Mordurette Geplaatst 18 oktober Share Geplaatst 18 oktober Wederom heel veel plezier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 18 oktober Share Geplaatst 18 oktober Yellow was m’n eerste pokemon game ooit, wat een haat zeg . Wel als emulator op de PC trouwens. Ik mocht/kreeg geen gameboy vroeger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 19 oktober Auteur Share Geplaatst 19 oktober (bewerkt) Spoiler @neva Ik zal laten zien waarom ik dit sentiment heb. @Aaron21 Jup de sprites en menus worden steeds mooier! Deze run is iets minder serieus dan de vorige, maar de game is dan ook minder uitdagend. Het belangrijkste van elke run is dat het leuk moet zijn om te spelen, maar ook om te lezen. Dat is mijn hoofddoel! Mocht iets minder leuk zijn, laat het vooral weten. Kan ik kijken wat ik eraan kan doen. @Mordurette dank u! @Michaelinho* Ik heb veel issues met deze game, omdat ik het op bijna alle vlakken minder uitdagend vind dan Blue. Maar dat is een persoonlijk issue denk ik! Het feit dat je alle 3 de starters vroeg cadeau krijgt, vind ik namelijk jammer. Maakt de game wel erg makkelijk. In tegenstelling tot in Blue, mag ik in deze versie helaas geen Blastoise gebruiken! Trash is een idioot en weigert telkens zijn Squirtle en Bulbasaur te evolven, vanwege onbekende redenen! Deze vriendjes mogen we wel vangen: Betere screenshot kwaliteit ook trouwens, ik speel niet meer op de tv. Dat was een eenmalige (totdat we bij de moderne games komen, maar dat gaat nog wel ff duren. Ben pas net begonnen met spelen van Platinum, laat staan het presenteren) Eternalchu faint counter: 2 Was opeens een Lass in Viridian Forest die er in Blue niet staat, had niet verwacht dat ze 2 Nidoran zou hebben in plaats van de normale insecten die daar te vinden zijn. Gelukkig hielp een Sand Attack strat om vlekkeloos te winnen daarna. Gerrie ging daarna wel gebukt onder de macht en de revanche van Eternalchu. Dezelfde Eternalchu irriteert me enorm trouwens. Staat de hele tijd in de weg als ik ergens heen wil lopen, rotzak! Ten slotte onze laatste toevoeging vóór Brock Qua nickname loop ik alvast op de zaken vooruit. Foreshadowing: En nu begint Eternalchu te glitchen, gaat lekker! Óf Eternalchu is bezig het fuseren met een voordeur. Het gaat sowieso lekker! In elk geval, is het tijd voor Brock. Waar in Blue Brock misschien wel een van de grootste uitdagingen van het spel was, is hij nu ontzettend zwak geworden. Beide Pokemon zijn 2 levels lager en Geodude kan alleen nog maar Tackle. Het grootste verschil is echter dat we nu een Mankey en een Butterfree hebben, waar Brock niks tegen kan doen. Hij kent namelijk geen Rock moves en Mankey kan Low Kick en Butterfree kan Confusion. Dit wordt een makkie. zo staan we ervoor: Wow, Brock heeft een shirt aan! Net als Ash in de anime, probeert Trash met zijn Pikachu tegen een Ground/Rock type te vechten. Echter, heeft Eternalchu geen plot armor en is deze game niet sentimenteel, noch emotioneel beladen. The power of friendship, blablabla m'n reet. Pokémon is keiharde kansberekening en wiskunde! Wiskunde geeft geen reet om je vriendschap! Eternalchu Faint counter: 3 Daarna veegt ButNotFree Geodude op met wat Verwarrende aanvallen en vervolgens Trapt Maniakey twee keer zo laag (nog lager en de aardkern had een probleem gehad) tegen Onix aan dat het twee keer kritiek raakt. Onix valt neer en de eerste badge is binnen, Eternalchu heeft hier echter niks van meegekregen want die was veel te druk bezig met knockout liggen en onzinnig mijmeren over vriendschap. Ik heb zo het gevoel dat Eternalchu sowieso weinig van deze run gaat meekrijgen. Trash pakte Eternalchu bij zijn lurven en kreeg de badge van Brock. Die hij overigens direct uit zijn handen liet vallen, vol op een steen. Resultaat: dikke kras erop. Hier een actiefoto van Maniakey die zo laag trapt dat het niet eens meer in het scherm paste. En ja, dat is een Mankey en niet de drietand van Poseidon. Overigens ben ik vergeten te vertellen dat Eternalchu de enige is die tussen gevechten door geheald mag worden. Aangezien Eternalchu elk groot gevecht dient te beginnen, dus tijdens de Elite 4 mag Eternalchu gerevived en geheald worden bijvoorbeeld. Voor de rest is het een normale nuzlocke! Ik heb weer ff genoeg van de avonturen van Trash Faintum voor vandaag. Hopelijk jullie ook! Want de volgende update komt morgen weer Tschüss! Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* @Whitewolf345 Overigens nog een prijsvraag! Degene die het dichtste bij zit, mag een Pokémon uitkiezen voor een van de toekomstige runs (ik laat tegen die tijd weten welke game en welke Pokémon er uit te kiezen zijn) Op het moment dat Trash Faintum de Hall of Fame gaat betreden in de toekomst, op welk getal staat de Eternalchu faint counter dan? Ik ben benieuwd naar jullie schattingen! 19 oktober bewerkt door Sick Blik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober 15 minuten geleden zei Sick Blik: Op het moment dat Trash Faintum de Hall of Fame gaat betreden in de toekomst, op welk getal staat de Eternalchu faint counter dan? Ik ben benieuwd naar jullie schattingen! 56 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober Ik ga ook een gokje wagen: 26. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober Ik ga voor 29! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober Ik ga voor 69. Ik zeg niet waarom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober Ik ga voor 68 Mooie en toffe update weer Trash! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober 37 gok ik zomaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober Mankey/Primeape is underrated, helemaal in de early game. Daar ga je heel veel aan hebben, wees daar zuinig op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober Faint counter van 42 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 21 oktober Auteur Share Geplaatst 21 oktober @Thomassje123 Trash is gelukkig met iedereen, behalve met Eternalchu zuinig. Desondanks zit een verrassing in een klein hoekje! Over Eternalchu gesproken, weinig vertrouwen in hem zeg! 69 en 68 is wel heel veel Oeps, het idee is om de Eternalchu faint counter zo laag mogelijk te houden overigens lol, maar dit is no. 4 Het heilige artifact is binnen. Gelijk even geraadpleegd. Onjuist, het is altijd een goede tijd voor de Helix Fossil. Maar er waren kapers op de kust. Blijf met je poten van de Helix af! ROCKET had echter geen kans tegen Eternalchu's Thunder Wave-> Double Team strat. Blasting off again A brat and his Eternalchu Mt. Moon waren we daarna uit, verder weinig memorabels gebeurd. Die Raticate van de vorige game hebben ze weggehaald. BOOOORINGGG. Gelijk daarna naar Nugget Bridge, tegen Gerrie: Jezus wat een slecht team is dat in deze game zeg. Desondanks kon Eternalchu het niet soloen. De rest dan wel met al het gemak. In Cerulean vinden we een nieuwe Pokémon! Trash Faintum houdt wel van een drankje, dus we hebben een ware Chartender die hierin kan voorzien. Chartender, give me another drink! Chartender houdt niet zo van bevelen opdragen, dus geeft een grote mond terug. Daarnaast worden we ook achtervolgd door een Jigglypuff die volgens mij probeert te zingen, maar erg slecht klinkt. Hele tijd heel diep uitademen, klinkt erg ziekjes. Bij het Pokemon center kunnen ze deze Pokemon niet helpen, dus ik denk dat het chronisch is. Chartender is ondertussen geëvolueerd in een Zeehond met een hoorn op z'n hoofd. Dan gaan we de volgende keer tegen Misty knokken! Natuurlijk zonder Zeehond met een hoorn op z'n hoofd. Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* @Whitewolf345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 21 oktober Share Geplaatst 21 oktober Dit gaat wel erg vlot, als Eternalchu in z'n eentje een 'belangrijk' gevecht kan uitspelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 oktober Share Geplaatst 21 oktober Ik lig in een deuk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 22 oktober Auteur Share Geplaatst 22 oktober @Aaron21 vergeet niet dat Blue echt schandalig slecht is in deze game. Pikachu is al een zwakke Pokémon, maar Spearow is dus nog veel slechter. Sandshrew is ook niet zo spannend. Rattata nog wel ok, maar simpel te counteren. Tijd voor Misty. In het Japans heet Misty Kasumi, wat ook Mist betekent, dus Misty is gewoon een letterlijke vertaling! Past wel prima alsnog. Jullie weten hoe het zit met Misty, Twee zeesterren, 1tje niet zo goed, de ander wel. Het enige verschil is dat Starmie Harden erbij heeft gekregen. Dus een kleinere kans om aan te vallen. Ik dacht een screenshot voor het gevecht te hebben gemaakt, maar die kan ik niet meer vinden In elk geval, Eternalchu lvl. 21 aangezien dat de level cap is, Pidgniets en ButNotFree lvl. 20, aangezien die misschien nog nuttig zouden kunnen zijn, Chartender lvl. 18, Maniakey en Sicklyhuff lvl. 17 Er was nog een komisch moment, Misty stelt zichzelf voor door te vragen naar jouw 'approach' in Pokemon. Wederom vergeten screentje te maken, maar kon online wel een gen 3 screentje vinden, waar ze dezelfde quote heeft: Vervolgens begint ze door een X Defend te gebruiken op Staryu, Harden te doen met Starmie en een X Defend te gebruiken op Starmie. Eternalchu kon alles opvegen, met 2 Thundershocks, een Thunder Wave en 3 Seismic Tosses op chronologische volgorde. Als je niet aanvalt ken je niet winnen. In elk geval heeft Eternalchu zijn eerste grote match gewonnen, als Misty normaal had gevochten was dat niet gelukt denk ik, Water Gun deed al 20 van de 50hp damage Uitkijken dat die geen kapsones krijgt Wie geen kapsones krijgt is Trash Faintum. Er is beslag gelegd op zijn bankrekening, omdat die teveel gegokt heeft de laatste jaren in de Celadon Game Corner. Zijn moeder doet er alles aan om deze zaak voor hem op te lossen, want een Pokemon Trainer zonder geld is als Pidgey zonder Flying moves Oh wacht, zit je dan 27 levels mee... ehm een Aerodactyl zonder Rock moves Eh waarom ben jij ook alweer een Rock type, je kan vast Rock Slide by TM leren. WTF? Maar wel Fire Blast? Na het verslaan van Misty kreeg ik opeens een Pokemon cadeau. Een regionale variant van Bulbasaur, Nederlandse Bulbasaur: Ofwel Tulpasaur Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* @Whitewolf345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 22 oktober Share Geplaatst 22 oktober Die movesets, begrijpen wie begrijpen kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeffrey koole Geplaatst 22 oktober Share Geplaatst 22 oktober haha keer heel wat anders heerlijk om te volgen. en yellow vond ik juist 1 van de leukste overigens ben ik van de generatie die gestopt is na crystal misschien daarom. nu probeer ik het soms weer beetje op te pakken maarr snap er geen hout meer van haha speel wel heel trouw nog steeds pokemon go maar dan zie ik namen dat ik denk oke en jij bent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 oktober Share Geplaatst 23 oktober Hahaah ik ga echt weer goed stuk hierom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 26 oktober Auteur Share Geplaatst 26 oktober Excuses voor het uitblijven van de updates mannen. Reisschema is erg druk. 12 uur vliegen de pacifische oceaan over dus jetlag plus wennen aan de hoogte in Bolivia. Plus ook veel te doen. Updates komen er zeker nog aan, komt echt een geniaal gevecht aan. Maar wil de energie en tijd hebben om die op een zo leuk mogelijke manier te schrijven. Kan zijn dat het de komende week nog even druk is, daarna heb ik wat meer tijd gok ik! En zoals altijd dank voor het lezen en reageren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 1 november Share Geplaatst 1 november Het is je vergeven! (waarschijnlijk wil je niet dubbelposten en daarom blijft een update uit) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 1 november Auteur Share Geplaatst 1 november 6 uur geleden zei La Pulga: Het is je vergeven! (waarschijnlijk wil je niet dubbelposten en daarom blijft een update uit) Haha dat kan mn reet roesten. Nee het schema in Bolivia en Chili was niet vriendelijk genoeg om me wat tijd te geven. Hele vette activiteiten gedurende de dag en dan in de avond, ook door jetlag en hoogte doodop. Nu 3 dagen zonder internet gezeten, wel hele hele vette plekken gezien en ervaringen opgedaan. Morgenavond zou ik weer in staat moeten zijn om te kunnen posten en dan kan ik hopelijk weer naar meer reguliere posts toe! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 3 november Auteur Share Geplaatst 3 november Ben best wel slaperig, maar belofte maakt schuld! We gaan eindelijk verder. Bedankt voor jullie geduld! @jeffrey koole had ik toen ook, ik was na gen 5 gestopt, dus Fairy types waren lang een raadsel voor mij en heb nog steeds niet altijd 100% duidelijk welke resistances er zijn. Of Bug not very effective tegen fairy is bijvoorbeeld. Om te laten zien dat ik echt in de Pokemon flow begin te komen, hier heb ik zojuist een onverwachte Selfdestruct van een Voltorb van lvl 22 overleefd: Ik kan het wel! Uiteraard komen we in de SS Anne weer onze rivaal Gerrie tegen, Gerrie heeft echter een veel zwakker team dan in Blue, alweer! Op Hyper Fang en eventueel wat vervelend Sand Attack gedoe na, zie ik geen enkel probleem. Stel je voor dat Eternalchu Karate Chop had gekund, dan was dit helemaal simpel geweest. Zo staan wij er ondertussen voor, Ik heb ButNotFree opgesloten in een computer. Een speaking name, zoals mijn Nederlands leraar vroeger altijd trots dit anglicisme benoemde. Voor iemand met zo'n kneuzenteam heeft Gerrie er wel veel vertrouwen in. Is dat bewonderingswaardig, of gewoon dom? Gerrie geeft zelf het antwoord al. Totaal geen moeite voor Eternalchu. Als Eternalchu al belangrijke trainers gaat sweepen! Dat belooft wel heel veel. Na wederom over de kapitein z'n rug hebben gewreven, kan ik weer boompjes kappen, dit laat ik aan Tulpasaur over. Die is met Poisonpowder en Leech Seed toch al goed genoeg gewapend. Dus we kunnen de Vermilion gym in! Slecht nieuws: in Yellow werkt de 'puzzel' bug niet, wat betekent dat ik echt m'n best moest doen om te zoeken naar de 2 prullenbakken waar de switch in zit. In Yellow heeft Surge een compleet ander team: Ofja, team? 'OH WAT COOL NET ZOALS IN DE ANIME WAT VET TOF. IS OOK ZEKER NIET DAT JE MET EEN DUGTRIO VAN HETZELFDE LEVEL MET 1 DIG HET HELE GYMLEADER GEVECHT METEEN WINT.' Ja, inderdaad, 1 Pokemon. Maar wel een enorme sprong qua levels en een vrij aardige moveset. Dit hebben de devs natuurlijk volledig gedaan om te spiegelen aan de anime. Nu komt dat uitstekend uit, want Trash gaat beginnen met Eternalchu, om te kijken wie de beste Chu is! En zo staat Eternalchu ervoor! Ik ben benieuwd wat jullie denken! Wie gaat er winnen, Eternalchu of Surge's Raichu? Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* @Whitewolf345 @jeffrey koole Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 3 november Share Geplaatst 3 november (bewerkt) Denk dat die met Pikachu gewoon te pakken is. Een aantal keer double team en daarna 3x seismic toss en winst is binnen EDIT: Mega punch is niet zo sterk en met een aantal double teams wordt de kans dat mega kick raakt ook nog eens heel erg klein 3 november bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 3 november Share Geplaatst 3 november Precies wat Thomas ook zegt, jouw double teams zullen cruciaal zijn tijdens die battle. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 3 november Share Geplaatst 3 november Ja, ik zie je ook wel winnen met Eternalchu. Leuke moveset voor een verder niet zo interessante pokémon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten