DutchClass22 Geplaatst 3 december 2023 Share Geplaatst 3 december 2023 Zijn gewoon weer prima resultaten als je bedenkt dat het het eerste seizoen weer terug in de Eredivisie is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Je blijft lekker presteren daar in Groningen hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Prima prestaties, dat je tegen top clubs in Nederland iets mindere resultaten haalt is niet gek te noemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 december 2023 Auteur Share Geplaatst 4 december 2023 En zo is het al weer december. Vroeg donker en laat licht. Maar ook de tijd van Sinterklaas en Zwarte Piet en natuurlijk Kerst en Oud & Nieuw. Oftewel de mooiste maand van het jaar. Een maand waar wij ook vijf wedstrijden mogen spelen waarvan de laatste voor de beker is. We mogen starten met een uitwedstrijd naar de Domstad. De ploeg werd in 1970 opgericht ( 1 jaar ouden dan onze FC dus ) en was een fusieclub tussen Elinkwijk DOS en Velox. En spelen al sinds 1936 in Stadion Galgenwaard. Hoewel die in 2004 compleet verbouwd is. En heeft momenteel een capaciteit van 23750 toeschouwers. FC Utrecht was de 1e ploeg buiten de traditionele top 3 die de JC schaal/Super cup heeft gewonnen. En de enigste ploeg buiten die top 3 die nog nooit gedegradeerd is. Nu hoor ik jullie denken ja maar dat is niet eerlijk want ze bestaan pas sinds 1970. Klopt maar 1 van de voorgangers DOS speelde sinds het betaalde voetbal tot 1970 ook alleen maar op het hoogste niveau. Als FC Utrecht won het driemaal de beker en dus eenmaal de JC schaal. En is meestal een goede subtopper met uitschieters van een 3e tot 15e plaats. Het werd geen beste wedstrijd en de kansen waren schaars. Vlak na rust komen wij wel op 0-1. Invaller Prins die zijn debuut maakt als linksback scoort meteen op aangeven van Suslov. Lang bleef dat ook de stand tot de laatste tien minuten. Zeven minuten voor tijd is het Seuntjes die de bordjes in evenwicht brengt. RKC uit Waalwijk is de volgende tegenstander. De Rooms Katholieke Combinatie Waalwijk is in 1940 opgericht. En speelt sinds 1996 in het Mandemakers Stadion waar 7186 mensen de wedstrijd kunnen bijwonen. Hiervoor speelde het sinds de oprichting op exact de zelfde plek hun wedstrijden in Sportpark Olympia beter bekend als de fietsenstalling. De club trad pas in 1984 toe tot het betaalde voetbal. 1984 is wel een heel goed jaar natuurlijk ghehe. Met twee titels in de KKD is de prijzenkast nog vrij karig. Na vier jaren KKD promoveerde de ploeg al snel naar de Eredivisie 88/89 en bleef daar zelfs behoorlijk lang actief. Pas in 2007/08 degradeerde het weer. Daarna wisselen ze KKD en Eredivisie aardig af maar voor een ploeg met weinig budget doen ze het alleraardigst. In de Borg hadden ze echter geen schijn van kans. Wij waren veel en veel beter. Vooral qua balbezit en dodelijk effectief in de grote kansen. Het is Irandust wat ons in de 23e minuut op voorsprong komt uit een vrije trap van Duarte, Echeverri schiet net voor het half uur ons op 2-0 wanneer hij goed wordt gelanceerd door Green. Elf minuten voor tijd is het wederom raak voor onze Argentijn. Ditmaal schiet hij de bal diagonaal binnen op aangeven van Irandust. En in de blessuretijd mag invaller Cullen de 4-0 binnen schieten op aangeven van Green. Irandust werd nog onderuit gehaald maar de scheids gaf goed voordeel. Vervolgens hebben we een verre uitwedstrijd naar Fortuna Sittard. De ploeg opgericht in 1968 uit een fusie tussen RKSV Sittardia en Fortuna'54 uit Geleen. En speelde tot half 1979 deels onder de naam Fortuna-Sittardia Combinati of Fortuna SC. Fortuna'54 uit Geleen dus wist voor de fusie al twee keer de beker te winnen. Fortuna speelt sinds 1999 in het Fortuna Sittard stadion wat plaats bied aan 12800 toeschouwers. Als 1 van de eerste ploegen die overgingen naar een nieuw stadion was dit ook een beetje het begin van het einde van de club. Het pakte niet zo heel goed uit en de club had lange tijd moeite om het hoofd boven water te houden. Hiervoor speelde de ploeg in de Baandert en in een ver verleden afwisselend in de Baandert en het Mauritsstadion in Geleen. Als enigste echte prijs staat een KKD titel uit 1995 in de kast. Wel wist het als Fortuna Sittard nog twee maal de finale van de beker te halen maar verloren deze beide keren. Normaal gesproken een minder lastig duel maar Fortuna beleeft net als ons een zeer sterk seizoen en is het een heuse topper hier in Zuid Limburg. En in de eerste helft geven beide ploegen elkaar ook niet veel toe. Het lijkt meer op schaken dan voetballen. In de 54e minuut opent Siovas de score voor de thuisploeg in de 54e minuut. Een kleine tien minuten later staat het weer gelijk. Green schiet in eerste instantie maar de doelman weet goed te redden , Huseinbasic kan daarna simpel binnen tikken. Met nog iets meer dan een kwartier te spelen zet diezelfde Huseinbasic ons op voorsprong. Echeverri gaat goed door op de linkerflank en waar iedereen een hoge voorzet verwacht legt hij de bal terug op de 16 meter waar Huseinbasic helemaal vrij staat. Negen minuten voor tijd maakt Echeverri de 1-3 op aangeven van Gullit en lijkt de wedstrijd beslist. Siovas maakt vijf minuten voor tijd echter de 2-3 en zo is het nog even bibberen ( letterlijk en figuurlijk ) maar de drie punten gaan mee naar Groningen. Tot slot spelen we voor de competitie tegen mede promovendus Willem II. Meeste wedstrijden ooit voor Willem II ( John Feskens 483 wedstrijden ) Meeste doelpunten voor Willem II ( Piet de Jong 216 doelpunten ) Clubtopscoorder in de eredivisie ( Coy Coopal 94 doelpunten ) Eerste international ( Tinus van Beurden ) Eerste buitenlandse aankoop ( Kurt Zaro 1956 ) Duurste aankoop ( Mounir El Hamdaoui 1,1 miljoen van Tottenham 2006-07 ) Duurste verkoop ( Mounir El Hamdaoui 7,8 miljoen naar AZ 2007/08 ) Jongste speler ( Jeroen Lumu 16 jaar 234 dagen ) Jongste doelpuntenmaker ( Jeroen Lumu (16 jaar 238 dagen ) Wij hadden het meeste de bal. Willem II de meeste kansen. Best was het allemaal niet vandaag maar slechte wedstrijden kun je winnen. Of het dan verdiend is of niet dat zal weinig mensen boeien. Wij wisten uiteindelijk de drie punten over de streep te trekken. Het duurde tot de 71e minuut dat er eindelijk gescoord werd. Cullen kopt raak op aangeven van Duarte die met een vrije bal weer eens assist wist te laten aantekenen. Winst is winst zullen we maar zeggen Als laatste wedstrijd selen wij nog de bekerwedstrijd in Almere tegen Almere City. De ploeg die dus is gedegradeerd, De ploeg werd in 2001 opgericht als FC Omniworld deel van Omniworld wat verder nog in Basketbal en Volleybal doet. In 2005 werd de ploeg toegelaten tot het betaald voetbal en sindsdien speelt het ook in Yanmar stadion wat plaats bied aan 4501 toeschouwers, Sinds 2010 gaat de betaald voetbal tak verder als Almere City FC. En wist in het seizoen 2022/23 voor het eerst te promoveren naar de eredivisie. De oorsprong van Almere City ligt echter in Amsterdam. Namelijk in 1954 bij BVC Amsterdam. We treffen de ploeg uit Almere dus niet op het hoogste niveau. En zijn deze wedstrijd de betere zonder dat wij echt afstand kunnen nemen. In de 29e minuut komen wij wel op voorsprong. Het is Green die van een meter of 18 hard binnen schiet op aangeven van Kishna. Het is dezelfde Green die ons met nog ongeveer een kwartier spelen op 0-2 zet dit maal legt Mijatovic de bal goed terug en kan Green weer uithalen. Twee minuten voor tijd lijkt Almere er nog een wedstrijd van te kunnen maken maar Robinet stond net buitenspel. Twee minuten later scoort hij alsnog maar het blijft bij 1-2 en zijn wij dus weer een ronde verder. Halverwege hebben wij ondanks het puntverlies in Utrecht de koppositie weer overgenomen en zijn wij dus "Herbstmeister" Echter is het gat met met de "top 3" plus AZ en Fortuna maar akelig klein. Willem II en Cambuur de andere twee ploegen die zijn gepromoveerd doen het ook gewoon heel erg aardig. Onderin mag Twente zich nu wel echt zorgen gaan maken. In januari mogen wij het opnemen tegen Excelsior in de beker en ik denk dat wij het slechter hadden kunnen treffen. Onze U18 is weer gepromoveerd naar de Eredivisie. Wat ik stiekem wel had verwacht maar mooi dat het uitkomt. Ook de nieuwe jeugdinstroom beloofd weer veel goeds al is het altijd afwachten natuurlijk. Voor nu wensen de spelers en supporters jullie een goed oud & nieuw en tot in de maand januari @Marius Het waren zeker niet de makkelijkste tegenstanders maar het zijn vooral hoe we de treffers tegenkrijgen die mij frustreren. Al ben ik ook gewoon verrekte eigenwijs @Tim' We mogen zeker niet klagen. En daar kan een nederlaag in Alkmaar weinig aan doen. Presteren beter dan verwacht dus kom maar op met die tweede helft @Daz Che is een heerlijke speler. Zeker als je je bedenkt dat hij maar 1,9 mil heeft gekost. En beter is dan wij hadden. Ja echt een lekkere transfer en fijn dat hij opviel toen we tegen ADO speelden. Mogen zeker niet klagen met de tweede plek @19CH98 Als promovendus toch niet vreemd dat we twee keer niet winnen? Zeker niet gezien de tegenstanders. Maar het was wel ff wennen idd haha. Het is wel erg spannend bovenin dus ben benieuwd hoe lang we dit kunnen volhouden @Kyrill Je hebt helemaal gelijk maatje. Is ook geen ramp dat we dit soort wedstrijden nog niet winnen @delichris Europees voetbal is wel het doel idd nu we het zo lekker doen @DutchClass22 Als promovendus mogen we zeker niet klagen. Als een FC met een goed seizoen ook niet @ElMarcos Het ging wel eens slechter daar in het noorden @Tim Windt De komende seizoenen zullen we moeten doorgroeien naar dat niveau. @MNie @KayDeManaager @Satioz thnx @Titan @Thomassje123 @Rykjvk1 @keano77 @Badmuts @chrisje1993 @broabander @John Terry 2.0 @JC14 @De Raam @Oerlie @MisterX @MKLVMOND Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Wat een wedstrijden leg je op de mat. Zo sta je terecht bovenaan ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Gaat lekker zeg, mag ik screentjes aub van Echeveri en Husseinbach. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Opnieuw de koppositie in handen na een voortreffelijke maand, en dan zelfs nog meteen de herfsttitel. Dan verdien je wel zo'n groen drankje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 december 2023 Auteur Share Geplaatst 4 december 2023 26 minuten geleden zei Kyrill: Gaat lekker zeg, mag ik screentjes aub van Echeveri en Husseinbach. Zoals ze nu in game zijn SPOILER Spoiler Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 december 2023 Auteur Share Geplaatst 4 december 2023 36 minuten geleden zei Marius: Opnieuw de koppositie in handen na een voortreffelijke maand, en dan zelfs nog meteen de herfsttitel. Dan verdien je wel zo'n groen drankje In Tsjechië hebben ze het he. Een groen biertje door een bepaalde soort Hop. Smaakt ook gewoon naar bier. Heb het natuurlijk moeten proberen Hoewel het hier gewoon een foutje van de AI was maar maakt het wel net zo leuk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Voor een normale promovendus is twee keer op rij niet winnen inderdaad niet vreemd maar voor jouw team is dat een heel ander geval. Ook deze maand weer heel veel goede wedstrijden en dus een terecht winterkampioenschap! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Je gaat nog steeds erg lekker en de youth intake ben ik erg benieuwd naar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Wat een resultaten leg je neer op de mat. Verdiend sta je bovenaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Misschien dat de kok ontslagen moet worden en er een meesterbrouwer in dienst moet worden genomen. Als dat pils is een goede katalysator voor de jongens van de FC. Halverwege het jaar bovenaan staan met een promovendus is al knap, en dan hebben we het nog niets eens over de wijze waarop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Het winterkampioenschap is binnen, maar de verschillen bovenin zijn wel bizar klein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Een erg sterke serie en daarmee de terechte lijstaanvoerder. Je lijkt ook een mooie jeugdinstroom te krijgen ook al zegt dat niet alles. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 De uitslagen zijn op het oog soms een beetje moeizaam, maar zolang je bijna alles blijft winnen zul je daar weinig over klagen natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchClass22 Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 Overtuigend bovenaan met Groningen. Dik verdiend ook kijkende na het beste doelsaldo in de Eredivisie! Qua XG ook bovenaan of stijgen je spelers boven zichzelf uit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 Zo, ook hier weer bij! Proficiat met de titel in het eerste seizoen, knap om het dan meteen in de Eredivisie zo goed te doen. Lekkere intake ook vorig jaar, zie je daar al progressie? De nieuwe intake lijkt ook een aardige te worden. Lekker bezig, man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 december 2023 Auteur Share Geplaatst 6 december 2023 En zo zitten we al weer in januari. De oliebollen zijn op het vuurwerk de lucht in. En de transfermarkt is open. Hoewel ik het daar voor mijn doen zeker op ingaande transfers behoorlijk rustig aan heb gedaan. Maar goed daar was ook weinig reden toe toch? Maar twee spelers kwamen naar het hoge noorden. Als 1e kwam een speler die ik al in de zomer had vastgelegd. Echter liep zijn contract pas 31 december af. Had nog wel de kans op Silva ( oud Sporting CP ) te halen in de zomer maar gaf de kans aan Määtä en back up Gullit. Om toch wat meer zekerheid te hebben als eventuele back/up concurrentie had ik Ian Escobar vastgelegd. Een 28e jarige linksback uit Argentinië. Transfervrij overgenomen van Talleres. Spoiler De tweede speler mag je absoluut geen versterking noemen is puur gehaald voor de Poke Player al zal ik hem waarschijnlijk een contract voor het leven moeten aanbieden om hem 20 wedstrijden te laten spelen. Zelf bij een 4-0 in de 93e minuut voorzie ik nog een ramp. Over wie hebben we het dan? Kristian Javier een 28 jarige international voor de Britse Maagdeneilanden. Maar heeft ook de Amerikaanse Maagdeneilanden als nationaliteit plus de Dominicaanse Republiek. Zeer interessant voor deze challenge dus. Hoewel het al een challenge is om hem te laten spelen. Hij komt gratis over van AC Commenwealth uit de US of A Spoiler Qua uitgaande transfers was het iets drukker deze maand. Souleyman Terrien die in maart nog gratis overkwam is al weer vertrokken. Voor 33k wat kan oplopen tot 75k gaat hij naar de Graafschap. Djurre Laansma 1 van de opvullers van het tweede elftal vertrekt naar het zuiden van het land. Voor 13,75k wat nog kan oplopen naar het duizelingwekkende bedrag van 36k vertrekt naar MVV. Tim Prica werd gehaald voor het bedrag van 950k in de zomer maar zag op 1 van de laatste dagen ook nog Mijatovic gehaald worden. Hierdoor werd zijn inbreng zeer gering en dat vond onze Tim niet zo leuk. Aan ongelukkige spelers heb ik niet zo veel dus ik was blij dat Nordsjaelland 1,6 miljoen over voor hem had. En zo werd het een kortstondig en niet zo succesvol verhaal voor Tim bij de FC. Echter zegt dit niets want Sorloth laat zien dat mislukken bij Groningen niets hoeft te zeggen. Luciano Valente een leuke talentvolle speler die maar niet volledig wil doorbreken begint te zeuren over speeltijd. Heeft de kans wel gehad maar overtuigen kon hij mij nog niet. Als Rennes dan drie miljoen voor hem over heeft is de keus snel gemaakt. Tot slot vertrekt ook de verrassing van vorig seisoen. Paulos Abraham gaat namelijk zijn geluk in Japan beproeven. Voor 5,5 miljoen vertrekt hij naar de Kashima Antlers. Zijn ontwikkeling stagneerde , heeft zowel in de spits als linksbuiten sterke concurrentie en als je dan zo'n bod krijgt kun je bijna niet weigeren toch? Omdat wij best wat wedstrijden mochten spelen deze maand was de oefencampagne vrij kort. Maar drie wedstrijden speelden wij voor het weer voor het echie mocht. In Polen wonnen wij zeer gemakkelijk van onze dochter club Wisla. Had hier wel meer tegenstand verwacht. Bij het Belgische maar zeer Frans klinkende Royal Francs Borains hadden wij ook weinig problemen. Spelen wel in het mooie groen en wit. Tot slot hadden wij in het eigen huis erg lastig met Duitse Herne. Al met al lijken wij klaar te zijn voor de tweede helft van het seizoen Ondertussen hebben wij ook weer wat spelers mogen afstrepen voor de Poke Player Challenge. Jamie Cumming heeft Engeland mogen afstrepen voor ons. Niet zo gek als 1e doelman natuurlijk. Justin Che heeft Amerika en Kameroen kunnen afvinken. Duitsland hadden we al. Denis Huseinbasic heeft Bosnië mogen laten vinken. Terwijl Thomas Suslov ( die heeft aangeven weg te willen maar geen club wil voorlopig het gewenste bedrag betalen ) heeft Slowakije voor mij mogen afvinken. Liam Cullen heeft dat gedaan voor Wales en Claudio Echeverri voor Argentinië en zo gaan we best lekker vind ik. Voor Kristian Javier was het trouwens even wennen zo'n eerste training in januari in Nederland De officiële wedstrijden nemen we in de komende update mee. @MNie Ik verras mij zelf ook. Deze start had ik niet verwacht @Kyrill Thnx screens had ik al eerder gepost @Marius Zo'n herfsttitel is leuk maar de gaten zijn zeer klein. @19CH98 Daar geef je mij toch te veel eer hoor. Maar thnx. Het was een prima maand idd @Daz We mogen zeker niet klagen. De intake was iets minder dan het jaar ervoor maar nog altijd meer dan prima over een aantal updates zullen ze voorbij komen @delichris Ik ben zeer verrast over de resultaten @Titan Een pils staat gelijk aan twee bruine boterhammen dus zo raar is dat idee helemaal niet Ik ben zeer verrast door onze resultaten momenteel @ElMarcos Elk foutje kan worden afgestraft bovenin. Het is bizar spannend idd maakt het wel leuk @Tim Windt Of het verdiend is dat wij bovenaan staan? Het zit ook wel regelmatig mee maar ik klaag niet. Ben ook benieuwd naar de instroom @Tim' Zo gek is dat niet als promovendus dat we het wel eens lastig hebben maar zoals je zegt zolang de punten mee naar huis komen klaag ik niet @DutchClass22 Aangezien ik in game al verder ben weet ik niet of we qua Xg ook bovenaan staan of gewoon over presteren. Denk zeker tegen de grotere clubs dat we wel wat boven ons uitstijgen. Zeker gezien de namen die daar rondlopen @De Raam De eerste speler is momenteel overgeheveld naar het eerste. Nog geen basis maar heeft wel zijn debuut gemaakt. Aantal spelers kunnen dat zeker nog halen en ook de nieuwe lichting ziet er zeker aardig uit. @Satioz @KayDeManaager thnx @Thomassje123 @Rykjvk1 @keano77 @Badmuts @chrisje1993 @broabander @John Terry 2.0 @JC14 @Oerlie @MisterX @MKLVMOND Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 Een Escobar.. dat beloofd wat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 Weinig transfers die wellicht echt een impact zullen hebben. De oefenwedstrijden kunnen ook alleen maar goed voor het vertrouwen geweest zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchClass22 Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 Het vreemdelingen legioen loopt mooi op zo met deze transfers haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 Ja uiteraard idd, dankjewel nogmaals daarvoor. Mooie transfers gedaan nog. Goede update weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Aardige transfer gedaan en die gozer met drie nationaliteiten kan je denk gerust opstellen in een bekerwedstrijd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Dat is nog eens een leuke Poképlayerplayer zeg, drie mooie nationaliteiten bij elkaar. Maar het kan wel eens duren voor je tijd hebt gevonden om hem twintig keer op te stellen inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten