Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

GeoGuessr

jaccopsv

Recommended Posts

[MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; op vakantie

[spoiler=Routes]1. De Barones aan de overkant. Ik vermoed direct Breda, vanwege Baronie (de voetbalclub). Iets verderop zie ik het Cingel College met West-Brabant erop. Ik besluit Breda eens nader te bekijken. Ik zie al snel de Markendaalseweg staan. Ik zit in de buurt. Langs het water. Dat kan alleen op die plek en hop. 0,005km – 6479p

2. Een hoop graffiti in een haarspeldbocht. De huizen zien er Zuid-Europees uit, maar zeggen me te weinig. Ik ga een stukje wandelen. Teatre de Blanes. Dat zegt genoeg. Carrer Raco d´en Portes wordt gevonden op de kaart. Ik heb al snel een vermoeden waar ik moet zijn. 0,014 km – 6478p

3. Een bordje met Meliá Istrian Villas. Klinkt als Kroatië. Op een rotonde zie ik Savudrija staan. Dat moet te vinden zijn in Istrië. En inderdaad, die plek wordt snel gevonden. Evenals Novigrad, de naam die in de tegenovergestelde richting ligt. Ik volg de kustlijn en zie Stella Maris staan. 0,016km – 6478p

4. Hotel Aldei in een Spaanstalig gebied. Ik loop een rondje en zie plotseling Albufeira staan. Tja, Portugees dus. Scrollend door de stad stuit ik plotseling op de hotelnaam. 0,055km – 6474p

5. Gran Café de Calella. Tja, dat is wel erg simpel. Iets verderop staat een bord met 10 hotelnamen. Eén daarvan moet wel te vinden zijn op de kaart. Inderdaad, Bon Repos en President worden gespot. Helaas klik ik de verkeerde kruising aan. 0,086km – 6472p

Totaal 32381

[spoiler=Erwin.]

1. Al snel duidelijk dat het om een NLse stad gaat. In eerste instantie ging mijn gedachte uit naar Almere, al heb ik dat toch heel snel laten varen. Uiteindelijk richting de rand van de stad weten te lopen en toen kwam ik bordjes tegen. Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Roosendaal. Kan niet anders dan dat deze stad dan Breda is. Dordrecht zou in principe ook gekund hebben, maar die stad had ik wel herkend. Vervolgens terug naar startlocatie en straatnaam vinden. Valt me op dat het bij een gracht is. Dus snel alle grachten langs gaan en ik kom op de juiste locatie uit. 0.007 km en de volle 6479 punten

2. Eerste gok is ook weer heel erg fout. Kom ook maar niet echt duidelijk borden tegen. Nou ja, kom wel bord tegen, maar dat is onleesbaar. En verder staat nergens iets van een plaats aangegeven. Rijd ik heel wat rondjes, kom ik eindelijk weer een bord tegen. Staat er niet meer op dan dingen als 'centrum' en 'haven'. Waarschijnlijk in het Spaans. Kwam ook een bus met Barcelona tegen. Maar dit is volgens mij geen Barcelona... Zal wel op Lloret de mar ofzo zijn. Ligt er vlak boven. uiteindelijk wat wegnummers gevonden die ik snel kon traceren. Bleek uiteindelijk dorpje verder op te zijn, iets van 6 km er vanaf zat ik. 8998 punten. Na de opmerking van PJHoutman had ik kunnen raden dat het om zo'n plaats zou gaan...

3. Dacht een bordje gezien te hebben van ... - centrum. Dus naar die plaats gegaan, maar kon camping niet vinden. uiteindelijk bleek het om een plaats 15 km verder op te gaan. Nog steeds 5407 punten.

4. Alweer een locatie met eigenlijk geen borden etc... VOlgens mij bekijk ik al lange tijd e hoofdweg, maar heb nog geen enkele duidelijke plaatsaanwijzijng gezien... Uiteindelijk maar op hoop van zegen in Portugal iets gegokt. Eigenlijk net te hoog naar mijn zin, en bleek het helemaal onderin Portugal te zijn. Zo'n 360 km er vanaf. 2568 punten.

5. Eerst kruising waar ik kom is, is een bekende voor mij. Weet alleen niet meer welke plaats het precies was. Heb ik al eerder voorbij zien komen. Ik herken het bord met de hotelnamen :P Maar meteen in de juiste plaats het puntje gezet. Niet de moeite genomen om een exactere locatie te vinden. 1.332 km er naast. 6367 punten.

26819 in totaal.

Zou kunnen. Ik weet dat ik toen ook heel lang rond gelopen heb in die stad :lol:

Kelvin:

[spoiler=klik]

1. Eerste was een makkie. Al snel op goede eiland en kwam wat wegnummers tegen. Kruising gevonden en even uitzoeken waar je dan was. We moesten niet voor een bepaald gebouw zijn ofzo, dus lastig om echt op de meter precies te zijn, dus met 0.022 km ben ik best tevreden ;) 6477 punten.

2. Echt midden op een bergweg. Dat is amper heel nauwkeurig te traceren. Veel meer dan gewoon de weg een kant op volgen kan ik niet, dus dat doe ik maar. Hopelijk de kortste kant naar een bewoonde wereld. Ik kom wel in dorpjes, maar dat zijn echt gehuchten. Veel verder dan Italiaanstalig kom ik eerlijk gezegd niet. Mijn gevoel ging in eerste instantie uit naar het zuiden van Zwitserland, wat ook Italiaanstalig is. Toch maar net de oversteek naar Italië gemaakt. Ik moest alleen zo'n 135 km naar het Oosten nog toe, helaas... 2996 punten. Als ik nu de kaart zie, had ik beter de andere kant op gegaan, dan had ik sneller meer info gehad.

3. Eerste ingeving ging naar Tsjechië, maar bleek om Polen te gaan. Toch al snel achter gekomen. Vervolgens vind ik bijna meteen de snelweg waarop je bijna rijdt. En een plaats die op de borden aangegeven staat. Maar wel ruim 300 km verder op ligt. Meteen valt mijn oog op een andere plaats, dat maar 7 km verder ligt. Redelijk eenvoudig op 0.008 km gekomen. Een van de makkelijkste tot nu toe. 6479 punten.

4. Ik kwam al snel een plaats tegen waarvan ik wist waar het ongeveer lag. Koste wel wat moeite om op te zoeken, Uiteindelijk kwam ik op 4 km van het juiste punt uit. 6152 punten.

5. In Nederland. Hectometerpaaltjes waren helaas niet echt leesbaar. Ergens bij een viaduct van de weg af gegaan, omdat het nogal een lange weg leek, zonder afslagen. Rondjes in de wildernis gelopen en uiteindelijk weer op de weg beland, toch maar gevolgd en weten te traceren. Lastig om aan te geven waar je precies zat. uiteindelijk zat ik een ruim een kilometer nog naast. 6382 punten.

28486 in totaal.

Edited by MisterX

De plekken van Kelvin

[spoiler=Routes]1. Locatie lijkt Mediterraan. Ah, daar staat de naam van een hotel. Kan niet missen. Hotel op de guessmap snel gevonden, maar dan nog even oriënteren welke zijde ik sta. Dat gaat niet helemaal goed, want ik plant verkeerd. 0,642 km – 6425p

2. Middenin de bergen. Geen idee waar ik ben, dus ik ga aan de wandel. Na een aardig stukje afdalen, kom ik bij wat borden. De namen klinken Italiaans, maar er staat ook een Duitse tekst op. Ik vermoed een plek in de Zuidelijke Alpen. De plaatsnamen kom ik niet tegen op de kaart, dus ik daal verder. Dan kom ik de naam Levico tegen en die had ik wel op de kaart zien staan. Uit tijdgebrek besluit ik om ergens op het kronkelweggetje boven het meer te gaan staan. Het resultaat valt me mee. 0,783 km – 6413p

3. Ergens in het Oostblok. Een paar meter terug zie ik een bordje staan met een bekende plaatsnaam, Szczecin. Aan de andere kant tref ik de naam Gdansk aan. Met behulp van de naam Wladislawowo weet ik waar ik mij ergens moet bevinden. Dan gaat het snel en sta ik al vlug op de juiste kruising. 0,029km – 6477p

4. Voletiny. Zegt me niets, dus ik loop verder. Libec zegt me niet zo veel, behalve dat het lijkt op Slovan Liberec. Vanwege tijdgebrek besluit ik daarom maar om naar Tsjechië te gaan en ergens te prikken. De gok pakt niet eens heel slecht uit. 72,118km – 3549p

5. Ziet er Nederlands uit. Ik vermoed dat het bij Kelvin in de buurt is en ga vanwege tijdgebrek snel op zoek naar een provinciale weg bij Ommen. Ik pak helaas de verkeerde, maar zit niet heel ver weg. 2,433km – 6278p

Totaal 29142 punten

[spoiler=pjhoutman]

1: Herkende het niet. Gelukkig staat om het hoekje het land. Aangezien je in dat land amper Streetview hebt, in combinatie met wat is aangegeven had ik hem vrij snel: 0,026 km

2: Easy, als je achterom kijkt. Alleen aan de verkeerde kant van het plein geplaatst: 0,033 km

3: Land was erg simpel. En als je achter je kijkt is het helemaal niet zo moeilijk meer: 0,008 km

4: Hehe, van de zomer was ik in het land op vakantie en ook in dat plaatsje geweest op de terugreis. Niet zo lastig dus: 0,022 km

5: Kijk ik achter me zie ik een vlag, daardoor flink op het verkeerde been gezet. Gelukkig om het hoekje wel een goede aanwijzing, de plaats en de plek gevonden: 0,084 km

Totaal: 32381 pnt.

[spoiler=erwin]

1: wel een lastige zeg ;c : 0,007 km

2: had wel een idee maar moest een flink eind rijden om wat concreets te vinden. Was wel een lastige. Stadje uiteindelijk goed, maar toen gegokt op waar ongeveer: 0,62 km.

3: land is niet zo'n probleem, maar dan. Flink moeten zoeken. Eerst nl de verkeerde kant opgereden. Uiteindelijk de plaats gevonden: 0,123 km

4: niet zo moeilijk: 0,093 km

5: door de naam van dat hotel zat ik eerst verkeerd, maar daar heb je ook geen streetview. Uiteindelijk door meer rondkijken wel gevonden: 0,061 km

Totaal: 32320 pnt.

Rest doe ik ander keertje wel. Wilde zelf ook nog eentje maken maar aangezien iedereen nu gaat maken wacht ik wel even tot het wat rustiger is ;c

JV... 11793 punten. Ik gebruik alleen de informatie die ik heb op de eerste pagina, vindt ik leuker.

Je bedoelt: Je ziet een beeld, misschien draai je een rondje en maakt meteen een keus?

[MENTION=11810]jaccopsv[/MENTION]; heb hetzelfde. Al moet ik er volgens mij nog maar 2, dan ben ik weer bij :D

De rest nu.

[spoiler=kelvin]

1: simpel, zag hem vrij snel: 0,105 km

2: mooie weg, had wel ideeen over waar, maar weinig aanwijzingen. Na lang rijden eindelijk bordjes en de plek gevonden: 0,507 km

3: 2 stappen naar achter staat een vrij duidelijk bord. Waar ik ongeveer zat wist ik dus wel. Maar uiteindelijk erg matig geklikt: 30,851 km.

4: land weer snel gevonden, maar dan. Nog flink zoeken. Uiteindelijk 0,408 km

5: fijn al die hectometerpaaltjes die zijn geblurd. Gelukkig het grote bord iets verderop niet: 0,013 km

Totaal: 30445 pnt

[spoiler=houtman]

Deze eff wat sneller gedaan. Had je geen grotere clubs kunnen uitkiezen ;c

1: 0,011 km

2: 0,775 km

3: 0,172 km

4: 0,101 km

5: 173,343 km

Totaal: 28686 pnt

Die van JanV eff geen zin meer in nu.

Die van JanVertonghen dan ook maar ff snel doen, heb ik ze gehad ;c.

[spoiler=janvertonghen]

1: moest even goed zoeken voor ik door had waar ik was. Uiteindelijk gevonden. En bijna perfect: 0,003 km.

2: leuk dat land, ik spreek de taal niet dus dan houdt het snel op. Gegokt: 272,512 km.

3: weer zo'n fijne plek. Adhv een bus het land gevonden. Veel verder dan dat kwam ik niet. Wel nog wat bordjes gevonden, maar meer dan dit kon ik er niet van maken: 175,693 km

4: niet zo moeilijk: 0,846 km

5: kon hem eerst niet vinden. Lang gezocht, zie ik Messina staan. Geen zin meer verder te zoeken dus daar geplaatst, maar was dus niet daar: 191,27 km.

Lastige dit, totaal dus ook niet zoveel: 21225

Voor degenen die niks te doen hebben, Mijn vakantiefoto's

Laatste is btw een panoramafoto, kan je dus niet lopen. Was wel een vette vakantie daar dus ben benieuwd of jullie hem kunnen vinden. Oh, en 2 moet je eigenlijk doen zonder opzoeken. Veel succes dan ;c

JV... 11793 punten. Ik gebruik alleen de informatie die ik heb op de eerste pagina, vindt ik leuker.

Je bedoelt: Je ziet een beeld, misschien draai je een rondje en maakt meteen een keus?

[MENTION=11810]jaccopsv[/MENTION]; heb hetzelfde. Al moet ik er volgens mij nog maar 2, dan ben ik weer bij :D

Jup, doe ik ook meestal hoor.

Nu bij die van JV ook gedaan 10371

Zelfde bij die van jacco. 14282

Edited by MD.

Wat leuk zeg. Ga nu serieus beginnen met die van JV (eerste paar keer was ff snel snel)

Nou, bij die van [MENTION=19413]JanVertonghen'[/MENTION];

[spoiler=Prutser]

1. Zo'n 25 km te ver naar het zuiden

2. Zat er zo'n 550 km naast, verkeerde grote stad ;c

3. 626 km mis, verkeerde deelstaat

4. Zat ik heel erg in de buurt, maar was knap lastig. 0,155 km

5. 205 km ernaast, beetje jammer

18849 punten.

Edited by neva

Die van @JanVertonghen' gedaan.

1. Herkende ik vrij snel ;c [spoiler=.] GTA huhu

. Na wat zoeken op de map kwam ik een naam tegen, inzoomen, vrij snel gevonden. 0.054 -- 6475 points.

2. Tsja. 414.014 km -- 2513 points.

3. :-D:-D had al snel een sterk idee van het land. Random geklikt. 34.66 -- 4478 points :cab:

4. Land direct duidelijk. Stad ook. Kwam een bordje tegen, plus de vorm van de wegen maakte het makkelijk. 0.016 km from the correct location and gave 6478 points

5. Land ook snel duidelijk. 373.918 km from the correct location and gave 2552 points.

22496