Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden zei Thierryvane:

Zo fucking hyped. Morgen laatste 20 minuutjes hardlopen, kleine shake-out run. Verder met koolhydraten stapelen en dan in de avond richting mijn broer, woont in Amsterdam en is op vakantie. Ideaal dus. Zondag die DRS open en gewoon gaan.

Hehe, hier beginnen de zenuwen ook wel te komen. Voedingsplan is hier ook helemaal gemaakt in ieder geval. Weet bij elke post wat ik ga nemen en heb op 3 plekken nog vrienden staan. De een geeft nieuwe gels, de ander weer water en de ander dan weer water met electrolyten gemengd. Zeer fijn dat ze dat willen doen.

Ga morgen enkel even goed stretchen nog, maar shake out run doe ik niet. Denk er wel aan om 45 minuutjes te wandelen ofzo, lijkt mij voldoende om beetje los te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Zo fucking hyped. Morgen laatste 20 minuutjes hardlopen, kleine shake-out run. Verder met koolhydraten stapelen en dan in de avond richting mijn broer, woont in Amsterdam en is op vakantie. Ideaal dus. Zondag die DRS open en gewoon gaan.

Je kan het strijder!! Succes nogmaals. Komt dichtbij zo, mijn broer woont ook in Amsterdam! En ik ben deze week al 2x in Amsterdam geweest, waaronder vandaag en woensdag.

1 uur geleden zei 007mark:

Hehe, hier beginnen de zenuwen ook wel te komen. Voedingsplan is hier ook helemaal gemaakt in ieder geval. Weet bij elke post wat ik ga nemen en heb op 3 plekken nog vrienden staan. De een geeft nieuwe gels, de ander weer water en de ander dan weer water met electrolyten gemengd. Zeer fijn dat ze dat willen doen.

Ga morgen enkel even goed stretchen nog, maar shake out run doe ik niet. Denk er wel aan om 45 minuutjes te wandelen ofzo, lijkt mij voldoende om beetje los te komen.

Succes strijder, je kan het! Fijn dat je vrienden zoveel gaan helpen! Top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, helemaal naar de vaantjes zeg. Niet voor te stellen gewoon. Had mezelf erop ingesteld dat het zwaar zou worden, heel zwaar. Maar alsnog heb ik pijn gevoeld wat ik niet had kunnen bedenken.

Uiteindelijk zelf toch ietsje te rap vertrokken. Voelde mij op het begin eigenlijk heel erg sterk (goh), maar naarmate de kilometers vorderde, voelde ik wel dat ik wat moest zakken in tempo. Was in mijn startvak bewust een heel stuk achter de pacers gestart die 4.10 zouden lopen. Dan kon ik daar rustig naartoe lopen, en zou mijn finishtijd dus een stukje onder die eindtijd zitten. Die pacers had ik echter al relatief snel bijgehaald, na een kilometer of 12 denk ik. Bij het keerpunt in Ouderkerk merkte ik wel dat ik het lastig begon te krijgen (na 19 km), dus deed ik er verstandig aan om ze te laten gaan. Daarna begonnen wel echt helse kilometers, waarbij de laatste 10-15 kilometer er echt niet meer uit zag ;c Meer tijd genomen in het voorbij gaan van de verzorgingsposten door echt even de rust te nemen en te wandelen. Heeft mij uiteindelijk tot een finishtijd van 4.13.52 gebracht. Onwijs blij mee en zelfs nog wel een beetje trots.

Maatje van mij heeft overigens ook bizar karakter getoond. Wist wel dat hij trager ging zijn dan mij. Immers gaf hij 3 weken terug iets meer dan een kwartier toe op de 30km van Almere. Maar hij heeft vandaag al 4km na de start alles eruit gegooid wat hij tot dan toe had gegeten. Toch knap dat hij is doorgegaan en de marathon heeft volbracht. Weet niet of ik hetzelfde had gedaan namelijk :-D

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei 007mark:

Zo, helemaal naar de vaantjes zeg. Niet voor te stellen gewoon. Had mezelf erop ingesteld dat het zwaar zou worden, heel zwaar. Maar alsnog heb ik pijn gevoeld wat ik niet had kunnen bedenken.

Uiteindelijk zelf toch ietsje te rap vertrokken. Voelde mij op het begin eigenlijk heel erg sterk (goh), maar naarmate de kilometers vorderde, voelde ik wel dat ik wat moest zakken in tempo. Was in mijn startvak bewust een heel stuk achter de pacers gestart die 4.10 zouden lopen. Dan kon ik daar rustig naartoe lopen, en zou mijn finishtijd dus een stukje onder die eindtijd zitten. Die pacers had ik echter al relatief snel bijgehaald, na een kilometer of 12 denk ik. Bij het keerpunt in Ouderkerk merkte ik wel dat ik het lastig begon te krijgen (na 19 km), dus deed ik er verstandig aan om ze te laten gaan. Daarna begonnen wel echt helse kilometers, waarbij de laatste 10-15 kilometer er echt niet meer uit zag ;c Meer tijd genomen in het voorbij gaan van de verzorgingsposten door echt even de rust te nemen en te wandelen. Heeft mij uiteindelijk tot een finishtijd van 4.13.52 gebracht. Onwijs blij mee en zelfs nog wel een beetje trots.

Maatje van mij heeft overigens ook bizar karakter getoond. Wist wel dat hij trager ging zijn dan mij. Immers gaf hij 3 weken terug iets meer dan een kwartier toe op de 30km van Almere. Maar hij heeft vandaag al 4km na de start alles eruit gegooid wat hij tot dan toe had gegeten. Toch knap dat hij is doorgegaan en de marathon heeft volbracht. Weet niet of ik hetzelfde had gedaan namelijk :-D

Je hebt 'm uitgelopen en dat pakken ze niet meer van je af!

Waar te beginnen. Wát een dag. Ongekend vet om mee te maken. Wilde de eerste 5 kilometer rond de 5:00 gemiddeld lopen om in te komen. Werd uiteindelijk 4:45 dus begon gelijk op marathonpace. Stuk langs de Amstel vond ik vrij taai, veel wind, maar te doen. Pas bij kilometer 39 werd het pittig. In het Vondelpark stonden drie maten. High five en door. Wilde nog één keer versnellen en toen schoot het vol in mijn linker hamstring. Gelukkig niet gestopt en door kunnen rennen op een iets lagere pace. Die laatste kilometers duurde in mijn hoofd uren. Vreselijk. Pas net voor het Olympisch Stadion kon ik weer versnellen om vervolgens de laatste paar honderd meter te genieten. Mijn eerste marathon maar zeker niet de laatste. Nu eerst (RIP in de chat) morgenochtend vroeg vliegen naar Spanje. #ThierryOut ;)

image.png.983aac43b51831cef426ce6580c753ec.png

Schermafbeelding2024-10-20195946.thumb.png.1ccfa4b3556fc2033020326f406167ae.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Thierryvane:

Volgende keer die 4 uur aanvallen @007mark! Maar nu eerst de komende weken he-le-maal niks doen. De groeten!

Nou, daar moet ik nu nog eventjes niet aan denken :D wellicht als ik iets meer voorbereidingstijd heb. Combinatie met korfbal wat ik al 3x in de week doe, niet heel optimaal (as dinsdag wel afgezegd natuurlijk hahaha) Maar een keer onder de 4u zou heel tof zijn.

Jij weer op de grote plaat gereden hoor, heerlijk. Gefeliciteerd en veel plezier in Spanje. Lekker strandbedje uitzoeken en er niet meer vanaf komen ;)

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap gedaan mannen, respect! 

Ik ben zelf sinds een week of 4 begonnen met lopen, maar voelt als een kip zonder kop, omdat ik niet echt weet hoe een goed schema eruit zou moeten zien voor mij. Loop nu steeds 5km in een minuut of 27/28, 2 keer per week. Merk nog weinig progressie in tempo of afstand, maar wellicht wat meer geduld voor nodig 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Thierryvane:

Kan het iedereen afraden: 3:30 uur de wekker om een vlucht naar Spanje te pakken. Lichaam voelde gister voor ‘t slapen redelijk goed. Nu kan je me volledig afschrijven. Holy tieten wat een spier- en andere pijntjes.

IMG_4392.jpeg.40ab92940ef473d3c529ae9dbce8edee.jpeg

Ik dacht even dat ik krukken zag staan, maar dat is je koffer. ;c Goede vlucht amigo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Ik dacht even dat ik krukken zag staan, maar dat is je koffer. ;c Goede vlucht amigo.

Dat dacht ik inderdaad ook :-D

Zou het volledig begrijpen. Heb hier eigenlijk ook een takelwagen nodig om uit bed te komen. Gelukkig ben ik lekker vrij, maar dit wordt een pijnlijk dagje. En morgen ook nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei 007mark:

Dat dacht ik inderdaad ook

Zou het volledig begrijpen. Heb hier eigenlijk ook een takelwagen nodig om uit bed te komen. Gelukkig ben ik lekker vrij, maar dit wordt een pijnlijk dagje. En morgen ook nog wel.

Pfffff ik heb een halfjaar moeten herstellen van de halve, moet je nagaan van de hele :D :D :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-10-2024 om 08:02 zei 007mark:

Dat dacht ik inderdaad ook :-D

Oh mijn God. Gisteren... Wat een ellende. Had op een gegeven moment zoveel pijn in mijn benen, schouders en alle blaren onder mijn voeten. Van 22:00 tot 09:15 geslapen (zelden zo lang) en nu redelijk tot oké. #marathon4life

Link naar opmerking
Deel via andere websites