Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

PEC Zwolle

Christian.

Aanbevolen berichten

Als ze het stadion gaan uitbreidden zodat die betonbak weg is/niet opvalt en daar gewoon 3 rijen stoelen voor komt te staan, is het al een stuk mooier. Volgens mij is dat toch ook de bedoeling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede aankoop ja, zal wel op de plek van die Klich gaan spelen? Vind ik ook een erg fijn spelertje.

Op de plek van Klich of Pluim. Beide spelen afwisselend als controleur of als '10', maar ze gaan beide in principe weer terug naar hun clubs. Mokotjo komt iig als controlerende middenvelder erin.

Als ze het stadion gaan uitbreidden zodat die betonbak weg is/niet opvalt en daar gewoon 3 rijen stoelen voor komt te staan, is het al een stuk mooier. Volgens mij is dat toch ook de bedoeling?

Ze willen naar 14.000, maar voorlopig zijn de dugouts op de hoofdtribune het enige wat anders zal worden. De Stentor tribune maakt het iig al voor een deel beter, al zou het toffer zijn als ze die tribune gewoon helemaal doortrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PEC Zwolle contracteert Stef Nijland voor drie seizoenen

297321-stefan-nijland.jpg

PEC Zwolle heeft Stef Nijland gecontracteerd. De 24-jarige aanvallende middenvelder komt over van PSV en tekent een driejarig contract. Nijland is na Kamohelo Mokotjo de tweede zomeraanwinst van PEC Zwolle.

Nijland maakte in 2007 zijn debuut voor FC Groningen. Voor dit team speelde hij in totaal 23 wedstrijden in de competitie. Na één seizoen in Groningen te hebben gespeeld maakte de speler de overstap naar PSV. Voor de ploeg uit Eindhoven kwam hij in vijf seizoenen achttien keer in actie. Tussendoor werd hij door PSV verhuurd aan Willem II, N.E.C. en het Australische Brisbane Roar FC.

De middenvelder kijkt uit naar zijn periode in Zwolle: ,,Na een oriënterend gesprek met Gerard Nijkamp en Ron Jans heb ik een goede indruk gekregen van hoe de club te werk gaat. PEC Zwolle heeft zich dit seizoen met attractief voetbal vrij eenvoudig staande gehouden in de Eredivisie. De afgelopen jaren ben ik van club naar club gegaan en voor mij was het erg belangrijk dat ik naar een team ging, waar ik aan spelen toe kan komen. Ik kijk er erg naar uit om een onderdeel te zijn van deze ploeg.”

Ook is Nijland te spreken over Ron Jans: ,,Ik heb één seizoen met Ron Jans gewerkt toen ik nog bij FC Groningen speelde. Deze samenwerking heb ik als prettig ervaren. Wat ik waardeer aan Ron Jans is dat hij duidelijk is. Uit de recente gesprekken die we gevoerd hebben spreekt ook veel vertrouwen.”

Technisch directeur van PEC Zwolle Gerard Nijkamp is erg tevreden met de komst van Nijland: ,,Stef is een zeer talentvolle voetballer met veel potentie. Wij zijn blij dat hij heeft besloten om naar PEC Zwolle te komen. Hij krijgt hier de ruimte om zich verder te ontwikkelen.”

Hmm, geen idee wat we van hem kunnen verwachten. Heeft na zijn tijd bij Groningen vrijwel geen bal meer geraakt.

Heerlijke pot gisteren tegen ADO trouwens, het seizoen gewoon afsluiten als 11de _O_ Ook een mooi afscheid van Slot/Langerer/Stam en de rest. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat het een fantastische speler voor PEC is. Heeft bij Groningen laten zien dat hij het wel kan.

Alleen bij PSV niet echt een kans gekregen.

Vond hem bij NEC en Willem II nou niet echt fantastisch :cab:

Maar goed, wie weet dat het er bij Zwolle wel uitkomt. Ik moet het iig nog zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, geen idee wat we van hem kunnen verwachten. Heeft na zijn tijd bij Groningen vrijwel geen bal meer geraakt.

Heerlijke pot gisteren tegen ADO trouwens, het seizoen gewoon afsluiten als 11de _O_ Ook een mooi afscheid van Slot/Langerer/Stam en de rest. :)

Wijfenvoetbal. Durft geen duel aan te gaan en denkt alles maar simpel op te kunnen lossen. Wat een dramatische speler was hij bij NEC, ik kan me ook niet voorstellen dat hij nu beter is dan toen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de plek van Klich of Pluim. Beide spelen afwisselend als controleur of als '10', maar ze gaan beide in principe weer terug naar hun clubs. Mokotjo komt iig als controlerende middenvelder erin.

Ze willen naar 14.000, maar voorlopig zijn de dugouts op de hoofdtribune het enige wat anders zal worden. De Stentor tribune maakt het iig al voor een deel beter, al zou het toffer zijn als ze die tribune gewoon helemaal doortrekken.

Ze willen het stuk voor stuk gaan aanpakken en die betonnen rand weg werken uiteindelijk. Sowieso was het al nooit de bedoeling dat die betonnen rand er zou komen, de bedoeling was dat het veld een paar meter hoger zou komen liggen en dat daardoor een gracht zou ontstaan ipv betonnen rand maar de gemeente Zwolle stak daar een stokje voor. Daardoor speelt PEC ook op kunstgras, dankzij de gemeente Zwolle.

Heb ik overigens van een bron binnen PEC ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal wel niet zo'n goede zijn, anders bleef die toch wel bij Zwolle?!

Ging me meer erom dat ik beetje een begeleider was voor hem en veel met hem omging toen die net uit Afrika naar NL kwam. Maar ja te licht bevonden blijkbaar al ken ik hem zelf als groot talent ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het werd wel weer eens tijd voor een update. Als eerste de transfers; Begois, Mokotjo, Klich, Nijland en Fernandez. Voor PEC Zwolle begrippen uitstekende namen, ben echt benieuwd hoe het gaat uitpakken. Verder voorlopig nog geen belangrijke spelers kwijtgeraakt. Verwacht wel dat er nog iets gaat gebeuren met Lachman (contract tot 2014) en Mokhtar (zou in de belangstelling staan van o.a. Werder Bremen). Verder komen er wellicht nog enkele spelers op huurbasis van Werder. Ook een terugkeer van Avdic was het verhaal dat rondging, maar dat is ook al weer tegengesproken door de technisch directeur.

Voorbereiding loopt vooralsnog vlekkeloos, spelers die mij positief opvallen zijn Saymak en Drost, ben benieuwd naar hun.

Datum Wedstrijd Uitslag Verslag

27-06-13 SVI - PEC Zwolle Selectie 0 - 10

29-06-13 Olympia 28 - PEC Zwolle Selectie 2 - 10

02-07-13 SV Hatto Heim - PEC Zwolle Selectie 0 - 15

06-07-13 FC Emmen - PEC Zwolle Selectie 1 - 3

09-07-13 PEC Zwolle Selectie - Telstar 2 - 0

12-07-13 N.E.C. - PEC Zwolle Selectie 0 - 1

17-07-13 Werder Bremen - PEC Zwolle Selectie 2 - 3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond het laatste oefenpotje gehad tegen Ross County (nr 5 van Schotland), 5-1 winst door Benson, Saymak, Fernandez 2x en Nijland. Het spel ziet er allemaal toch erg goed uit hoor, ook al is Ross County geen maatstaf (vorig jaar wel gewonnen van Celtic, maar een paar dagen terug 1-0 verloren van Den Bosch). Fernandez vanavond voor het eerst aan het werk gezien en dat zag er goed uit, was erg scherp voor de goal.

Ben heel erg benieuwd naar de start van het seizoen, de voorbereiding is in ieder geval perfect geweest met 8 overwinningen uit 8 wedstrijden. Het lijkt er trouwens op dat Achenteh toch de voorkeur krijgt boven van Hintum op linksback en dat Drost ten koste van Nijland in de basis zal staan. Verder verwacht ik ook een basisplaats voor Saymak, op de rechtervleugel. Maar laat Feyenoord maar komen ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt ja, weet jij of de Feyenoord supporters ook meedoen vanwege Rooie Marck? Is volgens mij wel contact geweest vanuit Zwolle naar jullie.

Met die YNWA sowieso wel. Ik betwijfel die 12 minuten stilte. Zo heel mooi zijn, maar dan zal het meer uit respect gebeuren voor Kale. Rooie Marck is natuurlijk al geeerd op een hele waardige manier, maar wie weet. Zelf helaas geen kaarten, want twee minuten is voldoende voor een uitvak van 500 man om uitverkocht te raken. Heel jammer, want ik had er graag bij willen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met die YNWA sowieso wel. Ik betwijfel die 12 minuten stilte. Zo heel mooi zijn, maar dan zal het meer uit respect gebeuren voor Kale. Rooie Marck is natuurlijk al geeerd op een hele waardige manier, maar wie weet. Zelf helaas geen kaarten, want twee minuten is voldoende voor een uitvak van 500 man om uitverkocht te raken. Heel jammer, want ik had er graag bij willen zijn.

Zag deze voorbij komen op Twitter, komt als het goed is in het uitvak. Tof (y)

BQvPzocCUAAP576.jpg:large

Link naar opmerking
Deel via andere websites