Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[IDS] [FM24] 90 Minutes

Marius

Aanbevolen berichten

image.png.dbe5c296daca811fd77a90f702fa62f0.png

- 48. Terugblik -

Landskampioen. Meer zelfs. Dé dubbel. Meer dan ik vooraf had durven hopen, al wou ik natuurlijk mezelf uitdagen en testen wat met Girona mogelijk was. Maar méér dan 100 punten en dan ook nog eens de beker pakken was niet iets waar ik vooraf per sé rekening mee gehouden had. Tijd om nog één keer terug te blikken op deze prestatie. En ook eens stil te staan bij onze sterkhouders, want ik heb het gevoel dat ik die misschien niet altijd even goed of even veel belicht heb.

image.thumb.png.0f3774222200dd3b6af9d14c7af004cc.png 
De beste elf geeft wellicht een beste inkijk. Wat daarbij natuurlijk meteen opvalt is dat zowat iedereen in het basiselftal hoger scoort dan de magische ondergrens van 7. Enkel op de rechtsback werd dit niet gehaald. Verder valt ook op dat er regelmatig geroteerd werd aangezien er slechts een handvol enkelingen zitten rond de 40 wedstrijden. Dat betekent dat we ook de sterkte van onze invallers niet mogen vergeten. Dit was immers een prestatie van het collectief, en niet van een paar sterke individuen aangevuld met wat meelopers. Het hoogste gemiddelde ging naar onze spits Artem Dovbyk, die niet eens eerste keuze was. Ter vergelijking: onze eerste keuze in de punt van de aanval, Christian Stuani, speelde 33 keer in La Liga en kwam daarin tot 17 doelpunten en 4 assists. Ook niet slecht me dunkt!

image.thumb.png.4c0c85baeb7345a2602273834fad526c.png

Wat was de verhouding van deze prestaties ten opzichte van andere clubs in La Liga? Daarvoor is een blik op onderstaand overzichtje best wel handig. Zoals je kan zien scoorden we er duchtig op los, terwijl we achteraan ook de deur goed op slot hielden.

image.png.5edfbdfa69ef66319971f6246166dbf4.png

Met vier spelers in het Elftal van het Jaar in La Liga krijgen we ook de nodige erkenning. We doen het daarmee even goed als Real, en zelfs beter dan Barcelona. Andere clubs konden niemand afvaardigen!

image.png.c7c42986c61ffc6791d8c44149c28e3d.png

Richting volgend seizoen kan ik nu al zeggen dat ons een aartsmoeilijke opdracht wacht. We zullen niet in staat zijn om onze kern samen te houden en met een dubbele agenda vanwege de Champions League wedstrijden zal er een heuse puzzel moeten gelegd worden om competitief te zijn.

Tags & reacties

Spoiler

@19CH98 @Titan @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Mordurette @Tim Windt @keano77 @KayDeManaager @ElMarcos

@neva 

@Kyrill @glennix @Daz @Lensherr

Bedankt voor alle reacties!

De CL zal nog niet voor meteen zijn denk ik, tenminste als ik zie welke selectie er nog overblijft na dit seizoen ... maar daarover later meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.8ea7555e1c4527c80ed97e68acdbe612.png

- 49. Leegloop? - 

Het successeizoen 2023-2024 kwam onverwacht en dat zorgde ervoor dat het succes ook een keerzijde kende. Het wekt immers interesse op bij andere clubs en als kleine club wordt het dan moeilijk om alle spelers die voor dat succes gezorgd hebben ook aan boord te houden. Bij aanvang van de voorbereiding op het nieuwe seizoen hadden we dan ook met een (kleine) leegloop te maken.

Allereerst waren er twee jongens die besloten op pensioen te gaan. Reservedoelman Juan Carlos (35) was de eerste, en zijn exit was wellicht ook wel op te vangen, ware het niet dat onze eerste doelman, Paulo Gazzaniga, ook plots besloot de deur toe te trekken. Het Saoedische Al Shabab activeerde zijn transferclausule en daar hadden we niets tegen in te brengen. Bovendien mochten we ook niet klagen over een transfersom van bijna 15 miljoen voor een 32-jarige. Het betekent dat we de 23-jarige Fluidas overhevelen uit onze b-selectie om als eerste keeper aan de voorbereiding te beginnen.

Spoiler

image.png.a53ac1bf0440ea944131c59d423f8e4e.png

Ook centrale verdediger David López (34) besloot zijn schoenen aan de haak te hangen. Hij was nog een certitude tijdens de eerste seizoenshelft maar verloor nadien zijn plek aan Barcelona-huurling Eric Garcia. Aangezien de Catalanen hem niet opnieuw willen verhuren wordt de spoeling achterin een pak dunner. Gelukkig konden we die andere oude krijger centraal achterin, Bernardo (35), wel overtuigen om nog een jaartje te blijven.

Spoiler

image.thumb.png.e976f744cbb97f17a3495dd08a002bf0.png

Naast Garcia nemen we ook nog afscheid van drie andere huurlingen. Pablo Torre is daarbij veruit degene die het meeste impact had vorig seizoen maar ook City huurling Yan Couto en de van Troyes geleende Savio leverden een belangrijke bijdrage. Verder verloren we ook toptalent Arnau Martinez. Hij had slechts nog voor 1 jaar een contract en het bestuur besloot een aanbieding uit Saudi-Arabië te aanvaarden. Hij trekt voor 10 miljoen naar de zandbak.

Spoiler

image.thumb.png.a387bbcf0ccf5962fcc2e8e27fac217b.png

Bijna was Girona ook haar succestrainer kwijt. Zelf kreeg ik immers - verrassend zo na amper 1 seizoen - een aanbieding van Atlético Madrid. Maar ik besloot niet op gesprek te gaan. Ze besloten dan te gaan voor Arne Slot. Een andere Spaanse topper, FC Barcelona, krijgt ook een nieuwe trainer. Luis Enrique keert terug naar het oude nest.

image.thumb.png.680a54f08bf94dbe8023edff157f7ca8.png

Naast de 4 huurlingen, de twee definitieve transfers en de twee gestopte spelers krijgen we ook nog te maken met één speler waarvan het contract ten einde was. Centrale verdediger Juanpe (33) kreeg geen verlenging, vooral vanwege zijn leeftijd. Tegenover die 9 vertrekkers staat de terugkeer van 3 huurlingen (verdediger Alexander Callens, middenvelder Manu Vallejo en spits Pau Victor). Het is kwantitatief en kwalitatief ongetwijfeld te weinig om op meerdere fronten competitief te kunnen zijn. Toch wil ik nog niet panikeren. Liefst van al begin ik de voorbereiding met een volledige kern, maar ditmaal wil ik het einde van de mercato afwachten om toe te slaan. We vullen de kern aan met enkele jeugdspelers en zullen van de voorbereiding en de competitiestart gebruik maken om te analyseren welke posities versterking nodig hebben.

Tags & reacties

Spoiler

@19CH98 @Titan @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Mordurette @Tim Windt @keano77 @KayDeManaager @ElMarcos

@neva 

Bedankt voor het reageren allemaal!

Op de inkomende transfers is het nog even wachten, maar zoals jullie zien is er wel wat werk aan de winkel.

@Kyrill Dat overzicht kwam voorbij in mijn inbox :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind eerlijk gezegd je wel wat meer had mogen ontvangen voor Arnau Martinez. Ik kan me niet voorstellen zijn release clausule maar 10 miljoen was? Verder gezegd weer mooie update, maar je selectie doet wel wat jasjes uit zeg. Benieuwd wat er nog bij gaat komen, ,qua aankopen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.752785b83a54f54e6764c1e1c24b78ab.png

- 50. Voorbereiding & competitiestart 2024-2025 - 

Tijdens de voorbereiding trokken we op stage naar Nederland. Geen luxueuze bestemming of toer in het verre buitenland, wel gewoon hard werken onder mildere temperaturen dan onder de loden Spaanse zon. Er passeerden ook enkele proefspelers maar Chidera Ejuke, Giuliano Simeone, Gerard Deulofue, Mateu Morey en Emil Krafth konden geen contract versieren. 

De verschuivingen in de kern zorgden ook voor een verschuiving in onze basisopstelling. De meest opmerkelijke? Wellicht die van Daley Blind die een ruitje naar achteren schuift. In plaats van centraal op het middenveld mag hij nu centraal in de verdediging plaats nemen. Yangel Herrera neemt zijn plek in op het middenveld, Valery mag op de rechtsback starten. Toni Villa, bijna gans het vorige seizoen gemist met een zware blessure, krijgt de zware taak om de plek van Pablo Torre in te nemen.

Spoiler

image.png.4257b491e4460c6a9ba97e3055d27f87.png

Ondanks de krappe kern, en de vele speelminuten voor de proefspelers en jongelingen mocht er toch niet geklaagd worden over de voorbereiding. Alle vijf oefenpartijen werden winnend afgesloten. En telkens werd er minimaal vijf keer gescoord. Ook tegen Montpellier én Bologna.

Spoiler

image.png.58eb218f2fe0a3314187445bbf2e590e.png

Waren we dan klaar voor de competitiestart? En of we klaar waren! Almeria kreeg er meteen vier om de oren op de openingsspeeldag. Op de tweede speeldag mochten we al op bezoek in Nou Camp. Ik had het liever anders gezien maar we speelden niet minder dan een wereldpartij. We speelden de thuisploeg aanvankelijk van de mat maar lieten het na om meer dan 1 keer te scoren. Maar wie de kansen niet afmaakt, krijgt het deksel op de neus en dus ging Barcelona er op en er over. Toch zag ik meer aanknopingspunten dan ik op dit moment verwacht had. Dat werd ook bevestigd op speeldag 3, toen we Athletic op een bolwassing trakteerden.

Spoiler

image.png.6799aaa19fc641e5f81d15d9c884cfd8.png

In de tussenstand prijken er momenteel nog drie clubs met een perfect rapport. Naast Barcelona en Real wist ook Sociedad 9/9 te pakken. Promovendi Eibar en Espanyol kenden ook een erg sterke start.

Spoiler

image.png.fbbc0a8af42ef103752b75d06d34c3f6.png

Volgende keer behandelen we de transfers die nog werden afgesloten vlak voor het sluiten van de mercato.

Tags & reacties

Spoiler

@neva 

Bedankt voor alle reacties!

Om nog even terug te komen op de transfer van Arnau Martinez: zoals ik al schreef, het bestuur heeft beslist om het bod van 10 miljoen euro te aanvaarden. Als ik het zelf voor het zeggen had, dan had ik hem nog minstens een halfjaar gehouden en geprobeerd zijn contract alsnog te verlengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites