obv de uitslag grote verbrokkeling (met relatief kleine verschillen, dat dan weer wel)

Fuglsang afgestapt met maagproblemen. Best lang nog doorgereden, maar kon echt niet meer door. Op een kilometer of 3 was er een klein klimmetje waar nog kleine verschillen zijn gemaakt tussen de klassementsrenners.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fuglsang is ziek, deel wss kansloos voor dagzege en geen zin in de ITT. Buiten tijd, geen idee waarom. Wat er in het peloton gebeurd is, geen idee, want nooit in beeld gebracht wegens de kopgroep. Pas in de slotkilometer werd duidelijk dat het peloton verbrokkeld was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, vaak wel meerdere teams in hetzelfde hotel.

Snap het wel een beetje. In de Tour betalen plaatsjes ook vaak om deel uit te maken van de Tour. Geld wordt oa terugverdiend doordat hotels drukbezet zijn. Slecht voor het imago dan als een van de beste renners in een camper slaapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij altijd/meestal twee teams per hotel. Worden ook wel eens dealtjes enzo gesloten. Verder denk ik dat het weinig extra oplevert (al helpen alle kleine beetjes natuurlijk). De grote teams nemen al eigen matrassen mee, zodat renners op hetzelfde (goede) matras slapen, een eigen kok etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij altijd/meestal twee teams per hotel. Worden ook wel eens dealtjes enzo gesloten. Verder denk ik dat het weinig extra oplevert (al helpen alle kleine beetjes natuurlijk). De grote teams nemen al eigen matrassen mee, zodat renners op hetzelfde (goede) matras slapen, een eigen kok etc.

Verschilt per hotel. Ook regelmatig meer dan twee in één hotel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites