Kweekie Geplaatst 13 maart 2014 Share Geplaatst 13 maart 2014 Fitness/Krachttraining Huhu, ik heb ook ooit opgevangen dat het belangrijk is dat je op vaste tijden eet en niet te vaak, vooral snacken tussendoor niet. Klopt dat? Meer sporten zit er trouwens sowieso in, ben begonnen met hardlopen (1x per week) en sinds deze week fitness (hopelijk 2x per week), daarnaast gewoon wat oppassen met eten. Regelmaat is handig voor de discipline maar of je nou 2500 kcal in ontbijt/lunch/avondeten eet, of versnipperd over de hele dag door maakt niets uit voor het afvallen. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattijs. Geplaatst 24 maart 2014 Share Geplaatst 24 maart 2014 Volgende week een jaar bezig. Laatste tijd ga ik standaard 4-5x per week, gaat wel lekker dus. Moet wel nog iets meer op mn voeding letten maarja, is een stuk moeilijker als je tijdens de week op kot zit, ik merk wel dat ik er moeite mee heb om dan echt mn regime aan te houden zoals thuis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
N4z4reno Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; Ik zit er aan te denken om te beginnen met kracht-training en wil voornamelijk explosiever worden. Ik heb een aantal paginas door geskippt en had een aantal vragen. - Wat is cutten? - Wat is bulken? - Wat bedoel je met 'in totaal 12 herhalingen'? 12 herhalingen van bijv. 30 keer opdrukken? - Is trainen in een sportschool een pré of kan je gerust effectief thuis trainen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; Ik zit er aan te denken om te beginnen met kracht-training en wil voornamelijk explosiever worden. Ik heb een aantal paginas door geskippt en had een aantal vragen. - Wat is cutten? - Wat is bulken? - Wat bedoel je met 'in totaal 12 herhalingen'? 12 herhalingen van bijv. 30 keer opdrukken? - Is trainen in een sportschool een pré of kan je gerust effectief thuis trainen? Cutten = minder eten dan je dagelijks verbrandt, om zo af te vallen in gewicht, met als doel vetmassa te verliezen en spiermassa te behouden Bulken = meer eten dan je dagelijks verbrandt, om zo aan te komen in gewicht, met als doel in spiermassa aan te komen (hiernaast zul je echter ook altijd wat in vetmassa aankomen) 12 herhalingen = 12 x een beweging maken. Bijvoorbeeld, 12 keer opdrukken. Als we over setjes en herhalingen/reps praten, dan betekent het bijvoorbeeld: 3x12. 3 setjes van 12. Dus drie maal 12 herhalingen. Tenzij je een goede homegym hebt kun je niet fatsoenlijk thuis trainen dus zul je naar een degelijke sportschool moeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
N4z4reno Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 Cutten = minder eten dan je dagelijks verbrandt, om zo af te vallen in gewicht, met als doel vetmassa te verliezen en spiermassa te behouden Bulken = meer eten dan je dagelijks verbrandt, om zo aan te komen in gewicht, met als doel in spiermassa aan te komen (hiernaast zul je echter ook altijd wat in vetmassa aankomen) 12 herhalingen = 12 x een beweging maken. Bijvoorbeeld, 12 keer opdrukken. Als we over setjes en herhalingen/reps praten, dan betekent het bijvoorbeeld: 3x12. 3 setjes van 12. Dus drie maal 12 herhalingen. Tenzij je een goede homegym hebt kun je niet fatsoenlijk thuis trainen dus zul je naar een degelijke sportschool moeten. Bedankt voor je uitleg. Kan het kwaad om tijdens je 'proces' te roken en/of bier drinken? Een maat van mij fitness sinds kort maar rookt er wel bij... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 Bedankt voor je uitleg. Kan het kwaad om tijdens je 'proces' te roken en/of bier drinken? Een maat van mij fitness sinds kort maar rookt er wel bij... Roken zal niet echt uitmaken voor het resultaat denk ik, bier wel. Niet dat een avondje per week zuipen een groot probleem is ofzo, maar de calorieën tikken dan al gauw aan en zeker als je wilt cutten zit je dan al snel te hoog in kcal, waardoor het afvallen moeizamer gaat. Plus de eventuele vreetkick die er soms uit ontstaat, plus het feit dat je moeilijk kan bijhouden hoeveel je gehad hebt (ik ben na 2 altijd al de tel kwijt). Hier en daar een biertje erbij is niet echt een probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
N4z4reno Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 Roken zal niet echt uitmaken voor het resultaat denk ik, bier wel. Niet dat een avondje per week zuipen een groot probleem is ofzo, maar de calorieën tikken dan al gauw aan en zeker als je wilt cutten zit je dan al snel te hoog in kcal, waardoor het afvallen moeizamer gaat. Plus de eventuele vreetkick die er soms uit ontstaat, plus het feit dat je moeilijk kan bijhouden hoeveel je gehad hebt (ik ben na 2 altijd al de tel kwijt). Hier en daar een biertje erbij is niet echt een probleem. Oké, bedankt man. Ik heb echter nog een vraag mbt een 'homegym'. Welke zou jij mij aanraden? Met welke kun je het beste uit jezelf halen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 Oké, bedankt man. Ik heb echter nog een vraag mbt een 'homegym'. Welke zou jij mij aanraden? Met welke kun je het beste uit jezelf halen? Dan heb je echt een rek nodig waarin je kunt squatten, bankdrukken, een stang om op te trekken, en een verscheidenheid aan dumbbells. Met een paar dumbbells ben je er niet, zoiets is echt een investering, meestal gedaan door mensen die al een langere tijd trainen, eigen huisje hebben etc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitashi Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 Dit is een homegym: niet dit: ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
N4z4reno Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 Ja, ik weet wat het is haha, die dumbells heb ik trouwens wel thuis liggen :+. Ty. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 Even een vraag aan de fitness boys hier op het forum. Ik wil graag een strakke buik en ben inmiddels meer dan 13 kilo afgevallen. Mijn armen, hoofd en alles wat niet perse dunner hoefde is een stuk dunner alleen blijf ik een klein buikje houden. Hoe kan ik dit er het best af trainen? Ik heb gelezen dat buikspieroefeningen niet veel zin hebben zo lang ze onder wat buikvet zitten en het ook niet voor plaatselijke verbranding zorgt. Ik fiets 4 a 5 keer per week naar mijn werk, loop 1x per week 5 a 10 km hard en voetbal 1x per week een wedstrijd. Zijn er oefeningen die ik kan doen of moet ik gewoon op een of anders streng dieet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mangata Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 Even een vraag aan de fitness boys hier op het forum. Ik wil graag een strakke buik en ben inmiddels meer dan 13 kilo afgevallen. Mijn armen, hoofd en alles wat niet perse dunner hoefde is een stuk dunner alleen blijf ik een klein buikje houden. Hoe kan ik dit er het best af trainen? Ik heb gelezen dat buikspieroefeningen niet veel zin hebben zo lang ze onder wat buikvet zitten en het ook niet voor plaatselijke verbranding zorgt. Ik fiets 4 a 5 keer per week naar mijn werk, loop 1x per week 5 a 10 km hard en voetbal 1x per week een wedstrijd. Zijn er oefeningen die ik kan doen of moet ik gewoon op een of anders streng dieet? Ik kan me wel vinden in je post. Zelf ben ik namelijk ook een dun iemand, maar ik heb toch een buikje. Zelf wilde ik aankomen, qua vet en spiermassa. Het nadeel was dat mijn buikvet wel (te)veel was, voor een dun persoon als ik. Dus ik geen eten, eten en nog is eten. Dan heb ik het niet over ongezond gemaksvoedsel. Nee ik ging over op gezond, maar toch meer voedsel. Twee extra tosti's op een dag, na school/werk een extra boterham.. Mijn gewicht ging omhoog maar mijn buik bleef oké. Nu dus genoeg over mij en over naar jou. De echte vraag die je moet stellen is of je een sixpack wil of niet. Als je dat wil, zal het lastiger worden. Het vet wegkrijgen kost op zich minder werk. Ik zou van alcohol en frisdrank over gaan op water. Het beste is natuurlijk alleen water, of in ieder geval iets met zo min mogelijk suiker. Ook op je voeding letten. Een streng dieet is onnodig. Je kunt eten hoeveel je wil, maar minder suiker en calorieën. Een biertje kan in jouw geval eigenlijk niet kwaad, met je sportiviteit. Vooral zo door gaan en een beetje op je voeding letten((Y)). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 Even een vraag aan de fitness boys hier op het forum. Ik wil graag een strakke buik en ben inmiddels meer dan 13 kilo afgevallen. Mijn armen, hoofd en alles wat niet perse dunner hoefde is een stuk dunner alleen blijf ik een klein buikje houden. Hoe kan ik dit er het best af trainen? Ik heb gelezen dat buikspieroefeningen niet veel zin hebben zo lang ze onder wat buikvet zitten en het ook niet voor plaatselijke verbranding zorgt. Ik fiets 4 a 5 keer per week naar mijn werk, loop 1x per week 5 a 10 km hard en voetbal 1x per week een wedstrijd. Zijn er oefeningen die ik kan doen of moet ik gewoon op een of anders streng dieet? Bij mannen zit er gewoon veel vet op de buik, ga gewoon door met afvallen en het zal ook daar te zien zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 Ik kan me wel vinden in je post. Zelf ben ik namelijk ook een dun iemand, maar ik heb toch een buikje. Zelf wilde ik aankomen, qua vet en spiermassa. Het nadeel was dat mijn buikvet wel (te)veel was, voor een dun persoon als ik. Dus ik geen eten, eten en nog is eten. Dan heb ik het niet over ongezond gemaksvoedsel. Nee ik ging over op gezond, maar toch meer voedsel. Twee extra tosti's op een dag, na school/werk een extra boterham.. Mijn gewicht ging omhoog maar mijn buik bleef oké. Nu dus genoeg over mij en over naar jou. De echte vraag die je moet stellen is of je een sixpack wil of niet. Als je dat wil, zal het lastiger worden. Het vet wegkrijgen kost op zich minder werk. Ik zou van alcohol en frisdrank over gaan op water. Het beste is natuurlijk alleen water, of in ieder geval iets met zo min mogelijk suiker. Ook op je voeding letten. Een streng dieet is onnodig. Je kunt eten hoeveel je wil, maar minder suiker en calorieën. Een biertje kan in jouw geval eigenlijk niet kwaad, met je sportiviteit. Vooral zo door gaan en een beetje op je voeding letten((Y)). Ik weet hoe veel werk er in een sixpack gaat zitten dus dat is niet mijn doel. Het enige wat ik wil is dat zwembandje eraf. Ik heb een half jaar lang heel heel op mijn eten gelet en daarom viel ik ook veel af. De laatste tijd val ik niet meer af en kom ik ook niet aan. Hoewel ik op mijn streefgewicht ben ben ik dus toch nog niet helemaal tevreden. Ik ben bang dat als ik nog meer af ga vallen het weer van alles afgaat behalve mijn buik. Bij mannen zit er gewoon veel vet op de buik, ga gewoon door met afvallen en het zal ook daar te zien zijn. Ik ben nu 83kg en ben 1,85. Heeft het zin dan nog veel meer af te vallen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 Ik weet hoe veel werk er in een sixpack gaat zitten dus dat is niet mijn doel. Het enige wat ik wil is dat zwembandje eraf. Ik heb een half jaar lang heel heel op mijn eten gelet en daarom viel ik ook veel af. De laatste tijd val ik niet meer af en kom ik ook niet aan. Hoewel ik op mijn streefgewicht ben ben ik dus toch nog niet helemaal tevreden. Ik ben bang dat als ik nog meer af ga vallen het weer van alles afgaat behalve mijn buik. Ik ben nu 83kg en ben 1,85. Heeft het zin dan nog veel meer af te vallen? Als je maar maximaal 500 calorieën onder je onderhoud per dag zit, val je geen spieren af maar alleen vet. Dus dat kan je altijd doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragazzo Geplaatst 1 april 2014 Share Geplaatst 1 april 2014 Ik ben nu 83kg en ben 1,85. Heeft het zin dan nog veel meer af te vallen? Je moet je vet verbranden en je spieren versterken door het juiste voedsel te eten en te sporten/krachttraining te doen. 1.85 en 83 dan kan er zeker nog wat af, of je moet nu al één en al spier zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 2 april 2014 Share Geplaatst 2 april 2014 Ik ben 1.87 op 79 kilo, dus ja dat kan makkelijk. Ik wil zelf ook tot de 75 minimaal cutten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 2 april 2014 Share Geplaatst 2 april 2014 Ik ben nu 83kg en ben 1,85. Heeft het zin dan nog veel meer af te vallen? 83 kg op 1.85 op 8-10% lichaamsvet is redelijk atletisch. Je bent dan echt geen kast maar je hebt wel prima definitie en een beetje massa. Waarschijnlijk heb je zeker nog wel een paar kilo te gaan eer je echt een strakke buik hebt, meestal hebben mannen daar meer vet zitten dan ze doorhebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 2 april 2014 Share Geplaatst 2 april 2014 Bedankt voor alle reacties. Ik ben sinds gisteren meteen weer begonnen met mijn eigen dieet die altijd perfect werkt bij mij. Ook maar eens wat buikspieroefeningen opgezocht en meteen begonnen. Kijken wat er gaat gebeuren :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
N4z4reno Geplaatst 9 april 2014 Share Geplaatst 9 april 2014 Mijn pa wilt zijn rugspieren trainen, maar heeft geen idee waar te beginnen... [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; enig idee of er een beginnersschema voor hem te vinden is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 9 april 2014 Share Geplaatst 9 april 2014 Toen ik drie jaar geleden bij de sportschool kwam dacht die man dat z'n apparaatje stuk was :-D 1.85 en 55kg.. ik had gewoon echt géén vet :cab: Nu gelukkig 65kg, wat spieren en vet erbij. Wil tussen de 64 en 67kg blijven, mooi gezond zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 9 april 2014 Share Geplaatst 9 april 2014 Mijn pa wilt zijn rugspieren trainen, maar heeft geen idee waar te beginnen... [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; enig idee of er een beginnersschema voor hem te vinden is? a. Train more often! I advocate a minimum 3x a week, but how often are beginners, once the initial soreness subsides after the first week gunning to train more. To which fat unconditioned idiots always cry 'overtrainig.' Let me make this very clear. Someone who can't squat 225x5 is physically incapable of overtraining. You simply do not have the CNS recruitment to overtrain. So, instead of sticking to the A B A, B A B, format, train as often as you feel like it. If you can go 6 days straight alternating the two workouts, all the power to you, if you are starting to feel to beaten up, drop back to 3-4. Either way, just train MORE often. You need to stop thinking session to session, and instead sit back and realise how much more volume you will complete over a 6 month period training 4x a week instead of 3. That's a 33% load increase just from doing one extra session. b. Be smart with the exercises. Don't powerclean. Try and do rows, but most importantly you MUST do the chin ups, Preferably widish grip and overhand, following workout A. If you are feeling good, do DEEP dips for workout B. I also have no issue if the beginner does something like cable rows after the chin ups. SS is extremely negligent of the upper back. c. If you want to curl. do the ****ing curls for ****s sake. What should it look like instead The two days: A Squat 3x5 Bench 3x5 Chins 15-20 total reps, add weight or use assisted. Rows 3x5 SUPER STRICT. Optional: Cable rows, 3x8 bicep work, 3x8 rear delt flyes, do this at your own discretion. If you don't feel like it, don't worry B Front squat 3x5 MP 3x5 Deadlifts 1x5 Optional: 15-20 reps of dips, 3x8 tricep work Training frequency: I prefer people not to think about training on the exact say, I simply suggest a minimum of 3 sessions. If you are feeling good, are eating lots and recovering well, trying and train more. Sometimes people have bad days, feel tired, stay up pate to finish assignments, and some days you wake up ready to squat Jupiter. DO NOT FORCE YOURSELF TO TRAIN MORE. SIMPLY ADD OR DEDUCT SESSIONS PER A WEEK AT YOUR OWN DISCRETION DEPENDING ON HOW YOU FEEL. LIKEWISE, DO NOT FORCE YOURSELF TO DO THE OPTIONAL WORK, JUST JUDGE IT ON THE FAY Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 9 april 2014 Share Geplaatst 9 april 2014 Toen ik drie jaar geleden bij de sportschool kwam dacht die man dat z'n apparaatje stuk was :-D 1.85 en 55kg.. ik had gewoon echt géén vet :cab: Nu gelukkig 65kg, wat spieren en vet erbij. Wil tussen de 64 en 67kg blijven, mooi gezond zo. 1.85 en 64-67 kg gezond? mwah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 9 april 2014 Share Geplaatst 9 april 2014 1.85 en 64-67 kg gezond? mwah Lijkt me wel, als ik nu zwaarder word is het alleen maar buikvet wat erbij komt..Ben erg atletisch gebouwd, speelt ook wel mee denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten