Remko Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Succes @Gert Bij mij is het lopen op het moment helemaal stilgevallen, beetje wennen met plannen nu die kleine er is. Hopelijk kan ik binnenkort weer wat gaan oppakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Thanks Remko. Begrijpelijk. Heb ik eerste jaar ook last mee gehad. Nu de vrouw een wat stabieler werkrooster heeft en de dochter meer regelmaat eb ik het fietsen en nu t hardlopen dit jaar weer een beetje opgepakt. Komt bij jou straks ook vast wel weer ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Thanks Remko. Begrijpelijk. Heb ik eerste jaar ook last mee gehad. Nu de vrouw een wat stabieler werkrooster heeft en de dochter meer regelmaat eb ik het fietsen en nu t hardlopen dit jaar weer een beetje opgepakt. Komt bij jou straks ook vast wel weer ;) Hoop eigenlijk binnenkort wel weer te gaan lopen. Alleen is dan wat later op de avond, qua motivatie vind ik dat altijd rotter dan direct uit het werk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Hoop eigenlijk binnenkort wel weer te gaan lopen. Alleen is dan wat later op de avond, qua motivatie vind ik dat altijd rotter dan direct uit het werk. Direct na het werk vind ik juist wel vervelend. Want daarna naar huis en avond eten. Dan wil ik het eten wel even laten zakken. Nu je het over later op de avond hebt. Wat gebruiken jullie in het donker om gezien te worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Direct na het werk vind ik juist wel vervelend. Want daarna naar huis en avond eten. Dan wil ik het eten wel even laten zakken. Nu je het over later op de avond hebt. Wat gebruiken jullie in het donker om gezien te worden? Ik ben rond 5 uur al thuis. Dus dan kan het vrij makkelijk. In het donker heb ik zo'n reflectie lampje en om beide armen een knipperlichtje. Loop veel in een heel donkere polder, dus rondlopen als kerstboom is voor de eigen veiligheid wel noodzakelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Hahaha :D Ja is idd wel verstandig. Ja volgens mij heb ik zo'n armband ook wel liggen. Blijf even doorvragen. Nemen jullie smartphone mee? Ik wel voor 1 oortje muziek en strava bij te houden. Hebben jullie dan zo'n band om je arm om mee te kunnen nemen. Of doen jullie em gewoon in je zak? Ik wilde gisteren met longsleeve gaan lopen ipv trainingsjack. Maar kwam erachter dat ik dan mijn telefoon niet mee kon nemen. Daarom toch voor jack gekozen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Zo'n armband voor de telefoon. Lekker Spotify op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Ja ik had zo'n ding voor 1,5 euro meegenomen. Maar mijn telefoon was te groot. Binnenkort maar ff een grotere kopen :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Ik heb ook zo'n armband, doe altijd wel muziek aan en houd het lopen bij via Runkeeper. In het donker geeft mijn telefoon dan iets licht, maar heb dan ook lichtjes op mijn arm en een reflecterend vest aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Mijn mobiel was keer tijdens hardlopen uit mijn broek zak gevallen en daar kwam ik ineens na tijdje pas achter. Sindsdien vooral gelopen in speciale lang sportbroek met ritszakken. En k luister meestal op mijn Ipod nano. Maar loop amper nog hard denk dat ik zo eventjes ga. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sacioli Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Probeer ook op je houding te letten, als je rechtop loopt kun je beter ademen. Vaak als je moe wordt, ga je een beetje hangen. Verder loop ik vaak relaxed 10 KM. Ze zeggen ook, als je 1 keertje meer dan 10 KM loopt, maak je een stofje aan wat je verslaafd maakt, alleen zelf nog nooit gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Armband op maat van het model telefoon dat je hebt. Doe dan altijd mijn oortjes bij mijn mouwen er in en bij mijn borst er uit. Heb er een hekel aan als die dingen de hele tijd heen en weer gaan. Lekker Spotify afspeellijstje en Runkeeper op en vamos. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Ja dat is anders wel kut. Dat je oortje net aan lang genoeg is en het steeds beetje uit je oor getrokken wordt. Dat had ik laatst. En ik dacht leuk overdag mijn oortje als ware lasso te gebruiken. En toen was het snoertje iets beschadigt waardoor het linker oortje beetje stoorde tijdens het lopen. :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Probeer ook op je houding te letten, als je rechtop loopt kun je beter ademen. Vaak als je moe wordt, ga je een beetje hangen. Verder loop ik vaak relaxed 10 KM. Daarom beweegt Froome zo vaak met zijn hoofd naar beneden, om beter te kunnen ademen. En om op zijn wattage meter te kijken uiteraard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 21 september 2017 Share Geplaatst 21 september 2017 Die man heeft maar 1 keer hardgelopen tijdens de tour. Niet zo overdrijven.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 september 2017 Share Geplaatst 25 september 2017 Gisteren weer gelopen. Had me buik flink volgegeten bij mijn schoonouders. Dus de start was wel ff moeizamer dan gehoopt. Maar toch het beoogde rondje volgehouden. Wat 6,1KM is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 25 september 2017 Share Geplaatst 25 september 2017 Zag op Strava dat je ook best doorloopt, netjes hoor. Ik probeer het rond de 10 per uur te houden hoor, is mij hard genoeg. :P Vorige week eerst iets van 3,5km met mijn vriendin gelopen (rustig opbouwen met 3 of 2 minuten lopen en dan 1 minuut rust, dat herhalen) en vervolgens nog 2km alleen gelopen aan 1 stuk. Ging best lekker. Moet alleen snel nieuwe schoenen hebben en echt aan de bak, want ik wil wel echt die 15km doen op 10 december. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 september 2017 Share Geplaatst 25 september 2017 Ja dat van die schoenen is echt een aanrader. Heb daar zelf zoveel plezier aan :) Geen zere voeten meer erna. Wel leuk dat je samen met je vriendin kunt lopen. Heb dat jaren terug eens geprobeerd met mijn vrouw. Maar dat werkte niet. Die is niet in de wieg gelegd voor hardlopen. Maar heeft bijv wel de vierdaagse eens uitgelopen. Wat mij nooit zal lukken. Wel geinig om te zien. Als ik normaal wandel. Loop ik echt in gebogen houding. Maar als ik doe hardlopen dan loop ik gewoon recht in een goede houding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 25 september 2017 Share Geplaatst 25 september 2017 Haha, herkenbaar. Mijn vriendin zei dat ik met mijn borst vooruit hardloop, heel elegant. Maar gewoon lopen niet hoor. :) En zij is er ook niet echt voor gemaakt, ze heeft heel snel een heel hoge ademhaling en dat is niet handig, maar ik ga proberen dat langzaam op te bouwen. Sowieso leuk om samen te doen, we zien wel wat het wordt. Op deze manier is dat samen lopen een goede warming up voor een langer stuk daarna. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 september 2017 Share Geplaatst 29 september 2017 Hier weer vordering. Gisteren na het werk de dochter naar bed en van plan om erna te gaan lopen. Nou, viel de regen met bakken uit de lucht. Maar toch maar gaan lopen. Heb een ronde van 8,3KM gemaakt. Dus toch best een stuk verder weer als de vorige keer :) Was daar wel dik tevreden over zelf. Wel na het lopen vocht in mijn telefoon. Ding maar ff in een bak met rijst gedaan (ja dat schijnt te helpen) en nu werkt ie gelukkig weer. Doel is nu om iig voor eind oktober de 10K te lopen. Ben goed opweg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 oktober 2017 Share Geplaatst 2 oktober 2017 Als het vanavond lukt qua planning, dan wil ik weer gaan lopen. Hoop nu de 10KM te volbrengen. Wel al een doel nu wat over iets meer dan een maand plaats zal vinden. Ga met vrienden zo'n lintloop doen. Team van 3, dan ieder 2x 3.5KM lopen. Persoonlijke doel is nu dus om die 10KM te halen en erna te gaan trainen op stukken van 3.5KM en daarin mijn snelheid wat te verhogen. Wel nieuwsgierig hoeveel vooruitgang daarin valt te boeken in een maand. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 2 oktober 2017 Share Geplaatst 2 oktober 2017 Wat vinden de mensen hier die lopen van het lopen op een loopband? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADG-Vincent Geplaatst 3 oktober 2017 Share Geplaatst 3 oktober 2017 Een heel stuk anders dan buiten lopen... Op de loopband loop je een constante snelheid, wat net even wat zwaarder is dan wanneer je buiten loopt. Want dan loop je met meer variatie in snelheid (veelal onbewust). Wel vond ik zeker in het begin de loopband erg fijn omdat je dan snel kan gaan wennen aan een bepaalde loopsnelheid, welke je dan buiten ook kan handhaven (ik loop met een Garmin activity watch). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 oktober 2017 Share Geplaatst 4 oktober 2017 Nooit gedaan, maar lijkt me niks. Net als binnen fietsen. Ben juist erg voorstander van buiten sporten vanwege de natuur om je heen. Ook nog nooit een seconde in de sportschool geweest overigens ;) Hier maandag weer gelopen. Gaf het maandag in een post al aan dat ik het van plan was. Benen voelden wel ruk. Maar ik had de tijd om te gaan lopen, dus toch gegaan. En het is me gelukt. Uiteindelijk 10,7KM gelopen. En mijn 10KM doel gehaald. Veel eerder dan verwacht eigenlijk. Blij mee :) Nu deze week het lichaam even wat rist geven qua lopen en dan begin volgende week aan de slag met 2 maal een 3.5KM lopen. Ga dat nu enkele weken doen tot die lintloop komt. Hoop nu mijn tempo wat omhoog te kunnen brengen. Nieuwsgierig naar hoe ik dit in een maand tijd kan ontwikkelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADG-Vincent Geplaatst 4 oktober 2017 Share Geplaatst 4 oktober 2017 Vandaag ook gelopen :) afwisselend wandeltempo en (langzaam)hardlooptempo. Aangezien ik echt een beginner ben, vond ik het toch netjes om een rondje van bijna 5km gedaan te hebben met een gemiddeld tempo van 8:30 minuten per km. Mijn streven is om over ongeveer 2 maandjes 5km non stop te kunnen hardlopen :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten