MD. Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 als het goed is niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 Wat plekjes waar ik op vakantie ben geweest huhu 1. Helaas stond mijn auto in de Reverse, dus stuitte toch op de plaatsnaam ;c Ik ken de plaats niet, dus ben verder gegaan op zoek naar een bekende naam (even googlen doen we uiteraard niet aan). 0,054 km - 6475p 2. Leuk poortje en een mooie brug. 0,016 km - 6478p 3. Rotonde met een aantal plaatsnamen op wat borden. Dat biedt perspectieven. 0,011km - 6478p 4. Lastig, een landweggetje. Wel met een hoge brug. 2,575 km - 6266p 5. Een weg met een hoop borden. Dat moet te doen zijn. 0,961 km - 6398p Totaal 32095p [spoiler=Route]1. Ik kom op een splitsing, waar twee richtingen staan aangegeven. Linksaf (waar ik vandaan kom) Blajoux en Sainte Enimie. Rechtsaf Ispagnac, Florac en Quezac. Ook deze plaatsen zeggen me niets, dus ik hop verder. Dan stuit ik op een bord dat er wegwerkzaamheden worden gedaan door het departement Lozère. Die naam zegt me wel wat, dus ga ik op de guessmap op zoek naar deze regio. Daar tref ik de namen Ispagnac en Florac al snel aan. Met behulp van de afstanden op het bord bij de splitsing kan ik ongeveer bepalen waar ik nu sta. Even terug naar het startpunt. Nog even de andere kant opgelopen en daar al snel een hint opgepakt, waardoor ik de locatie vrij nauwkeurig kon bepalen. 2. Vanaf de brug zie ik een drukke autoweg. Daar moet meer info te vinden zijn. Voordat ik op de hoofdweg aankom, zie ik station Nadrazi. Klinkt als de Balkan, maar nog te onduidelijk. Ik loop verder en kom al snel op de hoofdweg. Daar stuit ik op de borden Ceske Budejovice, Studanky, Rozmberk en Kaplice. Die namen doen me vermoeden dat ik in Tsjechië ben. Inzoomend op dat land, stuit ik al snel op de eerste naam. Met behulp van de wegennummers (39, 157 en 160) wordt het zoekgebied verder verkleind en wordt de juiste plek snel achterhaald. 3. De namen Girona, Perpignan en Figueres komen me bekend voor, aangezien ik afgelopen zomer nog in die contreien mijn vakantie heb gevierd. Een rondje langs de rotonde geeft me een aardig idee waar ik moet staan en al snel klik ik nagenoeg de juiste plek aan. 4. Ik ga in de richting van de brug en kom op een doorgaande weg. Polleur Theux zegt me niets, dus ik ga verder. Dan kom ik op een kruising, waar Verviers staat aangegeven. Aha, België. Snel zoom ik naar de regio onder Limburg. Daar zie ik ook de namen Polleur en Theux staan. Ik zit in de buurt. Uiteindelijk gok ik op een plekje nabij het vliegveld, maar dat blijkt toch een behoorlijke afwijking te zijn. 5. San Jose, Tafira, Tamaraceite en Galdar. Die namen zeggen me niet veel. Islas Canarias op een vrachtwagen uiteraard wel. Dan gaat het snel. Wegens tijdgebrek snel een gokje gedaan. Helaas kilometertje ernaast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 :-D zoveel punten had ik zelf niet eens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 [MENTION=16340]MD.[/MENTION]; Die laatste is bij mij echt een foto. Vandaar dat ik er weinig van kon maken, al kwam die me wel echt bekend voor. Zie vorige post (een edit). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MD. Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 Is die laatste nu een foto, waarbij je dus niet rond kan kijken?! Edit: Fuck, pagina laad zich opnieuw. Waarschijnlijk iets verkeerds aangeklikt ofzo. Had de eerste 3 binnen de paar honderd meter. Bij de vierde al niet meer zoveel zin om te zoeken. Plaats was al snel duidelijk, maar ergens neer gedumpt, waardoor ik er nog best ver af zat. Moet nu alleen opnieuw beginnen. Geen zin in. Ik klik wel even snel vier keer, en kijken of ik de laatste weet te raden. Had een score van 24.000 na 4 foto's. Ben deze keer trouwens niet gaan googlen. edit: Totaal verkeerd gegokt bij de laatste. Ik zat uiteindelijk nog net niet aan de andere kant van de wereld ;c Geen flauw idee waar het was. Kwam me wel bekend voor. Van Bassie en Adriaan. Maar meer dan dat was het niet. Ik zou in totaal op iets van 26000 uit gekomen zijn. vroeg me al af wie er als eerste mee kwam, haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 geoguessr op vakantie Ook mijn fraaiste vakantieadresjes van de afgelopen paar jaar in kaart gezet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Beul Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 27569 punten [MENTION=15408]MagicMvL[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaccopsv Geplaatst 6 november 2013 Auteur Share Geplaatst 6 november 2013 Oke, ik heb even die van jullie gedaan. [spoiler=md] 1: 0.001 km, te veel aanwijzingen. 2: vrij snel gevonden, wel lastiger dan 1: 0,004 km. 3: paar stappen en bord met plaatsen erop, dus wel te doen. Daar iets verderop staat ook letterlijk de plaatsnaam. Dan kwestie van zoeken: 0,12 km. 4: zowel land als stad waren wel snel duidelijk, maar wel lastig om de juiste plek te vinden: 1,679 km 5: Hehe, idd Bassie en Adriaan. Daar even rondgekeken en uiteindelijk de plek gevonden: 0.005 km. Totaal: 32245 [spoiler=magikarp] 1: mmm, ik mag niet achteruit. Dan maar rechtop. Ook daar staan echter bordjes, in een taal, en dus het land snel achterhaalt. Daar verderop is ook een landkaart, dan kom je wel een heel eind: 0,129 km 2: land had ik zo, toen wel even moeten puzzelen: 0,033 km 3: rotonde met plaatsnamen en wegnamen maakt het wel makkelijker: 0,014 km 4: een pittige. Door de taal en omgeving op het verkeerde been gezet. Uiteindelijk een camping gevonden en toen kwam ik op 1,919 km. 5: genoeg aanwijzingen, maar hij was lastiger dan ik dacht. Niet echt veel zin meer om te zoeken dus maar gegokt: 12,447 km. Zat wel op juiste eiland. Totaal: 31305 [spoiler=magic] 1: vette plek, maar wel vrij simpel: 0,002 km 2: weinig aanwijzingen. Maar toen ik de eerste gevonden had direct duidelijk: 0,088 3: tja, linksrijden, taal en omgeving zorgen ervoor dat het maar één land kan zijn. Als je dan ook nog een hotel vindt die heet zoals het plaatsje heet: 0,147 km 4: genoeg aanwijzingen weer, vlak voor een hotel, en daarachter een winkelstraat: 0,002 5: adhv plaatsbordjes verderop kom je wel een eind qua land en omgeving: 0,475 Totaal: 32336 Zal vanavond als ik me verveel nog wel 1 a 2 leuke maken :). Btw, wat een verslavend spel zeg, vreet echt van je tijd, maar wel leuk als je er steeds beter in wordt en steeds sneller de landen herkent, ook leuk als je dan weer eens helemaal verkeerd zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 Ha. Baas. Waarschijnlijk heb je die camping gevonden waar ik zat dan :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaccopsv Geplaatst 6 november 2013 Auteur Share Geplaatst 6 november 2013 Ha. Baas. Waarschijnlijk heb je die camping gevonden waar ik zat dan :D Camping Polleur? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 Camping Polleur? Huhu dat is hem ja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaccopsv Geplaatst 6 november 2013 Auteur Share Geplaatst 6 november 2013 Hehe :P. Had bij die overigens niet verwacht dat ik in België en zo dicht bij Nederland zat. Dacht eerst aan Engeland, toen ik de taal zag ergens die in midden-Frankrijk. Door die camping kwam ik toch nog redelijk goed uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 Houtman op vakantie. Niet moeilijk, wel leuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 geoguessr op vakantie Ook mijn fraaiste vakantieadresjes van de afgelopen paar jaar in kaart gezet Even bezig geweest, wel 31520 punten. :) Ik had zelf gisteren ook mijn vakanties al erin gezet. Niet zo moeilijk maar allee. Play the game. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FC-Breda Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 [spoiler=...]Vind die eerste al wel meteen vrij lastig [MENTION=12552]Erwin[/MENTION];. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 Play the game. Poeh, jij bent wel van het toerisme he :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 Poeh, jij bent wel van het toerisme he :-D Oke, dit waren de vakanties met mijn vrienden :D (op die eerste na dan, dat is geen vakantie) Ja he [MENTION=6326]FC-Breda[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Beul Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 (bewerkt) [spoiler=PJ Houtman] 1. Al vrij snel gevonden in het museum zelf waar het stond. Gekeken naar uitzicht bracht mij uiteindelijk op 0.039 km. 6476 punten. 2. Op het plein zoeken naar bordjes, al snel duidelijk welke stad het was. Alleen nog zoeken waar precies. 0.243 km met 6459 punten. 3. Moeilijke, al wel snel duidelijk dat het in Frankrijk was. Dacht dat ik wel in de buurt zat maar bleek uiteindelijk nog ver weg te zijn. 107.124 km en 3160 punten. 4. Land was meteen duidelijk, plek nog totaal niet. Na goed zoeken uiteindelijk iets gevonden waar ik wat mee kon. Had twee opties, en koos uiteindelijk de verkeerde. 24.507 km en 4904 punten. 5. Kwam al vrij snel te weten welke stad ik was. Precieze locatie kon ik niet vinden, uiteindelijk beetje gegokt en op 1.294 km gekomen. 6371 punten. 27370 punten intotaal. [spoiler=Erwin.] 1. Vrij makkelijk nadat ik eerder al de reactie van FC-Breda had gelezen. Snel straatnaam opgezocht via bordjes en zo op 0.055 km gekomen. 6475 punten 2. Had het kunnen weten. Zag de namen van de snelwegen, en die zag ik op het kaartje bij een stad. Daar dus ding neergezet, maar was natuurlijk niet goed. 64.855 km en 3673 punten. 3. Helemaal verkeerd. Valt uiteindelijk nog mee qua afstand. 554.736 km en 2398 punten 4. Site deed sloom, zag een zonnig land. Twijfelde tussen twee vakantiebestemmingen, natuurlijk verkeerde gekozen. 1080.753 km en 2154 punten. 5. Net zoals bij de vorige deed de site sloom (niet laden, beelden door elkaar etc). Zelfde gok als bij 4 en nu wel in de buurt. 17.964 km en 5238 punten. 19938 punten totaal. 6 november 2013 bewerkt door De Beul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 Geoguessr Kelvin Mijn scores: 20865 bij MD. 12547 bij Magikarp 9729 bij jaccopsv Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 6 november 2013 Share Geplaatst 6 november 2013 En dan ook nog maar eentje van vijf clubs die ik door de jaren heen op FM geleid heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MD. Geplaatst 7 november 2013 Share Geplaatst 7 november 2013 PJHoutman 1. 29929 Erwin. 23735 // Die laatste was echt zien en direct weten waar het is :D Dus alleen nog even heel goed ingezoomd om goed te zitten :D Kelvin 15545 PJHoutman 2 20824 // Die was nog best lastig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 7 november 2013 Share Geplaatst 7 november 2013 Tha fuck, zit gewoon onder water? Allemaal duikers om me heen haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 7 november 2013 Share Geplaatst 7 november 2013 Houtman op vakantie [spoiler=Routes]1. Een paar opgehangen poppen. Franstalig. Op zoek naar de uitgang. Na een paar minuten gevonden. Mudam Luxemburg. Op de kaart inzoomen op Luxemburg Stad en zowaar zie ik daar de naam van het museum staan. 0,033km – 6476 2. Herken ik direct als een plek waar ik al eens geweest ben, maar ik heb zoveel pleinen bezocht dat ik toch nog even goed moest kijken. Gent, waar ik vijf jaar geleden nog een film heb opgenomen in Kasteel Gravensteen. Dit ligt om de hoek, maar toch heb ik mijn drop aan het verkeerde uiteinde van de straat gedaan. Matige score. 0,085km – 6472 3. Alligator Bay. Ergens in Frankrijk zo te zien. Van de gevels kan ik te weinig info halen, dus maar even gaan wandelen. Een vrachtwagen met Avranches als locatie, maar dat zegt me niets. Dan de Mac in de richting van Caen. Die plaatsnaam zegt me uiteraard wel wat. Wegennummers D776, D478 en D80 in de buurt van Caen. Dan stuit ik op Avranches. Kan het hier zijn? Maar ik tref de wegennummers niet aan. Ik vervolg mijn weg en kom bij einde bebouwde kom van Beauvoir. De plaats is nu bekend, maar ik zie hem nergens op de kaart. Ik reis verder en kom de naam Moidrey tegen, maar ook die zie ik niet staan op de kaart. Pontorson dan. Ja, die zie ik op de kaart. 3 km vanaf het bordje en 22 km vanaf Dol de Bretagne. Dan kan ik ongeveer afleiden waar ik moet zitten. Daar zie ik Beauvoir ineens opduiken. Inzoomen levert de Alligator Bay op. 0,004km – 6479 4. Linksrijdend verkeer. Dat moet Engeland zijn. Een bordje richting Margate. Die naam ken ik van mijn bezoekjes aan Engeland. Ashford, daar woont familie van mijn vriendin. Locatie van de rotonde is dan ook snel gevonden. 0,004km – 6479 5. Een Ierse pub. Drie jaar geleden in Dublin geweest, maar dit ziet er niet zo herkenbaar uit. Ah een banner met Liverpool erop. Dat verklaart een hoop. Ik stuit op een bordje A5036 en A561. Dat moet te vinden zijn in deze grote stad. A561 is snel gevonden. A5037 en A5038 ook, maar A5036 laat zich niet zo makkelijk vinden. Dan zie ik Lord Street staan, een straat die ik eerder ben tegengekomen op mijn route. Dan is de exacte plek snel gevonden. 0,005km – 6479 p Totaal 32385 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 november 2013 Share Geplaatst 7 november 2013 (bewerkt) Houtman op vakantie. Niet moeilijk, wel leuk. [spoiler=hoi] 1. Je kan het museum niet uit. Na een tijdje bordje gevonden met naam en plaats. Plaats op gezocht en dan is het een makkie 0.014 km - 6478 punten 2. Zag niet snel een aanwijzing, van het plein gelopen en kwam al snel bordje tegen met wegnummer voor de randweg om de stad. Die staan ook op de kaart, dus gewoon even gekeken. Plaats al snel gelokaliseerd, maar kon het plein zelf niet vinden. Mijn gok pakte redelijk goed uit: 0.133 km - 6468 punten. 3. Kwam al snel wat wegnummers tegen met daarbij grote plaatsen. Was wel nog ver. Maar ergens in het midden gaan zoeken naar andere kleine plaatsnamen die genoemd werden en wegnummers. Iets uit richting geraakt en kwam opeens een van de plaatsen tegen, dus kwam daardoor in de buurt en vond uiteindelijk de plaats. Je stond zelf ook al op weg met wegnummer, maar die kon ik niet in die plaats vinden?! Na wat zoeken kwam ik de attractie tegen op de kaart waar ik voor stond. Toen werd het een makkie. Het wegnummer van de weg waarop je staat is echter anders dan op de kaart is aangegeven. Maar vanaf die weg kwam je op een andere weg uit, en dat nummer klopte wel. 0.006 km - 6479 punten. 4. Makkie. Kwam me bekend voor. Land was snel duidelijk. Gekeken waar ik zelf in dat land geweest was en dat was o.a. deze plaats. 0.003 - 6479 punten 5. Eerst tijd voor een drinkpauze, dan ga ik de stad verder inspecteren. Naam weet ik al, maar het is geen kleine stad :lol: Uiteindelijk erg verdwaald, kon de goede wegnummers niet vinden. Ben uiteindelijk maar gaan zoeken naar straatnaambordjes. Eerste die ik bekijk: James street. Blijkt er dus ook een st. James street te zijn. Vervolgens zie ik: The strand: Dat moet natuurlijk bij het water zijn, en ik zat al rond het water te zoeken. Heel snel die straat gevonden. Vervolgens de James street en daar moest ik een zijstraat van hebben. Het kaartje doet de rest: Het gaat om een attractie en die staat aangegeven. Boem, 0.004 km er vanaf. - 6479 punten 32383 in totaal dus. [MENTION=15408]MagicMvL[/MENTION]; :wall: 7 november 2013 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 7 november 2013 Share Geplaatst 7 november 2013 Ik 32107 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten