Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[Pokémon] Sick Blik's Pokémon Challenges Marathon

Sick Blik

Aanbevolen berichten

We leren zelfs nog wat bij. Ik wist helemaal niet dat ze altijd die SE move klikken ook al is die non-damaging. 

Lekker Brock aan de kant gezet, maar niet erg goed aangepakt tegen Raticate. Dat Pikachu in 1 hit zou sterven had ik wel kunnen voorspellen want Pikachu is zeer zwak in verdediging. Daarna ook nog Kang kwijtgeraakt, toch ook een aderlating.

bewerkt door Aaron21
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@Kyrill dank, wat betreft het obeyen. in deze run moet ik Pokémon soms van mijn Crystal file over zetten, dus andere Trainer ID, daarom de disobeys. Anders kan ik nooit zo vroeg aan Kangaskhan, Tangela, Snorlax komen

@Keeza ook dank, de updates kosten relatief weinig tijd, omdat ik ze al grotendeels af had en had gepost in een discord server, ik pas ze wel nog een beetje aan en zet ze in een ander format, zodat het beter past qua novellestijl.

@Aaron21 Hahaha als je iemand Pokémon tot in de perfectie wil zien spelen ben je bij mij niet op de goede plek. :P Ik ben af en toe roekeloos en ontzettend slordig, daarom zijn Nuzlockes voor mij altijd leuk, omdat ik geheid fouten maak of teveel risico neem. Ook leuk om te lezen hoop ik! Als het gaat om Red/Blue AI en mechanics, dan ben je hier zeker op de goede plek, daar weet ik heel veel van af.

Alle anderen ook bedankt uiteraard!

Tijd voor actie! Het tweede Gym gevecht tegen Misty. Ik heb besloten om alleen maar mijn 2 insecten naar lvl 21 te trainen, ik wil niet van obey-luck uit gaan en met Sleep Powder van Butterfree en Beedrill met Twineedle zou ik toch heel ver moeten komen. Mocht ik één of beide moeten opofferen is dat ook geen ramp, aangezien we toch Snorlax klaar hebben staan die daarna tekeer kan gaan na Misty.

misty.png.02373c78888b443327557a54697cb04f.png

Misty heeft niet een heel indrukwekkend team, kort een strategie:

• Staryu: Staryu heeft een 37,5% kans op Tackle, 37,5% kans op Water Gun en 25% kans op X Defend, met niet zo'n geweldige stats en twee matige moves zonder verdere effecten tegen mijn evolved bugs, zou er niet heel veel fout kunnen gaan. Butterfree met Sleep Powder en Confusion zou een clean sweep kunnen zijn.
  • Starmie: Starmie lijkt met de nostalgiebril op erg intimiderend, heeft natuurlijk erg goede stats, maar op BubbleBeam na geen geweldige moves. Vanwege de X Defend is er ook maar slechts een 25% kans dat ze deze aanval gaat gebruiken. Een Super Effective Twineedle zou zeker moeten 3-shotten, maar anders heb ik nog Sleep Powder, Supersonic en Confusion klaar staan

Ik maak me dus echt geen enkele zorgen om dit gevecht, vamoooooooooooosssssss.

Hier nog even mijn team plus de twee hoofdrolspelers voor dit gevecht:

Spoiler

mistyteam.png.c160a385c73b0ab8708df4f3513971a4.pngmistyteam2.png.6d32eabcf8ac8a9f7ba67fc1a76ae23e.pngmistyteam3.png.171ad9e9925696fb361aca74bb76852d.png

mistyteam4.png.aa4d630cc88565171da9842aeafe74b6.png

Dit gevecht liet precies zien waarom Nuzlockes voor mij altijd uitdagend zijn, ik ben ontzettend slordig. Ik was vergeten foto's van de movesets van mijn Pokémon te maken voor het gevecht, dus deed ik het tijdens het gevecht. (De foto's die in het spoilerstukje hierboven stonden)

Wat gebeurt er vervolgens, in plaats van op Summary/Status of hoe dat precies in deze game heet, maak ik een misclick.

Ik switch nog tegen Staryu zelfs Beedrill in, zonder ook maar iets met Butterfree gedaan te hebben. Effectief dus in beurt 1. Gratis Water Gun damage voor Staryu en ik ben ongeveer 10hp kwijt. Zo ontzettend onhandig. 2 Twineedles zorgen voor het einde van Staryu, die verder nog een tweede move doet die damage doet.

Daarna Starmie. Ik bleef maar met Beedrill erin, al is de kans nu wel aanwezig dat ik met een crit BubbleBeam eraan zou kunnen gaan. Echter zijn Starmie's eerste twee moves een X Defend en een gemiste Tackle. Wat een lading aan geluk!

Water Gun doet daarna 20hp damage en mijn 3e Twineedle is genoeg om dit gevecht te winnen. Wat betekent dat ik het dus echt PRECIES gehaald heb zonder verdere verliezen. 1 beurt met Bubblebeam extra, óf een crit Water Gun en het was klaar geweest. Deels ontzettend geluk en deels ook wel duidelijk waarom ik niet zo vreesde voor Misty.

baklava.png.63d127ea46b06a413da5288214af028f.png

Wat betekent dat (denk ik) het moeilijkste gedeelte van deze run achter de rug is. Nu kan ik Tangela, Snorlax en Doduo naar een fatsoenlijk level grinden zonder dat ze zullen disobeyen. Daarna kan ik opnieuw tegen Flesje vechten en de Nugget Bridge van wat onfatsoenlijke luitjes terugnemen. Ten slotte ga ik op weg naar Bill, maar niet zonder een aantal trainers over te slaan (aangezien ik die nog voor een intermezzo later in de game nodig ga hebben, ben benieuwd wie er nu al weten wat ik ga doen :D)

We doen er nog ff een bonus in voor deze update, A WILD FLESJE APPEARED!

flesje.png.497650f654f624aea7d3d82df627f6a5.pngFlesje2.png.3a86c51ac5170e883be5768cbce165f5.png

Flesje kwam, Flesje ging.

Al was ik even vergeten dat die een Pidgeotto lvl 18 had.

Maar gelukkig geen sterfgevallen.

Zoals je ziet had ik niet eens mijn best gedaan om Snorlax naar een fatsoenlijk level te tillen.

Route 24 heb ik een Pidgey gevangen, en de RNG roll kwam uit op 63. Toevalligerwijs is 63 een Abra, wat betekent dat ik op precies dezelfde route nu een Abra mag vangen. Deze Pidgey wordt dus vervangen door Abra. En omdat Abra Teleport bezit komt het aangekondigde intermezzo wat eerder dan verwacht. Deze komt in de volgende update! Daarnaast mag ik op Route 25 ook nog iets vangen, wat een weelde! Dit wordt nummer 72, ofwel Tentacool!

soep.png.77d8d791342e11f024fea1a79d898929.pngGoedenavond Soep de Abra, waarom Soep? Aangezien Kadabra een lepel heeft en soep eet je met een lepel.

In de volgende update gaat Soep aan het werk en gaan we dus even 1 update iets anders doen, het al aangekondigde intermezzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@neva :D

@Aaron21 jup, een na sterkste Pokemon in dit spel na Mewtwo denk ik zo

@Total Footballhet zal geen volle Pokedex worden :P maar er komen nu wel wat leuke opties erbij

Dan beginnen we bij deze met het korte intermezzo! Omdat ik het leuk vind om de game te belichten die ik aan het spelen ben en niet alleen mijn run zelf:

Een kleine tease:

????????

20230703_205608.thumb.jpg.97ec4d44fb691480d43ee04b526110f1.jpg

Het Route 25 Tussendoortje: De Glitch Soep

Een van de bekendste glitches in Generatie 1 Pokémon is de Long Range Trainer Glitch, ook wel voor sommige bekend als de Mew Glitch. Wat veel mensen die de Mew Glitch kennen, misschien niet weten, is dat je praktisch gezien met alle 151 Pokémon (Zelfs nog meer, want alle Missingno vormen kunnen ook) kan uitvoeren.

Hoe werkt deze glitch ook alweer? Je gaat op een afstandje staan van een trainer die op lange afstand naar je toe komt, en zodra je in de range van deze trainer komt, druk je als de wiedeweerga op start, daarna gebruik je Fly, Teleport, Dig, Escape Rope om snel van deze trainer te ontsnappen. Terwijl je de animatie krijgt dat je wegvliegt of spint, krijgt de trainer die met je wil vechten een uitroepteken boven zijn of haar hoofd, maar het gevecht kan niet getriggerd worden voordat jij ontsnapt.

Hierdoor zit het spel in een tijdelijke glitch-staat, je kan dan bijvoorbeeld niet pauzeren. Je kan dan vervolgens een gevecht ingaan. Afhankelijk van de Special stat van de laatste Pokémon (van een trainer, dat is essentieel) waartegen je vecht, zal er vervolgens zodra je terugkomt op de oorspronkelijke route waar je eerst Fly, Teleport e.d. hebt gebruikt een wild Pokémon gevecht gegenereerd worden.

Zo kan je bijvoorbeeld Mew triggeren, maar zoals ik zojuist deed, ook Nidoqueen. Deze Pokémon zal standaard op lvl 7 tevoorschijn komen. Ik zal een aantal voorbeelden laten zien, aangezien je dit voor elke trainer in de game waartegen je vecht kan doen.

Hier zie je de glitch in actie:

Spoiler

20230703_210937.thumb.jpg.548a9ab6fe16a8edab70f26fbe1f9cb8.jpg20230703_210950.thumb.jpg.7d3e8a1d431744024a1b3187fbf4c61a.jpg20230703_210955.thumb.jpg.5010d313a1d685f07b88f08d0960a9f0.jpg20230703_211004.thumb.jpg.e204c3cfb83d50eea6c012614082472d.jpg

Ik dien dus één stap boven het water te staan, zodra ik parallel aan het water kom te staan dien ik te Teleporteren. Je ziet aan het uitroepteken dat het gelukt is.20230703_211047.thumb.jpg.1ba8e1f77375b755a7b85c26eeb842d3.jpg

Daarna tegen deze Hiker gevochten (let op! de trainer moet minimaal 1 stap naar je toe lopen, anders krijg je een softlock)

Deze trainer had een Onix en de special stat van deze Onix correspondeert met het index nummer van...

Spoiler

20230703_211150.thumb.jpg.03ffcb0ecc35a9e378af7f5dc315c312.jpg

Die je dan hier tegen komt:

Spoiler

20230703_211140.thumb.jpg.c4a99fed35043192aa0053eb3a0d1dcc.jpg

Hier is die mislukt, de timing is best wel tricky:

Spoiler

20230703_211624.thumb.jpg.63f388d9051b37683429c6e0370168df.jpg

Maar ik save voor elke poging, ik gun deze gast niet zn pleziertje!

Spoiler

20230703_211954.thumb.jpg.da8d70e8ecdcb1da2abfa77672e2fbb9.jpg

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deel 2. Want ik zat aan het max. aantal afbeeldingen per post.

Zoals @neva al voorspelde:

Spoiler

20230703_212233.thumb.jpg.e73e4289eb6820336847c275b81ab479.jpg20230703_212334.thumb.jpg.0d94f52be2bde7087477f1c14112c69a.jpg20230703_212431.thumb.jpg.f51a8a3e1c22a62be0600dfb0fd33fa7.jpg

Maar ik heb er nog 1 meer, de eigenlijke reden dat ik misschien wel Blue opnieuw wilde starten op deze cartridge:

Spoiler

20230703_213241.thumb.jpg.ab1205ccae1d95e20ed98a8b00d2fd0c.jpg20230703_213316.thumb.jpg.5c4a646b2315a24d946e2fcd0825867e.jpg

Wie heeft er vrienden nodig als je glitches hebt?

Wist ik dit maar toen ik een kind was, had ik nooit een link kabel hoeven kopen.

Spoiler

gD_MasQkG8bAiKr6ETk79KawMEhwAGh9X_kP5knvEAM.jpg.e50e7e5170418afce60167ede52eb572.jpg

Bovenstaande afbeelding is een map van heel Kanto met alle trainers, waar je ziet welk gevecht tot welke Pokémon leidt. Niet elk gevecht is even bruikbaar, aangezien ze niet allemaal naar je toe komen lopen.

Echter is er nog een tweede variant hiervan, want je kan namelijk niet alle Index nummers spawnen met de Kanto trainers.

Dit is namelijk de Ditto glitch, aangezien ik daar zelf wat minder ervaren in ben verwijs ik graag naar Bulbapedia voor meer info: https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Mew_glitch#Ditto_glitch

Ik hoop dat jullie van dit Intermezzo genoten hebben! Alle Pokémon die ik zojuist gevangen heb ga ik overzetten naar Stadium 2 en vervolgens naar Crystal, want deze gelden niet voor deze challenge! Vanaf de volgende keer gaan we weer verder en gaan we onderweg naar Vermilion City!

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@Keeza Ik heb een hele gekke smaak qua Pokémon. Octillery (een tank octopus die allerlei verschillende types stralen kan afvuren, geniaal) of Volcarona zou ik zeggen. Maar ook Electrode en Dragapult vind ik geweldig. Heb van al deze behalve Electrode ook plushies :D Volcarona afgelopen zomer in Pokémon Center Nagoya gescoord

Dank voor jullie geduld en voor jullie leuke reacties allen! Ik was een aantal dagen in de jungle, dus ik kon niet updaten. Ik heb daar o.a. Oranguru en Kecleon gespot. Ofja, de real life versies dan! We gaan nu gestaag verder.

Ik heb Vermilion City bereikt! In de routes hiernaartoe en omheen, inclusief Diglett Cave mocht ik 4 rolls doen! Dit zijn Hitmonlee, Weezing, Wigglytuff en Pidgey geworden. Wigglytuff en Pidgey zijn geen enkel probleem om aan te komen, maar de andere twee hebben me wat meer tijd gekost.

Weezing kon ik alleen op een laag genoeg level vangen in de Burned Tower in Crystal, met een 1% kans. Voor Hitmonlee moet ik eerst de Tyrogue verkrijgen in Mt. Mortar en deze vervolgens evolven in Crystal. 

Dit ging echt allemaal dramatisch. Ik probeerde Tyrogue te EV trainen op Goldeens. Snelcursus EV trainen. Je kan een totaal van ongeveer 500 effort values verkrijgen per unieke Pokémon om stats te boosten. Elke verslagen Pokémon in een battle geeft 1 t/m 3 effort values. Goldeen geeft bijvoorbeeld Attack Effort Values. Tyrogue evolved in Hitmonlee als zijn Attack stat hoger is dan zijn Defense stat. Natuurlijk kreeg ik een Tyrogue met een hogere defense stat, lekker irritant.

Uiteindelijk toch Proteins gekocht zodat Tyrogue een Atk boost kreeg, vervolgens wezen vissen in Fuchsia voor 30% Gyarados, omdat die meer Attack EVs geven en precies als ik van level 19 naar 20 ga, komt er opeens een Def statpunt bij tov Atk, terwijl dat alle 7 levels ervoor niet gebeurd is. Dus dat kon ik nog een 2e keer gaan doen!

Daarna wezen hunten voor een 1% Weezing, in de Burned Tower in Ecruteak City, omdat die dan van een laag genoeg level is. Na 168 encounters en dik drie kwartier zoeken, krijg ik dit.

spacer.png

Lang leve ouderwets game design!

Ik heb dus een reroll voor Weezing gedaan, omdat ik destijds verder wilde met de game. De reroll is kameraad Arbok geworden.

Bij deze de nieuwe toevoegingen, kunnen we echt verder!

Spoiler

eb1079da190db1bd742f32d2401d0a93.png

23a0b736195b6b04357c31d9ce8a97b7.png

Met dit team gaan we de SS Anne in, om even voor @Aaron21 nog eens extra te debunken dat er geen wilde Mews onder vrachtwagens liggen:

573c4e29fe1fab4d19af373b036d0783.png

Abra, Snorlax, Arbok, Hitmonlee, Tangela en Beedrill respectievelijk.

Ik moet even slim omgaan met levels, want niemand mag hoger dan lvl 24 komen, totdat Lt. Surge verslagen is! Vanwege zijn Raichu van lvl 24. Overigens over onzin gesproken, dit is de learnset van Hitmonlee in gen 2, allerlei moves die hij nooit kan leren, aangezien Hitmonlee niet op een lager level dan level 20 kan voorkomen daar. Wie bedenkt zoiets?

Spoiler

f68b49927307103807a10b10eeb861ae.png

Jaloersmakend deze NPC, ik mag Wigglytuff pas vangen na de SS Anne namelijk!

Spoiler

78835c86dcb802f4d6b1c711a58efd93.png

Arbok heeft overigens een van de meest Overpowerde moves in Gen 1: Wrap. Als je sneller bent dan je opponent en je mist de move niet, dan kan je iemand net zo lang vast zetten totdat ze fainten, zijn ze compleet machteloos. Als je dan ook nog de tegenstander kan poisonen, krijg je letterlijk dit:

• Use Wrap
  • Poison Damage
  • Wrap continues
  • Poison Damage
  • Wrap continues
  • Poison Damage
  • Opponent is freed from Wrap!
  • Use Wrap
  • Poison Damage

Zonder dat de tegenstander ook maar iets kan doen. Een van de vele ontwerpfouten in deze game!

Verder heb ik de TM voor Body Slam aan Hitmonlee gegeven. Tot lvl 33 met alleen Tackle zitten is een beetje veel van het goede. Body Slam is echt een uitstekende move in gen 1 vanwege de Paralyze kans. Hitmonlee heeft een enorm hoge attack dus is nu echt een heel sterk wapen geworden. Hiermee kan ik ook zorgen dat Hitmonlee nuttig blijft, totdat hij op lvl 48 Hi Jump Kick leert, een move die vanwege nog een bug in gen 1, slechts 1HP recoil damage heeft als je mist.

Was ik de enige die vroeger altijd bang was dat het schip zomaar zou vertrekken als ik even naar het Poke center ging? Vanwege dit bericht:

Spoiler

39d301e986b3a37c2af37355094b6c8f.png

Spoiler

bf6bcf4dc02ab86f1e6a2ffc60c42f70.png

46b5e53371046529206796694535bdc7.png

Wrijf het er maar in ja, kwal!

Gelukkig is deze rival battle echt een walkover. Pidgeotto heeft geen goede moves. Raticate en Kadabra zijn op lvl 16 en 18 respectievelijk underlevelled (net daarvoor kom je een lvl 23 Pokemon tegen) en Charmeleon had ook nog geen goede aanvallen.

Spoiler

c6e75dad453b1adbd791231ecf8b6465.png

87a4786d34dd39220653eae3e27fe334.png

Daarna wreef ik even over de rug van een zieke oude man heen en sindsdien kan ik boompjes omver hakken. Wat ideaal is voor Tangela, zo heb ik ook een aanval die damage doet die geen Constrict heet!

Ik ga even terug naar het Pokémon Center om te healen en opeens vaart die boot weg! Nee grapje hoor, ik had alle kamers al leeggeroofd en alle trainers al een kopje kleiner gemaakt. De SS Anne vaart pas weg zodra je Cut hebt verkregen.

De volgende keer gaan we hout hakken en wacht een luitenant op een pak slaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@FMNOOB Jup, maar maken de run wel extra speciaal! Dat soort dingen zorgen ervoor dat je niet zomaar maar die gevechten met halve aandacht aan het doen bent :P

@Aaron21 Aan en uitknop aan de gameboy?

@La Pulga Hitmonlee met zo'n enorm hoge Attack stat heeft zeker een toegevoegde waarde ja

Iedereen weer dank voor de reacties, likes en uiteraard het lezen!

Tijd voor Lt. Surge. Een weinig indrukwekkend team, enige wat iets van gevaar kan stichten is de 25% kans op Thunderbolt van Raichu, maar zelfs die gaat niet genoeg zijn om mijn Tangela en Snorlax te two-shotten. Dat is dan ook de combinatie die ik ga doen. Sleep Powder met Tangela, switchen, 1 Amnesia met Snorlax en dan Headbutt spammen tot het over is!

Sonicboom van Voltorb is nog wel een beetje eng, aangezien dit gegarandeerd 20HP damage doet, wat momenteel best nog veel is, maar met Hitmonlee zou ik dit in 2 hits moeten kunnen afronden, waar Hitmonlee 2 hits kan overleven.

spacer.png

Mijn team is als volgt:

spacer.png

Ik ga niet richting level cap, omdat ik alle vertrouwen heb in een goede afloop. Daarnaast als uitdaging ook expres geen Dig geleerd aan iemand, anders was het wel heel makkelijk geworden.

Spoiler

spacer.png

Deze gym puzzle heeft een glitch, namelijk er is altijd een kans dat de 2e lock linksbovenin zit, ongeacht waar de eerste zit. In dit geval zat de 1e lock linksonderin. In 1 poging gelukt, dus daar zijn we van af.

Spoiler

spacer.png

Dat zullen we nog wel eens zien!

Gevecht met Lt. Surge:

• Voltorb mocht beginnen tegen Hitmonlee. Voltorb doet een tackle voor 4-5HP en Hitmonlee doet Body Slam die Voltorb bijna in 1 klap KO legt. Tweede move van Voltorb is een gemiste Tackle en Hitmonlee maakt het af met een 2e Body Slam.
  • Pikachu komt tegenover Arbok, Wrap van Arbok mist meerdere malen en ik krijg o.a. Quick Attack en ThunderShock tegen, incl. een Paralyze. Switch naar Kadabra en 1 Confusion maakt het af.
  • Ten slotte Raichu tegen Tangela. 1 Sleep Powder is voldoende, maar Raichu blijft slechts 1 beurt in slaap. Wat betekent dat ik alleen kon switchen en slechts 1 Amnesia kon doen. Mijn Headbutt met Snorlax is zeker een 2 hit KO, waar Raichu slechts een Growl gebruikt, maar Raichu hit daarna een critical Thunderbolt die ook nog eens paralyzed. Dat was even schrikken! Gelukkig houd ik 25HP over en is de Body Slam die meteen daarna volgt genoeg om Raichu te laten fainten.
Spoiler

spacer.png

Dit is heel nuttig, want nu kan ik Fly gebruiken. Wat betekent dat ik al kan vliegen, omdat Doduo al Fly kan! Dit gaat zeker helpen met bepaalde Pokemon vangen, zoals Jigglypuff nu.

Daarna kan ik naar de Rock Tunnel, waar ik uiteraard zonder Flash doorheen zal gaan, naar Lavender Town. Veel trainer fights in de tussentijd en echt ontzettend veel encounter mogelijkheden, omdat de map van Kanto nu voor een heel groot gedeelte open gaat. We gaan hier de volgende keer goed aan beginnen. Ik wil wel alvast 1 Rock Tunnel ding tonen:

Spoiler

spacer.png

De Soep is op.

Zoals je ziet is Geodude vervangen door een wit vlak, dat kan maar 1 ding betekenen. Selfdestruct. Dit is bijna niet te voorkomen helaas. Een beetje Yamcha in Dragon Ball Z.

Link naar opmerking
Deel via andere websites