Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Willem II

Joost_10

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 1,7k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Willem II krijgt €15.000 boete

Willem II heeft naar aanleiding van de ongeregeldheden tijdens de wedstrijd Willem II – NAC Breda, waarbij onder andere veelvuldig vuurwerk is afgestoken, een schikkingsvoorstel van de KNVB ontvangen.

Willem II wordt veroordeeld tot een straf van 15.000 euro en het spelen van een thuiswedstrijd zonder publiek. Het tweede deel van de strafmaatregel kent een proeftijd van één jaar waardoor bij een eventueel volgend incident binnen die periode, Willem II een thuiswedstrijd zonder publiek moet spelen.

Willem II is het niet eens met het schikkingsvoorstel en gaat tegen deze voorgenomen sanctie in beroep. Willem II vindt dat de strafmaatregel niet in verhouding staat tot hetgeen voorgevallen is. Willem II keurt het gedrag van een klein gedeelte van haar supporters ten zeerste af. Het afsteken van vuurwerk tijdens wedstrijden is een terugkerend probleem. Willem II wil voorkomen dat er een wedstrijd zonder publiek gespeeld moet worden, want de goedwillende supporters mogen van dit gedrag niet de dupe worden.

Bron: http://www.willem-ii.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat sommige lui de term ''stoere kerels'' uit het clublied wel heel letterlijk willen nemen, terwijl er ironisch genoeg niks stoers aan is. Kansloos gedrag altijd, want je benadeelt alleen maar je eigen club en mede-supporters ermee, financiële schade en reputatieschade. De daders zullen ook wel weer gaan zeuren als ze de volgende buscombi om hun oren krijgen voor een gemiddelde Eredivisieduel n.a.v. dit soort acties en incidenten. Het lijkt me overigens niet dat dit de straf is voor het op zichzelf staande incident tegen NAC. Sterker nog, was het maar een op zichzelf staand incident, want dat is het niet. Sowieso die ellende tegen Dordrecht-thuis van een halfjaar geleden nog wel meespelen voor de KNVB. Gedraag je eens verdomme naar je leeftijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carlos Aalbers nieuwe technisch manager

05-03-2015 Carlos Aalbers (50) treedt per 23 maart bij Willem II in dienst als technisch manager. Bij de Tricolores krijgt hij de verantwoordelijkheid over de voetbaltechnische zaken. Hij tekent een contract tot medio 2016 met een optie voor nog een jaar.

Algemeen directeur Berry van Gool: 'Na de degradatie in 2013 werd de functie van hoofdtrainer bij Willem II gecombineerd met die van technisch manager. Jurgen Streppel heeft dat de afgelopen twee jaar goed ingevuld. Maar als je kijkt naar alle werkzaamheden die bij deze functies horen, is het eigenlijk onmogelijk om dit in één persoon te verenigen. Met Carlos Aalbers denken wij de juiste persoon te hebben gevonden om de organisatie de komende jaren op voetbalgebied te leiden. Hij heeft ruime ervaring in deze functie en zijn visie past bij die van de Tricolores.'

Carlos is uiteraard geen onbekende in de voetbalwereld. Hij speelde in 14 seizoenen ruim 400 wedstrijden voor N.E.C. Nijmegen. Ook was hij zeven jaar technisch directeur van de club.

Carlos Aalbers: 'Ik ben trots dat ik mij aan kan sluiten bij deze mooie club met haar rijke historie. Ik kijk er naar uit om mijn expertise en ervaring te kunnen gebruiken om, samen met de mensen binnen de club, het beleid van Willem II op voetbaltechnisch gebied verder te ontwikkelen.”

We heten Carlos van harte welkom bij de club en wensen hem veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=6528]RikH 013[/MENTION]; [MENTION=3816]Sanel[/MENTION]; [MENTION=26540]ElPrincipito[/MENTION];

Ik ben op zoek naar een gedetailleerde website omtrent de Willem II-historie. Hebben jullie enig idee wat een betrouwbare bron is?

Je zou even op tilbo.com kunnen kijken, maar zie er zelf weinig over staan. Voor de rest ben ik niet echt een fanatieke W2 supporter. Ik kan het wel vanavond aan vrienden van mij vragen, die gaan naar uit en thuiswedstrijden, die zullen wel wat weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@RikH 013; @Sanel; @ElPrincipito;

Ik ben op zoek naar een gedetailleerde website omtrent de Willem II-historie. Hebben jullie enig idee wat een betrouwbare bron is?

Op willem-ii.nl staat een mooi overzicht, maar niet al te uitgebreid helaas. Verder zou ik het niet zo weten. Wellicht een idee om een topic op tilbo.com te openen met een oproep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=6528]RikH 013[/MENTION]; [MENTION=3816]Sanel[/MENTION]; [MENTION=26540]ElPrincipito[/MENTION];

https://doingthe116.wordpress.com/ Willem II fan met interessante blog. Er is ook veel te vinden over de Europese wedstrijd Willem II - Man Utd. Willem II speelde met een 'vriendenteam' gelijk tegen de grote profs uit Engeland.

http://www.voetbalstats.nl/opstelec.php?wid=787 Dennis Law & Bobby Charlton :)

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fantastische jongen. Altijd enorm beleefd en bescheiden ook. Echt supermooi. Deed afgelopen zomer mee aan zo'n familie-toernooitje van mijn oude club. Meestal lopen die gastjes dan een beetje interessant te doen en veel te goed te ballen, allemaal acties maken enzo. Hij balde gewoon lekker mee, niet belachelijk hard op doel schieten etc. Klasse droop er wel van af, maar gewoon normaal zoals op zo'n toernooitje hoort. Op een gegeven moment heb ik een sprintduel met hem, ik houd de bal nog net binnen en geef hem in een keer voor, maar verdraai mijn knie (was eerste keer voetballen zonder kruisband). Ik dus op de grond, beetje rollen en schreeuwen met mijn handen om mijn knie, buiten het veld. Viel qua pijn gelukkig mee. Wedstrijd ging door, terwijl ik nog op de grond lag. Kijk ik na een halve minuut ofzo op, staat hij nog op de achterlijn "Gaat het meneer?".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fantastische jongen. Altijd enorm beleefd en bescheiden ook. Echt supermooi. Deed afgelopen zomer mee aan zo'n familie-toernooitje van mijn oude club. Meestal lopen die gastjes dan een beetje interessant te doen en veel te goed te ballen, allemaal acties maken enzo. Hij balde gewoon lekker mee, niet belachelijk hard op doel schieten etc. Klasse droop er wel van af, maar gewoon normaal zoals op zo'n toernooitje hoort. Op een gegeven moment heb ik een sprintduel met hem, ik houd de bal nog net binnen en geef hem in een keer voor, maar verdraai mijn knie (was eerste keer voetballen zonder kruisband). Ik dus op de grond, beetje rollen en schreeuwen met mijn handen om mijn knie, buiten het veld. Viel qua pijn gelukkig mee. Wedstrijd ging door, terwijl ik nog op de grond lag. Kijk ik na een halve minuut ofzo op, staat hij nog op de achterlijn "Gaat het meneer?".

Beetje laat, maar mooi om te lezen!

Zag wel dat hij in de belangstelling staat van Vitesse, zou goed zuur zijn als ie weggaat :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dries Wuytens tekent voor twee jaar bij

10-04-2015 Willem II heeft met Dries Wuytens een akkoord bereikt over een nieuwe, tweejarige overeenkomst. De 24-jarige verdediger tekende in de zomer van 2013 zijn eerste contract bij Willem II en hij speelde tot dusverre al 63 wedstrijden voor de Tricolores.

Technisch manager Carlos Aalbers: ‘Dries is een belangrijke speler voor Willem II en we zijn blij dat we hem weer voor twee jaar hebben vastgelegd. Hij is de afgelopen twee seizoenen een vaste waarde geweest en we gaan er vanuit dat hij zich de komende jaren nog verder kan ontwikkelen.’

Dries Wuytens kwam op jonge leeftijd in de jeugdopleiding van PSV terecht, waar hij het tot de beloften schopte. In 2011 vertrok hij naar Beerschot AC waar hij twee seizoenen speelde. Na het faillissement van Beerschot in 2013 vond hij in Willem II al snel een nieuwe club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'PSV meldt zich in Tilburg voor toptalent en ex-Arsenal-stagiair'

Zondag, 12 april 2015 om 12:25

PSV gaat werk maken van de komst van Frenkie de Jong, zo meldt Voetbal International. De zeventienjarige middenvelder heeft bij Willem II een jeugdcontract voor een jaar en hij wordt gezien als een van de grootste talenten van Nederland.

/

De veelzijdige middenvelder, jeugdinternational van Oranje Onder-19, werkt zijn wedstrijden af in de A1 van Willem II. In de winterstop mocht hij met het eerste elftal mee op trainingskamp naar Turkije. Zijn debuut in de hoofdmacht maakte hij nog niet, wel speelde hij zes keer in het beloftenteam van Willem II.

PSV hoopt De Jong, die in het verleden ook gevolgd werd door Arsenal en zelfs een proefperiode in Londen afwerkte, komende zomer naar Eindhoven te halen. Onlangs werd de middenvelder ook in verband gebracht met Vitesse, dat eveneens zaken wilde doen met Willem II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand een idee of het echt wat kan worden voor PSV?

Grootste talent dat ik ooit zag, maar dat zegt niet zo veel. Is jeugdinternational in de lichting van Vd Beek, Nouri en Jari Schuurman, dat zegt al meer. Zit daarnaast een goede kop op, al is hij wellicht net iets te bescheiden (in het veld overigens niet).

Heeft ooit op KNVB-voetbaldagen als 2e-jaars Fje een E-team van Feyenoord kapot gespeeld. 5-3 voor het regioteam met 3 goals van hem, zoiets. Had in de F gewoon al serieus oog voor positie en teamgenoten, dat was wel redelijk bizar.

Durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat hij een vaste waarde voor de Eredivisie gaat worden, of het ook meer kan worden dan dat (top van Nederland of zelfs nog meer) valt denk ik sowieso nog niet te zegen.

Z'n pa is trouwens tot het tweede van Feyenoord gekomen meen ik en heeft daarna ruim 20 jaar in het eerste van mijn clubje gespeeld. Verstandige vent, waar hij heel veel aan heeft. Laat zich de kop niet gekmaken. Hebben toen heel bewust voor Willem II gekozen, terwijl bijvoorbeeld ook Feyenoord mogelijk was.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update 13 april 07.20 uur - Toptalent van Willem II voelt niets voor overstap naar PSV

Frenkie de Jong is niet van plan om te vertrekken bij Willem II. De middenvelder wordt in verband gebracht met PSV en Vitesse, maar heeft geen zin in een transfer. "Het kan zijn dat die clubs zich bij mijn zaakwaarnemer (Stellar Group, red) hebben gemeld", zegt De Jong tegen het Brabants Dagblad. "Maar ik blijf liever nog een paar jaar bij Willem II. De kans dat ik hier de stap naar het eerste elftal kan maken is veel groter. Dat is mijn doel." Er wordt reeds gesproken over een nieuw contract.

Link naar opmerking
Deel via andere websites