Tim Windt Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Het wordt een spannend slot, waarin alles nog mogelijk is. Wel een zwaar programma. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Je wint bijna alle duels met overmacht, maar Feyenoord wist je in toom te houden. De titel is nog steeds een optie, maar Europees voetbal heb je alvast! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Je kan nog steeds een titeldroom blijven koesteren maar komende weken worden wel heel erg cruciaal met een zwaar programma. Maar het seizoen is natuurlijk sowieso al geslaagd met Europees voetbal dat nu ook wel een zekerheid lijkt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Nee zeker niet, gaat erg goed hoor!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Jammer dat je het overtal tegen Feyenoord niet hebt kunnen benutten. Nu moet je blijven achtervolgen. Ik heb er echter wel vertrouwen in! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 12 december 2023 Auteur Share Geplaatst 12 december 2023 (bewerkt) April de maand van de waarheid. Wat hebben wij weten te presteren tegen de echte topploegen van Nederland. Die we dan ook nog eens achter elkaar treffen. Dat lezen jullie in de volgende update haha. Gemeen he. Zo ben ik ook wel. Moet @FlyD nog langer wachten hoe de linksbuiten van ons het doet In deze update gaan we het hebben over niemand minder dan Erik Nevland Voor mij is Nevland de speler die er o.a voor zorgde dat Groningen na een mindere periode weer begon aan een hele sterke periode. Een echte goalgetter was het niet maar zo belangrijk qua strijdlust. Bij Groningen is het vaak op en af. Na een sterke periode eind jaren 80, begin jaren 90 was het eind jaren 90 begin jaren zero kommer en kwel. In het seizoen 2004/05 kwam hij naar Groningen. Nevland begon zijn carrière bij het Noorse Viking FK. Na twee seizoenen Viking was zijn talent opgevallen door Mancherster United wat hem aantrok. Nevland speelde wel geteld 1 wedstrijd voor The Red Devils. Mede door de top spitsen die er toen al waren. Hij werd verhuurd aan Göteborg waar hij maar vier wedstrijden voor zou spelen. Hij keerde terug bij Manchester United maar kwam niet verder dan het tweede elftal. Nevland besloot terug te keren naar Viking. In vijf seizoenen scoorde hij 56 keer en besloot de Trots van het Noorden hem aan te trekken. In Groningen begon Nevland erg sterk. In twintig wedstrijden scoorde hij 16 maal. Kuijt wist er meer te maken maar qua goals qua minuten was Nevland de beste. In zijn tweede seizoen had de Noor het lastig in het begin. Na acht wedstrijden stond er maar 1 treffer achter zijn naam. Uiteindelijk werden het er acht in in 29 wedstrijden. In zijn 3e seizoen maakte hij er 13 in 31 wedstrijden. In het vierde en laatste seizoen begon zeer sterk met zes treffers in 15 wedstrijden. Het Engelse Fulham had in de winterstop interesse en Erik wou graag nog eens terug naar de Premier League. Voor 2,5 miljoen wat opliep tot drie miljoen omdat Fulham niet degradeerde dat jaar vertrok hij naar Engeland. Groningen gunde hem deze transfer door zijn zeer professionele houding. In 2,5 seizoen kwam Nevland tot negen treffers maar oud coach Hodgson wou hem graag bij Fulham houden. Nevland koos er echter voor om voor de twee terug te keren naar Viking. In twee seizoenen scoorde hij nog negentien maal in zevendertig wedstrijden om vervolgens zijn kicksen op te hangen. Qua echte prijzen won hij alleen de Noorse beker in 2001 met Viking. Speelde acht interlands voor Noorwegen helaas zonder treffer. Werd 3e met Jong Noorwegen op EK U21 in 1998 door in de troostfinale te winnen van Nederland. Bij Groningen werd Nevland een publiekslieveling door zijn strijd en vechtlust. En hij zal voor altijd in de boeken staan als 1e doelpuntenmaker ooit in de Euroborg tijdens een officieel duel. In 2007 won hij de titel Groninger van het jaar wat georganiseerd werd door dagblad van het noorden. Uiteindelijk speelde hij 93 wedstrijden in de eredivisie en scoorde 43 maal. Acht wedstrijden in de play off voor Europees voetbal waarin hij twee maal trefzeker was zes wedstrijden in de Europa League waar hij helaas niet trefzeker was. Wel scoorde hij vier maal in 12 duels voor de Uefa Cup. VZ: Erik de laatste maal dat wij je spraken waren dit jouw jouw woorden Citaat Erik Nevland is geraakt door de degradatie van FC Groningen, maar de voormalige publiekslieveling is ook hoopvol. 'Groningen is sowieso de mooiste club van Nederland, met heel goede supporters. Als iedereen nu in dezelfde richting gaat, dan komt het weer goed.' Hoe vind je dat het nu gaat onder de nieuwe trainer Doldersum? EN: Wat een profetische woorden waren dat he. De neuzen zijn sinds de degradatie de zelfde kant op gegaan en je ziet het. Het gaat weer zeer goed in mijn geliefde Groningen. Meteen de titel gepakt op het tweede niveau en met mooie transfers doen ze het momenteel zeer goed in de eredivisie. VZ: Ook in jouw periode bij Groningen was er een periode dat het zeer goed ging. Alles kwam er toen een ware exodus. Ben je niet bang dat dat altijd zou gebeuren bij clubs als Groningen? EN: Natuurlijk zien weinig spelers FC Groningen als einddoel. In ieder geval nu nog niet en vroeger ook niet. Of het in de toekomst kan? Wie zal het zeggen? Maar het is ook club die in fases heerlijke spelers weten te halen of weten op te leiden. En zo'n goede fase mag wel eens vaker beloond worden met een prijs. Wat maar 1 beker is eigenlijk te weinig als je ziet wie er allemaal hier hebben gespeeld. VZ: Leuk dat je dat aangeeft jij was namelijk een mooi duo met ene Suarez. Hoe was dat? EN: Ja geweldig natuurlijk. Wat een heerlijke speler was dat. Heerlijke frommelaar maar ook bezeten van het spelletje en een goede techniek. Het verbaasde mij dan ook niet dat hij zo'n mooie carrière heeft gehad. En de wedstrijd tegen Vitesse ( 1-3 achter 4-3 winst in de laatste tien minuten ) Was misschien wel de beste en mooiste wedstrijd die ik ooit heb gespeeld. De sfeer was ongelofelijk. VZ: na jouw voetbalcarrière was je ineens keeper bij het IJshockey. Dat is wel even wat anders zeker? EN: Ik ben aan het leren toen ik er wat jaren geleden mee begon kon ik absoluut niet. En ben/ was ook keeper dus heel was anders. Momenteel staat het op een lager pitje doordat ik in het bestuur zit van mijn oude club Viking. Helaas is dit in FM niet het geval en kan ik deze publiekslieveling dus geen baan aanbieden binnen de FC. Maar zijn gedachtenis is nog altijd springlevend gezien de Viking helmen en mutsen die nog regelmatig te zien zijn op de tribunes. @MNie AI heeft nog wel wat problemen maar vond de manier hoe ze Madrid hier maakten wel lachen. Het gaat zeker spannend worden hopelijk @delichris Met Europees ben ik al blij. En die kans is best wel groot. Qua titel zal komende maand wel beslissend zijn @Tim Windt Qua programma ben ik zeker niet tevreden maar goed je moet ze toch twee keer treffer niet waar. Spannend zal het zeker wel worden denk ik @ElMarcos We wisselen wedstrijden die we makkelijk winnen af met lastige wedstrijden. Maakt het iig wel leuk en uitdagend. Titel is geen doel op zich ( vandaar ook het terug houdende spel tegen Feyenoord. ) Maar Europees wil ik wel zeker halen @Marius Dat we nog altijd mee spelen om de titel had ik niet verwacht. Is geen doel de komende seizoenen. Maar wel mooi om zo lang mee te spelen. Europees is het doel en daar zijn wij dichtbij iig @Kyrill thnx mate @19CH98 Ik hinkte erg op twee gedachten en kon wel leven met een gelijkspel ipv klote moraal als je alsnog tegen een counter oploopt. Titel is niet het doel dit seizoen maar goed als je hem kunt pakken why not @KayDeManaager @Satioz Thnx @Titan @Daz @DutchClass22 @Tim' @Tim Windt @keano77 @De Raam @KayDeManaager @Thomassje123 @Rykjvk1 @keano77 @Badmuts @chrisje1993 @broabander @John Terry 2.0 @JC14 @Oerlie @MisterX @MKLVMOND 12 december 2023 bewerkt door Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Spelers die eruit springen omwille van hun vechtlust is het mooist om zien. Vind het persoonlijk ook altijd geweldig als net zij kunnen uitgroeien tot publiekslieveling! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Prachtig interview. Nevland was een legend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Op 8-12-2023 om 23:29 zei Djurovski: Voor eten kun je terecht bij Beers & Barrels. Moet je wel mensen hebben die voor je kunt tappen . Je mag me altijd bellen hoor. Dan laat ik alle oudjes wel weer zien hoe het moet Wat leuk om weer de spotlight te richten op een clubheld uit het verleden. Tof om te lezen dat hij ijshockeykeeper is geworden, dat wist ik helemaal niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Een leuk interview als Intermezzo en Erik Nevland is toch wel een speler die altijd is blijven hangen bij mensen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchClass22 Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Nevland is dan de eerste speler die ik wel echt ken! Toch wel bekend bij een groot publiek. Qua resultaten doe je het natuurlijk nog steeds erg goed. Benieuwd naar het eind van de competitie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Zoals ik al eerder heb gezegd is dit een speler die ik herken uit mijn jonge jeugd. Leuk om te lezen hoe hij bij in Groningen terecht is gekomen. Dat hij bij United zat is namelijk nieuws voor mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Nevland - een echte spits was dat. Ben weer op de hoogte, lag wat pagina's achter. Maar je gaat heel lekker, hopelijk laat Feyenoord ergens nog wat liggen, dan zou je zomaar eens een onverwachte competitiewinst binnen kunnen slepen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 13 december 2023 Auteur Share Geplaatst 13 december 2023 De maand van de waarheid. PSV , AZ en AJAX zijn onze tegenstanders deze maand. Een hels programma dus. We mogen beginnen tegen PSV in Eindhoven. Met het altijd mooie Kernkraft 400 als goaltune. Eindhoven , stad en gemeente tellen ruim 230k inwoners. En de stad waar Philips natuurlijk gevestigd is en dan heb je meteen 1 van de bekendste bedrijven van de stad genoemd plus naamgever van de voetbalploeg. Het naburige Veldhoven heeft dan ook nog eens ASML dus qua werkgelegenheid een belangrijke regio in het land. Qua uitgaan is het Stratumseind het bekendst. De langste caféstraat van Nederland. In het verlengde Stratumsedijk was de 3 gezusters te vinden. De Sint-Catharinakerk is zeker de moeite waard. Net als de Augustijnenkerk. Het hoogste gebouw van Eindhoven is De Admirant een woontoren van 105 meter hoog. Op zich niet bijzonder maar staat wel naast het eerste gloeilampjesfabriek van Philips. Qua Musea heb je onder ander het DAF museum, en natuurlijk het Philips museum. Je hebt er het High Tech Campus Eindhoven. PSV speelde met hun beste 11 en daarmee dus ook de aankopen Rugani , Alba en Arias. In de zevende minuut verovert Mijatovic de bal die speelt hem naar Huseinbasic. Die geeft een diepe bal op Kishna de hem goed voorlegt en Mijatovic rond koel af. In de elfde minuut komen wij zelfs op 0-2. Che gooit in naar Green die passt de bal naar Kishna en die schiet in de korte hoek raak. Wat een start van deze wedstrijd. Vlak na de thee komen wij zelfs op 0-3 door Green. Che weet de aanval van PSV te onderscheppen passt de bal naar Echeverri en die legt de bal op het juiste moment terug naar Green. In de slotfase komt PSV nog wel terug maar verder dan 2-3 komen ze niet en zo winnen wij een zeer belangrijke wedstrijd Vervolgens komt AZ op bezoek. De ploeg uit Alkmaar is jaren een goede subtopper in de Eredivisie. De Sint Laurenskerk is 1 van de leukste om te zien kerken in Alkmaar. De Heilige Geestkapel werd daarna een waag. Tegenwoordig is het Hollands Kaasmuseum en de lokale VVV er gevestigd. De Sint-Josephkerk wordt verbouwd tot een appartementen complex. Huize Egmont is ook zeker de moeite waard. Net als het oude Stadhuis van Alkmaar. Alkmaar is zeer bekend door zijn Kaasmarkt. En mocht je er in de buurt zijn dan is de Zaanse Schans ook niet ver weg In de 23e minuut komen wij in eigen huis op voorsprong door Green die scoort op aangeven van Suslov. In de 36e minuut verdubbelt Suslov door te scoren uit een korte corner van Duarte, Het blijft een wapen hoor die korte corners. Drie minuten voor rust scoort Kishna de 3-0 en weer was het korte corner. Zo staan wij er met de rust zeer goed voor. Az doet het zeker niet slecht maar scoren pas via Anthony in de 87e minuut en dat is te laat om nog wat van de wedstrijd te maken. Ook de tweede topper levert dus drie punten op dit gaat lekker hoor Door de nederlaag in Amsterdam is Twente officieel gedegradeerd. Voor veel FC fans een heerlijk moment. Ook ik kan een glimlach niet onderdrukken maar voor de competitie en rivaliteit is dit wel jammer natuurlijk. Wat mij betreft duurt dit dan ook maar 1 jaar. Als laatste wedstrijd deze maand spelen we tegen AJAX uit Amsterdam. De hoofdstad van Nederland. Met bijna 875k inwoners is het de grootste stad van Nederland. Amsterdam genoemd na een dam in de Amstel in de 13e eeuw. En wordt lokaal ook wel Mokum genoemd. Met het Rijksmuseum , het van Gogh museum en het scheepvaart museum en Anne Frank huis is er veel te zien. Hou je van dieren dan heb je er Artis plus de Wallen. Voor toeristen heb je er natuurlijk de Coffeeshops waar je weinig koffie kunt krijgen. Ook de rondvaarttochten blijven belangrijk voor het toerisme. FC Groningen wist nog nooit te winnen in de Amsterdam Arena. Voor de laatste winst moeten wij dus terug gaan naar de Meer. Vandaag kwam daar helaas geen verandering in. Wel meer de bal maar niet zuiver voor de goal. Onze tegenstander was dat wel en weet met twee treffers in vier minuten de wedstrijd te beslissen. Zuur jazeker maar wel terecht. 6 uit 9 met deze tegenstanders dan kun je natuurlijk niet minder dan tevreden zijn. Het was een zware maand maar hebben het beter gedaan dan verwacht hoewel de uitslag in Amsterdam natuurlijk jammer is Met vier punten achterstand lijkt de titel een utopie. Maar hebben wel de tweede plaats vast in handen en dat zorgt voor een beste prestatie ooit. Voor de 3e plaats is het nog erg spannend. Waar Fortuna nog gewoon brutaal voor strijd. Voor RKC lijkt het ook klaar. En lijken de Friese clubs veilig. PSV winst de beker te winnen en is dus zeker van Europees voetbal Awaydays are the best days en de fans zijn er klaar voor Ook was april de maand van de nieuwe aanwinsten in de jeugd en het lijkt erop dat er weer wat leuke talenten aankomen. Tot slot verhuurden wij Lien aan Valerenga. img]https://i.imgur.com/GODJFnH.png[/img] @Marius Helemaal mee eens en Nevland wist werklust dan ook nog eens met goals te combineren @Kyrill Dat was hij zeker @Tim' Zal het onthouden haha. Ik wist het ook niet maar dat maakt google soms erg leuk.Gelukkig hebben we nog wet helden om zo af en toe een uitstapje te maken @ElMarcos Thx Nevland is zeker aan naam die aan de FC is verbonden en bij vele een belletje doet ringelen @DutchClass22 Dat is mooi om te horen. Qua resultaten doen we het zeker erg lekker\ @19CH98 Benieuwd of Emreran in zijn voetsporen kan treden. Groningen heeft vaker spelers van grotere clubs weten te halen 1 stap terug en dan twee vooruit. @Rykjvk1 Een echte clublegende. Mooi dat je weer bij bent. Feyenoord lijkt er wel mee aan de haal te gaan maar we doen het wel heerlijk met al een historische 2e plek. @Satioz @KayDeManaager @MNie thnx @delichris @Tim Windt @Titan @Daz @DutchClass22 @Tim' @Tim Windt @keano77 @De Raam @KayDeManaager @Thomassje123 @Rykjvk1 @keano77 @Badmuts @chrisje1993 @broabander @John Terry 2.0 @JC14 @Oerlie @MisterX @MKLVMOND Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Uit bij PSV winnen , netjes hoor. Sowieso super goede periode WEER Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Wat een prestaties neergezet. Je maakt een kleine kans op de titel, maar tweede is ook gewoon een geweldige prestatie hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Twee keer winnen in deze reeks van drie is een erg knappe prestatie. Het zou wel erg leuk zijn als jij en Fortuna allebei in de top drie weten te eindigen dit seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Je blijft goede prestaties leveren en ondanks dat de titel er wellicht niet in zit denk ik dat je terecht trots kunt zijn. De degradatie van Twente is opvallend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Geweldige resultaten tegen PSV en AZ. Dan ga je automatisch dromen van een stunt in Amsterdam maar die kwam er jammer genoeg niet waardoor de titeldroom nu ook voorbij lijkt. Wat het ook wordt, het is en blijft een prachtig seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 6 uit 3 is tegen deze tegenstanders zeer knap maar het lijkt helaas net niet genoeg voor de landstitel. Gelukkig heb je al wel verzekerd van CL voetbal en kan je in de slotfase van het seizoen nog hopen dat Feyenoord net zo in elkaar zakt als dat ze bij mij deden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Fantastische periode, helaas leek de wedstrijd tegen Ajax net te veel van het goede, we kunnen we stellen dat de programmamakers het je niet gunnen door 3 topwedstrijden op rij toe te kennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Kampioen worden lijkt een onmogelijke opgave. FC Twente die degradeert, ik vind het persoonlijk niks, maar dat doet er niet toe. De resultaten zijn meer dan prima van FC Grunn natuurlijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 Sterke periode zeg! Tweede plek is gewoon echt een absolute stunt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 Ook als je net naast de titel grijpt, heb je een heel puik seizoen gedraaid! Mag ik een screentje van Mijatovic? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 Lekker weer hoor. Hoe zijn de programma's de laatste 3 wedstrijden? Zit er nog een verrassing in het vat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten