Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Bogatyr:

Spelers die niet willen verlengen. Of teveel vragen voor wat ze kunnen. In het begin was ik ook geen profclub he. Ik heb ook al twee seizoenen een negatief transferbudget, waardoor er gewoon echt niets mogelijk is. Ofwel ligt het aan mij ofwel zijn de financiën een bug ofzo.

De financiën in België waren vorig jaar wel een probleem en heb op SI ook al paar opmerkingen gezien dat het dit jaar weer het geval was? Dus zou inderdaad een bug kunnen zijn!

4 uur geleden zei Jotew:

Een save meenemen van FM23 naar FM24 heeft verder geen nadelen t.o.v. hoe dingen in FM24 gaan qua realisme als transfers etc. toch? Omdat dat ook allemaal veranderd is in FM24 t.o.v. FM23.

Het meenemen van een FM23 save naar FM24 is puur en alleen de competities + spelers?

Klopt inderdaad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei delichris:

Daar lijkt het niet op, want normaal kan je ook een scoutingsgebied selecteren.

Daar heb je een kopje Areas (in denk gebieden in NL dan?) en daaronder heb je een drop down menu waar je een gebied kan selecteren waar je kan selecteren waar je de scout een enkeltje naar toe geeft.

Dus naar Recruitment Focus --> Create Recruitment Focus en dan in de onderstaande screen bij 1 selecteren of die de posities bij een bepaalde tactiek moet scouten of je kan Any aanvinken zodat elke positie in het spel mee genomen wordt. Vervolgens bij 2 het hokje aanvinken bij Any Position from Tactic. Wat ik daarna altijd zelf doe is Ongoing selecteren bij 3 en bij areas bij 4 een gebied selecteren waar de scout heen moet. Zelf zoek ik dan een scout uit (5) die de opdracht gaat doen maar met any gebeurt dit automatisch. Ik deselecteer altijd het hokje bij 6 zodat de scout zelf, continue weer, met nieuwe spelers komt en al door hem gescoute spelers niet blijft aanraden. Bij 7 kan je zelf bepalen wat je scout moet zoeken qua niveau. Zelf stel ik het zo in en oordeel dan zelf op een speler met potentie van 3.5 voor mij interessant is of niet. Voordeel van het zo instellen is dat er geen spelers doorheen komen die 3 sterren huidig niveau hebben en helemaal geen doorgroeimogelijkheden hebben. Mocht je snel een speler nodig hebben voor een bepaalde positie dan vink je niet het hokje bij 2 aan, maar dan selecteer je de positie waar je iemand nodig hebt. Dan kan je ook het minimale niveau van een speler hoger zetten en het potentiele niveau op hetzelfde of als je iemand nodig hebt die nog door kan groeien doe je dat uiteraard iets hoger. Je kan vervolgens ook de top of standard prioriteit mee geven zodat je meerdere scouts deze opdracht laat doen en de optie bij nummertje 6 kan je dan wel aangevinkt laten zodat je direct, in al je oude scoutingsrapporten, spelers naar voren krijgt.

afbeelding.thumb.png.8f3691ff472fd5844fcbe1f1191ed33c.png

Qua vertaling moet je het zelf maar even uitzoeken, maar dit moet denk ik wel lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe uitdaging. In Polen gaan we voor een soortgelijke save als Sparta Praag. De beste club uit Polen worden en Poolse voetballer naar de club halen. Ook gaan we grote talenten kansen geven in het eerste elftal en opzoek gaan naar de nieuwe Robert Lewandowski.

afbeelding.thumb.png.986a7c9fa6c1021165105b14d1ec975a.png

afbeelding.thumb.png.e0a3e0c8bf1f07b3dd98dba7c188ad67.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een Leeds/Shelbourne aan het doen met AZ. Heb wat ingekocht, en gratis opgehaald. 113m verkocht. Zit nu 2m boven mijn salarisbudget, maar ach. :D  Als we hoog eindigen in de Erediv, Beker en EL moet het wel goedkomen, toch. Zeker met Davy Klaasen, Reina en Vardy.

bewerkt door Rinus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Impact van moraal lijkt echt groter dan ooit. Selectie is ontevreden omdat ik een speler verkoop en we daarom even een paar dagen krap zitten op de positie van defensieve middenvelder. En hop, na 8 zeges op rij verlies je dan ineens kansloos met 0-1 van de nummer voorlaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 1 in Roemenië zit er op:

20231111222008_1.thumb.jpg.96b5b8742cd3d1344889bc6afda9ecef.jpg

Na een heel goed begin hebben we het richting het einde van het seizoen toch nog erg moeilijk gehad. Getuige ook de prestaties in de Champions Playoff groep, maar uiteindelijk was het genoeg voor promotie:

20231111222351_1.thumb.jpg.e0f112043051022a2354d0f18237bb1d.jpg

In de Season preview werden we op de 12e plek neergezet dus kan toch niet anders dan tevreden hierover zijn.

Nu in de zomer een hele lading gratis spelers zoeken, want het grootste deel van mijn basiselftal was of gehuurd of wilde het contract niet verlengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@nevaDat had ik ook ondervonden 2 weken terug. Nu weer omdat ik Karlson, Suarawaya, Bazoer, Pavlidis enzovoort heb laten gaan. Meteen de hele selectie in rep en roer. Huilie huilie. Dudes. We hebben Klaasen, Vardy enzo. En wat andere spelers er voor teruggekregen. In FM21 had ik dit nooit gehad. Kon dan gewoon verkopen wie ik wilde.

Teamsamenhang lijkt ook een veel grotere rol te spelen. FM24 wil dat we 3-4 jaar lang dezelfde teams houden ofzo, waar er misschien 2 of 3 spelers vertrekken en 2 bijkomen ofzo. Total onrealistich.

bewerkt door Rinus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rinus:

Probeer maar eens.

Ik heb gewoon printscreen knopje op de laptop hoor. Maar als ik gamen ben heb ik geen zin om dan via printscreen en paint en imgur dingen up te loaden. Is een foto met mobiel sneller terwijl ik kan blijven toetsenbord rammen

Link naar opmerking
Deel via andere websites