Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

Robert Lewandowski is wel echt een topmanager in mijn game :D

afbeelding.thumb.png.1cccd4ddb5c6e0f53126edb300452f19.png

@MisterX Bij mij komen de keeperstalenten er in 2 soorten, de ene is op zijn 18e al wereldtop, de ander moet nog echt tot 23 a 24 minuten maken voordat diegene klaar is voor het hoogste niveau. Best frustrerend inderdaad om een goede inschatting te maken. Hou jonge keepers met interlands in de gaten, daar zit vaak nog wel eens een Uruguayaan of Chileen bij die verrassend jong verrassend goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MisterX:

Iemand nog een tip rondom het vinden van goede keepers? Op eigenlijk iedere positie heb ik genoeg talenten rond lopen die het eerste elftal halen. Echter op de positie van keeper wil dat nog niet echt lukken... 

49 minuten geleden zei Willem:

@MisterX Bij mij komen de keeperstalenten er in 2 soorten, de ene is op zijn 18e al wereldtop, de ander moet nog echt tot 23 a 24 minuten maken voordat diegene klaar is voor het hoogste niveau. Best frustrerend inderdaad om een goede inschatting te maken. Hou jonge keepers met interlands in de gaten, daar zit vaak nog wel eens een Uruguayaan of Chileen bij die verrassend jong verrassend goed is.

Ik worstel er met mijn Vicenza-game ook mee. Nu wel een leuke jonge Fin aangetrokken die ik laat spelen, maar hij heeft eigenlijk nog niet het niveau dat ik nastreef. Daarnaast ook continu een tweede keeper die wil spelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lenstra:

Ik worstel er met mijn Vicenza-game ook mee. Nu wel een leuke jonge Fin aangetrokken die ik laat spelen, maar hij heeft eigenlijk nog niet het niveau dat ik nastreef. Daarnaast ook continu een tweede keeper die wil spelen. 

Ik had een goede keeper, maar die was zo'n beetje weg voordat hij goed genoeg was voor het eerste. Nu is hij eerste keeper van Everton... Meer de meeste keepers komen niet echt ver. Ik ben ook niet echt super blij met mijn eerste en tweede keeper. Dat zijn toch de zwakkere plekken in mijn huidige team. En ook in de jeugd zit nog niet heel veel bijzonders. Wie weet dat iemand kan verrassen?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MisterX:

Dit is wel een beetje wat ik zelf doen. Ik heb een hele bulk aan spelers van buiten af. Na 5 jaar kunnen die een paspoort aanvragen. Andere clubs trouwens ook, maar het niveauverschil is gewoon te groot. Die kunnen niet echt van betekenis zijn voor het nationale team daardoor.

En blijkbaar heb ik het zo ingesteld dat de tijd in San Marino 5 jaar aaneensluitend moet zijn. Als ik een speler uitleen aan een club buiten San Marino, dan gaat daarna de teller weer terug naar 0 en moet hij weer naar de 5 jaar. En clubs in San Marino willen niet echt mijn spelers huren... Het liefst zou ik gewoon ieder jaar een andere satellietclub willen. Dan kan ik steeds een dump doen van jonge spelers, die ik na een jaar gewoon standaard laat verlengen, maar dat ik wel bij een andere club een nieuwe dump qua spelers kan doen. Bij een satellietclub willen spelers volgens mij toch graag sneller.

Ik heb gelukkig sinds een seizoen een tweede elftal die op een niet-speelbaar niveau in Bulgarije spelen, die uiteindelijk wel naar een speelbaar niveau kunnen promoveren. En vaak zijn de spelers nog wel geïnteresseerd in het spelen bij middenmoters :D

47 minuten geleden zei MisterX:

Iemand nog een tip rondom het vinden van goede keepers? Op eigenlijk iedere positie heb ik genoeg talenten rond lopen die het eerste elftal halen. Echter op de positie van keeper wil dat nog niet echt lukken... 

Wat ik standaard doe, en niet alleen bij keepers, is gewoon de rol selecteren die die de spelers moeten invullen in m'n elftal. Dan zet ik alles op 12 en zet ik de leeftijd op max 19 ofzo. En dan vink ik langzaam steeds de minder belangrijke eigenschappen uit. Alles wat ik dan tegenkom scout ik gewoon :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei TheRealOne:

Ik heb gelukkig sinds een seizoen een tweede elftal die op een niet-speelbaar niveau in Bulgarije spelen, die uiteindelijk wel naar een speelbaar niveau kunnen promoveren. En vaak zijn de spelers nog wel geïnteresseerd in het spelen bij middenmoters :D

Ik ben bang dat mijn talenten geen zin hebben in al de nummer 2 van de competitie. Zelfs die zien ze al als te minderwaardig... Al heb ik ondertussen wel een speler of 20-25 verhuurd binnen de competitie. Maar dan wel eigenlijk alleen aan de grotere clubs.

4 minuten geleden zei TheRealOne:

Wat ik standaard doe, en niet alleen bij keepers, is gewoon de rol selecteren die die de spelers moeten invullen in m'n elftal. Dan zet ik alles op 12 en zet ik de leeftijd op max 19 ofzo. En dan vink ik langzaam steeds de minder belangrijke eigenschappen uit. Alles wat ik dan tegenkom scout ik gewoon :D

Ik zoek genoeg, maar kan eigenlijk niets vinden. Of ze kosten me te veel. Maar ja, eigenlijk vraag ik op dat gebied me wel af waarom ik eigenlijk zo moeilijk doe. Ik heb nu al te veel geld, dus waarom zou ik eigenlijk zuinig aan moeten doen? :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wel grappig als ik steeds naar mijn transfergeschiedenis kijk. Ik "koop" een aanzienlijk aantal spelers, en die spelers die naar een andere club gaan, is miniem. Zo lijkt het of ik met 50 spelers in mijn team speel. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei MisterX:

1. Marco Carnesecchi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei MisterX:

Keepers zijn kwa ontwikkeling vooral heel anders dan veldspelers. Er zijn zeldzame gevallen die op hun 18e al goed genoeg zijn voor een redelijk team maar in de meeste gevallen ontwikkelen ze zich (mede doordat ze toch vaak minder spelen en als ze minder zijn ook minder presteren als ze wel spelen en als je ze weet te verhuren het toch ook vaak bij mindere goden in de competitie is) gewoon een stuk langzamer en vaak daardoor ook later. Voor mij is het daarom ook vaak dat ik veldspelers rond hun 21e/22e wel af durf te schrijven voor mijn eerste maar bij keepers ik vaak wacht tot 24/25 omdat ze zo laat nog een sprong kunnen maken als ze ineens wel de speeltijd/prestaties hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei putdus:

1. Marco Carnesecchi

Ik zit ondertussen al in 2034, dus hij is al 33 jaar oud. Ik denk dus niet dat hij meer als talent gezien kan worden in mijn game :mrgy:

30 minuten geleden zei Jeroen.:

Keepers zijn kwa ontwikkeling vooral heel anders dan veldspelers. Er zijn zeldzame gevallen die op hun 18e al goed genoeg zijn voor een redelijk team maar in de meeste gevallen ontwikkelen ze zich (mede doordat ze toch vaak minder spelen en als ze minder zijn ook minder presteren als ze wel spelen en als je ze weet te verhuren het toch ook vaak bij mindere goden in de competitie is) gewoon een stuk langzamer en vaak daardoor ook later. Voor mij is het daarom ook vaak dat ik veldspelers rond hun 21e/22e wel af durf te schrijven voor mijn eerste maar bij keepers ik vaak wacht tot 24/25 omdat ze zo laat nog een sprong kunnen maken als ze ineens wel de speeltijd/prestaties hebben. 

De gemiddelde leeftijd van mijn selectie is 21 jaar. De oudste is 26. Of misschien als hij net jarig is geweest 27.

Qua keepers heb ik een 23 jarige basisspeler. Hij is bezig aan zijn 4e seizoen bij ons onder de lat. Dus hij was al basisspeler vanaf zo'n beetje zijn 20e. Vanaf dat moment haalde hij ook ieder seizoen gemiddeld zo'n 7,3-7,4. Dus dat is een dikke prima. Ik heb alleen niet het idee dat hij nog heel veel groeit, ondanks alle speeltijd. Dus hij zit vast aan zijn top. Zijn back-up is ouder, maar slechter. En de derde keeper was ooit eerste keeper, maar is dus een aantal jaren geleden gepasseerd in rangorde en mag nu zelfs vertrekken. 

Mijn probleem is niet alleen dat keepers zich langzamer ontwikkelen, maar ik kan sowieso minder talentvolle keepers vinden. Aan het begin van het seizoen kwam ik er achter dat ik een elftal aan spitsen in mijn jeugd kon opstellen, omdat ik zoveel spitsen had aangetrokken die naar mijn idee talentvol waren. Maar voor de keeperpositie had ik eigenlijk bijna niemand. Ik vind gewoon veel minder talentvolle keepers. Nou ja, ik had er 1, maar die heb ik achteraf veel te vroeg laten gaan, omdat ik er geen heil meer in zag. Die is nu eerste keeper bij Everton en ik ben heel jaloers op zijn kwaliteiten. Maar dat is zo'n beetje de enige talentvolle keeper die ik gevonden heb in 10 jaar tijd... 

36 minuten geleden zei putdus:

Ik wil doorselecteren maar kom ontzettend lastig van spelers af. Meer mensen dit probleem?

Mijn probleem is vaak dat ik spelers aanbied met bepaalde gelockte opties. Ik wil bijvoorbeeld 50% van de volgende transfersom. Die optie lock ik gewoon bij het aanbieden van spelers. Vervolgens komen er boden van clubs als reactie op mijn aanbod, zonder deze clausule. Of met een lager percentage. Clubs zouden zo'n bod geen eens mogen maken. Bied dan óf niet óf voldoe aan de gelockte opties. Er is niet voor niets een optie om onderdelen van een transfer deal te locken. Het meest irritante is nog dat die boden van andere clubs wel volledig gelockt zijn. Het is accepteren of weigeren. Onderhandelen is geen optie. 

De AI kan dus gelockte opties overrulen, maar wij kunnen dat niet... 

10 uur geleden zei xanderoo:

Ook wel grappig als ik steeds naar mijn transfergeschiedenis kijk. Ik "koop" een aanzienlijk aantal spelers, en die spelers die naar een andere club gaan, is miniem. Zo lijkt het of ik met 50 spelers in mijn team speel. :)

Spelers die aan het einde van een contract vertrekken, staan niet in het overzicht. Net als spelers die je aantrekt vanuit je jeugdinstroom. Dat zorgt voor een vertekent beeld. 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei MisterX:

Ik zit ondertussen al in 2034, dus hij is al 33 jaar oud. Ik denk dus niet dat hij meer als talent gezien kan worden in mijn game 

De gemiddelde leeftijd van mijn selectie is 21 jaar. De oudste is 26. Of misschien als hij net jarig is geweest 27.

Qua keepers heb ik een 23 jarige basisspeler. Hij is bezig aan zijn 4e seizoen bij ons onder de lat. Dus hij was al basisspeler vanaf zo'n beetje zijn 20e. Vanaf dat moment haalde hij ook ieder seizoen gemiddeld zo'n 7,3-7,4. Dus dat is een dikke prima. Ik heb alleen niet het idee dat hij nog heel veel groeit, ondanks alle speeltijd. Dus hij zit vast aan zijn top. Zijn back-up is ouder, maar slechter. En de derde keeper was ooit eerste keeper, maar is dus een aantal jaren geleden gepasseerd in rangorde en mag nu zelfs vertrekken. 

Mijn probleem is niet alleen dat keepers zich langzamer ontwikkelen, maar ik kan sowieso minder talentvolle keepers vinden. Aan het begin van het seizoen kwam ik er achter dat ik een elftal aan spitsen in mijn jeugd kon opstellen, omdat ik zoveel spitsen had aangetrokken die naar mijn idee talentvol waren. Maar voor de keeperpositie had ik eigenlijk bijna niemand. Ik vind gewoon veel minder talentvolle keepers. Nou ja, ik had er 1, maar die heb ik achteraf veel te vroeg laten gaan, omdat ik er geen heil meer in zag. Die is nu eerste keeper bij Everton en ik ben heel jaloers op zijn kwaliteiten. Maar dat is zo'n beetje de enige talentvolle keeper die ik gevonden heb in 10 jaar tijd... 

Ik weet niet hoe je scout of op basis waarvan je beslist om een speler te halen. Met keepers is het in mijn ogen vrij zeldzaam dat je op -18 jarige leeftijd een keeper ziet en denkt dat is een topper ten opzichte van andere posities. Zeker spitsen zijn er in zo veel soorten en maten en in verhouding CA naar attributen zijn ze vaak "beter" in game dan je zou verwachten gezien hun basis CA. Op basis van attributen scouting zijn die daardoor ook redelijk makkelijk zelf te scouten.

Bij keepers is het vooral kijken naar een bepaalde basis en daarbij vooral te kijken naar attributen die eigenlijk niet veranderen: Excentriciteit, Uitkomen en wegboksen. En dingen die over het algemeen niet heel erg stijgen: Reflexen, Balvastheid. Daarna zijn er voor mij persoonlijk nog de mentale eigenschappen en communicatie die ik zelf belangrijk vind maar die groeien over het algemeen met leeftijd en dergelijk nog wel redelijk makkelijk. En ik ben ook eerlijk dat ik keepers die bij mij uiteindelijk spelen in veel gevallen eerder rond hun 21-25 aan heb getrokken dan op -18 of ze echt meerdere jaren verhuurd heb voor ze daadwerkelijk doorbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei putdus:

Ik wil doorselecteren maar kom ontzettend lastig van spelers af. Meer mensen dit probleem?

Lucas Assadi valt me tegen. Krijgt veel spelminuten maar ontwikkeld zich niet door

Wow echt? Welke club? Hij speelt hier echt al seizoenen alles kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeerde twee seizoenen lang het contract van m'n keeper verlengen. Eerste seizoen was er constant interesse van andere clubs, dus wou hij niet bijtekenen. Daarna kwam hij met het idee dat hij hogerop wou, en seizoen er op komt hij met dat hij z'n opties wou overwegen. Toch maar verkocht en nog 7,5 miljoen voor kunnen krijgen. Nog steeds boven z'n marktwaarde in Bulgarije :mrgy: Is nu bij Chelsea natuurlijk direct in de 60 miljoen waard ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites