timpy00 Geplaatst 7 december 2021 Share Geplaatst 7 december 2021 Wat is haar achtergrond? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 7 december 2021 Share Geplaatst 7 december 2021 Ik kan haar eigenlijk alleen van een nummer die ze met een Belg live ten gehore bracht op Radio 2. Dat klonk wel aardig. Hoorde hetzelfde nummer later als single terug en toen was ik minder enthousiast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 7 december 2021 Share Geplaatst 7 december 2021 Ze is in het verleden opgenomen in een kliniek vanwehe manische depressiviteit en psychoses. Ik ben zelf van mening, dat er nogsteeds een veel te groot taboe heerst op mentale issues in welke vorm dan ook. Daarom vind ik het mooi dat iemand die daar veel over heeft in interviews en in haar muziek zo'n podium heeft zodadelijk. Ik snap dan niet echt je opmerking over vrijpleiten voor alles? Wat betreft de muziek is dat toch gewoon een smaak kwestie. Misschien had ik moeten zetten 'maar dit vind ik echt goed' ipv 'maar dit is echt goed', dan was het duidelijker (?). Ik ben geen fan van Femke Louise. Een deel van haar nummers hebben inhoud en een deel niet. Dat eerste deel kan ik zeer waarderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 december 2021 Share Geplaatst 7 december 2021 (bewerkt) 46 minuten geleden zei timpy00: Krijg hier wel beetje Ares vibes bij. Maar hoe komt er nou weer iemand op het idee om dit te sturen? Kan kloppen, hebben samen ook een nummer uitgebracht: Verder is ze live echt wel heel goed. En eens met @NicoHaak als het gaat om mental health. Heb zelf overigens kaartjes voor haar optreden in Paradiso over 2 weken. Kijk er enorm naar uit, al is de kans ook groot dat uitgesteld gaat worden natuurlijk. EDIT: Zelf wel benieuwd welke riching de song naartoe gaat. Waarschijnlijk wel gewoon Nederlands, maar liefst dan een 'gevoelig' nummer zoals ze hierboven bij Op1 zingt dan dat het richting hiphop gaat. 7 december 2021 bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 7 december 2021 Share Geplaatst 7 december 2021 3 minuten geleden zei NicoHaak: Ze is in het verleden opgenomen in een kliniek vanwehe manische depressiviteit en psychoses. Ik ben zelf van mening, dat er nogsteeds een veel te groot taboe heerst op mentale issues in welke vorm dan ook. Daarom vind ik het mooi dat iemand die daar veel over heeft in interviews en in haar muziek zo'n podium heeft zodadelijk. Ik snap dan niet echt je opmerking over vrijpleiten voor alles? Wat betreft de muziek is dat toch gewoon een smaak kwestie. Misschien had ik moeten zetten 'maar dit vind ik echt goed' ipv 'maar dit is echt goed', dan was het duidelijker (?). Ik ben geen fan van Femke Louise. Een deel van haar nummers hebben inhoud en een deel niet. Dat eerste deel kan ik zeer waarderen. Eens met dat daar meer aandacht aan besteed mag worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 7 december 2021 Share Geplaatst 7 december 2021 Nummers die ik het afgelopen jaar vaak heb geluisterd (volgens spotify) zijn: Wat ze wilen, sorry, maria en mysterie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 7 december 2021 Share Geplaatst 7 december 2021 4 minuten geleden zei 007mark: Kan kloppen, hebben samen ook een nummer uitgebracht: Verder is ze live echt wel heel goed. En eens met @NicoHaak als het gaat om mental health. Heb zelf overigens kaartjes voor haar optreden in Paradiso over 2 weken. Kijk er enorm naar uit, al is de kans ook groot dat uitgesteld gaat worden natuurlijk. EDIT: Zelf wel benieuwd welke riching de song naartoe gaat. Waarschijnlijk wel gewoon Nederlands, maar liefst dan een 'gevoelig' nummer zoals ze hierboven bij Op1 zingt dan dat het richting hiphop gaat. Mooi man. Ik las vd week dat ze een middag show gaat geven in Carre, omdat ze bang is dat Paradiso niet doorgaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 7 december 2021 Share Geplaatst 7 december 2021 4 minuten geleden zei 007mark: Verder is ze live echt wel heel goed. Sorry, maar dan hebben we echt andere definities van wat 'echt heel goed is'. Vocaal is ze gewoon beperkt en uit dit niemendalletje blijkt nou ook niet veel creatief talent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 december 2021 Share Geplaatst 7 december 2021 14 minuten geleden zei NicoHaak: Nummers die ik het afgelopen jaar vaak heb geluisterd (volgens spotify) zijn: Wat ze wilen, sorry, maria en mysterie. Vind zelf Maria dan weer niet zoveel. Gelogen, Niet bang zijn en Vergeet me niet vind ik wel heel nice. 12 minuten geleden zei NicoHaak: Mooi man. Ik las vd week dat ze een middag show gaat geven in Carre, omdat ze bang is dat Paradiso niet doorgaat. Klopt, volgende week vrijdag. Heb dan alleen andere verplichtingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 8 december 2021 Share Geplaatst 8 december 2021 Benieuwd naar het nummer wat ze gaat doen. Haar eigen werk is het enige type muziek dat ik echt niet trek. edit: Het nummer dat ik hoorde, Adem je in, in een samenwerking blijkbaar. Haar kant van het nummer gaat nog wel, maar dat rapstukje is echt zó cringy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 14 december 2021 Share Geplaatst 14 december 2021 Op 8-12-2021 om 09:42 zei Satyr: Benieuwd naar het nummer wat ze gaat doen. Haar eigen werk is het enige type muziek dat ik echt niet trek. edit: Het nummer dat ik hoorde, Adem je in, in een samenwerking blijkbaar. Haar kant van het nummer gaat nog wel, maar dat rapstukje is echt zó cringy Het origineel is ook een nummer wat ze solo heeft uitgebracht. Vond ik zelf ook beter inderdaad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 23 februari 2022 Share Geplaatst 23 februari 2022 Wel 2 pareltjes dit hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 23 februari 2022 Share Geplaatst 23 februari 2022 Slaan echt nergens op beide. Van wat ik voorlopig gezien heb ligt het niveau erg laag. Scheelt dat Nederland zich daar ook al op aangepast heeft. Alleen dit gaat nog wel, beetje westernpop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 25 februari 2022 Share Geplaatst 25 februari 2022 Inmiddels is Rusland uitgesloten van deelname dit jaar en heeft Oekraïne zich achter Italië geplaatst bij de bookies. Zal ook enigszins gunfactor zijn denk ik. Dit is hun inzending: Ook Polen heeft de inzending bekend gemaakt en staan nu 4e bij de bookies (Australie ertussen op 3, maar nog niks van bekend). Vind Polen wel heel erg geinspireerd op Duncan trouwens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 februari 2022 Share Geplaatst 25 februari 2022 De echte winnaar van Oekraïne vond ik authentieker en die had ook eerder emo-stemmen getrokken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 3 maart 2022 Share Geplaatst 3 maart 2022 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 maart 2022 Share Geplaatst 3 maart 2022 Lege productie en tekstuele armoede. Het had slechter gekund, geen Famke Louise-niveau gelukkig, maar dan krijg je dus vlak en kinderachtig. Slappe hap. Ook wel bijzonder dat wanneer je de Nederlandse taal een podium wil geven, je voor 30% dan "hoe" en "haa" loopt te zuchten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 3 maart 2022 Share Geplaatst 3 maart 2022 3 uur geleden zei Socrates: Ook wel bijzonder dat wanneer je de Nederlandse taal een podium wil geven, je voor 30% dan "hoe" en "haa" loopt te zuchten. Dit vond ik ook heel typerend. Doordat ze het refrein hiermee steeds begint, lijkt het wel alsof ze geen inspiratie had. Vind die stukjes echt heel afgezaagd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 3 maart 2022 Share Geplaatst 3 maart 2022 Ik durf de link niet te openen. Het schreeuwt wat mij betreft toch Famke Louise/straattaal raptroep in het kwadraat en ik kan daar fysiek niet naar luisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 3 maart 2022 Share Geplaatst 3 maart 2022 1 minuut geleden zei Satyr: Ik durf de link niet te openen. Het schreeuwt wat mij betreft toch Famke Louise/straattaal raptroep in het kwadraat en ik kan daar fysiek niet naar luisteren. Oh nee dat valt wel mee hoor. Het is meer matige singer-songwritershizzle Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 3 maart 2022 Share Geplaatst 3 maart 2022 Zojuist zei Grote Ree: Oh nee dat valt wel mee hoor. Het is meer matige singer-songwritershizzle Op basis van één keer luisteren is matig nog best optimistisch. Saai nummer, het wordt niet spannend en ik vind haar accent erg storend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 maart 2022 Share Geplaatst 3 maart 2022 29 minuten geleden zei Grote Ree: Dit vond ik ook heel typerend. Doordat ze het refrein hiermee steeds begint, lijkt het wel alsof ze geen inspiratie had. Vind die stukjes echt heel afgezaagd. Misschien vind ik inmiddels die "dududu" voor het refrein steeds nog wel kwalijker. Een beetje artiest kan in hetzelfde melodielijntje echt wel een zinnetje kwijt waardoor het al wat rijker klinkt. En van de "hoe" en de "ha" had je ook op z'n minst twee woorden kunnen bedenken die je wat uit kan trekken. Hoeft niet eens taalkundig perfect te zijn, buiten Belgen toch niemand die het begrijpt. Een Eefje de Visser is ook mijn ding niet, maar die kan dat dus wél, Nederlands op muziek zetten. Moet je gewoon net wat creatiever zijn en goed de muziek aanvoelen. Desnoods wat spelen met het tempo waarin je bepaalde woorden uitspreekt, hoor je in Engelstalige nummers ook vaak zat. Maar ook qua productie is het wat impactloos en vlak. Arcade deed dat nog beter. Zo'n soothing refrein veel bombastischer inleiden. Zorg je voor wat dynamiek en contrast. Dat zat al stukken beter in elkaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 3 maart 2022 Share Geplaatst 3 maart 2022 Dit is een gevalletje dertien in een dozijn. En daarmee past het dus perfect bij het Eurovisie Songfestival. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 3 maart 2022 Share Geplaatst 3 maart 2022 We moeten er ook weer niet voor zorgen dat we weer winnen, natuurlijk. Denk dat ze wel ergens 15e kan worden of zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 3 maart 2022 Share Geplaatst 3 maart 2022 Kan het niet anders dan eens zijn met de bovenstaande commentaren. Bijzonder inspiratieloos. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten