Fantasy Geplaatst 15 april Share Geplaatst 15 april Wauw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 april Share Geplaatst 15 april Hoppa! Onze 'Cel slaat weer toe met een puike prestatie qua squad building en tactisch over presteren. Lekker gewerkt, ouwe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 15 april Share Geplaatst 15 april Zo snel de CL-titel pakken, ik had niet anders verwacht van je Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 15 april Share Geplaatst 15 april Dat het slechts een kwestie van tijd zou zijn alvorens je ook de CL zou veroveren stond als het ware in de sterren geschreven. Maar je moet het dan toch nog altijd maar 'even' doen. Die prestaties in de groepsfases alleen al zijn al geweldig, laat staan wat je ook daarna neerzet. Als je zoals in dat laatste seizoen achtereenvolgens de scalp van Benfica, Liverpool, Real en het overrated Manchester United weet te veroveren, is de eindzege dan ook dik verdiend! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april Geweldig bezig hoor. Ook al zeer snel gered ( mede door de instant ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 17 april Auteur Share Geplaatst 17 april (bewerkt) XLI Met voorzichtige stappen nader ik het einde van mijn Deense hoofdstuk in dit grotere verhaal over de game waar ik verrassend veel plezier uithaal en die ik nog lang niet wil stoppen. Nog twee seizoenen scheiden me van het voltooien van de Big Brotherchallenge, ervan uitgaande er geen gekke dingen gebeuren in de beker. Ik ga het in ieder geval niet in mijn hoofd halen om spelers rust te gunnen in te beker, tenzij het tegen een amateurploeg is. In deze update het – hopelijk(!) – voorlaatste seizoen. Een blik op de selectie in het seizoen 2045-2046 In het jaar dat grote delen van Europa honderd jaar vrijheid vierden trad Fjordager aan met een selectie die gezien kan geworden als een niet eerder vertoonde alliantie van nationaliteiten. Als je terechte kritiek op me wilt uiten, dan kan dat gerust met het verwijt dat er slechts drie Deense spelers in het eerste elftal zitten en het totaal aantal Scandinaviërs op vier ligt. Maar hé, daar staan wel een Belgische Djibouti, een Liechtensteinse Bahamaan en een Jamaicaanse Guyaan tegenover! Heel gek heb ik het trouwens niet gemaakt; het geheel is aardig in balans en wordt gezien als de sterkste selectie van Denemarken. Het resultaat staat voorop. Spoiler 3F Superliga: net niet Lange tijd leek het erop dat we het praktisch onmogelijke konden neerzetten: alle 32 wedstrijden in winst omzetten. Het ging dertig wedstrijden lang goed, tot we in de laatste twee speelrondes achtereenvolgens gelijkspeelden tegen Kopenhagen en verloren van Brondby. Daar hadden we alle reden voor: vanwege een nieuw succesvol parcours in Europa speelden we in deze fase om de dag een wedstrijd; dat valt niet vol te houden. Het kampioenschap was toch al lang en breed binnen, dus koos ik ervoor om veel spelers uit de B-garnituur op te stellen in deze wedstrijden. Hoe dan ook, met een voorsprong van veertig punten denk ik dat we het prima gedaan hebben in de competitie. Oddset Pokalen: nog eentje! Het belangrijkste toernooi in deze game. Klinkt gek voor een competitie waarin je van het prijzengeld niet eens een middenklasse auto kunt kopen. We doen het voor de fame, niet voor de money. Dit jaar was het tegelijkertijd het moeilijkste en makkelijkste jaar tot dusver in de Oddset Pokalen. Wanneer ik spreek over het moeilijkste jaar, heb ik het over het gemiddelde niveau van de tegenstanders die we troffen: voor het eerst in tijden geen amateurclub. Dat het ook makkelijk was, werd mede mogelijk gemaakt door Brondby, dat in de vierde ronde FC Kopenhagen opzij zette, nog altijd de lastigst te bespelen tegenstander in Denemarken. Bedankt, Brondby! De finale ziet er qua score spannender uit dan het was. Hoewel we ruim een half uur met tien man speelden, kwam de aansluitingstreffen van Midtjylland pas in de zesde minuut van de toegevoegde tijd. Nog één beker te gaan om Odense voorbij te steken! Champions League: extra snoepgoed Aan geld geen gebrek, dus voor de centen hoeven we het niet te doen. Volledig door eerzucht gedreven wil ik er elk jaar het beste van maken in de Champions League. Als je dan in de eerste twee speelrondes gelijk van Real en Bayern wint, weet je dat er iets moois kan gebeuren – opnieuw. Soeverein bereikten we de achtste finales, waar we tegen een verrassende tegenstander kwamen te staan: AZ. Nog verrassender was trouwens de deelname van De Graafschap in de competitiefase. Ik ontken nadrukkelijk elke betrokkenheid hierin, maar machtig mooi vond ik het wel. Enfin, na twee spannende tweeluiken met Barcelona en PSG – de return tegen de Fransen was denk ik onze beste Europese wedstrijd ooit – was het tijd om Real Madrid voor de tweede keer dit jaar te verslaan. Dat lukte dankzij een vroeg doelpunt van een van de drie Denen in ons team. Dat voelt goed. De vierde prijs van het jaar was binnen! Vier? Jup, bij aanvang van het seizoen pakten we de Europese Supercup ten faveure van Napoli. Diezelfde wedstrijd spelen we binnenkort trouwens tegen Ajax. Spoiler Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr: we zijn er bijna! Nog iemand een leuke suggestie voor wat ik hierna kan gaan doen in deze game? Veto tegen Scandinavian challenge. 17 april bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 april Share Geplaatst 17 april Wat een weelde! Als je bijna alle wedstrijden in eigen land weet te winnen, weet je natuurlijk dat het goed. Spelenderwijs pak je dan ook nog eens de CL, het toont aan op welk niveau je de ploeg hebt gebracht. Nu die laatste beker nog! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 17 april Share Geplaatst 17 april Nog 1 jaar vlammen in de beker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 17 april Share Geplaatst 17 april Hallo kroket! Qua nationaliteiten lijkt je selectie misschien wel op een internationaal circus, maar voetballen, kunnen ze klaarblijkelijk als de besten! On the side even de UCL pakken, met de Oddset Pokalen als hoofddoel, dat moet zowat het absurdste zijn wat ik al heb zien passeren. Nog één seizoentje knallen en waar gaat de reis dan heen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 18 april Auteur Share Geplaatst 18 april XLII Het moment waar ik al een tijdje naar uitkijk: het afronden van deze challenge. Toen ik in 2033 in het Fjordagerbootje stapte, stond er één doel als een gigantische stip op de horizon: in alles groter worden dan Odense BK. Doorheen de jaren kwam die stip steeds dichterbij. We debuteerden in de 3F Superliga, we werden kampioen, wonnen de beker, er kwam een nieuw stadion, meer supporters vonden de weg naar ons. Nu, veertien jaar later, in het jaar 2047, moet er nog één prijs gepakt worden: de zesde Oddset Pokalen. In stijl Ik hoopte vooral één ding te voorkomen: op labbekakkerige wijze de laatste prijs in de wacht slepen. Ik wilde dat het met overmacht gebeurde, om aan te tonen dat Fjordager niet alleen de grootste club van Odense is, maar ook de grootste club van Denemarken. Dat is goed gelukt, al zeg ik het zelf. Nadat de tweede garnituur de wedstrijden in de derde en vierde ronde had afgewerkt, was het tijd voor het stevigere werk. In de vierde ronde troffen we trouwens Dalum, een stadsgenoot; altijd leuk. We waren klaar voor het echte werk, getuigde de 8-1 zege op Aarhus over twee wedstrijden. Ook Silkeborg moest geloven aan onze dadendrang en werd over twee potjes met 5-2 aan de kant gezet. Ik denk niet dat we ooit zo soepel de finale hebben bereikt. FC Kopenhagen had zich ondertussen vroegtijdig laten uitschakelen en ook Midtjylland hield het niet lang vol dit jaar. Tja, wie kan ons dan nog stoppen in de finale? Viborg dan maar? Totaal niet. Met een naar decadentie ruikende overmacht veroverden we ook dit jaar de Oddset Pokalen. De missie was volbracht. We waren officieel de grootste. De cirkel is rond? Het seizoen 2046-2047 werd sowieso een bijzonder seizoen voor de stad Odense. De nieuwe vlaggendrager werd opnieuw met overmacht kampioen door de competitie ongeslagen te doorlopen. Dat het verschil in kwaliteit met Odense BK ondertussen groot is, is al lang geen verrassing meer. Wat heet, de voormalige Big Brother deed dit jaar niet eens mee in de kampioensgroep. Wat deed Odense BK dan wel? De club nam in stijl afscheid van zijn status als grootste van de stad door de laatste plaats in de degradatiegroep de bekleden. Hiermee werd het een seizoen met veel symboliek. De koning is dood, leve de koning! Eindafrekening De challenge is voltooid, lieve volgers. Hieronder het overzicht van de stand van zaken in Odense, waaruit blijkt dat we de meeste titels hebben, de meeste toeschouwers en het grootste stadion. Hier niet in meegenomen zijn de Europese prijzen: twee Champions Leagues (in dit laatste seizoen vlogen we er in de kwartfinale uit tegen PSG) en twee Europese Supercups. Deze prijzen zijn puur voor de statistieken en waren niet van belang in de strijd om Odense. Wat nu? Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 18 april Share Geplaatst 18 april Tijd voor een Frans avontuur. Tijd om PSG de les te lezen. Paris FC allicht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 april Share Geplaatst 18 april Prachtig einde en heerlkj dat Odense gedegradeerd is hahaaha. Je bent een topper en fm eindbaas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 18 april Share Geplaatst 18 april Gefeliciteerd met deze prestatie! Misschien is dit nog een uitdaging: https://staantribune.nl/themas-en-verhalen/voetbalstad-barcelona/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 18 april Share Geplaatst 18 april Vraag me eigenlijk wel af wat er met Fjordager gaat gebeuren na je vertrek.. Ja wat nu gedaan, ik zeg zonder enig zinnig argument: richting Litouwen!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 18 april Share Geplaatst 18 april Wat nu? Ik vermoed dat je wel al een plannetje hebt. Veel symbolischer kon je trouwens niet afsluiten. Misschien dat een gewonnen bekerfinale tegen uitgerekend Odense nog voor een extra kers op de taart had kunnen zorgen, maar we kunnen niet alles willen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 april Share Geplaatst 18 april Heerlijke afsluiter. Wat nu een Oost Duitse gevallen grootmacht tot leven wekken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 19 april Auteur Share Geplaatst 19 april XLIII Au revoir, Denemarken! Al zullen ze dat daar ongetwijfeld niet zo zeggen. Het bestuur zat behoorlijk aan te dingen om me bij de club te houden. Toen ik mijn ontslag indiende, werd direct een spoedvergadering ingelast met slechts één agendapunt: hoe houden we Kris Krosbach behouden voor Fjordager? Het antwoord was simpel: op geen enkele manier. Een hoger salaris en de belofte om de jeugdscouting te verbeteren konden me niet verleiden. Ik pakte de Deense paling in en ging op zoek naar een nieuw avontuur. Youth only Ja, ik weet het. Een goede maand geleden sprak ik nog een veto uit tegen een youth only. Nu begin ik er in één keer zelf over. Voordat ik hier verder op inga, wil ik jullie bedanken voor de leuke suggesties die binnenkwamen. Misschien dat ik ooit iets daarmee doe; het heeft me in ieder geval aan het denken gezet! Oké, youth only. Eigenlijk heb ik een pentagon- of hexagonchallenge voor ogen, maar met een beetje geluk op de banenmarkt kun je daar in een seizoen of tien al mee klaar zijn, aangezien de UEFA Champions League al afgevinkt is. De volgende continentale hoofdprijs die ik wil pakken, ligt verstopt in Oceanië. Om mezelf daar een leuke uitdaging mee te geven, heb ik ervoor gekozen om die prijs via de youth only-regels te gaan pakken – hopelijk. Conclusie: bij mijn volgende club wil ik de OFC Champions League winnen door enkel gebruik te maken van de eigen jeugd. Simple as f. Nieuw-Zeeland Mag ik het mezelf dan een klein beetje makkelijk maken? Jawel, toch? Even heb ik getwijfeld of ik deze uitdaging aan wil gaan op Tahiti of Nieuw-Caledonië, maar net op tijd besefte ik dat de gemiddelde aanwas van jeugdspelers in dat soort landen dramatisch is. Dat heeft alles te maken met de (dynamic) youth rating. In Nieuw-Zeeland ligt dat niveau aanmerkelijk hoger, is mijn aanname, wat voor mij de keuze voor dit prachtige land logisch maakte. Vanaf het laagste punt Ik heb vier competitieniveaus ingeladen in mijn lopende game, waarmee ik direct de hoofdmoot van deze nieuwe uitdaging te pakken heb. Volgens de regels van de youth only begin je namelijk op het laagste niveau met een club die nieuw is op dat niveau. Nu is dat laatste niet mogelijk, aangezien er in de database die ik gebruik niemand degradeert vanuit de NRF Championship. Gelukkig speelt in deze competitie wel het kneusje van de klas: Te Awamutu. Na zeven van de twintig speelrondes heeft de club uit de gelijknamige plaats slechts één punt gepakt. Dat is nog niet alles, want in al die wedstrijden (inclusief één bekerwedstrijd) heeft de club nog geen enkele keer gescoord. Al met al leek ome Kris Krosbach dit een leuke klus. Niveau? Wat moet ik hier nou over zeggen… Het niveau is verschrikkelijk, precies zoals ik verwachtte. Te Awamutu is een amateurvereniging met de slechts denkbare faciliteiten, wat zich weerspiegelt in de huidige selectie. Slechts drie spelers, misschien vier, zouden op dit moment goed genoeg zijn. Daarbij moet ik opmerken dat Lewis Fay in de belangstelling staat van maar liefst 23 clubs die allemaal op een hoger niveau uitkomen. Over twee weken gaat de transfermarkt open, dus hem ga ik hoe dan ook verliezen; da’s geen hogere wiskunde. Ik ga er dus maar het beste van maken, want één ding weet ik zeker op deze niveaus: je hoeft niet de meeste kwaliteit in huis te hebben om de meeste wedstrijden te winnen. Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr. Slet's go! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 april Share Geplaatst 19 april Als er één ding zeker was, dan was het wel dat wel je nieuwe uitdaging niet gingen kunnen raden. Het is er in ieder geval één met genoeg pit, en wellicht ook van - relatief - lange adem maar tot een goede einde ga je ze ook wel brengen vermoed ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 april Share Geplaatst 19 april Succes om hier wat van te maken. Hebben ze al wel een jeugdopleiding? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 april Share Geplaatst 19 april Te Awamutu klinkt best achterhoeks net als attamottamotta Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 april Share Geplaatst 19 april Veel plezier en succes. Er kan veel veranderen in een maand tijd, niks mis met gedachten veranderen en voor youth only challenge gaan hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 19 april Share Geplaatst 19 april Tof. Veel succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 19 april Share Geplaatst 19 april Effe een voicenote erbij met de uitspraak van je nieuwe club? Weer een serieuze uitdaging gekozen, volg met plezier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 22 april Auteur Share Geplaatst 22 april XLIV Het kan verkeren in de voetbalwereld: van een boevenbrigade in Antwerpen tot het WK met Brazilië en van het hoogste podium met een Deense dreumes tot een jeugdkorps in Nieuw-Zeeland. Alleen mogelijk in FM, zullen we maar zeggen. De ene die ik ook naar deze landen zou zien trekken, is Dick Advocaat. Op voorwaarde dat er voldoende pegels voor het oprapen liggen. Plug and play Mijn grootste zorg is niet het eerste seizoen bij Te Awamutu – waarschijnlijk spreken we het uit zoals het geschreven wordt, maar dan wel de oe-klank bij de u’s – want het niveau in de NRF Championship is om te huilen. Hoewel ik het in de vorige update nog niet hardop durfde uit te spreken, had ik er een snood vertrouwen in dat het zou lukken om direct in het eerste seizoen nog te promoveren. Goed, de achterstand was ruim, maar het waren vijf tegenstanders die stuk voor stuk onder druk kunnen worden gezet. Zorgen voor veel doelpogingen staat op dit niveau gelijk aan minstens een doelpunt in de wedstrijd. Er is altijd wel een verdediger die te laat is of een doelman die zijn jaar niet heeft. Niet dat dat een garantie is voor een overwinning, want de statistieken die jullie hieronder zien zouden niet verraden dat we deze wedstrijd met 1-0 hebben verloren. Ter verduidelijking: wij waren de uitspelende ploeg. Met andere woorden: we waren een keertje ge-FM’d. Kan gebeuren; kop omhoog, schouders eronder en gaan! En gaan, dat deden we. Het negatieve doelsaldo werd omgezet in een positief resultaat en aan het einde van rit stond er een hoofdletter K voor onze clubnaam. Kampioen met vier punten voorsprong. We kunnen door naar de NRFL Division Two, een competitie waar we volgens de bookmakers (en volgens mijzelf) niet veel te zoeken hebben. Het hoogtepunt zal ongetwijfeld de bonte verzameling aan clubnamen zijn die we tegen gaan komen. Papatoetoe, Te Atutu, Hibiscus Coast. Pareltjes. Aangezien ik de selectie niet mag versterken en de youth intake waardeloos was, mik ik voor het jaar 2048 op een plek rond de twaalfde positie. Degraderen zie ik niet gebeuren; promoveren al helemaal niet. De komende jaren zullen we moeten hopen op een paar aardige spelers uit de eigen jeugd en geld bij elkaar moeten sprokkelen om onze faciliteiten te verbeteren. Nieuw-Zeeland – geen gemakkelijk land voor deze challenge, dat weet ik nu al. Spoiler Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr, @Rob1981. Weer iets met een lange adem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 april Share Geplaatst 22 april Dat is nog eens een uitzichtloze situatie omkeren Zonder versterking zou je inderdaad durven stellen dat het volgend seizoen niet even vlot kan verlopen, maar ik durf er toch geen enkele stuiver op inzetten. Voor hetzelfde geld sla je weer alles en iedereen met verstomming. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten