Hansje Geplaatst 19 maart 2014 Share Geplaatst 19 maart 2014 Sky nog maar eens het voorbeeldteam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 19 maart 2014 Share Geplaatst 19 maart 2014 Alsof Sky daarin de oudste en eerste team is met deze maatregel. :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 19 maart 2014 Share Geplaatst 19 maart 2014 Boonen :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JorisvdMeer Geplaatst 19 maart 2014 Share Geplaatst 19 maart 2014 Boonen niet van start in Milan-San Remo. Zijn vrouw heeft vandaag een miskraam gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 maart 2014 Share Geplaatst 19 maart 2014 Wat tragisch zeg :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 19 maart 2014 Share Geplaatst 19 maart 2014 Triest nieuws. Weet iemand welke twitteraccount ik kan volgen voor het laatste wielernieuws? Moest dit ook even opzoeken, krijg het niet gefeed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 20 maart 2014 Share Geplaatst 20 maart 2014 Sporza Koers, Wielerflits, Wielerupdate Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 20 maart 2014 Share Geplaatst 20 maart 2014 Sporza Koers, Wielerflits, Wielerupdate Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk Thans! Wielerflits heeft sinds een paar dagen ook een app zie ik, eens kijken of het wat is, ziet er prima uit op t eerste oog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 ASO neemt nu de Vuelta volledig over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Philippe Maertens @philmaertens 6 min. RCS announced to change points system KOM classification for #giro. They want bigger names on winners list. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Nog groter dan Scarponi en Hesjedal? :}{ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Nog groter dan Scarponi en Hesjedal? :}{ Van het bergklassement, ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Ja... Lloyd en Rabottini zijn niet echt de grootste namen. :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 24 maart 2014 Share Geplaatst 24 maart 2014 Ten Dam bereidt zich serieuzer dan ooit voor op Tour Voor Laurens ten Dam begint het wielerseizoen maandag pas echt met de Ronde van Catalonië. De Belkin-renner had mede door ziekte een iets mindere winter en komt altijd pas later in het jaar op gang. Ook in 2013 was dat het geval en dat werd misschien wel het beste jaar uit de loopbaan van Ten Dam. In de schaduw van Bauke Mollema werd de inwoner van Maastricht knap dertiende in de Tour de France. Toch heeft de ploegleiding van Belkin de pijlen in de belangrijkste rittenkoers van de wereld in 2014 weer gericht op Mollema en Robert Gesink. Ten Dam moet de kopmannen ondersteunen en zal af en toe voor zijn eigen kans kunnen gaan. Ondanks zijn ondersteunende rol bereidt de 33-jarige Ten Dam zich misschien wel beter dan ooit voor op de zomer. NU.nl sprak met hem in de aanloop naar de Volta a Catalunya, die met onder anderen Chris Froome, Bradley Wiggins en Alberto Contador enorm sterk bezet is. Je hebt nog weinig wedstrijdkilometers gemaakt. Hoe waren de eerste maanden van het seizoen? "Ik heb inderdaad nog maar vijf ritjes gereden. Mijn basis is wat smaller omdat ik veel ziek was deze winter. Ik had wel aangegeven bij de ploegleiding dat ik graag Parijs-Nice of de Tirreno wilde rijden, maar daar was eigenlijk geen plek meer voor en mijn winter was natuurlijk niet ideaal. Maar ik voel me nu goed hoor, al is knalhard rijden een ander verhaal." Wat verwacht je van Catalonië? "Ik ga daar niet om de prijzen meedoen, zeker als ik zie wie er aan de start staan. Ik heb niet de illusie dat ik het goed ga doen in het klassement. De laatste twee jaar heb ik ook niet goed gereden, al was ik in 2011 wel sterk. Ik moet gewoon keihard koersen om kilometers te maken en mijn doelen liggen verder in het jaar. Ik heb hard getraind en mag mezelf verrassen in ontsnappingen. Vorig jaar zat ik ook in een kopgroep, maar werd ik op de laatste klim op een kwartier gereden. Ik heb in dit stadium van het seizoen vaak nog te weinig inhoud." In hoeverre ben jij al bezig met de Tour? "Het leeft zoals altijd eigenlijk. Ik heb vorige week al een kasseienstrook uit de Tour verkend en zit straks ter voorbereiding nog in de Vogezen. Dit jaar slaap ik ook voor het eerst in een hoogtetent en ga ik drie weken op hoogtestage na de Ronde van Californië. Daar zit ik alleen in een huisje om mijn trainingen te doen, al zal ik af en toe wel bij een groepje aanhaken." Zo, dat zijn serieuze investeringen. Waarom nu? "Ik had het er toevallig met een vriend van mij over die zei: 'haal nou nu alles eruit zodat je jezelf na jouw carrière niets kan verwijten'. Daar was ik het wel mee eens. Vorig jaar trainde ik nog voor de Tour terwijl ik met mijn gezinnetje op pad was, dit wordt wel wat anders. Weken op een berg zitten zonder koersen is geen pretje. Maar ik was vorig jaar volgens mij de enige in de top twintig van de Tour die niet op hoogte was geweest. Het schijnt ook dat mijn lichaam steeds minder snel herstelt naarmate ik ouder word." Toch zou het straks een knechtenrol kunnen zijn in de Tour. Waarom zijn er geen drie kopmannen? "Voorlopig heb ik nog niets laten zien dit jaar en ik ben er de persoon niet naar om met mijn vuist op tafel te slaan. Ik moet gewoon zorgen dat ik met de goede benen aan de start sta en dan zien we wel hoe de zaken in juli ervoor staan. Laat mij maar lekker bezig zijn en me in alle rust voorbereiden." Wat zijn de belangrijkste doelen in de maanden voor de Tour? "Toch de rondes in Romandië, Zwitserland en Californië. Ik start ook in de klassiekers Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik, maar dat zal echt ter ondersteuning zijn. Ik heb in die koersen nog nooit een World Tour-punt gepakt. Hopelijk zit ik er wel bij op de Cauberg, maar dan moet Mollema het afmaken." Door: NU.nl/Charlie Bootsman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 24 maart 2014 Share Geplaatst 24 maart 2014 Wel opvallend. Als je zijn boek hebt gelezen dan zie je dat hij juist enorm veel relaxed. Benieuwd of zo'n strikte aanpak met van die hoogtestages etc hem een niveautje omhoog krijgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 25 maart 2014 Share Geplaatst 25 maart 2014 (bewerkt) Vanaf 2018 kunnen wielerploegen promoveren naar en degraderen uit de hoogste divisie. Dat meldt de UCI in een nieuwsbulletin, waaruit blijkt dat de ingrijpende hervormingen van de sport weer een stap dichterbij komen. Vanaf 2017 zullen er nog slechts zestien in plaats van achttien ploegen actief zijn op het hoogste niveau, dat nu nog de WorldTour heet. De ploegen bestaan daarnaast niet meer uit maximaal 30 renners, maar uit maximaal 22 coureurs. Een jaar later, in 2018, treedt het nieuwe promotie/degradatiesysteem in werking. De nummer zestien van de hoogste divisie ('divisie 1A') degradeert dan automatisch naar 'divisie 1B', van waaruit de nummer één automatisch promoveert. Kalender Naast minder teams, zijn er vanaf 2017 ook minder koersdagen. En topwedstrijden als Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico kunnen niet meer gelijktijdig worden georganiseerd. Met die nieuwe opzet geeft de UCI gehoor aan een alom gehoorde klacht in de wielrennerij; het seizoen is te lang en de wielerkalender trekt een onnodig zware wissel op de teams. In 2020 moet de nieuwe kalender vaststaan. Organisatoren van wielerkoersen kunnen zich in 2017 aanmelden voor zowel 'divisie 1A' (WorldTour) als 'divisie 1B'. Individuele ranking Een andere noviteit is dat er vanaf 2017 één individuele ranking wordt bijgehouden waarin renners worden opgenomen die in álle divisies uitkomen. Dit zou inhouden dat bijvoorbeeld de Italiaan Simone Ponzi, die voor de procontinentale ploeg Yellow Fluo de Ronde van Drenthe won, een plaats krijgt tussen WorldTour-renners. Daarnaast krijgt elke divisie vanaf 2015 zijn eigen ranglijst, op basis waarvan vanaf 2018 elk jaar promotie of degradatie plaatsheeft. Definitief De definitieve plannen worden woensdag en donderdag voorgelegd aan de Professional Cycling Council. Dat lijkt echter slechts een formaliteit volgens de UCI, die stelt dat de plannen "worden ondersteund door alle leden van de wielerfamilie". Zeer goede zaak als je het mij vraagt. Ben wel benieuwd welke koersen ze gaan degraderen, zal onder andere wel Catalonië zijn en Eneco denk ik ook. edit: zie nu wat meer dingen voorbij komen, dingen die mij wat minder positief klinken. Ik hoop niet dat het een wirwar aan regels wordt. 25 maart 2014 bewerkt door Erwin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 25 maart 2014 Share Geplaatst 25 maart 2014 Maximaal 22 renners, 16 WT-ploegen? Doodsteek voor de talenten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 25 maart 2014 Share Geplaatst 25 maart 2014 Maximaal 22 renners is een beetje te veel van het goede denk ik :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 25 maart 2014 Share Geplaatst 25 maart 2014 Ook een maximum aan koersdagen per team. Beetje teveel regulering als je het mij vraagt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 25 maart 2014 Share Geplaatst 25 maart 2014 Ja, renners en ploegen doen nu al aan zelfregulering. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 26 maart 2014 Share Geplaatst 26 maart 2014 Heeeeerlijke koers bij Dwars door Vlaanderen ;sm; Terpstra alleen voorop richting de minuut, nog 20 km, sporza geeft m. Genieten echt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FC-Breda Geplaatst 26 maart 2014 Share Geplaatst 26 maart 2014 Lekkere koers ja. Terpstra.: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kiewiet Geplaatst 26 maart 2014 Share Geplaatst 26 maart 2014 Terpstra_O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
uknowme Geplaatst 26 maart 2014 Share Geplaatst 26 maart 2014 Goh, sterk nummer van Niki. :clap: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JorisvdMeer Geplaatst 26 maart 2014 Share Geplaatst 26 maart 2014 Pfoee wat een beest(d) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten