AntiChrist7 Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 28 minuten geleden zei Lensherr: Het is en blijft België hé. Half onze competitie is al blij dat het nog bestaat Ik geef toe dat ik niet veel meer weet van vorig seizoen, maar ik denkdat ik het wel nog zou weten als zowel gent als antwerp onder curatele waren geplaatst... Moest mijn wage budget nu nog hetzelfde gebleven zijn had ik er nog wel iets mee kunnen doen, maar nu is hetgewoon niet meer speelbaar. na één seizoen. Dat smaakt echt wel bitter voor een eerste proeve van FM24. Of dit gefixt gaat zijn in fm25 betwijfel ik dan ook sterk.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 14 oktober Share Geplaatst 14 oktober Ik ben eigenlijk op zoek naar een club in een land waar ik een Building a Nation mee kan opstarten. Zoek dan wel een club waar een leuk verhaal achter zit (mogelijk voor een novelle). Zat zelf qua landen aan Cyprus of iets te denken maar andere leuke suggesties zijn ook van harte welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 14 oktober Share Geplaatst 14 oktober 4 minuten geleden zei keano77: Ik ben eigenlijk op zoek naar een club in een land waar ik een Building a Nation mee kan opstarten. Zoek dan wel een club waar een leuk verhaal achter zit (mogelijk voor een novelle). Zat zelf qua landen aan Cyprus of iets te denken maar andere leuke suggesties zijn ook van harte welkom. Cyprus Anorthosis Famagusta, club van de feniks. Zoek maar op, prachtig verhaal, prachtige club. Zeker doen! @Nom de Guerre Jij kan 'm vast ook wel overhalen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 14 oktober Share Geplaatst 14 oktober 19 minuten geleden zei keano77: Ik ben eigenlijk op zoek naar een club in een land waar ik een Building a Nation mee kan opstarten. Zoek dan wel een club waar een leuk verhaal achter zit (mogelijk voor een novelle). Zat zelf qua landen aan Cyprus of iets te denken maar andere leuke suggesties zijn ook van harte welkom. Dit is een beetje wij van WC Eend adviseren WC Eend, maar ik zou je aanraden om eens in Scandinavië te kijken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 oktober Share Geplaatst 15 oktober 12 uur geleden zei keano77: Ik ben eigenlijk op zoek naar een club in een land waar ik een Building a Nation mee kan opstarten. Zoek dan wel een club waar een leuk verhaal achter zit (mogelijk voor een novelle). Zat zelf qua landen aan Cyprus of iets te denken maar andere leuke suggesties zijn ook van harte welkom. Anorthosis Famagusta is niet zomaar een voetbalclub. Het is een overlevingsverhaal, vertegenwoordigd door de feniks uit het logo. Het is een club die, net als een goed verhaal, niet stopt wanneer de tegenslagen komen, maar juist dan opstaat. Opgericht in 1911 in Famagusta, toen Cyprus nog onder het Britse Rijk viel, begon het als een bescheiden sportvereniging, een plek waar de jeugd de liefde voor sport en cultuur kon ontdekken. En zoals dat gaat, groeide de club. In de jaren ’30 begon Anorthosis nationale kampioenschappen en bekers te winnen. De club werd een symbool voor een stad vol historie en identiteit, een club waar je trots op kon zijn. Maar in 1974 werd die trots op de proef gesteld. De Turkse invasie veranderde alles. De stad Famagusta werd bezet, de inwoners moesten vluchten. De club verloor zijn stadion, zijn thuis. Stel je voor: je hele bestaan verankerd in een stad, en die stad wordt van je afgenomen. Wat doe je? Geef je op? Niet Anorthosis. Ze verplaatsten hun wortels naar Larnaca en begonnen opnieuw. Met veerkracht. Met vastberadenheid. Niet als een club die zich neerlegt bij het lot, maar als een levend monument van hoop. Ze bleven strijden. Want dat is wat je doet als de grond onder je voeten wegvalt: je staat op, je vecht, je bouwt opnieuw. En het loonde. Anorthosis behaalde meerdere nationale titels en maakte in 2008 geschiedenis door als eerste Cypriotische club de groepsfase van de UEFA Champions League te bereiken. Een club die alles verloor, een club zonder thuis, stond opeens tussen de Europese grootmachten. Dat is het echte wonder van Anorthosis. Dat is glorie in zijn puurste vorm. Vandaag is Anorthosis meer dan een club. Het is een symbool voor veerkracht, voor nooit opgeven. De club vertegenwoordigt de ontheemde mensen van Famagusta, die blijven dromen van terugkeer. Anorthosis investeert in jeugdopleidingen, speelt niet alleen voor trofeeën, maar ook om te laten zien dat zelfs de grootste verliezen je niet kapotmaken. De feniks, de mythische vogel die herrijst uit zijn eigen as, staat prominent in het logo van de club en symboliseert de drang naar overleving. Anorthosis is een les in doorzetten. Het verhaal leert ons dat tegenslagen niet het einde zijn, maar juist het begin van iets groters. Dus laat je inspireren door Anorthosis. Je zult vallen, ja, maar als je blijft strijden, als je blijft geloven in wat je bouwt, kun je altijd weer opstaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 15 oktober Share Geplaatst 15 oktober Nou, na het hele debacle wat onze grote vrienden bij SI gecreerd hebben ga ik toch maar weer een save starten met FM24. Het begon al te kriebelen nu ik een kleine 1,5 a 2 maand niet gespeeld heb. Maar nu de release van FM25 nog enige tijd op zich laat wachten is er eigenlijk geen reden meer om het niet te doen! Daarnaast heb ik er voor nu ook nog niet heel veel vertrouwen in dat er een fatsoenlijke FM25 gereleased wordt in maart, dus wellicht speel ik FM24 nog wel even door tot volgend jaar november. De tijd zal het leren Dus, als vanouds uiteraard de wens om in Duitsland op een laag niveau te starten, alle ideeën zijn uiteraard welkom! Wuppertaler SV (Regionalliga West) Trekt mij op de één of andere manier. Ben er al eens eerder mee gestart maar door een crash uiteindelijk niet doorgezet/opnieuw begonnen. Hebben een typisch Duits stadion waar 23.000 man in kan. De laatste 3 seizoenen zijn ze respectievelijk 3e, 2e en 3e geworden. Dus ze zijn dichtbij, maar kunnen die laatste stap nog niet zetten. SV Meppen (Regionalliga Nord) Geen idee eigenlijk waarom. Typisch Duits stadion met 'slechts' +/- 13.000 plaatsen, dus daarin valt ook nog te groeien. Vorig jaar zijn ze 2e geworden en hebben promotie dus nét niet afgedwongen. Hebben tevens een mooi shirt! Daarnaast hebben ze nog nooit op het hoogste niveau gespeeld voor zover Google mij laat zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 18 oktober Share Geplaatst 18 oktober Ik zit te twijfelen voor mijn nieuwe save tussen volgende clubs: PSV Eindhoven Sporting CP RSC Anderlecht Sparta Praag FC Kobenhavn Hajduk Split Panathinaikos Boca Juniors Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 18 oktober Share Geplaatst 18 oktober 1 uur geleden zei Steels: Ik zit te twijfelen voor mijn nieuwe save tussen volgende clubs: PSV Eindhoven Sporting CP RSC Anderlecht Sparta Praag FC Kobenhavn Hajduk Split Panathinaikos Boca Juniors Boca! Absoluut. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 18 oktober Share Geplaatst 18 oktober 2 uur geleden zei Steels: Ik zit te twijfelen voor mijn nieuwe save tussen volgende clubs: PSV Eindhoven Sporting CP RSC Anderlecht Sparta Praag FC Kobenhavn Hajduk Split Panathinaikos Boca Juniors Ik zou nu starten met PSV, dan kan je morgen met Sporting CP beginnen en na het weekend wellicht met Anderlecht. Niet dat het niet mag ofzo, maar waarom blijf je vragen met welke club uit een lange lijst je moet beginnen, om er vervolgens vaak niets mee te doen en je eigen keuze te maken en daarna toch weer te stoppen na de zomerstop? Wellicht als je eens goed uitlegt wat je zoekt in een save dat wij gericht kunnen helpen en dat je het ook duidelijk voor jezelf hebt waar je plezier uithaalt in een save. Als ik dat voor mijzelf duidelijk heb, dan kom ik ver in een save. Als ik gewoon maar begin met een club zonder een gedachte erachter, dan haak ik ook snel af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 18 oktober Share Geplaatst 18 oktober 9 uur geleden zei Steels: Ik zit te twijfelen voor mijn nieuwe save tussen volgende clubs: PSV Eindhoven Sporting CP RSC Anderlecht Sparta Praag FC Kobenhavn Hajduk Split Panathinaikos Boca Juniors Sparta groot maken natuurlijk, anders Kopenhagen groot maken, of anders Hajduk groot maken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 18 oktober Share Geplaatst 18 oktober 8 uur geleden zei bas huijsmans: Ik zou nu starten met PSV, dan kan je morgen met Sporting CP beginnen en na het weekend wellicht met Anderlecht. Niet dat het niet mag ofzo, maar waarom blijf je vragen met welke club uit een lange lijst je moet beginnen, om er vervolgens vaak niets mee te doen en je eigen keuze te maken en daarna toch weer te stoppen na de zomerstop? Wellicht als je eens goed uitlegt wat je zoekt in een save dat wij gericht kunnen helpen en dat je het ook duidelijk voor jezelf hebt waar je plezier uithaalt in een save. Als ik dat voor mijzelf duidelijk heb, dan kom ik ver in een save. Als ik gewoon maar begin met een club zonder een gedachte erachter, dan haak ik ook snel af Ok, dus ik hou van een carrière uitbouwen als manager, dus eerst een beetje in de kleinere landen aan de slag gaan maar wel direct met teams die meedoen voor Europees voetbal om vervolgens telkens stappen te kunnen zetten naar grotere competities, met als uiteindelijk doel de 5 grote competities te winnen. Ik heb een voorliefde voor RSC Anderlecht, Inter Milaan en Real Madrid en voor het Italiaans voetbal in het algemeen (nostalgie naar de jaren 90). Stevige concurrentie hebben in eigen land vind ik een groot pluspunt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 18 oktober Share Geplaatst 18 oktober 2 uur geleden zei Steels: Ok, dus ik hou van een carrière uitbouwen als manager, dus eerst een beetje in de kleinere landen aan de slag gaan maar wel direct met teams die meedoen voor Europees voetbal om vervolgens telkens stappen te kunnen zetten naar grotere competities, met als uiteindelijk doel de 5 grote competities te winnen. Ik heb een voorliefde voor RSC Anderlecht, Inter Milaan en Real Madrid en voor het Italiaans voetbal in het algemeen (nostalgie naar de jaren 90). Stevige concurrentie hebben in eigen land vind ik een groot pluspunt. Dan zou ik zeggen. Maak een duidelijk plan voor jezelf. Het doel is om de top 5 grote competities te winnen waarin je jezelf opwerkt van onbekende trainer tot de nieuwe Guardiola. Je krijgt je eerste kans bij een topclub in eigen land (hoe obscuur je het zelf wilt hebben, ik zou aanraden, begin bij Anderlecht aangezien je daar affiniteit mee hebt of blijf helemaal weg uit België (zelf manage ik zelden tot nooit in Nederland of bij Feyenoord) en werk je vanaf daar omhoog op de voetbalpiramide. Het doel is om de top 5 competiites te winnen. Hoe en in welke volgorde maakt niet uit. Heb je zin in een nieuwe uitdaging? Dan kan het altijd in dezelfde save omdat het qua doelstellingen niet uitmaakt wanneer je welke prijs wint. Zelf had ik eigenlijk ook altijd one club carrieres tot ik nu in mijn eigen save beland ben. Het doel in mijn save is om met zoveel mogelijk verschillende clubs kampioen te worden in Portugal (behalve de top 3) en om de top 3 uiteindelijk te laten degraderen. Zo heb ik ondertussen het WK voor clubs gewonnen met louter Portugezen en zit ik nu te denken wat voor een challenge ik hierna wilt doen. Waarschijnlijk wordt het de 'Club of Pioneers' uitdaging zodra Academico Coimbra vrij komt. Ondertussen ben ik ook wel getriggerd om eens attributeless te spelen of het eens met een youth only te proberen. Hiervoor hoef ik dus geen nieuwe save te starten, maar kan het allemaal in dezelfde save omdat eigenlijk alles onder het overkoepelende doel kan: Met zoveel mogelijk verschillende teams kampioen worden en in de tussentijd ook de top 3 proberen te degraderen. Waar jij er meer een achtergrond verhaal bij moet hebben in de vorm van een carriere opbouw, heb ik dat dan weer helemaal niet. Ik zou echt ter plekke ontslag kunnen nemen bij AVS SAD zonder kampioen te worden zijn als Academica Coimbra vrijkomt voor de 'Club of Pioneers' challenge (Echt op het moment van typen check ik dit en zie ik trouwens dat Academica Coimbra vrij is haha). Oftewel kortgezegd: Zorg ervoor dat je lange (nationalist challenge, youth only, pokeplayer/alliteratie etc.) en korte challenges (doe het met een 532 formatie, attribuutloos, 3x kampioen in 5 jaar etc.) in dezelfde save aan elkaar kan koppelen aangezien je een overkoepelend doel hebt: Win de top 5 grote competities. Op die manier worden je korte prikkels voor het starten van een nieuwe save minder geprikkeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober Doe eens gek en noem een club Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober 20 uur geleden zei Steels: Ok, dus ik hou van een carrière uitbouwen als manager, dus eerst een beetje in de kleinere landen aan de slag gaan maar wel direct met teams die meedoen voor Europees voetbal om vervolgens telkens stappen te kunnen zetten naar grotere competities, met als uiteindelijk doel de 5 grote competities te winnen. Ik heb een voorliefde voor RSC Anderlecht, Inter Milaan en Real Madrid en voor het Italiaans voetbal in het algemeen (nostalgie naar de jaren 90). Stevige concurrentie hebben in eigen land vind ik een groot pluspunt. Glory hunter doen dan.. top 5 competities de landstitel en hoogste nationale beker pakken.. en de 2 europese hoogste prijzen.. ben je eem seizoen of 20 mee bezig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober 16 minuten geleden zei MNie: Doe eens gek en noem een club Hammarby! Club van het volk waar successen schaars zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober 27 minuten geleden zei Urbeto: Hammarby! Club van het volk waar successen schaars zijn. Zweden loopt t seizoen gek.. heb ik iets minder mee 😅 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 19 oktober Auteur Share Geplaatst 19 oktober 1 uur geleden zei MNie: Doe eens gek en noem een club AZ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 19 oktober Share Geplaatst 19 oktober 2 uur geleden zei MNie: Doe eens gek en noem een club Oriental Dragons. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 10 november Share Geplaatst 10 november Nu mijn Cercle game zo goed als afgerond is, en omdat de laatste seizoenen een struggle waren, is de feeling met de save wat verlopen. Hierdoor besloten om een nieuwe game te gaan starten. Ik denk niet dat ik nog een groot project in me heb. Dus ga ik voor kort succes in een top/subtopcompetitie. Iemand een leuke shout qua club? Een LLM club shout mag ook, maar dus totaal niet zeker of dat iets wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 10 november Share Geplaatst 10 november 1 minuut geleden zei Glenn08: Nu mijn Cercle game zo goed als afgerond is, en omdat de laatste seizoenen een struggle waren, is de feeling met de save wat verlopen. Hierdoor besloten om een nieuwe game te gaan starten. Ik denk niet dat ik nog een groot project in me heb. Dus ga ik voor kort succes in een top/subtopcompetitie. Iemand een leuke shout qua club? Een LLM club shout mag ook, maar dus totaal niet zeker of dat iets wordt. Arsenal Spoiler Serieuze opties; Nothingham Forest, Fiorentina,Getafe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 10 november Share Geplaatst 10 november 1 uur geleden zei Glenn08: Nu mijn Cercle game zo goed als afgerond is, en omdat de laatste seizoenen een struggle waren, is de feeling met de save wat verlopen. Hierdoor besloten om een nieuwe game te gaan starten. Ik denk niet dat ik nog een groot project in me heb. Dus ga ik voor kort succes in een top/subtopcompetitie. Iemand een leuke shout qua club? Een LLM club shout mag ook, maar dus totaal niet zeker of dat iets wordt. Heb je voorkeur voor een bepaald land of streek? Zo niet heb ik wat aanraders op een rijtje gezet. In Engeland kan het wellicht leuk zijn om Luton Town tegen alle verwachtingen in de Premier League te houden. Blackburn Rovers is ook een mooie optie. Spelen sinds 2012 niet meer in de Premier League maar bestaan in 2025 liefst 150 jaar. Zou je dat kunnen vieren op het hoogste niveau? In Duitsland heb je op het tweede niveau natuurlijk Schalke en HSV die je redelijk snel weer op zou moeten kunnen bouwen, al zal de stap naar de Duitse top nog wel enige tijd vergen. In de Bundesliga zelf is Borussia Mönchengladbach een mooie optie. Deze slapende reus won in de jaren zeventig tweemaal de UEFA Cup maar speelt nu al jaren niets klaar terwijl de faciliteiten er wel voor aanwezig zijn. In Spanje heb je op het tweede niveau met Espanyol een hele grote club waarmee je in het eerste seizoen direct kunt promoveren. Qua stadion hoort Espanyol sowieso op het hoogste niveau thuis; prachtige bak. In La Liga behoeft Valencia de nodige aandacht. Dat kan een prachtige uitdaging zijn. De top 3 is na de periode 2010-2012 niet meer bereikt en het rechterrijtje is tegenwoordig ongezond bekend terrein geworden. Met zo'n historie en achterban moet dat echt beter kunnen. Gezien de financiële situatie in de sinaasappelstad zul je eveneens gezond beleid moeten gaan voeren, dus wellicht komt de jeugdopleiding nog goed van pas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 11 november Share Geplaatst 11 november 11 uur geleden zei Glenn08: Nu mijn Cercle game zo goed als afgerond is, en omdat de laatste seizoenen een struggle waren, is de feeling met de save wat verlopen. Hierdoor besloten om een nieuwe game te gaan starten. Ik denk niet dat ik nog een groot project in me heb. Dus ga ik voor kort succes in een top/subtopcompetitie. Iemand een leuke shout qua club? Een LLM club shout mag ook, maar dus totaal niet zeker of dat iets wordt. Brighton, Leeds, Fiorentina, Parma, Valencia, Real Zaragoza, Wolfsburg, Schalke 04, Strasbourg, Guingamp, sc Heerenveen, Boavista, Besiktas, FC Basel, Panathinaikos, AaB, Lech Poznan, IFK Göteborg, FCSB, CSKA Sofia Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 11 november Share Geplaatst 11 november Op 10-11-2024 om 17:14 zei Urbeto: Blackburn Rovers is ook een mooie optie. Spelen sinds 2012 niet meer in de Premier League maar bestaan in 2025 liefst 150 jaar. Zou je dat kunnen vieren op het hoogste niveau? Plus het is aan het einde van het seizoen 30 jaar geleden dat zij landskampioen werden. Wordt 30 jaar later kampioen in de Championship en vier het 150ste jaar op het hoogste niveau Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 13 november Share Geplaatst 13 november Wat zijn de vergane glories in frankrijk? Bordeaux is de bekendste, maar je hebt ook Sochaux en Saint Etienne die me te binnen schieten. Welke clubs zijn er om wat leuks op lange termijn uit te bouwen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 13 november Share Geplaatst 13 november 9 minuten geleden zei AntiChrist7: Wat zijn de vergane glories in frankrijk? Bordeaux is de bekendste, maar je hebt ook Sochaux en Saint Etienne die me te binnen schieten. Welke clubs zijn er om wat leuks op lange termijn uit te bouwen? Auxerre, Bastia, Caen, Guingamp, Laval, Saint-Etienne, Troyes, Valenciennes, Bordeaux, Chateauroux, Dijon, Le Mans, Nîmes, Niort, Red Star, Sochaux, Nancy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten