neva Gepost November 13, 2013 Share Gepost November 13, 2013 Nieuwe Even een hele simpele gemaakt, niet opzoeken dus :P 1. 0,052 km / 6475 punten 2. Geen idee, ben wereldvreemd. 18,266 km / 5221 punten 3. 0,011 km / 6478 punten 4. 0,05 km / 6475 punten 5. 0,23 km / 6460 punten Totaal: 31109 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Beul Gepost November 13, 2013 Share Gepost November 13, 2013 1. Your guess was 0.073 km from the correct location and gave 6473 points. 2. Your guess was 137.866 km from the correct location and gave 2981 points. :r Geen idee waar het precies lag. Ergens rond de stad gedrukt dacht ik, niet dus. 3. Your guess was 0.019 km from the correct location and gave 6478 points. 4. Your guess was 0.425 km from the correct location and gave 6443 points. 5. Your guess was 0.035 km from the correct location and gave 6476 points. Totaal: 28851 points. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost November 13, 2013 Share Gepost November 13, 2013 Een moeilijke gemaakt, al moet er eentje wel te doen zijn, en de laatste is een vakantieplekje. Let's do this! Ik ben benieuwd! [spoiler=klik] 1. Lange weg, zegt me niets. Ik kom een bordje met Skogarnes tegen, maar ook dat zegt me niets. Ook Utey zegt me nog niets. Wegnummer 364. Maar die weg mag ik niet in van google maps. Vervolgens kom ik wat IJslandse plaatsnamen tegen bij een rotonde. Ik herken een naam uit FM... Moet wel zeggen dat Google maps raar doet. Opeens lijk ik naar een andere weg te gaan, met een rotonde. Alsof er een heel stuk over geslagen wordt. Lastig om echt te bepalen waar je ben dan. Uiteindelijk zet ik heel stom het puntje bij de rotonde neer. Your guess was 4.689 km from the correct location and gave 6102 points. 2. Meteen een bord met goed info. Ik zoom in op Nieuw-Zeeland en op het moment dat ook de wegnummers zichtbaar worden, zie ik al dat die matchen met het bord en dat ik zelfs per toeval inzoomde op het juiste nummer. Your guess was 0.023 km from the correct location and gave 6477 points. Nog nooit zo snel de juiste locatie weten te vinden, volgens mij :lol: 3. Lange weg, met bruggen. Ik denk aan een land met veel eilanden etc. Denemarken schiet in mijn gedachte. Wat het lijkt een redelijk welvarend Europees land. Dat baseer ik op de weg. Al snel komt er een bord in beeld: Kopenhagen, in het Deens dan. Ik heb twee mogelijke bruggen op het oog, blijken beiden tot de E20 te behoren. Maar het vliegveld staat op het bord en al snel zie ik het vliegveld van Kopenhagen. Dus de keus werd makkelijk. Op de groede brug, maar exacte locatie bepalen blijft lastig. Wel grappig dat dit inderdaad de brug naar Zweden is. Ik had van te voren al zo'n idee, al ben ik er nooit geweest :P Your guess was 5.286 km from the correct location and gave 6056 points. 4. Duitstalig. Lastige. Zowel Oostenrijk als Duitsland hebben geen google maps. Dan kom je in bijvoorbeeld Zwitserland of Luxemburg terecht. Uiteindelijk zag ik Luxemburgse plaatsen op de kaart. O.a. Diekirch, die ik wist te liggen. Als een van de weinig stond daar geen afstand bij. Dus plaats in de buurt gekozen. Bleek het om een plaats in België te gaan, die 40 km hoger lag... Your guess was 41.542 km from the correct location and gave 4242 points. Te vroeg een gok genomen... 5. Heel Israël over het hoofd gezien en ben wel in de rest van de landen in het midden oosten gaan zoeken. Your guess was 798.89 km from the correct location and gave 2259 points. You won the challenge with 25136 points against 10000. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MD. Gepost November 13, 2013 Share Gepost November 13, 2013 Een moeilijke gemaakt, al moet er eentje wel te doen zijn, en de laatste is een vakantieplekje. Let's do this! volgens mij had ik deze nog niet gehad. en deze ben ik echt ingedoken. Best leuk :D 32153 [spoiler=opties] 1. Ben de weg beide kanten opgegaan. De ene kant kwam ik een wegnummer tegen en op een gegeven moment na een rare verspringing een rotonde. Vlak voor de rotonde staat een bordje waardoor ik denk dat ik in scandinavie of ijsland moet zijn. Lagervotn ofzo staat op dat bordje. Ben in eerste instantie direct naar IJsland gegaan omdat dit het kleinste van die landen is. Ben denk ik wel een kwartier wezen zoeken naar het wegnummer. Aan de hand daarvan wist ik al vrij vlot waar ik ongeveer moest zijn. 0,2km 6479 2. Eerste de beste bordje geeft me een naam en wegnummer, word ik niet wijzer van. Ziet er engels uit maar een beetje japans/chinees achtige naam. Ga iets verder zie ik op het dak van een gebouw een internet adres. Dus kon daar snel verder mee. Zie verderop nog een bordje van een park. Met daar vlak bij een bordje met een wegnummer. Toen was het snel gevonden. 0,06km 6474 3. Gelukkig zag ik snel een landenbordje. Toen kwam ik redelijk dichtbij. 2,4 km 6277 4. Eerste shot wist ik al zeker welk land ik moest zijn. En dacht zelfs direct het punt te herkennen. Na wat heen en weer lopen was dat ook zo. Heb namelijk aantal jaar terug op vakantie daar in op die plek wat gegeten. Het punt stond ook erg duidelijk op de wegenkaart 0,006km 6479 5. Ik dacht bij het eerste shot aan een noord afrikaans land. Dankzij de wegennummers kom ik opzich wel makkelijk verder. Ben voor me gevoel precies op de kruizing van de twee wegen gaan staan. 0,2km 6461 De reden dat ik 1 en 5 gevonden heb was bij 1 geluk. Zat al snel in het goede land. bij 5 was ik de noordkust van afrika aan het afzoeken op wegennummer toen ik wederom met geluk in het goede land kwam. Heb wel een tipje voor iedereen. De wegennummers zijn opzich wel makkelijk terug te vinden. Het symbool waar het nummer in staat is namelijk ook op de landkaart weer gegeven :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Beul Gepost November 13, 2013 Share Gepost November 13, 2013 volgens mij had ik deze nog niet gehad. en deze ben ik echt ingedoken. Best leuk :D 32153 [spoiler=opties] 1. Ben de weg beide kanten opgegaan. De ene kant kwam ik een wegnummer tegen en op een gegeven moment na een rare verspringing een rotonde. Vlak voor de rotonde staat een bordje waardoor ik denk dat ik in scandinavie of ijsland moet zijn. Lagervotn ofzo staat op dat bordje. Ben in eerste instantie direct naar IJsland gegaan omdat dit het kleinste van die landen is. Ben denk ik wel een kwartier wezen zoeken naar het wegnummer. Aan de hand daarvan wist ik al vrij vlot waar ik ongeveer moest zijn. 0,2km 6479 2. Eerste de beste bordje geeft me een naam en wegnummer, word ik niet wijzer van. Ziet er engels uit maar een beetje japans/chinees achtige naam. Ga iets verder zie ik op het dak van een gebouw een internet adres. Dus kon daar snel verder mee. Zie verderop nog een bordje van een park. Met daar vlak bij een bordje met een wegnummer. Toen was het snel gevonden. 0,06km 6474 3. Gelukkig zag ik snel een landenbordje. Toen kwam ik redelijk dichtbij. 2,4 km 6277 4. Eerste shot wist ik al zeker welk land ik moest zijn. En dacht zelfs direct het punt te herkennen. Na wat heen en weer lopen was dat ook zo. Heb namelijk aantal jaar terug op vakantie daar in op die plek wat gegeten. Het punt stond ook erg duidelijk op de wegenkaart 0,006km 6479 5. Ik dacht bij het eerste shot aan een noord afrikaans land. Dankzij de wegennummers kom ik opzich wel makkelijk verder. Ben voor me gevoel precies op de kruizing van de twee wegen gaan staan. 0,2km 6461 De reden dat ik 1 en 5 gevonden heb was bij 1 geluk. Zat al snel in het goede land. bij 5 was ik de noordkust van afrika aan het afzoeken op wegennummer toen ik wederom met geluk in het goede land kwam. Heb wel een tipje voor iedereen. De wegennummers zijn opzich wel makkelijk terug te vinden. Het symbool waar het nummer in staat is namelijk ook op de landkaart weer gegeven :D Kon je bij 4 eten dan :cab:. volgens mij was het ook alleen maar snackbarretje dan. Wel mooie omgeving daar. Stuk van 70km gefietst daar in de omgeving, daarnaast ook mijn snelheidsrecord gehaald (69,5 km/u) (d) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MD. Gepost November 13, 2013 Share Gepost November 13, 2013 Is een snackbar idd. Geen wagen maar gewoon restaurant achtig zeg maar. ze hebben daar echt smerige mayonaise Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost November 13, 2013 Share Gepost November 13, 2013 Kon je bij 4 eten dan :cab:. volgens mij was het ook alleen maar snackbarretje dan. Wel mooie omgeving daar. Stuk van 70km gefietst daar in de omgeving, daarnaast ook mijn snelheidsrecord gehaald (69,5 km/u) (d) Heuveltje af? :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost November 13, 2013 Share Gepost November 13, 2013 Nieuwe Even een hele simpele gemaakt, niet opzoeken dus :P You won the challenge with 30832 points against 10000. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Beul Gepost November 13, 2013 Share Gepost November 13, 2013 Heuveltje af? :D Nee, door de bossen ;) Hehe, gewoon van de heuvel af idd. Ging elke dag vijf keer heen en weer van de camping naar het stadje, toch twee heuveltjes op en af :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost November 13, 2013 Share Gepost November 13, 2013 (edited) Nee, door de bossen ;) Hehe, gewoon van de heuvel af idd. Ging elke dag vijf keer heen en weer van de camping naar het stadje, toch twee heuveltjes op en af :) Nou ja, op het vlakke kon toch ook?! ;) Nieuwe Even een hele simpele gemaakt, niet opzoeken dus :P [spoiler=klik]Your guess was 0.014 km from the correct location and gave 6478 points. Locatie op kaart niet echt nauwkeurig te bepalen, dus ik ben tevreden :D Your guess was 0.02 km from the correct location and gave 6477 points. Even zoeken waar je precies staat, maar dan zet je je punt ook meteen goed neer. Your guess was 0.895 km from the correct location and gave 6404 points. Verkeerde brug gekozen. Bij deze brug stond London Bridge op het kaartje, maar de brug heet natuurlijk net iets anders. Eentje meer naar het westen had ik dus moeten pakken... Your guess was 0.02 km from the correct location and gave 6477 points. Het was even in de plaats zoeken waar hij nu op de kaart staat. Your guess was 0.018 km from the correct location and gave 6478 points. Veel meer dan een Italiaanse winkelstraat kon ik er in eerste instantie niet van maken. Maar het was overduidelijk dat het om het ene plein zou gaan, die je amper kan zien. Toch even verplaatst en dan zie je waar het om gaat en is de keus eenvoudig gemaakt. You won the challenge with 32314 points against 10000. Even mijn totaal erbij zetten ;) Edited November 13, 2013 by MisterX Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaccopsv Gepost November 14, 2013 Author Share Gepost November 14, 2013 Zijn er mensen te porren voor een soort van Geoguessr competitie? Ik maak er telkens één met een bepaald thema, jullie zoeken ze op en degene met de meeste punten wint, kunnen we gewoon ranglijstje maken. Moeten we alleen even bepalen of we met opzoeken of niet doen en of je mag rondlopen etc. Maar eerst, zijn er mensen die hier wel aan mee willen doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin. Gepost November 14, 2013 Share Gepost November 14, 2013 Jot, altijd in voor een spelletje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MD. Gepost November 14, 2013 Share Gepost November 14, 2013 Lijkt mij een goed plan :D idd wel goeie afspraken maken. Opzoeken nee, rondlopen ja. Dat stel ik voor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost November 14, 2013 Share Gepost November 14, 2013 Eerst mogen jullie er nog een van mij gaan raden. Wordt tijd dat ik ook mijn vakantiefoto's erin ga zetten voor jullie :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost November 14, 2013 Share Gepost November 14, 2013 Mijn vakanties Ik heb heel wat moeten puzzelen, want blijkbaar ga ik vooral naar plaatsen waar geen google maps is. Maar uiteindelijk ben ik toch op 5 locaties uitgekomen. Ik hoop dat jullie ze vinden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Beul Gepost November 14, 2013 Share Gepost November 14, 2013 Zijn er mensen te porren voor een soort van Geoguessr competitie? Ik maak er telkens één met een bepaald thema, jullie zoeken ze op en degene met de meeste punten wint, kunnen we gewoon ranglijstje maken. Moeten we alleen even bepalen of we met opzoeken of niet doen en of je mag rondlopen etc. Maar eerst, zijn er mensen die hier wel aan mee willen doen? Zat er ook al aan te denken. Alleen dacht ik dat als we genoeg man hebben, dat iedereen eentje maakt. Kan jij ook gewoon meedoen;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin. Gepost November 14, 2013 Share Gepost November 14, 2013 Mijn vakanties Ik heb heel wat moeten puzzelen, want blijkbaar ga ik vooral naar plaatsen waar geen google maps is. Maar uiteindelijk ben ik toch op 5 locaties uitgekomen. Ik hoop dat jullie ze vinden... 21386, voornamelijk omdat ik bij de laatste 2 niet zoveel zin meer had om goed te zoeken. ;c Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magikarp Gepost November 14, 2013 Share Gepost November 14, 2013 Opzoeken natuurlijk niet, rondlopen wel. Anders is het helemaal niet te doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars990 Gepost November 14, 2013 Share Gepost November 14, 2013 Mijn vakanties Ik heb heel wat moeten puzzelen, want blijkbaar ga ik vooral naar plaatsen waar geen google maps is. Maar uiteindelijk ben ik toch op 5 locaties uitgekomen. Ik hoop dat jullie ze vinden... Challenge game finished! You won the challenge with 32286 points against 10000. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaccopsv Gepost November 14, 2013 Author Share Gepost November 14, 2013 Zat er ook al aan te denken. Alleen dacht ik dat als we genoeg man hebben, dat iedereen eentje maakt. Kan jij ook gewoon meedoen;) Kan ook, maakt mij niet zoveel uit. Als er idd genoeg mensen zijn vind ik dat ook prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost November 14, 2013 Share Gepost November 14, 2013 21386, voornamelijk omdat ik bij de laatste 2 niet zoveel zin meer had om goed te zoeken. ;c Challenge game finished! You won the challenge with 32286 points against 10000. Dan waren ze toch redelijk eenvoudig blijkbaar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MD. Gepost November 14, 2013 Share Gepost November 14, 2013 Mijn vakanties Ik heb heel wat moeten puzzelen, want blijkbaar ga ik vooral naar plaatsen waar geen google maps is. Maar uiteindelijk ben ik toch op 5 locaties uitgekomen. Ik hoop dat jullie ze vinden... Hij is lastig. 20520 (laatste drie te weinig tijd voor, maar ook met meer tijd had ik het niet veel beter gedaan) [spoiler=...] 1. Echt totaal geen idee waar het is. Kom op een gegeven moment een bord tegen met pools/Tsjechisch achtige taal. Vervolgens door gelopen en kom ik een prachtig bord tegen die het land verraad. Zit daardoor dus al vlot in het goeie land. Dan is het zoeken bij een groot groen gebied. Kom daar na enig zoeken dan ook bij plaatsnaam die ik gezien heb. 3.216km // 6216 punten 2. Kies in een keer de goeie weg, er zit namelijk een bus achter met daarop de plaatsnaam lugano. Zie vervolgens op de kaart een plaats die ik zie als ik die weg vervolg. Klik iets te snel op 'make guess' 3.662 // 6181 punten 3. Ik zie snel een bordje 'rappel' kan op dat moment voor mij maar 1 land zijn. Je zit in de bergen, blijft nog twee plekken over. Ik herken wat dingen uit de Pyreneeën. Zie ook een bordje met een plaatsnaam, die zegt me alleen helemaal niks. Te weinig tijd om door te zoeken. Helaas. Dus ga maar tussen de twee gebergtes in zitten. 225.872km // 2745 punten 4. Zie alleen maar engelstalige bordjes, maar ziet er niet uit als Engeland of Amerika. Kom uiteindelijk een bordje tegen waarbij ik een idee heb. Voor de hoofdstad gekozen en hierdoor 412.905 afstand. // 2514 punten 5. De eerste kant die ik op ga loopt helaas dood. Andere kant op gegaan tot ik wat borden met een taal er op zag. Daarna gekozen voor een land. Niet te dicht op de hoofdstad gegaan. 171.126km // 2864 punten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost November 14, 2013 Share Gepost November 14, 2013 Met ranglijst is wel grappig. Opzoeken NEE, rondlopen JA. Stel ik dan voor hè, ik doe wel mee dan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaccopsv Gepost November 14, 2013 Author Share Gepost November 14, 2013 Mijn vakanties Ik heb heel wat moeten puzzelen, want blijkbaar ga ik vooral naar plaatsen waar geen google maps is. Maar uiteindelijk ben ik toch op 5 locaties uitgekomen. Ik hoop dat jullie ze vinden... [spoiler=misterx] 1: Gebied en omgeving kwamen me vrij bekend voor. Even rondgelopen en kwam al snel een heel bekende naam tegen: Zilina. Daar in de buurt geplaatst: 4,869 km. 2: Land was direct duidelijk, plaats even zoeken. Op een bordje Como en Lugano gevonden. Lugano wist ik wel waar het lag, daar in de buurt ook Como gevonden. Ergens verderop Campione d'Italia gevonden. Dat zag ik liggen onder Lugano. Daar dus geklikt: 0,078 km. 3: Tja, lange weg in de bergen. Maar even rijden dan. Bordje met Chamaloc tegengekomen. Dat klonk Frans. Later op een bordje ook Franse woorden. Land en stad gevonden. Dus maar in de Alpen gaan zoeken op het kaartje. Met veel gezoom en veel rondkijken uiteindelijk gevonden: 0,194 km. 4: Lastige deze. Engelstalige bordjes. Iets verderop hingen enkele vlaggen. Die in eerste instantie genegeerd, want er hingen Australische, USA, Duitsland, Zuid-Afrika. Aan beiden kanten liep het dood. Keuze was nu tussen Australië en Zuid-Afrika. Uiteindelijk een naam van een hotel gevonden en aan de hand daarvan ook de plaats, dus toch Zuid-Afrika: 0,121 km. 5: Leek me Polen of Tsjechië, in ieder geval richting de Duitse grens, gezien het feit dat er op alle bordjes alles in het Duits en een andere taal stond. Daar dus een beetje gaan kijken. Met geluk stuitte ik op Podúlsi, wat ik ook op een bordje had gevonden. Daar in de buurt gekeken, zag ik uiteindelijk de plaats Dílce. Die had ik ook op een bordje gezien. Daar maar neergegooid dus: 0,821 km. Totaal: 31903 En ik ben ook tegen opzoeken, alhoewel ik wel vaak Google Maps open heb staan naast het spel. Hierin zoek ik niet, maar dan heb je net een wat grotere kaart en kun je wat makkelijker zoeken en zoomen op de kaart ipv dat kleine kaartje in het spel. Maar namen intypen daar enzo, dat dan weer niet. En rondlopen is wel veel leuker vind ik, dus dat gewoon wel. Zal ik er elke keer een maken met een thema, of doen we omstebeurten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MD. Gepost November 14, 2013 Share Gepost November 14, 2013 Om de beurt lijkt mij handig. Kan jij ook deelnemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts