Mordurette Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Ik ben geen tactisch wonder maar zo snel even kijkend naar je tactiek en rollen is jouw linkerkant behoorlijk aanvallend ingesteld (lopende speler met de Mezzala en een aanvallende vleugelverdediger). Daarnaast heb je een BVM als enige defensieve middenvelder. Dat is een terriër die achter elke bal aan rent en jaagt dus heel vaak uit positie loopt waardoor er in de omschakeling een enorm gat ontstaat op je middenveld. Deze rol zou je misschien kunnen wisselen met een iets statische rol zoals een Spelmaker voor de defensie die altijd in positie blijft staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Wat @Mordurette al aangeeft gaan er momenten zijn dat je Mezzala en DYN weg zijn en als er dan balverlies is de terriër gaat jagen en er dus niks over blijft van je centrale middenveld. Je kunt dat oplossen met een VM of een SVD op die plaats. 1 uur geleden zei Thierryvane: Boys, vraagje! Speel met Vitesse in deze 4-5-1 opstelling. Gaat vrij goed alleen krijgen we behoorlijk veel goals tegen. Zien jullie (simpele) aanpassingen zodat het achterin wat beter staat? Misschien andere rollen? Iets anders in de tactiek? Verder zou ik Arcus eens proberen in de nieuwe rol (NBV (v) in het nederlands?). Dan ga je altijd een mooie 3-1 formatie (of 3-2 als de DYN inzakt) hebben in de opbouw en als restverdediging. Arcus is op recht toch niet nodig om het spel breed te houden aangezien Manhoef dat al doet. Daarnaast zou ik 'redelijk breed' uitzetten (en eventueel veranderen naar redelijk smal). Met deze formatie en rollen wordt het veld sowieso al breed gehouden. Die instructie gaat er enkel voor zorgen dat je spelers verder uit mekaar staan wat het moeilijker maakt om korte passen te geven. Als je het op redelijk smal zet gaat het team meer naar de kant van de bal bewegen en kun je een overtal creëren voor je korte combinaties. Ook heb je dan veel spelers rond de bal voor de counterpressie als je hem verliest. De AMR op rechts en de VL op links zullen het veld wel breed houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Helden, bedankt mannen! Gaan we direct aanpassen. @FlyD @Mordurette Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Als aanvulling op @FlyD zou ik de MEZ en DYM ook omdraaien. Heb je op links ook nog iets meer dekking voor je back. @Thierryvane Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Momenteel mijn 352 die ik gemaakt heb bij Brighton. De resultaten zijn zeer goed. enig minpunt zijn het aantal tegendoelpunten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Kan ik me voorstellen. In de opbouw ga je soms met een 3-0 formatie uitkomen of zelfs een 2-0 als een WCB beslist om in te dribbelen. Dan ben je zeer kwetsbaar op de counter. Dit kun je oplossen op een 'traditionele' manier door een meer holding rol te geven aan een van je verdedigende middenvelders of je kunt het next level aanpassen à la @Nom de Guerre en je verdediging volledig mee laten doorschuiven door de WCB's aanvallender in te stellen en er een libero tussen te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Waar heb je die plaatjes mee gemaakt @FlyD? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 1 uur geleden zei De Raam: Waar heb je die plaatjes mee gemaakt @FlyD? https://tactical-board.com/uk/big-football Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Kun je ook kekke animaties mee maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Klinkt zeer logisch @FlyD Dank je voor de tips. Momenteel gaat het nog zonder aanpassingen uitstekend 9 van de 11 wedstrijden geen tegendoelpunt. Mijn eerste gedacht is dan dat het kwam omdat ik heel wat nieuwe spelers moest inpassen en ik ook zelf nieuw was binnen de club waardoor het een volledig nieuwe speelstijl was dan voorheen. Moet het naderhand weer erger worden kan ik altijd die aanpassingen eens proberen. Vooral die Libero tip vind ik wel een erg leuke. Aanvallen is de beste verdediging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BA1986 Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 (bewerkt) Iemand tips voor onderstaande tactiek? De bedoeling is de tegenstander een beetje lokken, volle bak druk erop en de bal veroveren. vandaar de rol VSV , die ik nog nooit echt heb gebruikt, maar was wel eens benieuwd. 2 centrale middenvelders die moeten zorgen voor ondersteuning van de spitsen en de vleugel verdedigers die naar binnen trekken om deze gaten op te vullen. Daarbij expres niet voor counterpressie en counter gekozen omdat het aan snelheid in het team ontbeert. Resultaten zijn goed te nomen, prognose 22e staat nu naar 9 wedstrijden 2e, 17 november 2023 bewerkt door BA1986 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 11 uur geleden zei BA1986: Iemand tips voor onderstaande tactiek? De bedoeling is de tegenstander een beetje lokken, volle bak druk erop en de bal veroveren. vandaar de rol VSV , die ik nog nooit echt heb gebruikt, maar was wel eens benieuwd. 2 centrale middenvelders die moeten zorgen voor ondersteuning van de spitsen en de vleugel verdedigers die naar binnen trekken om deze gaten op te vullen. Daarbij expres niet voor counterpressie en counter gekozen omdat het aan snelheid in het team ontbeert. Resultaten zijn goed te nomen, prognose 22e staat nu naar 9 wedstrijden 2e, Met die 2de plaats lijkt het alvast goed te werken. Hebben die backs de oude NBV rol of de nieuwe? Ik vermoed dat de bedoeling is dat zij voor de verdediging plaatsnemen in balbezit en zo dekking geven als de CM's beginnen lopen? De TI's in balbezit zijn niet helemaal te zien, dus daar kan ik niks over zeggen. Waarom wil je te tegenstander lokken als je vervolgens niet profiteert van de ruimte? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Zal ook eens neerplempen wat ik bedacht heb, en al zo'n vier seizoenen onafgebroken hanteer. Grotendeels gebaseerd op een tactiek die ik online tegenkwam, Die maakte echter gebruik van twee aanvallende volantes, maar dat vond ik wat te gortig. Een beetje meer defensieve zekerheid ingebouwd. Mentaliteit schommelt tussen defensive - cautious - balanced, afhankelijk van de kwaliteit van de oppositie. Thoughts? Gaten om erin te schieten? Over het algemeen werkt dit heel aardig in ieder geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 @Mordurette Ken je deze nog? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Met een laag blok Liverpool het leven zuur gemaakt in de omschakeling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 3 uur geleden zei De Raam: @Mordurette Ken je deze nog? Dat was smullen ja 🤤 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 @Niejo101 Je hele zijkant is kwetsbaar. Op het middenveld twee man. Achter de WB's is er niks. Je speelt ook veel te hoog waardoor je hele gaten overhoudt. Low crosses mag wel weg. idem dito je pressing, en gk dinges. focus left en right ook. Districute to fullbacks ook, en districute quickly. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Dat valt allemaal ook wel weer mee hoor @Niejo101. Het is wel een optie inderdaad om een van de twee wingbacks meer behouden te maken. Aan de kant van de Volante kan je er misschien een inverted full back of inverted wingback van maken. Zo houdt je meer opties achter de bal en heb je in de opbouw meer mogelijkheden. Afhankelijk van de rol die je kiest heb je een 3-1/2 opbouw of een 2-2/3 opbouw. De Volante op attack bemoeid zich volgens mij iets minder met de opbouw maar werkt er nog wel aan mee De focus op links en rechts en afspelen aan de back kan gewoon prima. Bij mij werken lage voorzetten ook als een tierelier. Met de Volante en de CAM die in/rondom de 16 komen icm met de spits en de buitenspelers die er ook uit kunnen komen heb je genoeg afspeel mogelijkheden. Wat doet de underlap precies voor jou in deze formatie? Met Backs die breed beginnen en staan lijkt het mij dat die niet heel snel binnendoor gaan bij de buitenspelers, maar zelf gebruik ik dit eigenlijk nooit dus geen idee hoe dat precies werkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Feedback mag, hoeft niet per se. Ik wil hem vooral delen zodat andere mensen ook kunnen gaan gebruiken @De Raam laatst al zei. Soms loopt het niet maar 80% van de tijd wel, als soms niet loopt maak ik er wel eens van keeper hoge ballen gaat geven ipv korte uitrollen. Ben er erg tevreden mee, dit seizoen met grote overmacht kampioen geworden met 106 punten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 (bewerkt) 22 uur geleden zei Rinus: Je hele zijkant is kwetsbaar. Op het middenveld twee man. Achter de WB's is er niks. Je speelt ook veel te hoog waardoor je hele gaten overhoudt. Low crosses mag wel weg. idem dito je pressing, en gk dinges. focus left en right ook. Districute to fullbacks ook, en districute quickly. Ik zie er zeker wel wat in om de team instructies her en der wat uit te dunnen, maar alles schrappen wat je voorstelt lijkt me wat gortig. prevent short GK distribution en focus left en right zal ik eens weghalen, om te kijken wat dat doet. Af en toe kwetsbaar op de flank kan wel kloppen, maar écht niet overdreven veel, ik merk dat m'n tegendoelpunten echt uit verschillende soorten aanvallen komen. Dank voor je reactie!! @bas huijsmans Ik vind het belangrijk dat m'n beide backs bijdragen aan het aanvalsspel (waardoor een rol als IFB niet mijn voorkeur heeft), en af en toe verrassend aan de binnenkant opduiken. De underlap instrctie lijkt ervoor te zorgen dat de IW op momenten er toch voor kiest om de back aan de binnenkant ruimte te geven, en op andere momenten zelf die ruimte opzoekt. De aanvallende Volante bemoeit zich inderdaad regelmatig nog met de opbouw van de aanval. Als ik de back aan die kant op IWB zet gaat dat een stuk minder gebeuren, en dat is niet mijn intentie. Kan er natuurlijk wel eens mee experimenteren om te zien wat er gebeurt, maar zal het er niet toe leiden dat ik juist meer kwetsbaar ben op de flank omdat er een back naar binnen trekt? Eveneens bedankt voor je reactie!! EDIT: inderdaad, door de Rechtsback een IWB te maken, schuift de Volante (rak-sakyi, die hier een pass ontvangt van DM Klas) verder naar voren, en wordt het centrum van de tegenstander flink onoder druk gezet. Wel ziet dit er volgens mij nog kwetsbaarder uit op de flank. Op links lijken de back en de winger elkaar hier in de weg te lopen, maar de back is onderweg naar zijn verdedigende positie. 19 november 2023 bewerkt door Niejo101 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Hier toch maar weer spitsen gaan gebruiken, aangezien we enkele spitsen uit eigen jeugd hebben die echt aan minuten toe zijn. Tot nog toe geen spijt van! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BA1986 Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Op 17-11-2023 om 09:07 zei FlyD: Met die 2de plaats lijkt het alvast goed te werken. Hebben die backs de oude NBV rol of de nieuwe? Ik vermoed dat de bedoeling is dat zij voor de verdediging plaatsnemen in balbezit en zo dekking geven als de CM's beginnen lopen? De TI's in balbezit zijn niet helemaal te zien, dus daar kan ik niks over zeggen. Waarom wil je te tegenstander lokken als je vervolgens niet profiteert van de ruimte? Weet niet of het de oude of nieuwe rol is, maar de dat is inderdaad de bedoeling. en ik zie dat het in praktijk ook gebeurd, dus daar ben ik tevreden mee. waarom wil ik de tegenstander lokken. Ik wil dat het gebied waar de pressing plaats vind zo klein mogelijk is, maar met maar 1 snelle speler ben ik bang dat een counter te makkelijk onschadelijk wordt gemaakt. Correct me if I'm wrong, maar zo had ik hem bedacht. Op deze manier houden we de bal beter in de ploeg en komen we tot beter aanvallen, dat is de insteek in iedergeval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Ik ben dus echt een leek op het gebied van tactiek. Deze FM is de eerste keer dat ik echt volledig zelf mijn tactiek maak. Nu had ik er graag de rol van Volante in verwerkt. Op dit moment kom ik op dit uit, maar weet ik eigenlijk niet of het logisch is hoe ik het allemaal zet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 @Glenn08 Is er een TI die je niet hebt aangeklikt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 26 november 2023 Share Geplaatst 26 november 2023 Ik ben van plan om een 3421 tactiek te gebruiken maar twijfel over welke rol ik zou gebruiken in mijn double pivot naast de Segundo Volante (A). Zat voorlopig hier aan te denken, maar weet niet of die 2 spelmakers wel gaat werken.. P(A) AP(A) - SS(A) CWB(A) - SV(A) - DLP(S) - CWB(A) CD(D) - L(S) - CD(D) SK(D) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten