Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Denk dat je dan best op een laag maar gezond vetpercentage kan zitten maar dat je dan gewoon weinig spieren heb. Denk trouwens dat als je op 10% vetpercentage zou zitten ongeveer en je loopt twee à drie keer in de week hard dat je dan een stuk 'gezonder' bent dan dat je 20 kilo meer weegt omdat je 20 kilo spieren hebt, maar geen uithoudingsvermogen hebt.

Weet ook niet wat bij jou het geval is hoor, maar met die stats moet je bijna wel aan duursport doen.

Nu niet meer, maar ik deed altijd aan atletiek inderdaad. Ga binnenkort weer frequenter lopen. Jaartje sportschool heeft me qua spieren amper wat opgeleverd, behalve dat ik het idee heb dat de spieren die ik al had sterker zijn geworden. Geen idee of dat kan verder. Overigens let ik wel redelijk op mijn voeding, al is het nog niet optimaal. Ontbijt met pap en thee. Op het werk 2 liter water/thee en 6 boterhammen + een banaan en s'avonds gewoon 1 bord (meestal curry's of pasta). Heb het idee dat breder worden amper mogelijk is :moop:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ik was juist aan het afbouwen, want tijdens die sportschool periode at ik 10 boterhammen op het werk. Mijn bord pap staat gelijk aan 4-5 boterhammen, en daar ik werkeiljkwaar niemand ken die 15 brood eet op de dag leek me dat veel te veel.

S'avonds kaan ik vaak cashew en paranoten. Echt niet veel te weinig denk ik.

Ik laat dat bredeboyschap maar naast me liggen, past me kennelijk niet. nu juist weer focus op lopen. Tot het weer koud wordt ;e

Wil wel graag thuis en op het werk wat simpele maar toch effectieve oefeningen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor vaak dat vet omgezet word in spieren als je krachttraining gaat doen.

Nou ben ik sinds paar weken bezig, en verwacht niet dat ik snel resultaat zie ofzo, maar in hoeverre is dat waar.

Dat kan niet.

Je kan wel vet verliezen en spieren opbouwen tegelijkertijd, maar niet letterlijk vet omzetten in spieren, net als je hout niet om kan zetten naar steen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat dus inderdaad. Je kunt dat proces proberen te versnellen door zoveel mogelijk goed voedsel te eten dat sneller kan worden omgezet in spierweefsel en ongezonde zaken (waar het lichaam niets anders mee kan dan omzetten in vet) natuurlijk mijden. Is zelfs een heel boek over als ik me niet vergis: Feed the muscle, burn the fat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fitness/Krachttraining

Wat is een 'deload' [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];

Ik heb trouwens besloten mij in te schrijven bij fitness!

Een soort rust week. Je kan een actieve deload week nemen, waarbij je het volume verlaagt om vermoeidheid bij te laten trekken. Zou je normaal bv. 3x10 doen, doe je die week slechts 1x10. Of je neemt een passieve deload en gewoon compleet rust voor een hele week.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu niet meer, maar ik deed altijd aan atletiek inderdaad. Ga binnenkort weer frequenter lopen. Jaartje sportschool heeft me qua spieren amper wat opgeleverd, behalve dat ik het idee heb dat de spieren die ik al had sterker zijn geworden. Geen idee of dat kan verder. Overigens let ik wel redelijk op mijn voeding, al is het nog niet optimaal. Ontbijt met pap en thee. Op het werk 2 liter water/thee en 6 boterhammen + een banaan en s'avonds gewoon 1 bord (meestal curry's of pasta). Heb het idee dat breder worden amper mogelijk is :moop:

Wat doe je op dat brood dan? En hoeveel beweeg je zoal door de dag heen? Volgens mij moet het toch echt mogelijk zijn om voor iedereen iets van spieren te kweken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huhuhu, nou het valt allemaal ernstig mee. Zit momenteel op 77kg. Bij mijn lengte (1.92) is een prima gewicht. Ik zou inderdaad graag een meer atletische bouw willen, maar dan moet je krachttraining doen en sporten. Richting de 70kg is nog wel een doel, maar dat komt vanzelf wel heb ik het gevoel.

Hoe gaat het trouwens bij jou? Nog steeds fietsen in de duinen en zo?

bewerkt door Ragazzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat doe je op dat brood dan? En hoeveel beweeg je zoal door de dag heen? Volgens mij moet het toch echt mogelijk zijn om voor iedereen iets van spieren te kweken.

Misschien kwam er ook wel wat bij hoor, maar niet snel genoeg :huhu: Had ook een pleurishekel aan dat fabrieksmatige in die sportschool.

Heel mijn middelbare school periode op atletiek gezeten, en daar pluk ik nog steeds de vruchten van. Nu net weer begonnen met buiten lopen, dus veel kan ik er nog niet over zeggen. Maar je kan wel stellen dat ik 4x per week intensief sport en daarbij elke dag nog 5km fiets (verwaarloosbare afstand eigenlijk). Ach, mij en krachttraining zal nooit een goede combi worden vrees ik ;) Oh je eerste vraag: op brood doe ik pindakaas, kaas of appelstroop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een prima gewicht voor iemand die afvallen als doel had. Ja ik ben rigide bezig hoor. Ga volgende maand op vakantie in de vs veel mountainbiker daar, perfect gebied daarvoor. Nu nog wel even zes weken extra goed trainen hier, want ik kan niet afgaan natuurlijk. ;c Krachttraining is lekker verwaarloosd dus wat dat betreft ga ik wel af straks. :D

Goh, oh ja, je gaat inderdaad richting de US nog hè, ja heel terecht die hele unit.

Misschien kwam er ook wel wat bij hoor, maar niet snel genoeg :huhu: Had ook een pleurishekel aan dat fabrieksmatige in die sportschool.

Heel mijn middelbare school periode op atletiek gezeten, en daar pluk ik nog steeds de vruchten van. Nu net weer begonnen met buiten lopen, dus veel kan ik er nog niet over zeggen. Maar je kan wel stellen dat ik 4x per week intensief sport en daarbij elke dag nog 5km fiets (verwaarloosbare afstand eigenlijk). Ach, mij en krachttraining zal nooit een goede combi worden vrees ik ;) Oh je eerste vraag: op brood doe ik pindakaas, kaas of appelstroop.

Wat noem jij niet snel genoeg? En ik zou het toch meer zoeken in pure eiwitten dan, veel eieren (op brood ook des nood) Hüttenkase, kwark, zulke taferelen. En als je het gaat combineren met duursport zal het je waarschijnlijk niet lukken ;c. Ik denk best dat je spieren kunt kweken, weet het wel zeker. Maar dan moet je echt goed eten en trainen, en al die cardio even nokken ;c.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht dat je explosiviteit altijd vanuit je dijbenen komt, maar weet dat niet zeker. Ik heb bijvoorbeeld bovengemiddelde dijbenen en kan daarom bij voetbal redelijk explosief tackelen en onderscheppen enzo, mijn snelheid is echter weer redelijk laag waardoor ik er in balbezit vrijwel niks aan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 15 kilo afgevallen waardoor ik hele dunne armpjes gekregen heb. Ik wil nu met dumbells een beetje mijn armen gaan trainen. Welke gewichten heb ik nodig want ik zie ze van 1, 2, 5 of zelfs 15 kilo. Het gaat om thuis een beetje te trainen. Ik doe nu dag 1 buikspieren, dag 2 opdrukken en wil dag 3 dan met dumbells gaan werken. Kwartiertje per dag ofzo, ik hoef geen bodybuilder te worden maar wil ook niet dat mijn armen zwemmen in de mouwen van mijn shirts zoals nu af en toe het geval is :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 15 kilo afgevallen waardoor ik hele dunne armpjes gekregen heb. Ik wil nu met dumbells een beetje mijn armen gaan trainen. Welke gewichten heb ik nodig want ik zie ze van 1, 2, 5 of zelfs 15 kilo. Het gaat om thuis een beetje te trainen. Ik doe nu dag 1 buikspieren, dag 2 opdrukken en wil dag 3 dan met dumbells gaan werken. Kwartiertje per dag ofzo, ik hoef geen bodybuilder te worden maar wil ook niet dat mijn armen zwemmen in de mouwen van mijn shirts zoals nu af en toe het geval is :)

Anyone? Red ik het met die simpele dingetjes van 2 kg of zal ik iets met afschroefbare schijven moeten kopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites