Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Friends

Rexcoder

Aanbevolen berichten

Erg goede serie natuurlijk, bovenstaande is een toffe scène dat ik alweer vergeten was maar inderdaad goed.

Jammer dat sitcoms eigenlijk nooit meer dit niveau halen. Friends was niet "perfect", zeker niet. Maar alles erna loopt gewoon ergens wel compleet fout. De "momenten" in Big Bang Theory vind ik bijvoorbeeld soms nog grappiger, misschien omdat het thema me ligt, maar als geheel heeft Friends tien kwalitatieve seizoenen gehad waar elk personage zijn nut had. Dat kan ik niet van andere sitcoms zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Laki:

Erg goede serie natuurlijk, bovenstaande is een toffe scène dat ik alweer vergeten was maar inderdaad goed.

Jammer dat sitcoms eigenlijk nooit meer dit niveau halen. Friends was niet "perfect", zeker niet. Maar alles erna loopt gewoon ergens wel compleet fout. De "momenten" in Big Bang Theory vind ik bijvoorbeeld soms nog grappiger, misschien omdat het thema me ligt, maar als geheel heeft Friends tien kwalitatieve seizoenen gehad waar elk personage zijn nut had. Dat kan ik niet van andere sitcoms zeggen.

Big Bang is wel vrij cringe, vrij luie grappen. Haal de lachband weg en er blijft weinig van over.

Dat gevoel heb ik bij Friends of Two And A Half Men minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Socrates:

Big Bang is wel vrij cringe, vrij luie grappen. Haal de lachband weg en er blijft weinig van over.

Dat gevoel heb ik bij Friends of Two And A Half Men minder.

Ik stoor me bij Big Bang Theory aan hoe de serie en de personages evolueren door de serie heen, en ook aan de bijpersonages en sommige hoofdpersonages die geen toevoeging zijn. Verder is Howard een mislukt karakter, zeker door zijn evolutie heen. Het is eigenlijk echt wel "Sheldon" die de serie nog min of meer rechthoudt, want zonder hem blijft er echt niet veel meer over, zeker na enkele seizoenen. En veel plotlijnen zijn eerder storend dan grappig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-10-2022 om 14:15 zei Laki:

Ik stoor me bij Big Bang Theory aan hoe de serie en de personages evolueren door de serie heen, en ook aan de bijpersonages en sommige hoofdpersonages die geen toevoeging zijn. Verder is Howard een mislukt karakter, zeker door zijn evolutie heen. Het is eigenlijk echt wel "Sheldon" die de serie nog min of meer rechthoudt, want zonder hem blijft er echt niet veel meer over, zeker na enkele seizoenen. En veel plotlijnen zijn eerder storend dan grappig.

BBT karakters worden op een gegeven moment ook gewoon generic sitcom karakters waarbij alleen als het plot het vraagt ze ineens weer cringy nerdy zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Rinus:

Ja, jammer. Fijn dat ik het in 2018, toen één van mijn katten overleed, alles gekeken hebt. Mattew zette Chandler fenomenaal neer. Hoop dat die nog heeft kunnen genieten van zijn 3 jaar clean te zijn.

Hier tijdens lockdown #1 aan begonnen. 

Denk dat ik de helft van de afleveringen al eens gezien had.

Nostalgie voor mij; op de middelbare school werd de TV binnengereden met een videoband met Friends er op bij een tussenuur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Sophomore:

Hier tijdens lockdown #1 aan begonnen. 

Denk dat ik de helft van de afleveringen al eens gezien had.

Nostalgie voor mij; op de middelbare school werd de TV binnengereden met een videoband met Friends er op bij een tussenuur. 

Ik kende het ook al, en veel afleveringen idem ditto. Wilde het gewoon in een chronologische volgorde kijken. Al de oude series zullen straks 'geesten' zijn. Met Stargate had ik dat ook al. Daar zijn een aantal personages in het echte leven overleden. Je krijgt naar een schim.

bewerkt door Rinus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook wat filmpjes gezien over de hoeveel improvisatie hij deed in zijn rol en vooral het feit dat hij in de allerlaatste scene bij het afscheid improviseerde met de vraag: 'Where?'. Zo'n beladen moment en dan zo simpele typische Chandler-opmerking improviseren. Zo knap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites