Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

Dat lied van Cyprus (vooral in de chorus) doet mij echt denken aan mix tussen Lady Gaga's Bad Romance en Alejandro. Voor de rest vind ik het Britse nummer voor de verandering wel eens te pruimen, alleen de stage show gaat niet bijster interessant zijn. Het Franse nummer is zo Frans als het maar kan zijn, zie dat wel winnen eigenlijk, niet mijn smaak maar goed. Plus het nummer van Zwitserland is kwalitatief goed, alleen niet mijn smaak en Italië zijn nummer is vooral anders, daarom zal Italië het wel eens goed kunnen doen. Het Nederlandse nummer is vooral erg meh. Ohja, het nummer van Malta is echt niet goed, maar wel zo'n nummer dat het bij het publiek wel goed doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei 007mark:

Zijn er ook uitgevlogen. Zonde. 

Voor de rest eigenlijk met alles wel okay, behalve Oekraine. Maar heb gevoel dat die altijd door gaan. Dan had ik liever Ierland gehad.

Dat nummer is geschreven op een goede trip. Ik moet zeggen ik moest er vooral erg hard om lachen. 

1 uur geleden zei Grote Ree:

Roemenië en Ierland waren tenenkrommend slecht in vocaal opzicht, terwijl er zoveel potentie in die liedjes zat. 

Vond de act van België ook maar saai hoor. Was echt veel meer uit te halen.

Eens. Een beetje goede zanger(es) had die nummer in de top van de finale gebracht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Val in herhaling, maar goh, wat een bazen zijn dit. Nooit verwacht zo enthousiast te zijn over een Eurovisie-optreden. Volledige 3 minuten-versie van Italië. Die Buonasera, signore e signori na 0:25 is wmb sowieso het beste moment dit jaar ook.

Misschien een detail, maar als drummer vind ik het heerlijk dat er eindelijk een band in Eurovision is die een drummer heeft die een beetje normaal achter zijn kit zit te playbacken.

Niet iemand die als een halve gare loopt te zwaaien met zijn armen (zoals het halve deelnemersveld normaliter) en ook niet iemand die als een halve dooie (kuch kuch België) maar plichtmatig achter zijn kit zit alsof ie er geen reet zin in heeft.

Verder natuurlijk een hele goeie performance. Ze mogen het van mij met IJsland en Bulgarije gaan uitvechten voor de winst. Zou een droompodium zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Titan:

Ik vond het vandaag gemiddeld genomen beduidend minder dan dinsdag. Paar aardige nummers, met IJsland en Bulgarije voor mij als favorieten. Portugal er vlak achter. 

Verder veel meuk.. 

Hoop echt dramatische ertussen inderdaad. Dinsdag waren de mindere acts(buiten Roemenie, Ierland) vooral nummers die gewoon niet zo goed waren maar was het zangtechnisch stuk beter dan vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze halve finale was echt vele, vele malen beter dan die van dinsdag.

Ik neem al mijn negatieve woorden over The Black Mamba terug. Een werkelijk magische performance, vocaal echt geweldig.

Zwitserland was ook heel erg goed. Daarna volgen voor mij IJsland, Finland, Bulgarije en Denemarken. 

Denemarken was zo fout dat het goed werd. Dikke glimlach op mijn gezicht kreeg ik ervan. 

Bulgarije viel mij een tikkeltje tegen. Niet altijd even zuiver. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het nummer van Frankrijk het goed doet bij de bookmakers begrijp ik wel, klinkt prima. Maar ik hoop niet dat ze het camerawerk net zo gaan doen als in die intro net, zo irritant dat het ze punten kan kosten. 

Nou, alle Balkaneze dellen zijn ook door hoor. Had wel wat minder gemogen. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Grote Ree:

Deze halve finale was echt vele, vele malen beter dan die van dinsdag.

Ik neem al mijn negatieve woorden over The Black Mamba terug. Een werkelijk magische performance, vocaal echt geweldig.

Zwitserland was ook heel erg goed. Daarna volgen voor mij IJsland, Finland, Bulgarije en Denemarken. 

Denemarken was zo fout dat het goed werd. Dikke glimlach op mijn gezicht kreeg ik ervan. 

Bulgarije viel mij een tikkeltje tegen. Niet altijd even zuiver. 

Vond de betere beter maar de mindere waren echt stukken minder. Veel meer echt slecht ten opzichte van dinsdag waar de top wat minder was maar er bij de mindere toch of het nummer of de zang iig redelijk was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites