Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Doen jullie full body of spiergroep(en) per dag?

Full Body, altijd het beste voor als je (weer) begint met fanatiek trainen.

Spiergroepen per dag is het best. Dan heeft je lichaam 'training-rust-training-rust', dit heeft meer resultaat met rust ertussen.

Broscience. Maakt geen kont uit, je kan alleen minder drukken dan als je goed spierpijn hebt, maar het is bewezen dat spieren niet per se rust nodig hebben om te groeien.

Lads. Ik wil voornamelijk explosiever worden voor met voetbal. Wat is een goed schema hiervoor? [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];

Ben geen kenner, maar mijns inziens komt explosiviteit vooral uit je dijbenen en je core. Zou ff schema's opzoeken op internet.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=25021]Rogier.[/MENTION]; [MENTION=16357]cimbomcu[/MENTION]; [MENTION=15634]iSimic[/MENTION]; hoe staan jullie ervoor in de gym? (d).

Hier komt er langzaam maar zeker wel vaart in. Wat ik tot nu toe heb behaald:

Squat: 3x5x50

Bench press: 3x5x32.5

Deadlift: 1x5x70

Overhead press: 3x5x27.5

Power clean: 3x5x25

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weken bezig geweest met introductieweken en afgelopen tijd niet echt geweest. Vandaag en gisteren wel weer geweest. Ga maandag abonnement bij EUR afsluiten en dan maandag dinsdag donderdag vrijdag sporten. Boek dan wel weer vooruitgang denk ik.

Doe van dat lijstje alleen de squat en bench press goed. Deadlift ben ik nog beetje aan het zoeken enzo, nog maar een paar keer gedaan dus. Vandaag op 50 kg 2x5 gedaan, ging redelijk soepel, dus nog ff kijken volgende week. Squat op 3x5x45, eerst volgende keer sowieso 3x5x50. Bench press op 3x5x35. Ga eerstvolgende keer (wrs dinsdag) 3x5x37,5 doen.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=25021]Rogier.[/MENTION]; [MENTION=16357]cimbomcu[/MENTION]; [MENTION=15634]iSimic[/MENTION]; hoe staan jullie ervoor in de gym? (d).

Hier komt er langzaam maar zeker wel vaart in. Wat ik tot nu toe heb behaald:

Squat: 3x5x50

Bench press: 3x5x32.5

Deadlift: 1x5x70

Overhead press: 3x5x27.5

Power clean: 3x5x25

Ik ga te weinig man, 2 keer per week maar goed vanaf volgende week hopelijk vaker.

Nice dat het goed gaat bij jou :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inclusief stang uiteraard. En ik wil het liefst geen failure, dus ik ga niet 40 proberen, alhoewel ik denk dat de eerste 2 setjes daarvan wel zouden kunnen. Gewoon een 1,25kg aan beide kanten erbij gooien, why not.

Edit: Vandaag 3x5x50 gehaald met squatten, en 3x5x37,5 met bench press (d)

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, net aangemeld bij Basic Fit. Iemand nog een handig schema voor beginners? [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; [MENTION=1329]aat[/MENTION]; @de rest;

Ben van plan 3x per week te gaan, geen idee hoe lang per keer. Maandag, dinsdag en donderdag. Moeten eigenlijk nog 2/3 kilo'tjes af, maar wil me daarna vol op kracht concentreren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat hooguit tot +- 25 september goed.

Bedankt voor de extra motivatie

Bedankt Kweek :) Oh en trouwens [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];, is het slim om maandag, dinsdag en donderdag te gaan (ivm met rustdagen en dergelijke)? Heb eigenlijk niet heel veel keus verder. Vraag me daarnaast ook af hoe snel je resultaat ziet als je echt gedisciplineerd te werk gaat (dus streng op je voeding letten + echt 3x per week gaan + de gewenste progressie boekt). Bedankt alvast!

bewerkt door JanVertonghen'
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jo bedankt, zo even bestellen.

Vandaag voor het eerst naar de sportschool geweest. Van plan om 3 a 4 keer te gaan, hoop dat ik mezelf genoeg kan motiveren om te blijven gaan. Sportschool zelf ziet er prima uit iig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites