Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[Pokémon] Sick Blik's Pokémon Challenges Marathon

Sick Blik

Aanbevolen berichten

Haha, Morty bleek uiteindelijk ook nog een redelijk taaie klant. 

Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen met de 5 extra Smeargles en welke leuke moves ze gaan leren.

Volbeat niet onderschatten, leert tail glow op level 21. Wou eigenlijk Manaphy doen, omdat ik die erg leuk vind, maar dat is een legendarische pokémon en lijkt me ook weer te gemakkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mordurette Zeker, hebben we wat meer strategieën tot de beschikking.

@Aaron21 Jup! Evenveel pogingen nodig als Whitney. Curse is ontzettend funest als je maar 1 Pokémon hebt. Ahja Volbeat heeft Tail Glow en in Gen 4 heb je daar ook daadwerkelijk wat aan. Kan er misschien wat voor bedenken ja.

@ReneLeBlanc geinig plaatje! Ze zouden van dit soort variaties moeten hebben!

3fde6e0d1ab6eb3a5a5bf27407a9c69e.png

Dit is het volledige team na het vangen van al de Smeargle. Er is echter een maar. Velazquez heeft mijn Peck overgenomen, omdat ik dom was doordat ik niet gelijk begon met het gooien van een Poké Ball. Deze heb ik uiteindelijk opnieuw gevangen, anders was dat echt problematisch geweest.

Basquiat en Ogata Korin kunnen binnen 1 level gelijk al een nieuwe Sketch leren, de rest moet wachten tot lvl. 31 op hun 2e move. Dit betekent dat Velazquez, Botticelli en Jheronimus Bosch pas op level 51 een volledige moveset verkrijgen.

Na het vangen van deze Smeargle begon het researchen. Achterhalen wie welke moves bezit. De Gym leaders zijn makkelijk te achterhalen, maar de rest is lastiger. Ik ben diep in de archieven gedoken op het internet en wist uiteindelijk via Reddit een bestandje te achterhalen met movesets van willekeurige trainers. Dat in combinatie met Bulbapedia movesets van wilde Pokémon zorgde ervoor dat ik een redelijk overzicht had waarvoor ik kon gaan.

Er is sowieso weinig foutmarge! Omdat de Pokémon League vroeg is en Smeargle slechts elke 10 levels een nieuwe Sketch leert.

Er is nog weinig spannends op dat moment. Een trainer ten westen van Ecruteak heeft een Mr. Mime met Substitute, wilde Magmar in Burned Tower hebben als het goed is Fire Punch, Bayleef van Louvre heeft Razor Leaf en dat lijkt een beetje al het interessants voorlopig te zijn.

Een trainer met Corsola met Recover is interessant, al heb ik natuurlijk al een Milk Drink, dus misschien een beetje dubbelop. Chuck zijn Poliwrath heeft Surf. Die wil ik absoluut hebben! In dezelfde gym zit ook een Hitmonchan met elemental punches, dat is eventueel ook een optie. Body Slam kan ik pre E4 alleen op vrijdag verkrijgen bij Lapras, dat is wel een goede move wegens STAB (Same Type Attack Bonus), paralysis kans en de Whitney badge bonus.

b058bd8c438058353c043a46fe01c5d3.png

Ik schrok, want ik dacht dat dit een Shiny was, maar Spinarak is een van de Pokémon die spontaan een andere kleur heeft gekregen na zijn introductie.

Om Substitute te kunnen sketchen, moet de Substitute dus failen. Dit betekent dat Mr. Mime onder de 25% health moet komen, dan is de AI dus ook zo afgestemd dat hij de move niet meer gaat gebruiken, dus ik moet dan alle PP van zijn andere 3 moves op krijgen voordat het werkt.

dc78171bbb5f89ffc7e6b37c632ee45f.png

Uiteindelijk viel het mee, aangezien toen alle Confusions op waren, Substitute kwam. Belangrijk om te weten is ook dat je in Pokémon niet twee keer dezelfde move mag leren. Dus je moet de eerste Sketch opmaken, voordat je de tweede leert. Anders slaat die hem gewoon over!

f7d15fd20f180c43404f17ed5030f156.png

Basquiat begint wat vorm te krijgen, die moet gewoon heel irritant worden. Die kan alleen tot level 31 zelf niet aanvallen.

baf5c3180b8478febb9c3c0b279a1819.png

Ogata Korin begint met Thunder Wave. De andere Smeargle van level 22 heb ik toch besloten opnieuw te vangen, zodat ze al snel 1 Sketch extra leren en niet tot level 31 met maar 1 move zitten.

De volgende keer gaan we ook deze Smeargles opbouwen. Heb helaas ook echt heel slecht internet hier, waardoor het me niet lukt om deze post groter te maken. Al denk ik dat er wel genoeg tekst in deze post zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@neva en @FMNOOB blij om te horen :D Het was ook heel leuk om dit te spelen en alles te ontdekken .

@Mordurette en @Aaron21 zal ik in sommige gevallen zeker toe verplicht worden, gezien de super lage stats van Smeargle.

631db3510054fab7788a9063a08864b4.png

Ik twijfelde nog om Razor Leaf over te nemen van Bayleef, maar ik denk dat we snel betere opties verkrijgen.

afd5359aa4567538fdbbab4b1956a123.png

Fire Punch heb ik overgenomen van een wilde Magmar, verder nog totaal niet overtuigd van wat ik tegen ben gekomen. Op dit moment was het extra van belang om dingen te gaan uitplannen. Dalí staat namelijk op het punt om lvl 41 aan te tikken, wat betekent dat Peck eindelijk weg kan, moeten we wel iets goeds voor vinden.

Het is sowieso wel een goed idee om voor een Psychic move te gaan, maar ik kan momenteel nog nergens Psybeam vinden. Als ik die echt nergens ga vinden, ga ik voor Confusion of voor Magnitude voor een van mijn Smeargle om zo tegen Team Rocket en al hun Poison types te kunnen vechten. (ik denk Confusion toch wel)

c0dd4eafcc799a2bbca6954a3106e88b.png

Van de Red Gyarados heb ik Dragon Rage afgesnoept, normaal geen geweldige move, maar aangezien Smeargle zulke lage offensieve stats heeft, is 40HP gegarandeerde damage op dit moment in het spel uitstekend, daar ga ik de meeste Pokemon binnen 2 of 3 hits mee kunnen slopen.

1461e505cdecfeae904517a715aeb81f.png

Velazquez gaat vooral verantwoordelijk zijn voor Team Rocket, die ga ik nu in Mahogany Town opvegen.
Dat betekent dat iedereen behalve Botticelli nu moves heeft.

9f57bda93e9728933a13b33528775cfb.png

Wat een compliment. Ik had altijd al een EXECUTIVE willen worden. 

Van deze executive won ik de tweede keer pas, omdat Dalí al level 41 is geworden en daarom Peck heeft afgeleerd. 1 Smeargle kan slechts Confusion, 1 Smeargle alleen nog Sketch heeft, 1 Smeargle alleen non-damaging moves heeft en de andere 2 dood gingen. Ze had helaas geen interessante Pokémon noch moves.

4f9daf09ce3d2f8db0cb7d26e4d0bc3c.png

Anti Selfdestruct build.

f4835169cd536e134c700e4696071ca5.png

Jheronimus heeft Hitmonchan ambities. Ik heb deze gesketchd van een Jynx, maar Jynx heeft zo'n hoge Sp Atk, dat al mijn Smeargle in 1 hit eraan gingen. Wat betekent dat ik eerst moest Mud Slappen totdat de accuracy laag genoeg was voor een miss.

65deef08599cea3afdc1d64a97b8d0d6.png

Veel resets geprobeerd om aan Hi Jump Kick te komen, maar Jump Kick is voor nu ook prima.

adc742dd50115129d00b15fd2246d5f3.png

Vroeger werd deze move in competitive veel op Blissey gebruikt vanwege haar lage Attack stat, dus mogelijk ook een goede optie voor Smeargle. Doet evenveel damage als je eigen level.

Ik heb een nieuwe move voor Dalí nodig in plaats van Peck en na wat uit plannen had ik de perfecte move gevonden, daarvoor moet ik in Cianwood zijn, dus zoals jullie konden zien ben ik de Fighting gym in gegaan om Chuck uit te dagen.

c105599d0a90d0d6c1e7707f4ef80f7b.png

0d6416880d67a90a2fbb8de14d70a3ca.png

Chuck weigert gen 2 Pokemon zoals Heracross en Hitmontop te gebruiken en heeft alleen een hele zwakke Primeape en een Poliwrath met best aardige moves, maar wiens strategie volledig gebaseerd is op het hele matige DynamicPunch. Echter is mijn hele team op Dalí na, Smeargle in de lvl 20s, plus 1 Geodude voor de Strength use in de Gym. Ik ging dit gevecht dan ook niet in om te winnen, maar om te zorgen dat ik met Dalí Surf kon sketchen. Dit was nog best een opgave. 

Primeape one shot alles met Karate Chop, behalve Dalí, en ik moet genoeg Mud Slaps over houden om Poliwrath moves te laten missen, af te wachten wanneer Surf komt en dan heb ik daarnaast aan beide kanten nog eens Hypnosis luck nodig, plus dat Mind Reader mist, want DynamicPunch is gegarandeerd raak na een succesvolle Mind Reader. 

Mijn strategie was Thunder Wave op Primeape en dan met alle Smeargle niet genaamd Dalí proberen het af te maken
Na een paar pogingen lukte het. Confusion zorgde voor een verwarde Primeape die zichzelf hitte, hierdoor kon ik stukje bij beetje damage doen en uiteindelijk met Ice Punch van Jheronimus het afmaken. Ik realiseerde me dat Poliwrath geen enkele keer Surf doet, dus de switch in van Geodude en er meteen weer uit, zodat Surf gebruikt werd tegen Dalí was erg succesvol. Daarna zoveel mogelijk Mud Slaps gedaan en Jheronimus die Poliwrath bevroor met een ijzige stoot.

de621da5a1daed44a27e8cbec7ea9ff5.png

in gen 2 heb je slechts een 10% kans om te ontdooien, dus dat gevecht was wel binnen. Ik probeerde nog te kijken wat er gebeurt als je daarna Fire Punch doet, maar dan ontdooit je tegenstander dus.

72f7b035d2389469cc389f724a08af30.png

Dit experiment overleefde Jheronimus maar nipt.

05255b71d241dbc228e27ef21217bafc.png

Dalí begint er nu wel heel goed uit te zien, en zorgt ervoor dat ik op sommige plekken geen HM Slaaf nodig heb, ook fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@neva Dat was idd wel een van de meest essentiële moves! Normaal hebben trainers en wilde Pokémon die ook niet.

@Aaron21 Ja zo zie je dat ook ik nog genoeg tijdens een run leer :P

63a19a9c48e372dc66c6b0f752137a3e.png

6e855fa0a1108f92995465dfb0fb9985.png

Dat bepaal ik zelf wel, stel middelmatige trainers met underlevelled Pokemon.

0b8d4e04fa730886d87921987be33e52.png

1 Pokemon en die is dan lvl 20.

In elk geval de ideale plek om mijn zwakkere Smeargle of degene die niet kunnen aanvallen (Basquiat) te verbeteren.

cedd8bad59a518986ac10dd4c67a291a.png

Thunderbolt! Die wil ik! Ben benieuwd of het gaat lukken.

3a0edd405817f798c1e225c23754405c.png

Heb dit altijd wel een beetje een raar gevecht gevonden, je moet Jasmine opeens zoeken en er zijn geen gym trainers.

f91d999945701dbe7fa30dd1c3f73def.png

Great success!

Daarna verloor ik haha.

De Smeargle zijn echt te zwak om echt te kunnen winnen als ik niet 100% voor de winst ga, maar aangezien ik Ogata Korin met z'n Dragon Rage heb verspild, zal ik een rematch moeten winnen. Ik moet ook Basquiat z.s.m. naar lvl 31 krijgen en een aanval geven die ook damage doet.

d76c6cd29f1371758123140527212005.png

De 2e poging was raak, maar echt nipt! Ik heb alle Smeargle hiervoor nodig gehad. Desondanks heb ik een hele leuke strategie voor Basquiat in gedachten, indien ik de moves tegen kom, zodat ik niet afhankelijk ben van Smeargle's ontzettend lage damage output. Tijd nu voor mijn minst favoriete onderdeel van Gen 2, de Radio Tower, al ik moet eerst Pryce verslaan natuurlijk. Dat blijft heel krom, dan heb je een paar fights gehad met lvls in mid-30 en dan mag je daarna een hele zooi Koffing van lvl 21 verslaan. Wie bedenkt zoiets?

aab4a7b67491526ca634e155a2bd76ec.png

Pryce is een stuk zwakker dan Jasmine, maar heeft een Piloswine met Blizzard, Blizzard is vrijwel essentieel voor Lance en ook vrij nuttig voor Clair. Lvl. 23 Botticelli heeft nog een Sketch over, dus ik moet zorgen dat Piloswine een Blizzard mist tegen Botticelli en dat ik die daarna kan sketchen, aangezien Botticelli een hit niet overleeft. Het doel is dus Seel en Dewgong zo snel mogelijk verslaan, dan Mud Slaps met Dalí en switchen naar Botticelli, benieuwd hoe lang dit gaat duren!

683405337d0a6da420aad6ed40f51b24.png

Ogata Korin met Thunderbolt, Thunder Wave en Dragon Rage, Velazquez met Jump Kick en ten slotte Jheronimus' Fire Punch waren genoeg om Seel en Dewgong te verslaan.

100f00459a7bcd072eed4b5ceaf0ffff.png

6 Mud Slaps later en we kunnen Blizzard!

d3a36d878343a44bbca0e8efda76f7d2.png

Piloswine kon daarna ook niet veel meer hitten, dus zelfs mét Hyper Potion wisten we dit te winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtige moves erbij en ook mooie overwinningen op Yasmine & Pryce.

Kan je een overzicht geven wat er nu op de 6 Smeargles zit qua moves? 

Dit toevoegen aan de updates zou wel een meerwaarde zijn, zodat we nog beter kunnen volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mordurette Ja dat waren 2 hele belangrijke voor de type coverage.

@FMNOOB ja is ook wel een beetje door hoe Gen 2 in elkaar is gezet, dat na Morty de halve map opeens open ligt en je vaak die gym leaders achter elkaar moet pakken voordat je 20000 Team Rockets met Koffings en Rattatas moet verslaan :P

@Aaron21 Dat gaat me op dit moment helaas niet meer lukken met screen, de game is al uitgespeeld, dus moet het doen met de screentjes die ik destijds heb gemaakt. Elke keer als er een nieuwe move bij komt, maak ik een nieuw screentje. Uit mijn hoofd:

Botticelli

- Seismic Toss

- Blizzard

Ogata Korin

- Thunder Wave

- Thunderbolt

- Dragon Rage

Dalí

- Mud Slap

- Surf

- Hypnosis

- Milk Drink

Jheronimus

- Fire Punch

- Ice Punch

Velazquez

- Confusion

- Jump Kick

Basquiat

- Substitute

- Double Team

Er is eigenljk maar 1 interessante trainer in heel de Radio Tower en dat is de Scientist met Porygon met Recover en Psybeam, maar ik heb geen slots beschikbaar! Daarnaast denk ik dat Recover en Psychic spoedig wat makkelijker aan te komen zijn.

97bfcef9dcb2edf770bbfe643ce737ce.png

Deze Executive heeft 5 Koffing en 1 Weezing, volgens mijn data kunnen ze allemaal Selfdestructen, maar om de een of andere reden doen ze dat niet. Ogata Korin was de MVS, omdat Dragon Rage echt ontzettend OP is op dit moment in het spel. (40 hp damage altijd)

Nu moet ik even gaan grinden voor de volgende Rival Battle

561f52aa81f395e21860ceff6d6a7862.png

Leuk detail is dat Golbat niet evolueert, omdat Louvre niet aardig genoeg voor zijn Pokémon is. Louvre heeft 2 moves waar ik interesse in heb, Shadow Ball en Body Slam. Shadow Ball is een van de rare moves in gen 2 en 3, aangezien er nog geen Physical/Special split is. Dit betekent dat types aan een Attack stat zijn gekoppeld en niet de moves. Zo is Dark een Special type en Ghost een Physical type. Shadow Ball is dus Physical en Bite, Crunch en Faint Attack zijn Special. Daarom was Houndoom in Gen 2 echt ontzettend sterk en had Gengar dus geen enkele nuttige Ghost move.

8d4da649cd47aaf2ba364f70a0a4a8b4.png

Basquiat heeft echt een aanval met damage nodig, het doel is om Body Slam te gaan Sketchen. Louvre zal nooit Shadow Ball gaan gebruiken tegen Smeargle, dus ik moet even snel een Drowzee vangen, die ik voor dit gevecht ipv Botticelli ga gebruiken, alleen om te switchen.

En dan weet ik niet zeker of Smeargle sneller is, we gaan het zien!

334515a0fb166066756b062a8d55b35e.png

9e14f9788d37352bff3a58f268b7b1e4.png

Hoppa, dat is 1!

397e9032a26cac57a727ba8fc2727b89.png

Ook Sneasel had een hele andere kleur in Gen 2. En sowieso een hele lelijke sprite.

5e5ee92740fa8ad14993170703a031a4.png

b0856198a553c7036a1b03411b62ad33.png

True combo!

4e3600d0dcd907eb1a0c4b5c0ac1b9c8.png

Ik begin nu wel een leuk team te krijgen!

Mijn nieuw geleerde Body Slam kon Meganium paralyzen wat het ontzettend moeilijk maakte om nog iets te doen voor deze niet echt passende starter Pokemon.

023e17eb5a410a50e4ef9cd974791517.png

Ode aan een van de beste Pokemon sprites ooit.
En Team Rocket is officieel disbanded, dit keer voor het eggie! Al zien we ze in Crystal, LeafGreen en Heartgold gewoon weer terug.
Dat betekent dat we allemaal weten wat hierna komt:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag iedereen, ik was even een paar dagen uit de lucht, omdat ik de Inca Trail heb gelopen. Het was een geweldige ervaring, absolute aanrader voor ieder die ooit de kans krijgt om naar Peru te gaan.

We gaan nu van Inca ruïnes naar ijsgrotten!

@Mordurette en @Aaron21, jup! Vooral de paralysis kans is erg belangrijk. Aangezien Smeargle weinig damage zal doen, maar goed, wel STAB en badge boost.

@FMNOOB Herkenbaar! Lastig als kind, nu een makkie. De ijspuzzel doe ik vaak wel in 1 of 2 keer goed. Strength puzzel duurt ietsje langer, maar lukt vaak ook wel in 1 keer.

Voordat we verder gaan. We zijn nu redelijk ver onderweg in Gen 2 en nu is het tijd om even goed mijn klachten over deze generatie op papier te zetten:

1. De level curve, tot aan Morty is het nog wel prima, al zijn trainers ook wel wat zwakjes, maar daarna gaat er een heel gebied open, 2 Rocket escapades en 3 gyms en de trainers hangen allemaal tussen de lvl 20 en 28 in, op de Executives, Poliwrath, Piloswine en Jasmin na. In Kanto wordt dit probleem nog eens herhaald met de gym leaders die op Blue na ontzettend zwak zijn. Nu maakt het met deze Smeargle challenge niet extreem veel uit, aangezien Smeargle zelfs hier ontzettend zwak is, maar met normale Pokemon blaas je hier doorheen.
  2. De Pokemon distributie. Ook de reden dat ik in Gen 2 niet voor een normale Nuzlocke ga. In een nieuwe generatie ben je altijd benieuwd naar de nieuwe Pokemon, nu doet Johto er alles aan om ze te verstoppen. Dat ze zeldzaam zijn zoals een Dunsparce of Corsola of verstopt achter mechanics zoals de enkele Sudowoodo of Heracross in boompjes vind ik geen enkel probleem. Dat Pokemon echter pas net voor de 8e gym of zelfs na de League pas te vinden zijn vind ik ontzettend zonde. Een Skarmory, Phanpy, Wobbuffet bijv. Maar nog veel erger dat een Slugma alleen op Cycling Road zit, Murkrow en Houndour alleen naast Celadon en Misdreavus en Larvitar pas in Mt. Silver. Zo zonde, waarom zou je Slugma niet in de Burned Tower laten voor komen?
  3. Is trouwens nog dat de elemental stones bijna niet aan te komen zijn. Nu begrijp ik dat ze de Sun Stone en daarmee Bellossom en natuurlijk Umbreon/Espeon wilden promoten, maar Pokemon als Growlithe, Exeggcute, Staryu zijn compleet nutteloos nu.

We gaan naar Route 44, helaas geen interessante moves daar te vinden (op misschien Recover en Psybeam na), dus ik spaar de 2 Sketches die ik nog heb even op.

0aafd08d91a3862a58d6a0b4c7e61d39.png

Toen ik deze game aan het spelen was, was ik ook Portal 2 aan het doen. Vergeleken met Portal 2 is de Ice Cave echt heel erg simpel! Ik was vergeten Strength mee te nemen en pas toen ik op de weg terug was de Ice Cave uit, kwam ik de eerste encounter tegen. Super laat!

Daarna vertrekken we naar Blackthorn City. Helaas is er rondom Blackthorn heel weinig spannends te vinden qua moves. Clair's Dragonair heeft een Ice Beam wat misschien een optie is, anders is Destiny Bond een optie om van Wobbuffet te jatten, waar ik dus ben voor gegaan. Het is geen Nuzlocke, dus dan is deze move ontzettend nuttig.

0cf73d09b680e51fff4d40ed1b113a28.png

Zodra ik gym 8 heb verslagen gaat er wel een wereld voor me open! Volgens mij kan ik dan een van de belangrijkste moves in de game verkrijgen, namelijk Spore. Dat is een move waar vrijwel iedereen voor gaat bij Smeargle! Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar Leech Seed.

Tijd om de Dragon gym in te gaan, daar moet ik helaas weer een Smeargle voor achter laten, want Strength puzzel. Dus Jheronimus laat ik even achter omdat die als enige nog 2 moves heeft en ik nog geen leuke Sketch optie voor 'm zie.

683fd5ec4989f98273d143f76cd5152f.png

Dit zijn de levels momenteel. De movesets zijn verder niet veranderd, sinds de vorige post.

Hiermee gaan we het tegen Clair opnemen. Lage levels, maar ik heb wel wat leuke trucjes, Basquiat heeft de Substitute+Double Team combo die nog amper werkt. Botticelli heeft Destiny Bond. Ogata Korin heeft Thunder Wave + Dragon Rage en Dali heeft Hypnosis + Mud Slap en Milk Drink. Echter heeft die ook Surf en dat gaat natuurlijk niks doen tegen Kingdra, dus mooi zou zijn als ik Ogata Korin kan sparen voor Kingdra.

Misschien zijn mn levels te laag, maar dat gaan we testen.
Velazquez en Jheronimus kan ik mee proberen zoveel mogelijk damage mee te doen, maar uiteraard begin ik met Basquiat, in de hoop dat Clair mijn Substitute probeert te Thunder Waven.

a8dfa0fba2263966f1634cfba148c3bd.png

Saaie Pokémon keuze eigenlijk hé!

Best een aardig team, maar niks heel bijzonders. SmokeScreen op Kingdra kan problematisch zijn, maar als we onze status moves goed bewaren voor Kingdra zou ze die niet eens moeten kunnen gebruiken.

79ba7a75eccbcde2bb392d7181c8b3a7.png

Dat lava had wel iets he. Ik weet dat ik veel klaag op Gen 2, maar het artstijltje vind ik tot vandaag de dag nog steeds fantastisch.

53f8e8952750e2947fece3964477df12.png

Benieuwd of het in 1 poging lukt.

cb7ad469050ee223787319eddbc096da.png

Zoals voorspeld, maar mijn Substitute breekt natuurlijk na elke aanval die damage doet, benieuwd of 1 Double Team al iets oplevert.

4c6270dfad2da7ec6491686befd21af5.png

Ja en nee dit is niet dezelfde screenshot maar wel dezelfde screenshot, Clair is niet de meest intelligente.

61529cc0c1a374ae657fb27ca00227fc.png

Dragonair brak mijn Substitute met Surf, maar deed daarna nog een Thunder Wave, iets begrijpelijker omdat ik geen Substitute meer had. Dus dit is niet helemaal dezelfde screenshot.

92a58ad20a58b66c168867b1434a0977.png

Surf mist vervolgens, nu moet ik bepalen of ik gierig ga doen en nog meer dan +3 evasion wil, ik denk het wel, want ik wil zover mogelijk komen met Basquiat en ik kan nog 1 Substitute gaan gebruiken.

eb6af1f9a71328dccb9feb60994cbfcb.png

Nog een Substitute kwijt, maar daarna mist Surf. We gaan het met +4 Evasion proberen, tijd voor Body Slam en hopen op parahax. (Pokémon slang voor paralysis geluk)
Overigens erg irritant dat je 2x het 'Surf' geluid hoort als je een aanval doet terwijl je een Substitute hebt.

3ba5f5754fffa669c058305df431ba1e.png

Zoals 2 van mijn meest trouwe volgers al voorspeld hadden, begint Basquiat nu erg irritant te worden! Substitute + 4 levels Evasion + Paralysis. Succes om dan een aanval te hitten!

8d8931c5cab8bc354986b3b5c263ab3c.png

Weet het niet 100% zeker, maar volgens mij hebben Johto gym leaders geen healing items, in elk geval 1 Pokemon verslagen! Zou mooi zijn als we de 2e in elk geval kunnen Paralyzen voordat Basquiat onvermijdelijk eraan gaat.

7510c489059b07cbd732e4e6a3fc3d45.png

Geen paralyze, maar wel een crit en 2 Thunderbolt misses, dat ziet er goed uit!

051db54f28b621dce506d1d9b953c4fe.png

En nu wel! Als Dragonair 1 van de komende 2 moves of beide weet te missen, staan we 2-0 voor en kunnen we bijna niet meer verliezen.

8e982692e8ca4c4a06f7a6bd6ef4a0f7.png

Dit is kunst!

84034b2ff9a90b7f3d0ff80ac7c5cb20.png

En Thunderbolt is nog een keer mis! Basquiat heeft nog 4 Body Slam's over, laten we weer hopen op een Paralysis!

a16e9d37339e0c8ff5ebe68298e58918.png

Het zit niet bepaald tegen!

fc325ee4679a7718fe553160be1867b8.png

Desondanks hit Dragonair Ice Beam, dus nog 1 hit en dan zit Basquiat haar geweldige strijd er voor dit gevecht op.

08c670e6bed5fbc788a825ba1f7a81d3.png

Dit lijkt wel compensatie voor al het ongeluk gedurende de Pokémon Blue run.

4652111d44e599e0eeec795cde91ccf0.png

Lekker gewerkt pik, tijd voor Jheronimus.

e9e4da6fd669498dc17262631805698c.png

De crit maakte niks uit, ik moest sowieso 2 Ice Punches gebruiken en na de eerste was Dragonair al in range om te fainten.

3a61089c85829f63b7c10875138d3686.png

Clair viel voor mijn lokroep en gebruikte Hyper Beam. Wat betekent dat ik nu een gratis beurt heb, die ga ik gebruiken om Hypnosis in te zetten.

3b2bc7b5e978ec5c9948388576f27d3b.png

Dalí is een stuk hoger level dan de andere Smeargle, dus outspeed Kingdra. Dit betekent dat ik 2 kansen had voor Hypnosis. De eerste was gelukkig al raak. Nu tijd om zoveel mogelijk Mud Slaps in te zetten.

Overigens, in Gen 2, als je Hyper Beam hebt gebruikt en daarna in slaap wordt gesust, dan heeft je recharge beurt prioriteit en beginnen daarna pas je slaapbeurten. Weer wat geleerd!

6 Mud Slaps en 1 Hypnosis verder, geswitcht naar Botticelli, want die is het laagste level, kijken of haar Seismic Tosses voldoende zijn om Kingdra te slopen en lekker wat extra EXP te pakken.

56be7071ddcfef391db227691cf5ecbf.png

Clair had dus wel ergens een Hyper Potion verstopt, om die pas voor Kingdra te gaan gebruiken. Daarnaast gebruikte ze na 10 slaapbeurten een Full Heal. Waarom wacht je daar zo lang mee?

a8c810cef2a9547f65c371fd9456e788.png

Jup, verliezen tegen een stel underleveled (op Dalí na) Smeargle met niet eens volledige movesets, you're welcome! Seismic Toss deed meer dan genoeg damage om Kingdra zonder problemen op te vegen.

24a475de6fd4d9802204a96297c3a8f5.png

Clair is vol ongeloof en dat kunnen we haar met alle respect ook niet kwalijk nemen. Dit was echt een geniale afstraffing.

Nu mag ik naar de plek waar misschien wel de slechtste muziek in alle Pokemon generaties gespeeld wordt, wat ze dachten toen ze dit nummer in elkaar aan het flansen waren is me echt een raadsel, helemaal in een game met een geweldige soundtrack als Gold/Silver. 

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Sick Blik:

Is trouwens nog dat de elemental stones bijna niet aan te komen zijn. Nu begrijp ik dat ze de Sun Stone en daarmee Bellossom en natuurlijk Umbreon/Espeon wilden promoten, maar Pokemon als Growlithe, Exeggcute, Staryu zijn compleet nutteloos nu.

Goh. Waar ik per ongeluk achter kwam in die tijd is dat als je de game lang pauzeerde, je een telefoontje forceerde. Dus het was de truc om, in ieder geval in Crystal op de gameboy toen, de GB 's nachts lekker aan de stekker aan te laten op pauze en dan de volgende ochtend hopen dat je door je gewenste contact gebeld werd mét het juiste bericht, ook dat nog. Of als je 's middags even wat anders aan het doen was, de GB aan laten. Ik geloof dat een uurtje of twee wel genoeg was om een belletje te triggeren, Uiteindelijk heb ik het spel gespeeld met slechts vier contacten (voor de juiste stenen) en zo kwam ik er wel aan. 

Pas later op de  emulator werd dat een stuk makkelijker..

1 minuut geleden zei FMNOOB:

Op naar de Elite 4!  Ik deel trouwens je klachtenlijstje over dit spel, maar er zijn genoeg onderdelen die het weer leuk maken (art-style, terug naar Kanto, etc.). 

Sluit ik me volledig bij aan.

bewerkt door neva
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze pagina wordt een beetje lang, op naar pagina 12 dan maar. Heb ik jullie hulp voor nodig!

@FMNOOB Bijna volledig mee eens hoor! Artstijl en de soundtrack zijn ongeëvenaard. Qua battling is het ook echt een enorme stap vooruit tov Gen 1. Kanto is leuk, maar wel een klein beetje een wassen neus vandaag de dag. Aangezien het echt Kanto 0,5 is. Veel features en gebieden weggehaald. Viridian Forest bijv. bestaat niet eens meer. Al is de OST daar dan juist ook weer geweldig. Kanto hebben ze in HG/SS wel gefixed.

@neva ah dat wist ik niet eens! In Crystal was dat wel ietsje beter geregeld inderdaad.

@Mordurette zeker, de eerste poging was genoeg! Dat is niet vaak gebeurd deze run.

@Aaron21 Ja dat wordt vanaf Gen 3 vele malen beter.

Dragon's Den hebben we ondertussen doorgepluisd. De muziek die schijnbaar gebruikt wordt om gevangenen in Guantanamo Bay te ondervragen deed een behoorlijke aanslag op mijn gehoorstelsel, maar de Dragon Fang heb ik daar weten te bemachtigen en daardoor gaf Clair me eindelijk badge no. 8.

Nu kan ik dus via New Bark richting de Pokémon League, maar niet voordat

4f90064865f1fa0994e337eb1742f7e5.png

ik deze HM slaaf meeneem.

5b9f02949447afe3a66937434e511f00.png

124c4af6415d4b06f84796c3abbeba4f.png

Nou, niet echt.

2c0293e15ce752f7271d413f99ca2075.png

Je moest eens weten.

Het is ook best lastig dat er nergens een Poke Center in de buurt zit, wat betekent dat ik geen Smeargles kan wisselen met elkaar tussendoor zonder een pleuriseind te lopen.

De eerste trainer in Kantooooooooooo heeft de hele Bulbasaur line en op z'n minst Ivysaur heeft Leech Seed, dit betekent dat ik gelijk mocht gaan brainstormen welke Smeargle deze move mag gaan schetsen.

e7f8085554cc32e88e524d67f6bd67dd.png

Deze moveset is zo ontzettend goor, dat ik meteen het scherm moest schoonvegen toen ik deze screenshot maakte.

29f19158b67b3b4047b46301a0da1012.png

Alle 3 de Elemental Punches was grappig geweest, maar Earthquake is veel nuttiger.
Een Quagsire van lvl 31 had die gewoon.
Ik ben na elk gevecht aan het saven trouwens, elke trainer kan wel eens een leuke move bezitten, dus desnoods moet ik resetten en grinden.

336630a097209c4dc4d1de3945ffe034.png

Ook Botticelli begint er uitstekend uit te zien. Spore en Seismic Toss is de snelste manier om veel damage te doen.

We zijn Victory Road in gelopen, Victory Road is verdacht leeg in de Gen 2 games. Geen trainers oid.

977b3194aa4553dfe6f717a83a0b6f0b.png

Op Louvre na dan. We gaan het proberen met een Dalí-loos team!

196ba4756ec9f89fb9c5a88c7afaccfc.png

Ik krijg de immens zwakke Gen 2 Sneasel niet eens met 1 Jump Kick KO.

a5beaf2ef393bed32c775905ef061a5d.png

Twee is wel genoeg.

6102ead98a40594d5ab5b168ddf1114c.png

Hier maakte ik mijn enige fout in dit gevecht, Dragon Rage doet zoveel meer damage dan Thunderbolt.

42eae92e3227f92c988222d76c10f6ca.png

Blizzard doet dan wel weer voldoende.

1eb0cd63075a7636fe8e573ae71deccb.png

En 2 Earthquakes vegen Magneton van het veld.

33c7b66726c3352fb02fe14b25c23a82.png

Haunter hielp graag een handje mee door Curse te gebruiken. Hierdoor was een enkele Earthquake voldoende.

413e5b70f2b015f821bf017c3b6f2b9c.png

Kadabra weigerde aan te vallen, dus 2 Shadow Balls waren voldoende.

82ed1ab79c8516456edbe0a0fb36de81.png

Spore, Blizzard en Seismic Toss maakten vervolgens de laatste Pokemon af voor een vrij soevereine overwinning.

Wat betekent dat de volgende stap de Elite Four wordt, ik ga zeker elke Smeargle naar lvl 41 trainen, zodat ik in elk geval nog een paar moves kan Sketchen gedurende de Elite Four. Ik denk dat het onmogelijk zal worden om de hele League te pakken zonder tussendoor te healen, maar we gaan het in elk geval proberen. Als ik merk dat het echt onmogelijk wordt zonder heel veel levels erop te zetten, ga ik deze regel voor deze run weglaten. 

Dan zie ik jullie hopelijk op pagina 12 weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites