Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Les Gones

Daz

Aanbevolen berichten

image.png.9a7ba185b90d0951074c4d514a5b0616.png

Glorie in Lyon

Dames en heren, welkom bij een nieuwe update van mijn Lyon novelle. In de vorige update konden jullie al lezen dat we op weg zijn naar het eerste kampioenschap sinds 2007. Paris Saint Germain verspeelt veel punten en helpt ons hiermee in het zadel en wij imponeren in de competitie. Met nog zes wedstrijden te gaan kan het niet anders dan dat we deze maand het beslissen.

En dat begint eerst met een lastig uitduel tegen Newcastle. We weten best wat kansen te creëren maar een goal zou er niet vallen. Dat gebeurde wel aan de andere kant want Karim Konaté maakt er 2 en zo verliezen we met 2-0. Vijf dagen daarna spoelen we die nederlaag weg want met een iets zwakker team winnen we met 0-2 van Lens dankzij Carter en Diao. Hiermee zijn we ook meteen kampioen! Supporters rennen het veld op, er klinkt vuurwerk buiten het stadion en kind van de club Cherki barst in tranen uit. We did it!

image.thumb.png.7906821efbcdc60075edf8ef17f599a2.png

Feestvreugde en een mooi rijtje

Eindelijk is de landstitel dan van ons. En dat smaakt goed kan ik je zeggen. Nu is het op naar meer want ik kan mij niet anders voorstellen dat PSG dit zelfde laat gebeuren volgend seizoen. Zo komt het aantal landskampioenschappen voor ons op 8 met daarboven Nantes (8), Monaco (8), Marseille (9), Saint-Etienne (10) en dus PSG (16).

De return in de Champions League

Veel tijd om uitgebreid te feesten is er niet want 3 (!) dagen daarna wacht ons de return tegen Newcastle. In een kolkend OL Stadium worden de spelers als helden onthaald. Een 0-2 nederlaag goedmaken, dat móet kunnen! Wij hebben immers twee jaar geleden het geflikt door Man City in de halve finale na een 0-3 nederlaag met 4-0 te winnen. 

We beginnen scherp en dat levert al gauw de nodige kansen op. Toch is het Newcastle dat voorkomt door een benutte penalty van Gaya. 0-1. Ai. In de tweede helft besluit ik onder meer om Cherki eruit te halen ten faveure van Ibarra. En dat werpt zijn vruchten af want in minuut 62 is het Barco die scoort kort gevolgd door Yoro uit een corner. We gaan op de jacht en ruiken bloed. We spelen agressiever en meer aanvallend en invaller Salama maakt er in minuut 82 3-1 van! 

Het wordt verlengen en ik besluit om de moe gestreden Marcos Leonardo te wisselen voor het Engelse wonderkind Carter. En dat wordt beloond want met een rake kopbal weet hij in minuut 113' de winnende te maken! We gaan door naar de halve finale

image.png.7ed82857b278b536a610abda171c945d.png

En de loting is inmiddels bekend. In de finale zullen we het opnemen tegen Barcelona. En dat is een bekende tegenstander want vorig seizoen verloren we met 1-4 en wonnen we met 2-1. Tijd voor revanche.

Tot slot hebben we van FC Metz met 4-2 gewonnen (Ouedraogo, Diao, Salama en Carter), schakelden we Marseille uit in de halve finale van de beker met 6-0 (Fornies, Ibarra, Ouedraogo, Zaire-Emery, Salama en Carter) en spelen we met 3-3 gelijk tegen Le Havre (Ouedraogo, Salama, Adli). 

Spoiler

image.png.3cc41d17a2ce16a5161da7d3b30e62c3.png

image.thumb.png.16ab199d31d66c2901f0f76a0c33eb0f.png

In de volgende novelle behandel ik de wedstrijden tegen Barcelona. Indien we zijn uitgeschakeld in de Champions League behandel ik ook meteen de rest van het seizoen. Anders komt er een korte update..

Investering in een nieuw samenwerkingsverband

Dan nog iets korts. Het bestuur wilde al een héle lange tijd geen nieuwe samenwerkingsverband aan gaan. We hebben natuurlijk met Valerenga in Noorwegen een solide partner om enig talent te verhuren maar niet iedereen wil dat. Dus hebben we alle samenwerkingsverbanden die ik niet gebruiktte (lagere regionen Frankrijk, Tunesië, Senegal) verbroken en nu ging het bestuur wel akkoord. We hebben nu een eerste optie op koop voor de talenten van niemand minder dan.. Nantes! Met een uitstekende jeugdopleiding en evenveel kampioenschappen zie ik een mooie toekomst waarbij ik wat talenten kan sturen om ze daar te laten rijpen. Op dit moment staan ze 5'de in de derde divisie. Dat wordt dus leuk om hun naar boven te brengen.

Reacties

@rich ruzzian Zeker! Genoeg talent in de club, we willen daar ook zeker gebruik van maken.

@MNie Thanks Mnie!

@Marius Ik was bang voor uitschakeling but we did it. We zitten nog steeds in de race.

@Willem Dat proberen we alle seizoenen al. De jeugd heeft de toekomst!

@DGremlin Dankjewel!

Tags

@ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt  @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 @Willem @JoonsterkeBE @Jónstærke @Genkie_06

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De titel zat er natuurlijk aan te komen, maar dat maakt het feest er niet minder groot om! Mooi dat je ook nog steeds in de CL zit. Ook dat zijproject met Nantes wordt interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles is nog mogelijk

Zoals geschreven in de vorige post zijn we na een fantastische come-back door naar de halve finale in de Champions League én zijn we kampioen geworden. De focus ligt daarom 100% op het behalen van de finale. En dat begint in het lastige uitduel tegen Barcelona. Daar beginnen we met een droomstart want in de eerste minuut is het onze linksback De Koning, bij afwezigheid van de geblesseerde Barco, die de 1-0 binnen kegelt. Barcelona komt terug tot 3-1 en in de slotfase van de tweede helft is het invaller Carter die nog de 3-2 binnen prikt. Een resultaat waar we zeker mee kunnen leven.

In de thuiswedstrijd tegen Lorient móeten we wel met een B-elftal spelen want diverse spelers hebben pijntjes, geschorst, noem maar op. We verliezen kansloos met 0-3 maar, de spelers hebben rust kunnen pakken. Dan maar geen unbeaten kampioenschap. 

Thuis in een wederom kolkend stadion besluit ik om Carter een basisplaats te geven. Maar ook Cakir en Yoro mogen zich weer melden. Barco, die fit was voor een helftje, opent de score in de 29'ste minuut. Wederom onze linksback dus. Maar dan is er ook ineens Carter want de imposante spits prikt er in de tweede helft 2 in. We staan 3-0 voor. Tot slot is daar in minuut 87 onze Egyptische newgen Salama die het afsluit door de 4-0 te maken. Wát een prestatie, en dit betekent dat we door zijn in de finale van de Champions League! De tegenstander komt wederom uit Spanje want dat zal Real Madrid zijn. Tevens zullen we de bekerfinale spelen en dat doen we verrassend tegen de koploper uit de tweede Franse league: Auxerre

Tot slot weten we het restant van de competitie nog te winnen met 1-0 van Lille (Cherki) en 5-0 van Strasbourg (Carter 2x, Barco, Gueye, Ouedraogo).

We gaan dus voor de winst in de beker en de finale tegen Real Madrid kan betekenen dat we de treble pakken. Ook staan er 2 weken later na het duel tegen Real Madrid 3 wedstrijden voor het Wereldkampioenschap voor Clubs op het programma. Geen idee wat dat is, ik laat me verrassen!

Spoiler

image.png.4236bff31e73cf3f8debe37e5f646506.png

image.thumb.png.1bf6b2806a17c34853faae2d1c3d43ed.png

Daarmee zijn we dus dik kampioen geworden dit seizoen met 91 punten en hebben we liefst 120 doelpunten gemaakt. 

image.png.6d6ad95718e7b1e8c4cf7d0575afdcc7.png

Een stokoud record wordt verbroken uit 1959. Da's ook lekker!

Reacties

@DGremlin En dat is gelukt!

@MNie Haha ja.. hij heeft dit seizoen 10 kopgoals gemaakt. :)

@Mordurette Me too, maar ik moet wel zorgvuldig kiezen want er is een max aantal spelers verhuren binnen Frankrijk.

@Marius Zeker, we gaan door voor meer!

@Djurovski Dankjewel Djurovski!

Tags

@ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt  @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 @Willem @JoonsterkeBE @Jónstærke @Genkie_06

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh wat kijk ik uit naar die laatste twee duels. Ga je het onmogelijke presteren door de magische treble te pakken. Ik wens je alvast succes want het is een lastige opgave. Real Madrid zal wel een fenomenaal elftal hebben ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aftrap van de bekerfinale

Goed, we spelen eerst de bekerfinale tegen de nummer 1 van de tweede league van Frankrijk namelijk Auxerre. Een niet te onderschatten tegenstander natuurlijk maar dat leek in het veld toch wel anders. Auxerre stond in een 3-4-2-1 formatie waarbij het heel erg inzakte en de boel vastzette. Dat zorgde ervoor dat er weinig kansen kwamen aan beide kanten. In de rust werden er maar 2 doelpogingen genoteerd. Ik probeerde het om te zetten in de rust en wat aanvallender te spelen maar in minuut 50 was het onze middenvelder Caqueret die zijn tweede gele kaart kreeg en kon vertrekken.

Zeven minuten voor tijd was het nog steeds onmogelijk om goed door te breken en was het Auxerre die een corner kreeg. De bal kwam op het hoofd van een huurling van ons, Moussa Bayo, die met zijn 1.91 en sprongkracht 19 ver boven zijn mandekker sprong. Hij raakte de bal goed en die vloog achter Verbruggen. 0-1. En daar zou het bij blijven en zorgt Auxerre voor een geweldige prestatie. Wij verliezen voor de tweede keer op rij de bekerfinale (vorig jaar 2-3 Nice) en het jaar daarvoor wonnen we hem wel. We likken de wonden en gaan verder.

image.thumb.png.6291e24c2e73690a5e8ff15faf742144.png

Huurling Bayo zorgt ervoor dat de beker naar Auxerre gaat. Dat komt hard aan bij de harde kern van Lyon.

Finale Champions League

Een week later treffen we Real Madrid in de finale van de Champions League. Deze finale, gespeeld in Stadio Olimpico, is de tweede finale in drie jaar tijd voor ons. Een zeer nette prestatie en zeker door het uitschakelen van Newcastle en Barcelona. Real Madrid won eerder van Napoli en Leipzig. En hier een opmerkelijk aanvallend spel voor Lyon. Met vier keer zoveel kansen was het wachten op de openingstreffer maar doelman Diogo Costa, David Carmo en Camavinga bleken echt een plaag voor ons. In minuut was er een opwelling van Vinicius Jr. De bal kwam via Endrick terug bij eerstgenoemde en die legde af op Kulusevski; 0-1

En daarbij zou het blijven want ondanks 15 schoten vs 3 is het Real Madrid die aan het langste eind trekt. Diao, Ouedraogo, Carter en Caqueret. Ze gaven niet thuis en wellicht was de ploeg ook te jong. Dat Barco uitviel met een blessure hielp ook niet mee. Overigens heeft hij van de 35 duels er maar 19 gespeeld dit seizoen, dus bij een goed bod kan hij wellicht verkocht worden. Zijn 19 assists in de competitie is dan wel weer een nieuw record.

Conclusie

Twee finales en twee keer met 0-1 verliezen doet erg zeer. Waar het tegen Auxerre moeilijk was om aan kansen te komen bleek Real Madrid defensief en in de counter oppermachtig. Het is zuur maar dat we dit seizoen wél kampioen zijn geworden is dan wel een fijne prestatie. 

Wat ons nog rest is het WK voor clubteams! Want daar mogen we aan meedoen. Ik ken het persoonlijk niet maar het ziet er uit als een leuke mix van clubs all over the world. Wij zitten in een poule met het Mexicaanse Monterrey, River Plate en Rayyan. 

Tot slot lijkt er een overeenstemming te komen met opnieuw een satelietclub. Ditmaal acterend op het allerhoogste niveau van Frankrijk namelijk Montpellier. Met een uitmuntend jeugdcomplex, vrij goede trainingsaccomodatie, uitstekende jeugdopleiding-  en werving hoop ik opnieuw een grote slag te slaan in het verbeteren van ons talent én onze club te kunnen voeden met grote talenten afkomstig uit Frankrijk. Het bleek niet mogelijk om een club buiten Frankrijk te kiezen.

Reacties

@MNie Helaas.. tot mijn verbazing verlies ik dus van Auxerre en Real Madrid kreeg ik helaas niet omver! Zij hebben wel een geweldig elftal natuurlijk. Die GK hield alles tegen.

@Marius Helaas!

@Djurovski Het blijft dus idd FM. :P

@Willem We mogen blij zijn met dit bereikt hebben. Maar het is dan toch zonde dat je niet minimaal één finale wint.

@DGremlin Het mocht niet zo zijn helaas.

Tags

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WK voor Clubs

Het WK voor Clubs was voor ons een succes. Maar de beker in ontvangst nemen, dat lukte ons net niet. De wedstrijden waren als volgt;

1. Lyon - Monterrey: 1-0 (Ibarra)
  2. Lyon - River Plate: 3-1 (Leonardo, Ibarra, Salama)
  3. Lyon - Rayyan: 9-0 (Yoro, Carter 3x, Ibarra, Diao, Matusinskij, Riviere)
  4. Lyon - Boca: 1-0 (Carter)
  5. Lyon - Porto: Penalties gewonnen na  0-0
  6. Lyon - Real Madrid: 1-0 (Leonardo)
  7. Lyon - FC Barcelona - Finale: 2-3 (Leonardo, Ibarra)

Aan de kant van Barcelona was het Noah Darvich die 3x wist te scoren.

Voorbereiding nieuw seizoen

Onze voorbereiding op het seizoen was hierdoor erg kort. Maar er werd gewonnen van Osijek, Montpellier, verloren van Liverpool (1-0), gewonnen van Tours FC en een Testimonial wedstrijd van Ederson van Man City met 1-0 verloren.

Transfers aanvang nieuw seizoen

image.thumb.png.eadd2eec54e5ea86b0f43bb8e279325f.png

Dan een overzicht van de, tot dusver, gemaakte transfers van dit seizoen. Wij kiezen ervoor om een hoop spelers te verhuren, dat valt als eerste op. Er zijn een hoop redenen voor. Nypan komt niet aan spelen toe en wil ik hem nog één laatste kans geven om zich te ontwikkelen. Bij ons gebeurt dat niet en dus neemt Arsenal hem op huurbasis over. Omdat wij maar max 4 non-EU spelers in ons elftal mogen hebben maken Celso Jung, Parilla, Guardado en Luiz Antonio vlieguren bij andere clubs. Jung mocht zich vorig seizoen bij Troyes met 22 goals in 28 wedstrijden topscorer noemen, Parilla deed het eerder goed bij laagvlieger Vallecano met 19 goals. Voor Guardado en Antonio zijn het hun eerste speelminuten buiten hun geboorteland.

Zelf ben ik erg benieuwd naar de ontwikkeling van Bayo bij Brugge, Blok bij Anerlecht, Tsjechische spits Kudela bij Feyenoord en 16-jarig Deens talent Nelsson bij Auxerre (!).

De spelers die verkocht zijn dat zijn spelers die of geen toekomst meer hadden of die niet te weigeren waren. Doku schipperde tussen basis en bank waardoor hij eieren voor zijn geld koos. Guendouzi kwam 2 seizoenen geleden over voor 8 miljoen en hierop pakken we veel winst. Op zijn beurt zal Belgisch jeugdinternational Nasradinne zich mogen melden in het eerste. Tot slot pakken we voor de andere drie ook prima bedragen.

En dan de spelers die gekocht zijn. Zoals gezegd komt Carter over van Manchester City en oh wat ben ik benieuwd hoe hij in een volledig seizoen gaat presteren. Sinds de winterstop werd hij gehuurd en kwam hij in 13 duels tot 6 treffers. Ook van Manchester City afkomstig is Erik Garcia, De Spaanse centerback brengt veel ervaring met zich mee en vindt het prima om zich als reserve te plaatsen. Met de vier andere spelers trekken we hopelijk toptalenten aan om zich te ontwikkelen. Jul Collart wordt zelfs de nieuwe Vincent Kompany genoemd. 

Inkomende transfer speler screenshots

Spoiler

image.png.969a7187d9378a924e0193b1dda4eac6.png

image.png.b7a24075ca9213eb81545e0a3ff26800.png

image.png.8303a61fbad60a7a5267411e89290d2e.png

image.png.4d39caec9e9c758bc8a75ccc4a7be8f6.png

image.png.598d408210548399c3c6df11ce429c89.png

image.png.abef27df66f198b7953cc7dc743de4f6.png

Trophee des Champions

De allereerste wedstrijd van het seizoen was de bekerwinnaar vs de kampioen. Oftewel een rematch tegen Auxerre. Dit keer weten wij wél te winnen want we pakken de prijs met een 5-1 winst. Doelpuntenmakers zijn 2x Salama, Kevin Pages, 2x Cherki.

Doorgestroomde spelers

Wegens het vertrek van Doku, Guendouzi en mutaties door huurtransfers mogen de volgende spelers zich melden bij het eerste om onderdeel te maken van het elftal:

• Kevin Pages (20), linksbuiten, werd verkozen tot beste speler van België bij zijn verhuurbeurt aan Antwerp
  • Achraf Nasredinne (19), centrale middenvelder, had een prima ontwikkeling na zijn verhuurbeurt aan Heracles
  • Drazen Matusinskij (17), spits, mag zich tussen het eerste en tweede elftal ontwikkelen
  • Gaetano Giannoccoli (19), centrale verdediger, komt over van Vicenza en heeft zich daar sterk ontwikkeld.

Screenshots

Spoiler

image.png.a59de63c494a3abf1ce360a8a73e2503.png

image.png.9d8cbf68772a341691b178fb393d4cc6.png

image.png.6d695a9d39dee9960383bf97ce8a5e81.png

image.png.8ce7622917d8c581e4913256e251fcb2.png

Reacties

@DGremlin Het is heel erg zuur om beide finales te verliezen. En dan ook nog eens de finale van het WK voor clubs. Misschien toch meer defensief spelen..

@Willem Ik hoop het. Spelers waren best vrij jong allemaal, nu dan iets ouder en we zoeken nog wat meer ervaring.

@Marius Het moet je ook mee zitten inderdaad. Dat zat het gewoon echt niet.

Tags

Link naar opmerking
Deel via andere websites