Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

Ik lig er ook al vanaf 1e kerstdag uit :classic_huh:  veel pijn aan de buitenkant van mijn linkerknie. Ik voelde het al toen ik nog in de straat liep maar toch eigenwijs en uiteindelijk 4km gelopen. Voelde toen echt niet best meer, op het eind moest ik een stukje omhoog na een viaduct maar kon amper druk op die knie zetten. 

Het gaat gelukkig wel steeds beter. Maar gisteravond sta ik bijvoorbeeld op van de bank en dan schiet de pijn er toch weer in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Arsène:

Ik lig er ook al vanaf 1e kerstdag uit :classic_huh:  veel pijn aan de buitenkant van mijn linkerknie. Ik voelde het al toen ik nog in de straat liep maar toch eigenwijs en uiteindelijk 4km gelopen. Voelde toen echt niet best meer, op het eind moest ik een stukje omhoog na een viaduct maar kon amper druk op die knie zetten. 

Het gaat gelukkig wel steeds beter. Maar gisteravond sta ik bijvoorbeeld op van de bank en dan schiet de pijn er toch weer in. 

Klote man. Wel een goede warming-up gedaan? 

Hier ook flink aan het struggelen geweest door mijn gewrichtsziekte en daardoor (veel) blessures opgelopen. Kan nu gelukkig weer minimaal 4 km hardlopen op een heel rustig tempo zonder pijn te ervaren. Maar moet wel veel zwemmen, yoga en lang rekken en strekken om het allemaal behapbaar te maken voor het lichaam. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Durf het bijna niet te zeggen op een pagina waar iedereen alleen maar met blessures zit, maar hier net sinds best wel een tijdje een vrij probleemloze 10km gelopen op een aardig tempo:uhoh:. Al merk ik wel echt dat ik met het hardlopen aan snelheid wat aan het inleveren ben. Komt voornamelijk omdat de focus nu meer op het fitnessen ligt, ben daar echt een beetje verslaafd aan geraakt. Daardoor wat minder grote afstanden en heb mijn wekelijkse 20km teruggeschroefd naar 15km. Zal over een aantal weken nog minder worden als ik 300-500 calorieën per dag boven mijn TDEE wil gaan zitten om wat aan te komen. Zit nu elke dag nog 300-500 calorieën onder de TDEE om de laatste loze kilootjes eraf te werken.

Over de combinatie fitness/hardlopen gesproken: ik raad iedereen die een fitness abonnement heeft aan om eens de abductor/adductor apparaten te gebruiken. Ik merk in de spiergroepen die je daarmee traint echt veel profijt met het hardlopen. Heb het net even opgezocht, maar dat wordt hier ook hier bijvoorbeeld ook bevestigd (voor wat het waard is). Sta een stuk stabieler op mijn benen met het lopen, en heb ook nooit meer problemen met onder andere mijn (probleem)knie. Weet niet of het een direct gevolg is, maar voor mijn gevoel draagt dit zeker bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dansmeister:

Klote man. Wel een goede warming-up gedaan? 

Hier ook flink aan het struggelen geweest door mijn gewrichtsziekte en daardoor (veel) blessures opgelopen. Kan nu gelukkig weer minimaal 4 km hardlopen op een heel rustig tempo zonder pijn te ervaren. Maar moet wel veel zwemmen, yoga en lang rekken en strekken om het allemaal behapbaar te maken voor het lichaam. :D

Kon wel beter :uhoh: beetje gerekt en gestrekt thuis. Hopelijk een les voor de volgende keer. 

Wat voor gewrichtsziekte heb je als ik vragen mag? 

bewerkt door Arsène
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Gert:

We worden/zijn oud jongens :(  

Oud worden is leuk, oud zijn niet zei een wijs man ooit...

3 uur geleden zei Arsène:

Dat is onderhand wel de pijnlijke conclusie ja 

Ik hoop nog wel 2-3 jaar te kunnen voetballen met dit team :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een gekke bui me ingeschreven voor de halve marathon van Utrecht over een maand of 4. Nu een schemaatje aan het maken. Het is wel spannender dan normaal, want nu moet ik hem wel echt gaan volgen, anders wordt het hijgen half mei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit weekend met voetballen mijn enkelband beschadigd, denk ik. Het is nog een beetje onduidelijk wat het precies is, omdat de zwelling echt enorm is. Waarschijnlijk geen breuk omdat ik druk op m'n voet wel redelijk kan verteren. Goed balen voor mijn goede voornemens vwb m'n hardloop- en fietsambities - in het kader van de triatlon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Lenstra:

Dit weekend met voetballen mijn enkelband beschadigd, denk ik. Het is nog een beetje onduidelijk wat het precies is, omdat de zwelling echt enorm is. Waarschijnlijk geen breuk omdat ik druk op m'n voet wel redelijk kan verteren. Goed balen voor mijn goede voornemens vwb m'n hardloop- en fietsambities - in het kader van de triatlon. 

Pittig, pittig. Triatlon lijkt me megaaaaaaaaaa man. Dan helpt zo'n blessure natuurlijk niet.

Vorige week bij de fysio geweest: 6 weken "rust". Pees langs mijn rechterknie/heup is flink ontstoken. Hoef niet helemaal te stoppen maar langer dan 3 kilometer rennen werd niet geadviseerd. Hebben we dus geen moer aan. :cab: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

Vorige week bij de fysio geweest: 6 weken "rust". Pees langs mijn rechterknie/heup is flink ontstoken. Hoef niet helemaal te stoppen maar langer dan 3 kilometer rennen werd niet geadviseerd. Hebben we dus geen moer aan. :cab: 

Kan je niet rustig gaan fietsen of zwemmen? Houd je ergens toch nog je conditie bij, maar weet niet of dat wel zou kunnen volgens de fysio.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rogier.:

Kan je niet rustig gaan fietsen of zwemmen? Houd je ergens toch nog je conditie bij, maar weet niet of dat wel zou kunnen volgens de fysio.   

Zeker! Ik voetbal elke dinsdag in een Footy-team en regelmatig op de padelbaan te vinden. Met die sporten nooit last. Enig dat hardlopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Thierryvane:

Zeker! Ik voetbal elke dinsdag in een Footy-team en regelmatig op de padelbaan te vinden. Met die sporten nooit last. Enig dat hardlopen...

Misschien mosterd na de maaltijd; maar wellicht kan het helpen eens een uitgebreide voet- en loopanalyse doen? Mijn moeder heeft daar ook veel profijt gehad door speciale zooltjes op maat te laten maken waardoor ze ook minder last kreeg van loopblessures.

Wat ga je nu doen voor de marathon? Afwachten en hopen dat je 'm alsnog kunt lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb al zo'n loopanalyse laten maken en op basis van die resultaten Nike schoenen gehaald. Daar ging na een kilometer of 250 de zool deels kapot waardoor ik nieuwe mocht uitkiezen. Toen de fout gemaakt om 'raceschoenen' te halen. Die hebben mijn knie flink verpest (denk ik). Zijn prima voor lange afstanden maar niet voor de wekelijkse runs van 5 tot 15 kilometer. Daarom op advies van de fysio deze jongens gehaald. Denk begin volgende week rustig uittesten.

Men's NOVABLAST 3 | Black/Amber | Sneller Hardlopen | ASICS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-1-2023 om 09:50 zei Rogier.:

Balen zeg, Abe. Voelt het inmiddels al een beetje beter? Weet uit ervaring van vorig jaar in ieder geval dat als je er een maandje uit ligt, dat niet schadelijk hoeft te zijn voor het neerzetten van een goede prestatie (tuurlijk is het minder, maar goed).

Op 31-1-2023 om 09:56 zei Thierryvane:

Pittig, pittig. Triatlon lijkt me megaaaaaaaaaa man. Dan helpt zo'n blessure natuurlijk niet.

Vorige week bij de fysio geweest: 6 weken "rust". Pees langs mijn rechterknie/heup is flink ontstoken. Hoef niet helemaal te stoppen maar langer dan 3 kilometer rennen werd niet geadviseerd. Hebben we dus geen moer aan.  

Het gaat iets beter, kan 'm al iets meer belasten, nog wel dik. Voor de zekerheid heb ik gisteren toch nog maar even een röntgenfoto laten maken, godzijdank geen breuk. Daarna contact gehad met mijn fysio en hij raadt eigenlijk aan om zsm (als de zwelling weg is) weer te beginnen met zwemmen en dan als het kan ook weer te gaan fietsen. Hij klonk daar wel optimistisch over. Lopen gaat wat langer duren, maar wat je zegt, Rogier, ik heb nog wel even. Moet het herstel wel voorspoedig gaan natuurlijk. 

Had zelf nog niet eerder aan goede schoenen gedacht, loop altijd op redelijk basic Asics, maar door jullie gesprek heb ik dit gisteren ook maar eens voorgelegd aan mijn fysio en die raadt mij dus ook aan om (als het allemaal weer beter gaat) zo'n loopanalyse te doen. Dat kan wel pas als alles weer goed gaat, anders ben je een analyse aan het maken van een compenserende houding.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die gelletjes van Maurten zijn wel echt de shit hé. Alsof je gewoon wat smaakloze maar relatief vochtige gelatine in je mik douwt, echt een heel fijne energizer :< Vandaag voor het eerst gebruikt bij een run van dik 2 uur, voelde me echt nog heel prima aan het einde. Helaas alleen relatief duur, maar dat zijn de meeste gelletjes wel natuurlijk.

En nog iets anders: #durftevragen

Heb helaas nog steeds geen ticket voor de marathon van Rotterdam weten te vinden, mocht iemand mij daarbij kunnen helpen, wordt dat zéér gewaardeerd :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-11-2022 om 01:51 zei Steels:

Ben zelf ook weer beginnen lopen, aangezien ik toch merk dat mijn conditie wat achteruit ging en er wat kilo's bijkwamen (het goeie leven, lekker eten en drinken :) )

Via de app Trenara zo'n 10-weken (3x per week) programma richting 5km aan het volgen, zit nu in week 4, 2e training..

Ook al kan ik wel al 5km aan één stuk lopen, met zo'n trainingsrégime hou ik het in ieder geval wat beter vol om zo vaak te gaan lopen. Op 30 december zou ik mijn doel moeten halen en dan gaan we in het nieuwe jaar richting 10km toewerken denk ik.

Voel ondertussen toch reeds enige verbetering qua conditie en met oog op snowboardvakantie in februari is dat ook niet slecht.

Uiteindelijk in week 7, 2 weekjes rust moeten nemen na ziekte, maar daarna een verkort schema (6 weken) richting 5km gevolgd.

Uiteindelijke afgelopen zondag voor het eerst weer 5km aan één stuk gelopen in 35'35, helaas was mijn hartslagmeter vorige week stuk gegaan, dus had het gevoel dat ik wat te snel was gestart, maar op het einde zat er wel nog een goeie sprint in. Mijn trainingen telkens met een hartslag tss de 150-160 gelopen.

Nu weekje rust, dan snowboardverlof en daarna denk ik een 10-weken schema te volgen om 5km in 30' te lopen.

bewerkt door Steels
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Rogier.:

Die gelletjes van Maurten zijn wel echt de shit hé. Alsof je gewoon wat smaakloze maar relatief vochtige gelatine in je mik douwt, echt een heel fijne energizer :< Vandaag voor het eerst gebruikt bij een run van dik 2 uur, voelde me echt nog heel prima aan het einde. Helaas alleen relatief duur, maar dat zijn de meeste gelletjes wel natuurlijk.

En nog iets anders: #durftevragen

Heb helaas nog steeds geen ticket voor de marathon van Rotterdam weten te vinden, mocht iemand mij daarbij kunnen helpen, wordt dat zéér gewaardeerd :)

Zie op Twitter/Insta regelmatig mensen die voor runs hun kaartje (gratis) weggeven. Kunnen die dag toch niet of een blessure o.i.d. Ik zal het in de gaten houden voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaan we gewoon steady door met niet hardlopen :cab: :moop:

Op 1 been staan en 10 kg in mijn hand en tegen mijn borst houden. Dan met rechte rug buigen tot een hoek van 90 graden. Dit iig 60x per dag. Doe dit dan 3x per dag 20x of 2x per dag 30x. Mag vd fysio ook een keer proberen om het in 1x 60 maal te doen, maar voel aan mijn onderrug dat dit (nog?) niet zo'n goed idee is. Heb nou niet het gevoel dat ik binnen een maand of 2 al aan hardlopen toe ga komen. Geduld geduld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

Zie op Twitter/Insta regelmatig mensen die voor runs hun kaartje (gratis) weggeven. Kunnen die dag toch niet of een blessure o.i.d. Ik zal het in de gaten houden voor je!

Dat ging wat sneller dan verwacht, vanochtend heel veel geluk gehad met het vraag-en-aanbod-platform van de marathon website; ticket is binnen! Dank voor de moeite! En hoop je daar niet-geblesseerd te zien uiteraard ;)

"I have received over 100 messages for this ticket and randomly chose you" :D Heel chill

Link naar opmerking
Deel via andere websites