Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

[Pokémon] Sick Blik's Pokémon Challenges Marathon


Sick Blik

Aanbevolen berichten

@FMNOOB en @Mordurette dank voor het vertrouwen!

 

We gaan knallen.

 

lorelei2.png.fb35c231c2795df4c7a43fb677b00d84.png

Lorelei is ietsje sterker dan in Blue. Dezelfde Pokemon met dezelfde levels, maar ietsje betere moves. BubbleBeam ipv Growl op Dewgong, Ice Beam ipv Aurora Beam op Cloyster, Surf en Psychic ipv Water Gun en Growl op Slowbro en Jynx kan Lovely Kiss ipv Body Slam. Desondanks deze betere moves denk ik dat ik al heel ver kan komen met Eternalchu. De restjes probeer ik met Matras op te ruimen.

 

 

eternalcrit.png.ec5e46a2162bb801e2f0d6da2dd09b8c.png

Eternalchu liet gelijk al zien wat hij waard is, crit op een Cloyster die denk ik wel het verschil maakte, ook Slowbro en Dewgong gingen er vrij snel aan. Jynx wist 2x een Crit 3x hit DoubleSlap te raken en Trash maakte de fout om Thunderbolt te gebruiken op Jynx ipv Body Slam. Al denk ik niet dat dat het verschil maakte, want uiteindelijk was een Blizzard van Lapras genoeg om Eternalchu voor de 16e keer deze run te laten fainten.

 

matras4.png.94c6620d68c7ee30a66686b59a376934.png

Eternalchu wist echter nog 1 Thunderbolt te raken op Lapras, waardoor Matras heel makkelijk het met z'n eigen Thunderbolt kon beslissen. 1 van de 5 klaar!

 

Dusja, hele korte update, maar dat komt omdat Lorelei totaal niet competitief is. Ik ga zo naar Colombia vliegen en daar ontvangen jullie morgen het tweede gevecht tegen Bruno!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mordurette Bruno blinkt normaal niet bepaald uit qua kracht, laten we eens kijken!

@neva Slechts 2! Wel 2 teveel als je het mij vraagt. 

 @McMarkson Komt voor de bakker!

@Aaron21 Ja Lorelei is wel de makkelijkste voor Eternalchu.

 

b1dc7c7675d7da6bc629c1120616065c.png

Bruno is de volgende, ik zie hier een kleine kans om 6 Double Teams op te zetten, aangezien Onix een hele lage attack heeft, Dig 2 beurten kost en Eternalchu als het goed is sneller is. Hitmonchan en Hitmonlee krijgen vervolgens een Toxic dan te verwerken, zodat hun Double Teams niet zo lastig zijn. Mocht Eternalchu vroegtijdig eraan gaan, laat ik het aan Pidgniets en Matras over om de restjes op te vegen.

 

d29272e47e1a58b549bdbc5577e790ab.png

En de eerste Dig mist, na 2 Double Teams. Nu tijd voor Toxic en een 3e Double Team.

 

dbdad1a3af6acf0cb4f35c871ce52214.png

Het zit niet bepaald tegen. Nu de laatste 3 Double Teams erop, terwijl Onix langzaam eraan gaat. Waarschijnlijk weet iedereen hier wel hoe het werkt, maar het verschil tussen Toxic en reguliere Poison is dat Toxic damage elke beurt verdubbelt, dus dat gaat lekker hard na een tijdje.

 

6cc5f78b78230a45fc68ad0b32e4ad3c.png

Onix gaf Dig in z'n geheel op en heeft alleen 1 Screech gehit. Wat er dus wel voor zorgt dat Eternalchu bij de eerste de beste aanval zal fainten. 

 

f4af181f276d1e270ef2bc34a1d86b0f.png

Body Slam doet verrassend veel damage, dit is na 1 poison beurt en 1 Body Slam hit. Bruno besluit een X Defend te gebruiken, aangezien die het gewoon niet meer weet.

 

2127269bcf31bd90faa6e54b629a1367.png

Hitmonlee liep zojuist Hi Jump Kick miss damage op, in gen 1 is dit door een bug maar liefst 1HP, dit is nog voordat de poison damage eraf is. In latere games is dit 50% van je HP op dat moment.

 

af0fffa83928f6eae621599fb2024186.png

Vervolgens is een 2e Body Slam voldoende! Wat is Eternalchu toch allemaal aan het doen, wat een strategie.

 

407de5a22265f670ad03f783e8445611.png

De 2e Onix komt erin, deze kan Earthquake. Het enige verschil in Gen 1 tussen Earthquake en Dig is dat Dig 2 beurten nodig heeft om te hitten. Base Power van beide is 90. Dat betekent dat deze Onix een 2x zo grote kans heeft om me te hitten. Een Earthquake hit betekent sowieso het einde voor Eternalchu, aangezien zijn defense met 2 niveaus verlaagd is. Maar Toxic is al gehit, dus Onix zit al op een timer.

 

19f30f149f8ad890d63607f812b505fa.png

En daar is die dan, het was bijna statistisch onmogelijk om heel Bruno te verslaan, maar Eternalchu kwam heel ver. Faint counter: 17

 

 7ab0960698d0e259b75d871b92696ae6.png

Dikke overkill.

 

b22c12d51a3a2682bdffd380177ed53f.png

Pidgniets maakte het vervolgens af, niet omdat dit de beste optie is, maar omdat het de veiligste optie is, aangezien Pidgniets weinig tot geen rol speelt in de rest van deze gevechten en ik Chartender en Matras nog heel goed kan gebruiken op een later moment. Wat een lelijke sprite van Machamp trouwens. Het was alleen geen one shot helaas.

 

Dat was Bruno!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@FMNOOB bijna op de helft! Tenzij je Gerrie niet meetelt :P

@ De rest, klopt! Bruno had ik ook verwacht geen problemen mee te hebben, tijd voor Agatha.

 

7251b31bc6670b82adb4ad585a36b203.png

'Ghost'-specialist Agatha, met eigenlijk gewoon een Poison team. De strategie voor haar is simpel. Echt niemand behalve Eternalchu mag gehit worden door Toxic van Golbat, anders heb ik een groot probleem. Mocht Eternalchu de eerste Gengar al niet overleven, dan zal ik Pidgniets gaan inzetten voor Gengar en Golbat, de rest ga ik proberen te Earthquaken met Chartender.

 

8e1fcb2ac9ebe86bad7fa507ffe4a213.png

Gengar weigerde iets anders dan Confuse Ray te gebruiken, dus ging eraan, alleen ik had er helaas een hoop Thunderbolts voor nodig.

 

be520970264c9f589e76897d1b210b9c.png

Golbat overleefde 1 Thunderbolt en deed Leech Life. Toen hitte Eternalchu zichzelf in verwarring en Golbat dacht Eternalchu dubbel te verwarren met Supersonic. Dit was erg verwarrend. Een crit (didnt matter) Body Slam sloopte de grootste nog overgebleven bedreiging.
Nu begint mijn PP aardig beperkt te raken overigens. Aangezien ik Thunderbolt over wil houden voor Gyarados, ga ik er maar voor kiezen om Eternalchu op te offeren.

 

67a91bcef0188f74dc2c6236f088fe89.png

 

Eternalchu's dromen werden na 1 beurt opgegeten.

Eternalchu faint counter: 18

 

Geweldige Haunter sprite weer trouwens. Sowieso is de Gastly-Haunter-Gengar line een van mijn favoriete Pokémon evolution lines. Drie geweldige designs. Ik moet nog ooit een keer een Gengar plushie kopen. Ik heb behoorlijk wat Pokémon plushies. Afgelopen zomer ook weer 2 nieuwe gescoord in het Pokémon Center in Nagoya. Uit mijn hoofd heb ik Pikachu, Poliwhirl en Charizard van vroeger en verder Porygon2, Octillery, Xatu, Mimikyu, Fuecoco, Hisui Voltorb, Galarian Articuno, een hele grote Dragapult en sinds deze zomer dus Volcarona en Sigilyph. Ik ben een nerd en ben er trots op! Staan in de woonkamer in de kast, tot afgrijsen van mijn huisgenoot :D

 

bc5253847f71c413141b0899cf072d6b.png

Chartender maakte het af met 3 Earthquakes.
Dit is trouwens al het 3e screentje op rij met 'Critical hit!' onderin in beeld, een echte Gen 1 staple.

 

e1059e591eaf0f6c8c60479753f44617.png

Zo staan we ervoor, Pre-Lance. Vrij goed al zeg ik het zelf. Lance is echt wel pittig, maar de champion is echt stukken minder dan in Blue, dus ik denk dat er niet veel meer mis kan gaan!

 

De volgende update, waar we Lance bevechten komt later vandaag! (Colombiaanse tijd)

 

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Aaron21 ja het staat er echt heel goed voor, heb dan ook een vrij sterk team.

@FMNOOB Ik zou het andersom zeggen! Ik vind Lance sterker in Yellow en Gerrie zwakker dan Flesje.

 

d1a3223c820075ceecf3cd9675e6ef15.png

Bird Tamer Lance heeft echt wel indrukwekkende movesets gekregen. Veel TM en HM moves. Eternalchu moet sowieso Gyarados zien te slopen en het zou lekker zijn als we op z'n minst 1 van de 2 Dragonairs kunnen poisonen. De 2e kan niks tegen Matras en vrijwel niks tegen Khan Helix. Aerodactyl is ook een makkie voor Khan Helix en ten slotte Dragonite, heeft een bijna dezelfde moveset als onze Dragonite in Blue. Ik moet hopen dat Matras op z'n minst een Thunder kan overleven, of kan outspeeden.

 

9062952541ef886afa3782c1b6508b5d.png

Nou, een crit was niet eens nodig! Dat had ik niet verwacht.

 

881116058867479d017ce0e4e40f52f8.png

Dit gevecht was tussen Slam en Body Slam. Body Slam won, en opnieuw, de crit maakte geen verschil, want het was een two hit KO.

 

28596f9f81d5fcc015f1b8cd4c0fc223.png

Het bleef bij 1 Dragonair, 2 Ice Beams waren genoeg om Eternalchu voor de 19e keer te fainten!

 

837e094c05f70988b480d1fd0c8cc65c.png

Khan Helix kon met een Blizzard Dragonair en met een Surf zijn mede fossiel Aerodactyl verslaan. Battle of the fossils, was voor Khan Helix!

 

6d928cc61a43801a1ce27bdd890677fb.png

En in een impulsieve move liet ik Khan Helix toch staan, aangezien Matras een bredere movepool heeft en daardoor misschien nog wat nuttiger kan zijn tegen Gerrie. Daarnaast ook omdat ik een type persoon ben die precies in het midden zit als het gaat om acties maken op gevoel of op ratio. Dit moest ik wel met een Paralysis bekopen. Blizzard hitte gelukkig meteen en was uiteraard genoeg om Lance af te maken. Dus ook dat viel relatief mee!

 

b97c002359d501e658c831364e08657b.png

Dat betekent dus ook dat Pidgniets en Khan Helix de enige zijn die schade hebben opgelopen (op Eternalchu na dan uiteraard)

 

In de volgende update hebben we het laatste gevecht van de game. Tegen Gerrie. Gaan we Yellow hiermee afronden, of moet ik het daarna helemaal opnieuw proberen met Eternalchu en 5 andere Pokémon?

 

 

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Keeza Ja Gengar is echt geweldig! Ik kan je beloven dat die in een latere run nog voorbij gaat komen.

@Kyrill Thanks!

@Aaron21 Veel completer idd, niet afhankelijk van Dragonite.

 

Flying-Trainer Lance lag verslagen op de grond en Trash strompelde richting de Hall of Fame: 'Ik ben de besteeee!' riep hij met een kinderlijk stemmetje. Echter, stond daar iemand anders al te wachten. Het was Gerrie. 'Hoe kan jij nou met jouw zwak teampje de kampioen zijn?' riep Trash. Gerrie antwoorde met: 'Ik gebruik tenminste geen Pikachu!'

 

Dit was reden genoeg voor Trash om woest te worden, POKEMON BATTLE, NU!

 

8ed1ea29689ef9ab3bf5b16f363d47d9.png

Zoals ik al zei, echt een veel zwakker team dan in Blue. Alakazam en Exeggutor (indien Gerrie Blastoise of Vaporeon heeft) zijn hetzelfde. Sandslash is zwakker dan Pidgeot, Ninetales is zwakker dan Arcanine en Magneton is in een gevecht als dit redelijk gelijkwaardig aan Gyarados. De movesets zijn weliswaar wel iets beter dan in Blue, maar toch zou dit geen enkel probleem moeten veroorzaken.

 

Gerrie countert Eternalchu wel meteen met een Sandslash met Earthquake, lijkt me vrijwel onmogelijk dat Eternalchu hier doorheen kan Double Teamen, maar we gaan het proberen. Het enige probleem in dit hele team is Alakazam en zijn Psychic, nu is het maar de vraag of Alakazam echt Psychic gaat gebruiken. Matras moet degene zijn die Vaporeon gaat verslaan, al houdt deze een stuk minder van stallen dan de Vaporeon in het vorige gevecht

 

899f84f6bd8965484af8ce14dd731bc7.png

En dat was het laatste kunstje van Eternalchu, die zien we niet meer terug. Sandslash had geen zin in die Double Team spelletjes. De Faint Counter stopt daarmee op 20! Hier komen we later op terug.

 

0d9ab6ed742fe09cbc0fb3a0e8583a71.png

Ik zit Krab wist Sandslash terug te pakken, maar niet voordat een Poison Sting hitte die uiteraard meteen onze krab vergiftigde.

 

f3baf75ecfc1e5615b9460dd6a16fcba.png

 

Wie zei dat Alakazam een uitdaging was? In wederom een impulsieve beslissing besloot ik Ik Zit Krab te laten staan en die wist met een Hyper Beam deze snorremans te critten, geen idee of het iets uitmaakte, maar bij deze.

 

Chartender wist Exeggutor te verslaan, maar niet zonder onnodig damage op te lopen, omdat ik per se Fire Spin wilde gebruiken wat 2 keer miste.

 

ce1bdb84bd388f29522f9768fb99c426.png

Daarna was het tijd voor een RNG test, ik merkte dat Ninetales geen enkele andere move dan Confuse Ray zou doen, vanwege Gen 1 AI, dus ik wilde eens kijken hoeveel beurten het zou duren voordat Hydro Pump zou hitten, het antwoord: 9 beurten, 5 keer mezelf gehit in confusion, 3 paralysis beurten en 1 miss.

 

e16f35fd11a53430aaaae8dcc2c982de.png

 

2a5ca965d2a55575c4db4277f85c0924.png

Eh, ik dacht dat Earthquake een one hit ko zou zijn?

 

74974d16b37a4882756c99ab24fa106e.png

Verliezen we op de valreep nog onze 4e Pokémon deze run: Chartender. Oeps!

 

3c4be66f88ac576bc9c630d0abc5b9b6.png

Geen risico, een Hyper Beam om het af te maken. Steel-types waren er namelijk nog niet in Gen 1.

 

f31bc3d61a8340a3d4c0266319a9240c.png

Vaporeon hit Quick Attack en ik heb een 1 op de 256 kans gemiste Thunderbolt. Want uiteraard heb je een gen 1 miss tegen de laatste Pokemon van de Champion. Nu maakte dit niet uit, maar het is toch.. typisch.

 

fcf9804ceb2b7b9ceed6bd0037e66515.png

En dan 2 crits op een rij met een van de Pokemon met een van de laagste crit kansen in het hele spel, gen 1 in een notendop.

 

351435df0792905f3d54d1955b9ad518.png

En zo ronden we Pokémon Yellow en daarmee Gen 1 af. Een stuk minder spannend dan Blue, maar ik hoop dat ik jullie toch heb kunnen vermaken hiermee! Trash is officieel een kampioen!

 

a85df3c7b190f5863a119ed986887e37.png

En zo zag het eruit aan het einde.

 

In totaal zijn we 4 Pokémon kwijt geraakt:

  • Tulpasaur de Bulbasaur, werd gesloopt door de meest onverwachte Fissure ooit (lvl 21. Sandshrew);
  • Maniakey de Mankey, een van de vele Selfdestructs in Pokemon Yellow, maar de enige fatale;
  • Yuck de Grimer, tijdens het grinden ergens in de zee bij Seafoam Islands;
  • Chartender de Charizard, op de valreep, door een miscalculatie tegen Magneton.

Eternalchu kan niet kwijt geraakt worden, maar is in totaal 20 keer gefaint. 5x zoveel als alle andere Pokémon bij elkaar, dit heeft zeker ook geholpen, om sommige Pokémon te beschermen in gevaarlijke situaties (explosies), maar ik denk niet dat we veel meer Pokemon waren kwijt geraakt zonder Eternalchu, we hadden een best prima team, en dat zelfs nog zonder Snorlax en Tauros, met alleen Omastar als uitzondering op de anime.

 

Wat betreft de Faint Counter. Een paar pagina's terug vroeg ik jullie om te voorspellen hoeveel keer Eternalchu zou fainten. Jullie hebben Eternalchu en Trash allemaal behoorlijk onderschat, maar @Aaron21 zat het dichtste bij met 26. Daarna @Michaelinho* met 29. Jullie hebben hiermee een kleine prijs gewonnen, namelijk invloed op een van mijn runs. 

 

Ik ben nu met Pokémon HeartGold begonnen (naast Platinum), om alvast een buffer aan updates op te bouwen. Ik ga nog een verrassing houden wat de Challenge is, maar ik houd het bij de originele set aan Pokémon in deze games. Echter wil ik mezelf een aantal extra bonus Pokémon geven om te gebruiken. Daarom wil ik aan jullie de volgende vraag stellen.

 

Welke Gen 3 of 4 Pokémon vinden jullie dat ik in die run mag gebruiken? Het mag elke Pokémon zijn, zolang ze maar uit Gen 3 of 4 komen. Ik word niet geforceerd om ze te gebruiken, maar ik krijg er de beschikking tot.

 

@Aaron21 mag er 2 uitkiezen en @Michaelinho* mag er 1 kiezen.

 

Later vandaag gaan we nabeschouwen op deze run en voorbeschouwen op de volgende!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kyrill Viel op zich wel mee, gewoon een miscalculatie met Chartender, voor de rest kostte het weinig moeite. Kijk hoe snel zijn aces Alakazam en Vaporeon eraan gingen.

@FMNOOB & @Mordurette dank!

 

Ik moet zeggen dat ik Yellow op alle fronten een minder leuke ervaring vind dan Blue om te spelen. De E4 is iets moeilijker qua movesets, maar aangezien de AI nog steeds niet klopt, zijn gevechten heel willekeurig, maar op een iets minder grappige manier dan Red/Blue. Verder zijn de gym leaders vaag, voegen de Jessie en James gevechten echt totaal niks toe en zijn de wild encounters ook een stuk minder interessant.

 

25889256ca4283cd5479e1461fa59098.png

Ter afsluiting onze Hall of Fame.

 

Bij deze sluiten we dan ook Generatie 1 af. Vanaf nu krijgen we minder gekheid, minder glitches, meer verschillende Pokémon en betere graphics.

 

Toen ik in eerste instantie de uitdagingen aan het bepalen was, was mijn idee voor Gold/Silver om een Octillery solo-run te doen. Ik realiseerde me echter dat Octillery pas een paar generaties later echt leuke movepools kreeg met allerlei verschillende type moves. Wat betekent dat de hele lol van Octillery nog niet aanwezig was in zijn debuutgame.

 

Ik heb daarom zitten nadenken hoe ik een Gold/Silver run leuk zou kunnen maken. Deze games hebben namelijk voor mij een paar hele duidelijke issues.

  • Level scaling is ontzettend matig, na Morty vecht je urenlang tegen trainers tussen de level 20 en level 25
  • Pokémon variatie is niet geweldig, je komt veel dezelfde Pokémon tegen totdat je de end game bereikt
  • Bijna alle Johto Pokémon zijn ontzettend goed verstopt. Óf op geheime routes/verborgen plekken, of in Headbutt bomen, swarms, óf zelfs pas in de post-game (Larvitar, Murkrow, Sneasel, Slugma o.a.)

Ik heb deze games natuurlijk al vele malen uitgespeeld, dus om het fris te houden wilde ik met Pokémon aan de slag die ik niet zo vaak gebruik.

 

En toen viel het kwartje.

 

bda734035d49fe46d67021f864ca3ffa.png

Grote vriend Smeargle!

 

Ik ga een Smeargle-only run doen. Voor degenen die nog nooit met Smeargle gespeeld hebben en dat zullen ongetwijfeld een aantal van jullie zijn. Smeargle leert maar 1 move: namelijk Sketch. Ik quote Bulbapedia: These moves cannot be sketched: Chatter, Mirror Move, Sleep Talk, Struggle, Sketch itself, Shadow moves, Z-Moves, and others depending on the generation. Sketch can copy Selfdestruct and Explosion only when a Pokémon with the Damp Ability is present. Sketch cannot be used to copy Transform, Metronome, or Mimic.

 

De meeste van deze moves zijn post Gen 2. Wat betekent dat Smeargle bijna elke move kan leren. Er is echter een maar en dat is een grote. Smeargle kan alleen moves Sketchen als een tegenstander deze move eerst doet en Smeargle daarna nog levend de move Sketch kan uitvoeren. Dan leert Smeargle deze move permanent. Smeargle kan in totaal 10 keer de move Sketch leren, wat betekent dat je moves ook nog kan vervangen, zodra Smeargle omhoog gaat in level. Dit betekent ook dat er veel planning gaat zitten in het type move, wie deze move heeft en dat Smeargle deze move ook kan overleven.

 

e5d0e405ed4f5664456e14bfbfe93632.png

 

Daarnaast heeft Smeargle echt ontzettend lage stats. Total is even hoog als Slugma of Bidoof. Twee super zwakke Pokémon. Ter vergelijking, dit zijn de stats van Pikachu:

 

9e254d7475af860ad7fd3554d3d3a57c.png

Die is alleen defensief net iets minder goed. We zagen in de vorige game hoe zwak Pikachu is.

 

Dus daarom sta ik mezelf toe een team van 6 Smeargle te mogen gebruiken. Ook zodat ik creatief met movesets kan omgaan.

 

Dit zijn de regels:

  • Ik zal de starter vervangen door een Smeargle, daar moet ik het mee doen tot en met Morty. Daarna mag ik 5 extra Smeargle vangen.

  • Ik mag andere Pokémon gebruiken, maar alleen voor HMs.

  • Healing items gedurende gevechten zijn niet toegestaan en net als voorheen ook niet gedurende de Elite Four.

  • Er zijn geen Nuzlocke regels, dus Pokémon mogen gewoon fainten zonder consequenties.

  • Resetten en reloaden mag wel op momenten (bijvoorbeeld als ik een move Sketch die ik niet wil, of als ik een specifiek gevecht niet door kom).

  • Ik mag andere Pokemon vangen, maar alleen maar om moves uit te lokken die ik vervolgens kan Sketchen. Ik mag geen move met ze gebruiken.

Vanaf de volgende update gaan we beginnen!

 

 

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...