Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM25] Nieuws & Updates

Fantasy

Football Manager 2025  

47 leden hebben gestemd

1. 1. Ga je FM25 kopen?

• Ja, natuurlijk - Ik koop 'm via MU!
    • Hmm, ik twijfel nog een beetje.
    • Nee, ik sla een jaartje FM over.

Aanbevolen berichten

54 minuten geleden zei De Raam:

Er is wel enig verschil natuurlijk. Er werd twee jaar(?) geleden al aangekondigd dat FM25 op de nieuwe engine zou gaan draaien. Daarbij werd aangegeven dat de ontwikkelingen van FM24 minder baanbrekend zouden zijn omdat de focus al deels op FM25 lag. Er wordt dus al twee jaar aan deze game gewerkt en inmiddels hebben we vijf(?) screenshots gezien. Ik weiger zelf om negatief te zijn, voordat ik überhaupt iets van de game gezien heb. Maar de aankondigingen die tot nog toe gedaan zijn, werken nog niet echt mee. Dus ik snap de algemene consensus enigszins. Gevoelsmatig zijn er enkel negatieve mededelingen gedaan en we zitten zes weken voor release. 

Aankondiging was 24 juni vorig jaar.

Correctie: De officiële aankondiging is 27 of 28 juni gedaan. De 24e is het voor het eerst gedeeld buiten SI.

bewerkt door Wolf_pd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei delichris:

Is het al bekend hoe duur FM25 hier zal zijn? En hoe werkt het als je hem hier besteld? Aangezien ik eerder altijd het hoesje wilde hebben. Graag wel een serieuze reactie geven.

Dezelfde prijs als FM24, ik meen €59,99 qua originele retail prijs. De prijs van onze affiliates via MU is nog niet bekend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Fantasy:

Dezelfde prijs als FM24, ik meen €59,99 qua originele retail prijs. De prijs van onze affiliates via MU is nog niet bekend. 

Als ik hem hier bestel hoe gaat het dan in zijn werk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dansmeister:

Ik heb alle vertrouwen in @Stefan. Waar is verdomme je punt gebleven? 

Maar alle twijfels in de nieuwe FM. 

Mensen die zonder mededeling hun punt weghalen zijn niet te vertrouwen :classic_ninja:

Maar volle mep dus voor een beta game. Ik zal er uiteindelijk wel weer intrappen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Dansmeister:

Ik heb alle vertrouwen in @Stefan. Waar is verdomme je punt gebleven? 

Maar alle twijfels in de nieuwe FM. 

Puntje is afgekocht 😀

Ik werk ver van marketing af en heb geen invloed op aankondigingen.

Ik kan wel herhalen wat ik al jaren zeg over elke game: bekijk of het je geld waard is, en zo niet, koop het niet 🤷 Niemand verplicht je. Momenteel is er nog niet veel info beschikbaar, dus hoe sommige mensen al zo definitief een besluit zeggen te nemen is mij een raadsel. 

Als ik over een half jaartje een keertje een kutdag heb zal ik eens op alle fora en social media afspeuren naar posts van mensen die zeggen 't absoluut niet te kopen, maar alweer duizend uurtjes in FM25 hebben 😂

bewerkt door Stefan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Wolf_pd:

Ik doe de Mordurette route. Niet kopen, wel spelen

Hoop dat de editor wat beter werkt dan bij de release van FM24. En dan eens kijken of het idee dat ik heb om wat dingen om te bouwen gaat werken.

Heeft de editor überhaupt ooit goed gewerkt dan? Ten minste, de uitleg bij de foutcodes ;c

Spoiler

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil eerst de database afwachten denk ik. Mocht ik er zelf inzitten eindelijk dan is het direct aanschaffen.

Misschien dat ik dit seizoen me wat meer wil inzetten voor de FMUpdate database. Laatste tijd is mijn speeltijd bij de editor überhaupt al groter dan de originele spellen. Als er een editor inzit hopelijk...

Dus @Lazy, je weet waar je me kan vinden :)

bewerkt door Badmuts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Badmuts:

Ik wil eerst de database afwachten denk ik. Mocht ik er zelf inzitten eindelijk dan is het direct aanschaffen.

Misschien dat ik dit seizoen me wat meer wil inzetten voor de FMUpdate database. Laatste tijd is mijn speeltijd bij de editor überhaupt al groter dan de originele spellen. Als er een editor inzit hopelijk...

Dus @Lazy, je weet waar je me kan vinden

Welke vrouw ben je dan :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Stefan:

Puntje is afgekocht 😀

Ik werk ver van marketing af en heb geen invloed op aankondigingen.

Ik kan wel herhalen wat ik al jaren zeg over elke game: bekijk of het je geld waard is, en zo niet, koop het niet 🤷 Niemand verplicht je. Momenteel is er nog niet veel info beschikbaar, dus hoe sommige mensen al zo definitief een besluit zeggen te nemen is mij een raadsel. 

Als ik over een half jaartje een keertje een kutdag heb zal ik eens op alle fora en social media afspeuren naar posts van mensen die zeggen 't absoluut niet te kopen, maar alweer duizend uurtjes in FM25 hebben 😂

Het is meer als je zulke grote veranderingen doorvoert, je vaak een overgangsjaar nodig hebt. Voor mij geen probleem hoor. Ik ga het toch wel spelen. Je blijft ambassadeur van Stacey.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei The Saint:

Ach internationaal voetbal wel/niet of vrouwenvoetbal wel/niet. Voor mij persoonlijk om het even. Ben vooral ontzettend bang dat FM meer en meer richting arcade gaat ten faveure van kekke poppetjes die over het veld rennen. 

Ooit wel eens FIFA Manager gespeeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Badmuts:

Heeft de editor überhaupt ooit goed gewerkt dan? Ten minste, de uitleg bij de foutcodes ;c

Als jij uitleg hebt bij die foutcodes, heb je meer dan ik :D

Editor heeft goed genoeg gewerkt om in FM2020 een mod te bouwen met 57 samenwerkende files voor de Iron Curtain. Maar er is inderdaad weinig achtergrondinformatie of ondersteuning anders dan van mensen die zelf erin duiken en zaken uitvinden. Is voor mij wel deel van de charme, maar ik ben dan ook editor-moderator (dus licht gestoord) bij SI.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wolf_pd:

Als jij uitleg hebt bij die foutcodes, heb je meer dan ik :D

Editor heeft goed genoeg gewerkt om in FM2020 een mod te bouwen met 57 samenwerkende files voor de Iron Curtain. Maar er is inderdaad weinig achtergrondinformatie of ondersteuning anders dan van mensen die zelf erin duiken en zaken uitvinden. Is voor mij wel deel van de charme, maar ik ben dan ook editor-moderator (dus licht gestoord) bij SI.

Nou ja de foutcodes zijn jammer genoeg te algemeen. De fout die de editor meestal weergeeft kan 100 verschillende oorzaken hebben, maar de uitleg is meestal maar voor 1 oorzaak. Probeer je die oplossing heb je dezelfde code nog met diezelfde uitleg :-D

Het is zeker deel van de charme. Niets is zoeter dan na 3 uur zoeken je eindelijk een andere foutcode krijgt of nog beter, de test naar de volgende datum gaat. Dat opbouwen is ook wel leuk want het duurt meestal bij mij wel 10 seconde voordat het balkje weer verder gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er al updates geweest over nieuwe features naast het vrouwenvoetbal / is er al iets van positief nieuws geweest? En dan bedoel ik niet de mensen die het spel promoten zoals Ronald de Boer het midden-oosten promoot.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Chiemel:

Zijn er al updates geweest over nieuwe features naast het vrouwenvoetbal / is er al iets van positief nieuws geweest? En dan bedoel ik niet de mensen die het spel promoten zoals Ronald de Boer het midden-oosten promoot.

nope, meer dan de vage roadmap ga je niet vinden.

En als er iemand iets meer weet zit die wss onder NDA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het kader van die roadmap, ze kunnen natuurlijk ook gewoon zeggen dat de release heel beperkt is en dat ze iedere 2 maanden daarna met een nieuwe feature komen.

Maar dat zal wel een te groot risico zijn voor FM26 release. Dan gaat het bijna richting subscription.

Link naar opmerking
Deel via andere websites