Marius Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Met de hakken over de sloot of niet, het enige wat telde was die promotie. En ook het vervolg mag er weer wezen. Misschien dat de motor eerst nog wat sputterde, maar met een plek in de promotieronde mag je ondertussen toch weer niet klagen. Wie weet waar het schip strand. Opvallend trouwens dat Middelfart zo doorstoomt. Het doet vermoeden dat het niveau verschil tussen deze twee divisies wel meevalt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Gefeliciteerd met de promotie hoe maakt niet uit. Benieuwd wanneer dat nieuwe stadion er komt. Op het niveau hoger een zeer knappe 6e plaats Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Wie is de geldschieter van Middelfart? 🧐 Sterke prestatie om het al tot de promotieplay-offs te schoppen maar meer dan een ambetante figurant zal je wellicht niet zijn voor Silkeborg, Vejle en Viborg (en Middelfart?). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Gaat lekker zo, geen kampioenschap weliswaar maar promotie is wel heel fijn. Ik verwacht dat je over 2 a 3 jaar titelkandidaat bent op het hoogste niveau Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 28 maart Auteur Share Geplaatst 28 maart XXX Drie kruisjes achter elkaar. Dat doet me denken aan het seizoen met Dordrecht waarin ik de ganse hoofdstad een slechte nacht had bezorgd. Sinds mijn vertrek aldaar, ondertussen bijna tien jaar geleden, gaat het niet eens heel slecht met Dordt. De club heeft zich gevestigd als subtopper in het Nederlandse voetbal, met een eenmalige zestiende eindnotering als pijnlijke uitschieter naar beneden. Op dit moment is de Deen Jon Dahl Tomasson er manager; hij volgde de ontslagen André Ramalho op. Als ik dan toch aan het terugblikken ben… Hoogstraten stevent op dit moment af op degradatie naar de Eerste Nationale en dat alles onder leiding van Zino Vanheusden. Het geheim van Middelfart Als ploeg in vorm startten we aan de promotieronde, iets waar het lange tijd niet naar uit had gezien. Middelfart ging verrassend aan kop en zoiets levert natuurlijk vragen op. Hoe krijgt zo’n kleine club het voor elkaar om in no-time richting de Superliga te stormen? Er zitten geen rijke mensen achter de club, al ligt er een hoger salarisbudget dan bij Fjordager. Het valt echter in het niet bij de budgetten die de grotere clubs op dit niveau te besteden hebben, dus wie of wat maakt het verschil? Ik denk dat ik het antwoord weet: de manager. De one and only Clint Leemans! In 2030 sloot hij zijn carrière af bij Velje, waarna hij in Denemarken bleef hangen als assistent-trainer bij Aarhus. In 2033 verliet hij Aarhus voor het hoofdtrainerschap bij Middelfart, dat destijds op een degradatieplek stond in de 2. Division. Leemans kon het tij niet meer keren, maar behield het vertrouwen van het bestuur. De rest is geschiedenis. Spoiler Ons restant van het seizoen We mochten dan in vorm zijn, het betekende nog niet dat we elke club zomaar het vuur aan de schenen konden leggen. Daarvoor waren we simpelweg niet ver genoeg in onze ontwikkeling als club. De eerste drie wedstrijden in de promotieronde leverden slechts één punt op, waarmee elke droom een onhaalbare illusie was geworden. We rechtten onze rug en wonnen zes wedstrijden op rij. Het sluitstuk, een thuiswedstrijd tegen kampioen Middelfart, leverde veel spektakel op, ook al wonnen we niet. Na 75 minuten speeltijd leidden we met 2-0. Wat (on)handige wissels en omzettingen later stond het 5-3 in het voordeel van de gasten, die in de extra tijd liefst drie keer wisten te scoren. Ik kon ermee leven, gunde het Leemans zelfs. Het bleek later zijn laatste wedstrijd als coach bij Middelfart te zijn; hij koos voor een nieuw avontuur bij Sonderjyske, de degradant uit de Superliga. Onbegrijpelijk. Onzekerheid Het bestuur was tevreden met mijn diensten en gaf me een nieuw, driejarig contract. Overigens verricht ik mijn werkzaamheden onbezoldigd; mij geld geven voor de successen gaat het bestuur een stap te ver. Ach, ik hoef niet te klagen, Brazilië maakt maandelijks 270k over. Voor mij geen financiële onzekerheden. Wat wel onzekerheid oplevert, is de aankondiging van de beleidsbepalers van Fjordager. Ze willen een nieuw stadion. Wie, wat, waar, wanneer… Zo veel vragen, zo weinig antwoorden. Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr: we zullen doorgáánnnn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Gaat goed, netjes dat je 6 duels op rij hebt gewonnen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Heel eerlijk, een update als dit die voornamelijk over Clint Leemans gaat kan mij uiteraard altijd bekoren. Ik ga hem straks nog eens lezen, dus misschien dat er later nog een reactie volgt. Het gaat best prima, je moet ook niet te snel willen. Volgend jaar heb je weer je handen vol aan Clint. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Doorgroeien en volgend jaar staat er een ploeg die gaat promoveren, daar vertrouw ik op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Hoogstraten en Zino Vanheusden, mooie lelijke combo, hebben elkaar gevonden! Puik seizoen gedraaid, met de nodige passie, strijd en heel verstandig beleid zie ik je volgend seizoen wel dichterbij promotie komen en wie weet zelfs een gooi doen naar de titel in de NordicBet Liga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Even met plezier een aantal updates bijgebeend. Dat was een sterk parcours richting het Deense 2de niveau, waar de kwaliteit inderdaad groter ligt. Toch wel een vreemde stap van Clint Leemans. Zat FC Fredericia trouwens altijd op het 3de niveau? nee toch? Dacht dat dat toch ook een aardig vervallen grootmacht was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Geen mirakels meer in de promotieronde maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Gestaag verder opbouwen en volgend seizoen promoveren lijkt ideaal. Hopelijk steekt Clint geen stokken tussen de wielen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart (bewerkt) Vet! Mijn grote vriend Clint Leemans die aan de slag is bij 1 van mijn favo clubs. Fun Fact: Christian Eriksen zat daar in de jeugd voordat hij naar Odense ging. Hij en Rasmus Falk zijn er geboren Hoe gaat het met Frederik Fynbo? Die zit in mijn save ook in jouw regionen. Met zo'n achternaam (Fynbo betekend letterlijk "inwoner van Funen") hoor je er gewoon thuis! 28 maart bewerkt door Badmuts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 28 maart Auteur Share Geplaatst 28 maart XXXI Seizoen twee in de NordicBet Liga. Normaliter duurt het niet langer dan twee seizoenen om een competitie te winnen (of te verlaten via promotie), dus de verwachtingen jegens mezelf waren hooggespannen. Behalve op korte termijn Odense naar de kroon proberen te steken, werk ik in deze game ook rustig aan de alliteratiechallenge en de Poképlayerzoektocht. Dit houd ik op het moment keurig binnen de perken. Het budget is beperkt, er zijn restricties in het registreren van spelers en ik wil gewoon een fatsoenlijk elftal hebben. Toch ben ik blij met het aantal exotische verrassingen in de selectie van komend seizoen: een Frans-Guyaan, een San Marinees, een Rwandees, een Arabier, een Eritreeër: de verzameling is bont. Mijn persoonlijke favoriet is overigens Fata Alefaio, een Tuvaluaan uit de jeugdopleiding van Volendam. Die kon ik niet laten lopen. Spoiler Krosbach vs. Leemans Denk je eindelijk van Middelfart af te zijn, of bete gezegd: van Leemans af te zijn, keert de cultheld doodleuk terug in de NordicBet Liga om me met Sonderjyske het leven zuur te maken. Dit jaar waren wij van Fjordager echter beter bewapend en wisten we elke tegenstander van voldoende weerstand te voorzien. Toen we de openingswedstrijden tegen Koge en Hellerup met respectievelijk 5-1 en 3-1 hadden gewonnen, voelde ik dat er iets moois kon gebeuren. Dat gevoel werd versterkt nadat we uit bij Sonderjyske de drie punten mee naar huis namen: dit was een goed stel, hoor. En met dat positieve gevoel kuierden we door de openingsronde. Verliezen deden we één keer, op verplaatsing bij Kolding, een team dat ik ooit nog gecoacht hebt tijdens mijn onmogelijke challenge van een paar jaar geleden, genaamd Van Mongolië naar Macau. Het is trouwens typisch om uitgerekend van een degradatiekandidaat te verliezen, maar dat terzijde. Na tweeëntwintig potjes gaan we als favoriet de promotieronde in. Met één been in de Superliga… Reality check Het gedeelte van Odense dat Fjordager aanhangt groeit langzaam. Het geloof van hen in een stunt groeide veel sneller. Er zaten er al wat tussen die openlijk droomden van een bekerzege. Hoe dat zo kwam? Door enerzijds ons goede spel in de competitie en anderzijds de mijlpaal die we behaalden in de vierde ronde van de Oddset Pokalen. Na drie laagvliegers te hebben verslagen namen we het namelijk op tegen Nordsjaelland, een gevestigde naam in de Superliga. We waren in dit duel beter en wonnen verdiend met 1-0 dankzij een rake kopbal van onze Rwandese spelmaker. De wijze waarop we de wedstrijd uitspeelden, verraadde volwassenheid. Vol vertrouwen gingen we dus de dubbele kwartfinaleconfrontatie met FC Kopenhagen tegemoet, de veelvraat uit de hoofdstad met een selectie die uit louter internationals lijkt te bestaan en ene Kai Rooney in de aanval rond heeft wandelen. Kan hij niet spelen, dan staan er nog een Mexicaanse en een Colombiaanse international te trappelen om de taak van doelpunten te maken op zich te nemen. Met andere woorden: wij, het nietige Fjordager, kregen een keiharde reality check te verduren. Dat het over twee wedstrijden slechts 5-0 werd, was een opluchting; 12-1 had ook tot de mogelijkheden behoord. Spoiler Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr: Dank allen! Twee vragen om kort op in te gaan. @Lensherr: qua naam groter dan qua prijzenkast en prestaties. Volgens mij zitten ze dit jaar in de NordicBet en is het veel schipperen tussen dat tweede niveau en het derde niveau. @Badmuts: Fynbo zit helaas niet (meer) in de game, maar ik zit ondertussen in 2038. Leuk weetje! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Dit wordt jouw jaar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Mooi bijeengeraapt boeltje waarmee je je naar de top van de Deense tweede klasse hebt gewerkt. Met 8ptn voorsprong, en het feit dat je onderling nog niet verloor van één van je concurrenten in de promotieplay-offs in het achterhoofd, zal dit wel niet meer misgaan toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Leuke terugblik in de vorige update. Neem aan dat de held van @neva bij de degradant meer geld om handen heeft? Heerlijk eerste deel van het seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Het tweede jaar is het vaak wel raak als het in het eerste nog niet lukte, zoals je zelf aangeeft. Ook ditmaal weer. Deze voorsprong zie ik je niet meer uit handen geven. Ondertussen kan je al beginnen werken aan een elftal voor het hoogste niveau, want clubs zoals Kopenhagen lijken het ondertussen ook goed voor mekaar te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart Dit is en wordt jouw jaar!! Gaat erg goed zeg! Prima/mooie selectie ook, zkr voor dit niveau!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart Slechts 2 spelers geboren in Odense, wat is dat nu weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Heerlijke updates hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 31 maart Share Geplaatst 31 maart Zo even bij gelezen! Gelukkig niet te lang bij dat Antwerps gedrocht moeten zitten. In Denemarken ben ik nu vooral benieuwd naar het stadion, die prijzen komen er sowieso wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 1 april Auteur Share Geplaatst 1 april XXXII Het afgelopen weekend hadden we familie uit Denemarken op bezoek, dus ik heb me bij kunnen laten praten over het voetbal aldaar. Conclusie: ’t is niet best, maar wel vermakelijk. Zo zou ik mijn eigen game met Fjordager ook samen kunnen vatten. Het spel is niet fantastisch; de resultaten mag ik niet over klagen. Die uitspraak gaat zeker op voor de promotieronde van de NordicBet Liga, waar we met een comfortabele voorsprong aan begonnen. Van die comfortabele voorsprong bleef nog bitter weinig over. Sonderjyske kende een erg sterke eindfase, terwijl bij ons de rek er steeds meer uit ging. Puntje voor puntje sleepten we onszelf naar het einde van het seizoen. Promotie kwam overigens geen moment in gevaar, daarvoor was het gat met de nummer drie al vrij snel veel te groot. Het enige wat ik zomaar zag gebeuren, was dat we de titel zouden verspelen. Dat gebeurde niet, al moest er maar weer eens een beslissing in de laatste speelronde aan te pas komen. Daar heb ik mijn abonnement op verlengd; we wonnen in eigen huis in een bizarre wedstrijd met 5-4 van Hvidovre. Het was net genoeg om Leemans en consorten voor te blijven, want daar hadden we twee speelrondes daarvoor nog van verloren met 2-1. De nieuwe hut wordt werkelijkheid Dat ik met Fjordager op den duur meer hoofdprijzen ga pakken dan Odense ooit heeft gedaan, geloof ik wel. Evenals dat de bezoekersaantallen nog flink gaan stijgen de komende jaren. Wat me dwars zit, is die ene onzekere factor, het stadion. Aan het einde van het vorige seizoen maakte het bestuur kenbaar op zoek te zijn naar een locatie voor een nieuw onderkomen. Logisch ook, want we konden vanwege strengere regels al een paar jaar niet meer in een eigen stadion spelen. Nu, net na het promotiefeest, is bekend gemaakt dat de bouw werkelijkheid gaat worden. In een jaar tijd gaat er een gloednieuw stadion uit de grond worden gestampt hier in Odense. Het zal plaats bieden aan 14.646 toeschouwers. Daarmee ben ik onze big brother nog niet voorbij; Odense BK kan 15.784 fans ontvangen. Desondanks houd ik goede hoop, in de verwachting dat er ongetwijfeld uitbreidingsmogelijkheden zijn voor het Fjordager Stadion. Een mooie, maar kostbare stap die zondermeer een groot effect zal hebben op het vervolg van de game. Superligadebuut Voor het eerst in de historie van de club stond Fjordager in de Superliga. Na een wilde transferzomer, waarin ik tegen de limieten van het bestuur moest strijden en ik Afrika onveilig maakte, stond er een team dat volgens de voorspellingen geen schijn van kans zou maken. Helemaal prima, daar houd ik van. Het lukt ons om als collectief te spelen én we hebben spelers die uit het niets iets kunnen creëren. Dan hoef je niet per se een betere selectie te hebben dan je tegenstander om punten te pakken – het is een kwestie van de juiste spelers in hun kracht proberen te zetten. Dat verliep wonderwel goed. Een prijs zit er nog lang niet in, maar dat we nu al in de subtop mee kunnen draaien, is veelbelovend. Het hoogtepunt van de fase tot december 2039 was voor mij niet eens een overwinning. Het was het 1-1 gelijkspel tegen Kopenhagen, het team dat ons waarschijnlijk de meeste kopzorgen gaan bezorgen in de strijd om de prijzen. Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr: het weekend is ongeveer voorbij, dus daar gaan we weer. Dank allen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Wat een bazen elftal hoor nu al in de suptop spelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Lekker begin en dat stadion is voor het aantal plaatsen ook lekker goedkoop! Dat biedt potentie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Een droomdebuut op het hoogste seizoen, lijkt me. Ben je zelf tevreden of zit er nog meer in het vat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten