Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU #4

chrisje1993

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Kyrill:

Ooh hahaha, duidelijk maatje. Helder, zo had ik niet naar gekeken nog. Heb niks gezegd dan 

Zowel bij boeken, series , films en muziek moet het mij vermaken. Iets wat goed is wil niet zeggen dat het mij vermaakt. Judith vermaakt mij niet maar hier gelden andere regels. Heb hier deels mijn smaak ingestuurd en ook wat goed is. Voor de andere formats kies is meer mijn smaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Djurovski:

Zowel bij boeken, series , films en muziek moet het mij vermaken. Iets wat goed is wil niet zeggen dat het mij vermaakt. Judith vermaakt mij niet maar hier gelden andere regels. Heb hier deels mijn smaak ingestuurd en ook wat goed is. Voor de andere formats kies is meer mijn smaak

(y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rg24vGo.png

We zijn dan definitief door de battles heen. Door de steal van @Grote Ree strand het op het laatste moment voor All Time Low van @ElPrincipito. Sam Fender gaat hierdoor ook door naar de volgende ronde van eveneens @ElPrincipito. Hieronder een overzicht van de artiesten die er nog inzitten bij elk team. Aan iedere inzender ervan om een nieuw nummer in te zenden. Vanaf nu MOETEN dit live optredens zijn. 

Knock-outs

De volgende ronde zijn de Knock-outs. Hierin moeten alle artiesten van een team het tegen elkaar opnemen. Alleen de 2 beste gaan overblijven. De eerste artiest word gekozen door jullie allemaal d.m.v stemming. De tweede bepaald de coach waarmee hij denkt in de halve finale nog kans te maken. 

Team @ivago:

The Bug Club - @Djurovski

The Last Dinner Party - @Bolderbast

Natalia Jane - @chrisje1993

The Killers - @ElPrincipito

Adwaith - @Djurovski

Go_A - @Badmuts

Team @nasje92:

Zach Bryan - @Bolderbast

Stephen Speaks - @ElPrincipito

Electric Callboy - @Badmuts

Jackson Dean - @chrisje1993

Avery Anna - @chrisje1993

The War and Treaty - @chrisje1993

James Bay - @ElPrincipito

Team @Grote Ree:

Caroline Polachek - @Bolderbast

Megan Moroney - @chrisje1993

Alter Bridge - @ElPrincipito

The Airborne Toxic Event - @ElPrincipito

Judith Nedderman - @Djurovski

Sam Fender - @ElPrincipito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pa6UFpW.png

We kunnen gaan beginnen met the knock-outs. We beginnen in deze ronde met het team van @Grote Ree. Vanaf deze ronde zullen we ook alleen nog maar live inzendingen gaan horen. Als eerste bepaalt het publiek wie van deze 6 artiesten naar de halve finale gaat. Jullie kunnen dus je favoriet steunen d.m.v. stemmen. Let wel op! op je eigen artiest(en) mag je NIET stemmen. Wel word je stem hoe dan ook gewaardeerd. Stemmen doe je door het volgende lijstje over te nemen:

1.           5 PTN.

2.           3 PTN.

3.           1 PTN.

Je gaat dus een top 3 samen stellen. De artiest met de meeste stemmen zal dus door gaan. Nadat daarna de coach ook bekend gemaakt heeft wie hij nog meer mee neemt zal ik de uitslag posten van de stemming.

Caroline Polachek:

Megan Moroney:

Alter Bridge:

The Airborne Toxic Event:

Judith Nedderman:

Sam Fender:

DEADLINE stemmen: Zondag 3-3 12:00 uur!

@Badmuts @Djurovski @Kyrill @Bolderbast @ElPrincipito @ivago @nasje92

Mensen die misschien ook willen stemmen:

@Tim' @Richarð. @hjs @Titan @007mark @Keko @Erwin. @Urbeto @Dansmeister @Satyr @RubenS2 @Steels @aron24 @Bogatyr @Keko @Rykjvk1 @bas huijsmans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de spanning op te bouwen, eerst even een korte recensie van mijn kant voor ieder van deze zes optredens. Grappig detail trouwens als je kijkt naar de thumbnail van Judit Neddermann en Sam Fender: het lijkt qua kledingkeuze en pose net alsof ze naast elkaar op hetzelfde podium staan.

1. Caroline Poliachek: Ik blijf haar switch van borststem naar kopstem fenomenaal vinden. Verder raakte dit optreden me helaas echter niet. Ze zat er een paar keer tegenaan qua zuiverheid en het stukje waarbij ze vocaal ging freestylen toonde haar technische beperkingen aan.

2. Megan Moroney: Weifelend, dat is het woord dat mijns inziens past bij dit optreden. Ze zat er een paar keer naast en de prachtige stem die ik tijdens de eerste twee audities hoorde, komt er nu niet echt uit. De valkuil waar veel country-artiesten instinken is ook hier weer van toepassing: een te gelikte sound neerzetten op de plaat en die dan live niet kunnen evenaren.

3. Alter Bridge: De sound van deze frontman blijft moeilijk voor één gat te vangen: bij vlagen heel soulful, een ietwat country aandoende knauw en toch ook rauw. Laat duidelijk zijn dat ik groot fan ben, ik vind zijn klankkleur geweldig! Ik moet wel zeggen dat ik de eerste drie minuten van deze song vrij saai vond, daarna brandde het echter los en dat vergoedde veel. 

4. The Airborne Toxic Event: Je hebt sowieso al een streepje bij mij voor wanneer je je bas met een strijkstok bespeelt. Tof ook hoe laag de zanger komt qua bereik in de coupletten. Over coupletten gesproken, was er überhaupt wel een refrein? Originele songstructuur wel, maar helaas daardoor wel heel monotoon. 

5. Judit Neddermann: We horen een kant van Judit (of is het nou Judith, gezien de naam in YT?) die we eerder nog niet hebben gehoord. Eentje met meer power, laagte en volume, zowel zangtechnisch als qua songkeuze. En ik moet zeggen, die veelzijdigheid bevalt mij verdomd goed! Dit is wat je van een zangeres in deze fase van de competitie mag verwachten: spatzuiver en beschikkend over een eigen sound.

6. Sam Fender: De bekendste van het hele stel mag afsluiten. Ik ben blij met deze immigrant, hij levert direct. Heel tof dat hij live net zo goed als op de plaat klinkt, dat is een kwaliteit die je niet vaak ziet bij artiesten. Ik begrijp dan ook maar al te goed dat hij de meeste stemmen van het publiek heeft gekregen. 

Spoiler

Voor mij heeft een zeer duidelijke top 3 zich af weten te scheiden van de rest in dit deelnemersveld. Sam Fender hoort daar uiteraard sowieso bij, de andere twee zijn Judit Neddermann en Alter Bridge. Tussen die laatste twee was het onwijs moeilijk kiezen. De sound van beide vocalisten spreekt me enorm aan. Ik heb mijn keuze dan ook uitsluitend gebaseerd op mijn inschatting welke act bij het publiek het meest in de smaak zal vallen. Ik wil tenslotte toch echt winnen. En dan kies ik voor...

Spoiler

Alter Bridge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

X50KzYG.png

Met Alter Bridge van @ElPrincipito is dan ook de tweede halve finalist bekend. De uitslag van de stemming was als volgd:

1. Sam Fender 23 PTN.

2. Alter Bridge 15 PTN.

3. Caroline Polachek 9 PTN.

4. Megan Moroney 7 PTN.

5. Judith Neddermand 6 PTN.

6. The Airborne Toxic Event 3 PTN.

We gaan dan ook door naar het team van @nasje92

Zach Bryan  @Bolderbast

Stephen Speaks  @ElPrincipito

Electric Callboy  @Badmuts

Jackson Dean  @chrisje1993

Avery Anna  @chrisje1993

The War and Treaty  @chrisje1993

James Bay  @ElPrincipito

DEADLINE Stemmen: 9-3 12:00 uur!

@Tim' @KayDeManaager @bas huijsmans @Djurovski @ivago @Grote Ree @Kyrill @Richarð. @007mark @Keko @Bogatyr @Rykjvk1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde Judith was mijn echte gooi op succes hier. Hoewel qua muziek niet mijn stijl ben ik haar toch gaan waarderen. Maar goed we hebben gestreden voor wat we waard zijn

Dat Alter Bridge is gekozen kan ik echter zeker snappen :)

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei chrisje1993:

De stemmen zijn weer geteld en ook hier is het de steal die word gekozen om door te gaan. Sam Fender krijgt de meeste stemmen. @nasje92 mag nog 1 artiest met zich meenemen naar de halve finale!

Er zat geen Sam Fender bij de inzendingen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens wel verwacht dat James Bay door zou gaan naar de volgende rondes, over zijn bekendheid is al gesproken, over zijn talent nog wat minder. Wat een fantastische vocalist. Zeer terechte plek in de halve finale. 

Dan blijven er nog een heel aantal getalenteerde kandidaten over, waarbij ik het echt mega lastig vindt. 

Zach Bryan

Singer Songwriter met een vrij herkenbare "Country-Twang" zet hier een prima optreden neer. Zuivere stem en goed gitaarspel is voor al voldoende voor een fijne muziekavond. Echter kabbelt het ook wat voort. Ergens had ik gehoopt wat meer risico te horen.

Stephen Speaks

Ook zo'n muzikant pur sang, waarbij de muzikaliteit er vanaf spat. Dat we ook hier te maken hebben met een kwalitatief uitstekende inzending staat boven kijf, maar wat voor Zach geldt, geldt ook voor Stephen, het is wat saai. 

Electric Callboy

Waar het in elk geval niet saai is, is bij Electric Callboy. Wat een geweld spat hier van de bühne. By far het meest overtuigend qua inzet en passie. Helaas vocaal wel de minsten. 

Jackson Dean

Dan onze vriend Jackson Dean, die ik heel toevallig vorig weekend nog live heb mogen aanschouwen in Rotterdam en man, wat heeft hij mij daar positief verrast. Echt een geweldig optreden met spetterend gitaarspel, interessante covers en authentieke songs was hij voor mij van de 12 artiesten, dé artiest van de avond. Dat maakt het meteen een stuk lastiger om deze inzending te beoordelen. Uiteindelijk ga ik de inzending an sich beoordelen en mijn eigen ervaring laat ik voor nu niet mee wegen in het oordeel, maar dat ik fan ben, dat is zeker.

Avery Anna

Spatzuiver en bloedmooi, een gevaarlijke combinatie die al gauw leidt tot succes. Althans, in de huidige industrie is dat laatste vaak al voldoende. Anyways, ik ben hier niet om iemand op zijn of haar uiterlijk te beoordelen, maar op het geen ik te zien en te horen krijg, gelieerd aan muziek. Ergens word ik wel geboeid door de stem van Avery, maar ik vraag me ook hardop af of dit voor een heel concert interessant genoeg is. 

The war and Treaty

Oh man, wat een inzending! Voor mij de meest verrassende en overtuigende van alle inzendingen, maar ook degenen die (naast Electric Callboy) het verst van mijn bed show zijn. Waar ga ik dan voor? Voor iets waarvan ik zelf fan ben, of voor de inzending waar ik het meest door verrast wordt.

In volgorde van inzendingen ga ik nu bekend maken wie het wel en niet zijn geworden. 

Plaats 6 en dus niet door

Spoiler

Electric Callboy

Plaats 5 en dus niet door

Spoiler

Stephen Speaks

Plaats 4 en dus niet door

Spoiler

Zach Bryan

Plaats 3 en dus niet door

Spoiler

Avery Anna

Dan blijven er nog twee kandidaten over. Ik neem samen met James Bay, mee naar de halve finales:

Spoiler

THE WAR AND TREATY!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

zpmeNM9.png

Met James Bay van @ElPrincipito en The War and Treaty van @chrisje1993 zijn de volgende twee halve finalisten bekend. Ze voegen zich bij Sam Fender en Alter Bridge.

Uitslag stemming:

1. James Bay 11 PTN.

2. Electric Callboy 10 PTN.

3. Stephen Speaks 6 PTN.

4. Jackson Dean 3 PTN.

5. Avery Anna 3 PTN.

6. Zach Bryan 2 PTN.

7. The War and Treaty 1 PTN.

Team @ivago

The Bug Club:

The Last Dinner Party:

Natalia Jane:

The Killers:

Adwaith:

Go_A:

DEADLINE Stemmen: Zondag 17-3 12:00 Uur!

@Tim' @KayDeManaager @bas huijsmans @Djurovski @ivago @Grote Ree @Kyrill @Richarð. @007mark @Keko @Bogatyr @Rykjvk1 @Badmuts @Bolderbast

bewerkt door chrisje1993
Link naar opmerking
Deel via andere websites