Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Club gezocht

Fantasy

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Thomassje123:

San Marino heeft maar 28 wedstrijden + 5 wedstrijden play-offs :-D 

Ierland misschien anders, hoewel die wel 36 wedstrijden hebben. Of Estland misschien?

Polen is ook een optie, geen strenge regels. Hebben 34 wedstrijden

Of Hongarije, ook geen strenge regels, 33 wedstrijden

IJsland is 22+5, dat is nog korter :D Estland, Litouwen of Letland lijken me ook wel eens leuk. Maar die hebben volgens mij wel wat gelimiteerde regels qua spelers. Ik ga eens kijken naar Hongarije en heb ook Noord-Ierland op de radar staan. Ierland zelf kan ook nog inderdaad. Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Fantasy:

IJsland is 22+5, dat is nog korter  Estland, Litouwen of Letland lijken me ook wel eens leuk. Maar die hebben volgens mij wel wat gelimiteerde regels qua spelers. Ik ga eens kijken naar Hongarije en heb ook Noord-Ierland op de radar staan. Ierland zelf kan ook nog inderdaad. Thanks!

Heeft Noord-Ierland geen brexit regels? Ierland heeft die geloof ik niet

Estland heeft wel gelimiteerde regels ja. Daarom kies ik voor Malta in FM 2025. Anders was het Estland geworden

EDIT:

Ik bedenk me net dat je de regels gewoon kunt verwijderen in de pre game editor overigens

bewerkt door Thomassje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Thomassje123:

Heeft Noord-Ierland geen brexit regels? Ierland heeft die geloof ik niet

Estland heeft wel gelimiteerde regels ja. Daarom kies ik voor Malta in FM 2025. Anders was het Estland geworden

EDIT:

Ik bedenk me net dat je de regels gewoon kunt verwijderen in de pre game editor overigens

Dat laatste gaat niet op, daar ik gewoon in een bestaande game verder ga :D Maar Brexit heb je gelijk in ook, daar ga ik mijn vingers niet aan branden. Ga me eens verdiepen in de regels overal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Fantasy:

Dat laatste gaat niet op, daar ik gewoon in een bestaande game verder ga  Maar Brexit heb je gelijk in ook, daar ga ik mijn vingers niet aan branden. Ga me eens verdiepen in de regels overal!

Bulgarije - Niet meer dan 5 spelers van buiten de EU in de wedstrijdselectie, minimaal 15 spelers die tussen 15 en 21 jaar 3 jaar van de opleiding in hetzelfde land genoten hebben, maximaal 40 spelers

Denemarken - Minimaal 1 doelman op de bank, spelers onder 16 jaar zijn niet speelgerechtigd, minimaal 4 spelers die home grown zijn inschrijven, minimaal 8 spelers die home grown in Denemarken zijn inschrijven, maximaal 25 spelers inschrijven

Finland - Wedstrijdselectie mag niet meer dan 3 spelers van buiten de EU bevatten, de wedstrijdselectie moet minstens 9 in Finland opgeleide spelers bevatten, er moeten tenminste 4 spelers in de basisopstelling staan die opgeleid zijn bij een club uit Finland, maximaal 5 spelers per seizoen op huurbasis toegestaan

Griekenland - Wedstrijdselectie mag niet meer dan 5 spelers buiten de EU bevatten, spelers met een jeugdcontract zijn niet speelgerechtigd

Hongarije - Maximaal 25 spelers inschrijven

Ierland - Niet EU spelers moeten minimaal €343 per week verdienen

IJsland - Er mogen niet meer dan 3 spelers van buiten de EU in de wedstrijdselectie zitten, maximaal 25 spelers inschrijven, minimaal 8 spelers home grown bij club of land

Letland - Minimaal 3 spelers in de basisopstelling die zijn opgeleid bij een club uit Letland, maximaal 15 buitenlanders, maximaal 30 spelers inschrijven, minimaal 3 spelers die hebben gespeeld in hun eigen land voor hun 21e verjaardag

Noord-Ierland - Minimaal 8 spelers die home-grown zijn (land), maximaal 20 spelers inschrijven

Noorwegen - Maximaal 25 spelers met deeltijdcontract (of beter), Maximaal 5 spelers met een jeugd of amateurcontract, Minimaal 3 spelers home grown inschrijven, minimaal 16 spelers die voor hun 21e 3 jaar van hun opleiding in hetzelfde land genoten hebben, maximaal 9 niet zelf opgeleide spelers. Werkvergunning: Spelers met veel potentie, 50% van wedstrijden in eerste elftal gespeeld

Polen - Er moet minimaal 1 speler van onder de 22 in de opstelling staan uit Polen, maximaal 25 spelers inschrijven, minimaal 3 spelers home grown (club), minimaal 8 spelers home grown (land)

Servië - Niet meer van 4 buitenlandse spelers in de basisopstelling, de wedstrijdselectie moet minstens 2 binnenlandse spelers onder de 21 bevatten, er moet tenminste 1 speler uit Servië onder 21 in de basisopstelling staan, maximaal 30 spelers inschrijven, contracten van maximaal 3 jaar voor spelers die jonger zijn dan 19

Slovenië - Maximaal 2 huurspelers van een ploeg in dezelfde divisie toegestaan

Slowakije - De wedstrijdselectie mag niet meer dan 5 spelers van buiten de EU bevatten

Wales - De wedstrijdselectie moet minimaal 2 spelers van onder de 19 jaar bevatten, mimimaal 8 spelers die opgeleid zijn bij de club of al 3 jaar in het land hebben gespeeld voor hun 21e verjaardag, minimaal 4 spelers die home grown zijn inschrijven, maximaal 25 spelers inschrijven, maximaal 12 spelers per seizoen op huurbasis toegestaan, maximaal 6 spelers op huurbasis toegestaan

Wit-Rusland - Minimaal 2 doelmannen in de selectie, Niet meer van 5 spelers van buiten de EU in de basisopstelling, de wedstrijdselectie mogen niet meer dan 5 buitenlandse spelers in de basisopstelling staan, de wedstrijdselectie mag niet meer dan 8 spelers uit het buitenland bevatten, maximaal 60 spelers inschrijven, maximaal 8 spelers per seizoen op huurbasis toegestaan, maximaal 8 gehuurde binnenlandse spelers per seizoen toegestaan

Hoeft niet, heb ik al gedaan anderhalf jaar geleden :D 

Was voor FM 22 geloof ik maar het lijkt me dat dit voor FM 24 nog steeds accuraat is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Fantasy:

Een beetje sluikreclame, maar ik zit te twijfelen om na mijn avontuur bij Ajax mijn novelle voort te zetten in een soort build a nation challenge. Wat zijn een beetje toffe landen met relatief korte competitieformats? Ik ben op zoek naar inspiratie, want merk dat ik zelf alleen maar weer naar IJsland neig :mrgy: 

Je zou het vanuit mijn mond niet verwachten, maar mag ik hier een pleidooi voor Zweden maken? Prachtige voetbalcultuur en op alle niveaus speel je maar 30 wedstrijden. Goed, dat klinkt misschien veel, maar je moet je realiseren dat dit allemaal van pakweg eind maart - eind november is gepland. Je hebt dus een vrij lange winterstop waardoor je, mocht je dat willen, door de seizoenen heen zou kunnen vliegen. Aan de ene kant heeft het land wel degelijk een mooie voetbalgeschiedenis, maar aan de andere kant heeft het land Europees op twee UEFA Cups in de jaren tachtig (IFK Göteborg) na nooit écht een vuist kunnen maken. Genoeg te bouwen dus! 

bewerkt door Urbeto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Urbeto:

Je zou het vanuit mijn mond niet verwachten, maar mag ik hier een pleidooi voor Zweden maken? Prachtige voetbalcultuur en op alle niveaus speel je maar 30 wedstrijden. Goed, dat klinkt misschien veel, maar je moet je realiseren dat dit allemaal van pakweg eind maart - eind november is gepland. Je hebt dus een vrij lange winterstop waardoor je, mocht je dat willen, door de seizoenen heen zou kunnen vliegen. Aan de ene kant heeft het land wel degelijk een mooie voetbalgeschiedenis, maar aan de andere kant heeft het land Europees op twee UEFA Cups in de jaren tachtig (IFK Göteborg) na nooit écht een vuist kunnen maken. Genoeg te bouwen dus! 

Die stond toevallig - samen met Noorwegen - wel erg hoog op het lijstje van interessante landen ja :D  Merci!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Fantasy:

Die stond toevallig - samen met Noorwegen - wel erg hoog op het lijstje van interessante landen ja :D  Merci!

Noorwegen is ook een heerlijk land voor FM. Mooie clubs daar ook. En met Viking FK tref je daar een club met één van de mooiste logo's ter wereld. Naar mijn mening dan ;) Ik ben benieuwd waar je uiteindelijke keuze op gaat vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-3-2024 om 23:09 zei Urbeto:

Kom je door dat speelschema niet enorm in de knel met transferperiodes en Europees voetbal? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei SantiagoMunez:

Kom je door dat speelschema niet enorm in de knel met transferperiodes en Europees voetbal? 

Zou ik ook wel willen weten, want is wel iets wat me altijd afschrikt aan Zweden, terwijl ik een groot fan van het (voetbal)land ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei SantiagoMunez:

Het ligt er een beetje aan. In mijn eerste EL seizoen liet ik me een beetje verrassen door de structuur. Ik had namelijk veel huurspelers en hun contracten liepen af op 30 november. Hierna speel je echter nog enkele groepswedstrijden (eentje in december en 2 in januari geloof ik) zonder dat je transferperiode tussentijds opent. Je transferperiodes zijn van 1 februari tot eind maart en begin juli tot 31 augustus. Met enigszins degelijk transferbeleid valt dus best om deze onregelmatigheden heen te werken. 

Persoonlijk zou ik de andere kalenders niet als argument aanwenden om niet in Zweden te starten. Ik vind dat Europese voetbal juist wel lekker in december en januari. Het maakt de winterstop een stuk minder lang. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Urbeto:

Het ligt er een beetje aan. In mijn eerste EL seizoen liet ik me een beetje verrassen door de structuur. Ik had namelijk veel huurspelers en hun contracten liepen af op 30 november. Hierna speel je echter nog enkele groepswedstrijden (eentje in december en 2 in januari geloof ik) zonder dat je transferperiode tussentijds opent. Je transferperiodes zijn van 1 februari tot eind maart en begin juli tot 31 augustus. Met enigszins degelijk transferbeleid valt dus best om deze onregelmatigheden heen te werken. 

Persoonlijk zou ik de andere kalenders niet als argument aanwenden om niet in Zweden te starten. Ik vind dat Europese voetbal juist wel lekker in december en januari. Het maakt de winterstop een stuk minder lang. 

Precies dit. Datzelfde had ik altijd in IJsland. Geeft juist een beetje extra omdat - als je eenmaal structureel in de groepsfase uitkomt Europees - de winterstop een stuk minder lang duurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Steels:

En zijn je spelers dan fit genoeg voor Europees voetbal of moet je vriendschappelijke wedstrijden inplannen? @Urbeto @Fantasy

Ik plande meestal wel wat nietszeggende oefenpotjes in om het ritme te behouden. Anders speel je inderdaad om de 2 a 3 weken maar een potje en ontbreekt het de spelers aan wedstrijdritme. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suggesties, suggesties, suggesties gevraagd! Hoewel ik dit jaar al een aantal saves heb gehad waarin ik twee/drie seizoenen heb gespeeld, krijg ik ‘t maar niet voor elkaar om écht gegrepen te worden door een save. Ik weet helaas niet goed wat ik zoek, maar wel wat ik niet zoek:

- Geen topclub (maar een volledig afgezakte of in verval zijnde uiteraard wel)

- Voldoende historie (bijvoorbeeld ooit kampioen op hoogste niveau)

- Niet in Spanje, Frankrijk of landen buiten de top-15, wel in Europa

- Lager niveau geen probleem 

- Geen geel of groene clubkleuren

Wie weet mij te overtuigen? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suggesties, suggesties, suggesties gevraagd! Hoewel ik dit jaar al een aantal saves heb gehad waarin ik twee/drie seizoenen heb gespeeld, krijg ik ‘t maar niet voor elkaar om écht gegrepen te worden door een save. Ik weet helaas niet goed wat ik zoek, maar wel wat ik niet zoek:

Wie weet mij te overtuigen? 

Wisla Krakow.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie snelle suggesties! Wisla heb ik al een korte save (1.5 seizoen, geen @Steels-ie) mee gehad. Ik merk echter dat ik de interesse verlies als ik de competitie niet ken of kan volgen IRL.

Vitoria de Guimaraes dan? Boavista?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei SantiagoMunez:

Engeland: Nottingham Forest, Blackburn Rovers, Portsmouth

Duitsland: Stuttgart, HSV, 1860 München

Italië: Genoa, Sampdoria, Pro Vercelli

Nederland: Sparta Rotterdam, FC Eindhoven, Willem II

Portugal: Boavista, Belenenses, Academica Coimbra

België: Standard, Beerschot, FC Luik

Andere: Dundee Utd, Grasshoppers, Aalborg BK, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie weet mij te overtuigen? 

Union, KV Mechelen, Leeds United, Bordeaux, Schalke 04, Bolton Wanderers, QPR, Venezia, Parma, Palermo, Sampdoria, Benevento

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arminia Bielefeld en MSV Duisburg waren ooit trotse Bundesligaclubs, die inmiddels op het derde niveau actief zijn. Grasshoppers uit Zürich is ook afgegleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites