Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Club gezocht

Fantasy

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei Mark Hughes:

@Urbeto

Lets go ! ;p mn Huddersfield Town budget 

word vooral iedereen gebruiken en miss gratis spelers binnen halen xd 

image.png.87d9e75e4357686f510385e33c3f0934.png

Nice, succes! Ik denk dat David Kasumu, Thomas Sorba en met name Jack Rudoni smaakmakers kunnen worden. Verder wordt het vooral hopen op leuke huurspelers. Dat is overigens ook in real life al enkele jaren de strategie; op deze wijze kwamen bijvoorbeeld Emile Smith Rowe en Levi Colwill vrij recentelijk nog naar Yorkshire. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik terug ben van een weekje Malta en de volledige versie van FM24 is uitgekomen is het tijd om deze week mijn eerste echte save te starten, ik heb nu ik een pak minder tijd heb om te spelen, wel echt de ambitie om een save langer vol te houden, maar zit te twijfelen tussen verschillende optie's:

RSC AnderlechtMijn favoriete club en heb ze al enkele FM's niet langer dan een half seizoen gecoached, misschien nu er weer leuke spelers aanwezig zijn ze eindelijk terug een titel schenken en ze terug op de Europese kaart zetten om vervolgens andere oorden op te zoeken? Een geschikt alter-ego vind ik altijd moeilijk te vinden bij Anderlecht, ik verkies namelijk jonge managers waar ik vroeger wel fan van was.

Valencia: Altijd al een zwak gehad voor de truitjes, kleuren en logo van Valencia en toch een beetje een club in verval, kan een goede start zijn voor een Glory Hunter-save, net als de 4 onderstaande clubs.

AS Roma: Romelu Lukaku zou mijn grootste drijfveer zijn om daar mee aan de slag te gaan.

Bayer Leverkusen: Het voetbal van Xabi Alonso spreekt me wel aan en Leverkusen heeft daar uiteraard de geschikte kern voor. Ze hebben verder ook een jonge talentvolle kern.

Olympique Lyon: Clubs in verval trekken me vaak aan en Lyon heeft altijd een geweldige jeugdwerking.

Sporting CP: Portugal spreekt me atijd wel aan en van de grote 3 wachten zij nu weer het langst op een nieuwe titel. En hebben wel enkele leuke spelers rondlopen.

CSKA Sofia: Was in eerste instantie mijn save-idee voor FM24 voor een Build a Nation-challenge, maar ik vrees dat domineren in Bulgarije vrij snel gaat vervelen en weet niet of ik me dan kan opladen om daar te blijven. Het kan echter ook een leuke start zijn voor een clubhopping-carrière als Berbatov aangezien ik clubhopping toch altijd het fijnste vind spelen. Enig minpuntje, buiten de leuke figuur van Berbatov heb ik zelf bitterweinig met noch de club, noch het land, noch de spelers.

Hajduk Split: Vergane Europese glorie wiens naam me altijd heeft aangetrokken, dus net als Sofia een leuke start voor een journeyman-save.

Wisla Krakow: Spelen nog steeds op het tweede niveau van Polen en verdienen het om in ere hersteld te worden.

Dus het is twijfelen tussen mijn favoriete club, een Glory Hunter-save, een Build a Nation-save of een Journeyman-save.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Steels:

CSKA Sofia: Was in eerste instantie mijn save-idee voor FM24 voor een Build a Nation-challenge, maar ik vrees dat domineren in Bulgarije vrij snel gaat vervelen en weet niet of ik me dan kan opladen om daar te blijven. Het kan echter ook een leuke start zijn voor een clubhopping-carrière als Berbatov aangezien ik clubhopping toch altijd het fijnste vind spelen. Enig minpuntje, buiten de leuke figuur van Berbatov heb ik zelf bitterweinig met noch de club, noch het land, noch de spelers.

Hajduk Split: Vergane Europese glorie wiens naam me altijd heeft aangetrokken, dus net als Sofia een leuke start voor een journeyman-save.

Wisla Krakow: Spelen nog steeds op het tweede niveau van Polen en verdienen het om in ere hersteld te worden.

Hier in zit veel meer de uitdaging dan in de andere clubs. Ik ben bang dat je bij de rest binnen een paar seizoenen wel uitgekeken bent, terwijl je juist een langdurige save wilt hebben. In dat geval zou ik op een iets lager niveau starten.

Als je een echte journeyman save wilt starten, dan start je trouwens werkloos zonder enige ervaring, dus op een nog veel lager niveau. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Steels:

Nu ik terug ben van een weekje Malta en de volledige versie van FM24 is uitgekomen is het tijd om deze week mijn eerste echte save te starten, ik heb nu ik een pak minder tijd heb om te spelen, wel echt de ambitie om een save langer vol te houden, maar zit te twijfelen tussen verschillende optie's:

RSC AnderlechtMijn favoriete club en heb ze al enkele FM's niet langer dan een half seizoen gecoached, misschien nu er weer leuke spelers aanwezig zijn ze eindelijk terug een titel schenken en ze terug op de Europese kaart zetten om vervolgens andere oorden op te zoeken? Een geschikt alter-ego vind ik altijd moeilijk te vinden bij Anderlecht, ik verkies namelijk jonge managers waar ik vroeger wel fan van was.

Valencia: Altijd al een zwak gehad voor de truitjes, kleuren en logo van Valencia en toch een beetje een club in verval, kan een goede start zijn voor een Glory Hunter-save, net als de 4 onderstaande clubs.

AS Roma: Romelu Lukaku zou mijn grootste drijfveer zijn om daar mee aan de slag te gaan.

Bayer Leverkusen: Het voetbal van Xabi Alonso spreekt me wel aan en Leverkusen heeft daar uiteraard de geschikte kern voor. Ze hebben verder ook een jonge talentvolle kern.

Olympique Lyon: Clubs in verval trekken me vaak aan en Lyon heeft altijd een geweldige jeugdwerking.

Sporting CP: Portugal spreekt me atijd wel aan en van de grote 3 wachten zij nu weer het langst op een nieuwe titel. En hebben wel enkele leuke spelers rondlopen.

Dus het is twijfelen tussen mijn favoriete club, een Glory Hunter-save, een Build a Nation-save of een Journeyman-save.

Lyon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Steels

Wisla Krakow, 100%. De bovenste 4 ga je het te snel te makkelijk krijgen. Hajduk Split speelt in een competitie met weinig teams, dat vind ik vaak al geen klap aan. Maargoed, wellicht dat jij daar anders over denkt.

En voor Polen is er al een Lower League database beschikbaar: https://www.fmscout.com/a-poland-lower-leagues-fm24.html. Je geeft aan ditmaal een langere save te willen spelen, dan zou ik sowieso op een lager niveau beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mordurette @Arezo

Nog altijd geen save begonnen in het prachtige Duitsland, haha. Ja wel één met alle bestanden van FM23, en deze meegenomen naar FM24, maar ik mis dan teveel spelers.

De eerste full release bestanden van Realism pack van Davincid zijn in ieder geval nu uit voor FM24, en het lower league bestand germany is ook eindelijk getest en te downloaden voor FM24, kortom: We kunnen eindelijk beginnen! :D 

Echter ben ik voor m'n save nog altijd aan het twijfelen;

• 1. FC Saarbrücken ~ Deze club is me eigenlijk pas onder ogen gekomen nadat ze verrassend wonnen van Bayern Munchen in de DBF Pokal. Ze hebben in-game ook een II-team, en een stadion waaraan nog meer gebouwd kan worden, dus een grote uitdaging. Daarnaast is het op papier ook kwalitatief minder dan Duisburg en Rot-Weiss Essen, waardoor de uitdaging groter lijkt. Persoonlijk vind ik hun shirts vooralsnog ook het mooiste.

image.png.1624c16b5eb83e17bdd4aec67c2c6bce.png

• MSV Duisburg ~ Nog altijd aan het twijfelen om met Duisburg te starten. Mede doordat ze in het echt nu onderaan staan en niks loopt zoals het hoort. Nadeel is: ze hebben in-game geen II-team.. Daarnaast is hun stadion al dusdanig groot dat in-game stappen maken waarschijnlijk moeilijker word.

image.png.5d034e3c030937c477a3f40a7ad1d7bd.png

• Rot-Weiss Essen ~ Ik heb er in FM23 al eens mee willen starten, maar dit is nooit serieus van de benen gekomen. Ze speelden 3 jaar geleden nog in de Regionalliga. En hebben een nieuw stadion dat nog verder uitgebreid kan worden. Ook hebben ze een II-team.

image.thumb.png.45ce49382608848eefadebf5833566d8.png

Kortom: er zijn redenen om voor Duisburg te kiezen, maar ook redenen om voor Rot-Weiss Essen of Saarbrucken te kiezen. Mijn god wat lastig weer dit..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Jotew:

@Mordurette @Arezo

Nog altijd geen save begonnen in het prachtige Duitsland, haha. Ja wel één met alle bestanden van FM23, en deze meegenomen naar FM24, maar ik mis dan teveel spelers.

De eerste full release bestanden van Realism pack van Davincid zijn in ieder geval nu uit voor FM24, en het lower league bestand germany is ook eindelijk getest en te downloaden voor FM24, kortom: We kunnen eindelijk beginnen! :D 

Echter ben ik voor m'n save nog altijd aan het twijfelen;

• 1. FC Saarbrücken ~ Deze club is me eigenlijk pas onder ogen gekomen nadat ze verrassend wonnen van Bayern Munchen in de DBF Pokal. Ze hebben in-game ook een II-team, en een stadion waaraan nog meer gebouwd kan worden, dus een grote uitdaging. Daarnaast is het op papier ook kwalitatief minder dan Duisburg en Rot-Weiss Essen, waardoor de uitdaging groter lijkt. Persoonlijk vind ik hun shirts vooralsnog ook het mooiste.

image.png.1624c16b5eb83e17bdd4aec67c2c6bce.png

• MSV Duisburg ~ Nog altijd aan het twijfelen om met Duisburg te starten. Mede doordat ze in het echt nu onderaan staan en niks loopt zoals het hoort. Nadeel is: ze hebben in-game geen II-team.. Daarnaast is hun stadion al dusdanig groot dat in-game stappen maken waarschijnlijk moeilijker word.

image.png.5d034e3c030937c477a3f40a7ad1d7bd.png

• Rot-Weiss Essen ~ Ik heb er in FM23 al eens mee willen starten, maar dit is nooit serieus van de benen gekomen. Ze speelden 3 jaar geleden nog in de Regionalliga. En hebben een nieuw stadion dat nog verder uitgebreid kan worden. Ook hebben ze een II-team.

image.thumb.png.45ce49382608848eefadebf5833566d8.png

Kortom: er zijn redenen om voor Duisburg te kiezen, maar ook redenen om voor Rot-Weiss Essen of Saarbrucken te kiezen. Mijn god wat lastig weer dit..

Dan zou ik lekker voor Saarbrücken gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, ik speel nu nog de SAF challenge, maar omdat deze nog uit de beta komt heb ik het idee dat er nog wat kleine foutjes inzitten. Zo maak ik bijv. ongeveer 60 miljoen verlies per jaar, terwijl ik zelf winst maak op transfers en qua salarisbudget ik tot de onderkant van de PL behoor. Ook sta ik laag op de ranglijst qua percentage salaris van de omzet dat ik uitgeef. Dus ben voor nu even klaar met deze save, maar kan maar geen club vinden om een nieuwe save mee te starten.

Ik zit aan twee scenario's te denken:

1. Lager in een piramide beginnen van een top 10/5 competitie en hier de club opbouwen. Zo doe ik het vaker en uit het hele doorgroeien met een club haal ik toch wel het meeste plezier. Maar heb dit in FM23 in Italië gedaan, speel zelf al in een online save in Spanje en Engeland en Duitsland trekken mij niet echt. Frankrijk ken ik al enkele mensen die dit doen (ja jij @Glenn08 onder andere ;)). Ben zelf een beetje bang dat ik buiten de top 5 competities de uitdaging nationaal heel snel ga missen. Maar met een mooie club of een mooi verhaal bij deze club laat ik mij graag overtuigen!

2. Het winnen van alle prijzen in een bepaalde regio. Bijvoorbeeld in Scandinavië proberen alle prijzen te winnen in de landen. Het nadeel hierbij is alleen dat het clubhoppen een dingetje wordt. Ik merk namelijk vaak dat ik het plezier in een save verlies zodra ik van club wissel. Waar ik dus misschien aan denk is om een club uit het laagste niveau van ieder land te pakken en met deze club mezelf op te werken en te spelen totdat ik met een club uit elk land de CL heb gewonnen. Hier zoek ik dan wel wat leuke teams voor in Scandinavië om dit mee te doen. Suggesties zijn welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou voor scenario 1 gaan. Het is voor mij heel herkenbaar dat je het plezier verliest als je van club wisselt. Misschien een leuke uitdaging om op het derde niveau te beginnen (bijv. met een club als Sochaux, Reading of Duisburg) en dan alleen maar met spelers te spelen uit dat land? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ben zelf een beetje bang dat ik buiten de top 5 competities de uitdaging nationaal heel snel ga missen. Maar met een mooie club of een mooi verhaal bij deze club laat ik mij graag overtuigen!

Mag ik jouw Vojvodina aanraden? Ja, ke zit in een kleinere competitie maar hebt met Partizan en Rode Ster toch wel geduchte tegenstanders, Cukaricki wil zich ook nog wel eens aansluiten in de top. Daarnaast hou je dan Europees ook wel uitdaging. 

Vojvodina heeft ook een leuke jeugdopleiding!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei De Raam:

Mag ik jouw Vojvodina aanraden? Ja, ke zit in een kleinere competitie maar hebt met Partizan en Rode Ster toch wel geduchte tegenstanders, Cukaricki wil zich ook nog wel eens aansluiten in de top. Daarnaast hou je dan Europees ook wel uitdaging. 

Vojvodina heeft ook een leuke jeugdopleiding!

@bas huijsmansIk ga je Servië afraden, heb ik vorig jaar gedaan, en in eigen land ben je na 1 seizoen gewoon te groot.

Voor scenario 1, heb je in de 3de afdeling van Frankrijk heel wat leuke clubs, of je kan met een extra DB nog lager gaan naar de club van Sadio Mané. Als je buiten de top 5 wil gaan kijken, is er Belgie, dat geeft een extra moeilijkheidsgraad vanwege de financiën. En dan heb je nog Portugal waar er ook wat leuke clubs zitten, en je met @Keko al een voorbeeld hebt.

Scenario 2 ben ik zelf niet zo'n fan van omdat je in Scandinavië vooral zit met competities die over kalenderjaar lopen. Tenzij je natuurlijk naar Denemarken gaat, daar zit Aalborg nu op het 2de niveau, is misschien ook een leuke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei La Pulga:

Zeg het maar, doe er minstens 5 seizoenen mee. Club maakt niet uit zolang het geen Real Madrid is.  Oke en geen Feyenoord, hoe leuk het me ook lijkt.

Santos uit Brazilië is gedegradeerd dit jaar, past wel in het rijtje Ajax/Barcelona, alleen is de uitdaging nu dus wat groter. Weet niet of dit in FM verwerkt zit als je 2024 als startdatum kiest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei De Raam:

Santos uit Brazilië is gedegradeerd dit jaar, past wel in het rijtje Ajax/Barcelona, alleen is de uitdaging nu dus wat groter. Weet niet of dit in FM verwerkt zit als je 2024 als startdatum kiest?

Oei, wel een hele leuke club maar denk niet dat het al verwerkt zal zijn. Ik ga er zeker naar kijken en anders doe ik het wel eventjes met de editor.

Thanks! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei La Pulga:

Oei, wel een hele leuke club maar denk niet dat het al verwerkt zal zijn. Ik ga er zeker naar kijken en anders doe ik het wel eventjes met de editor.

Thanks! 

Hele leuke club met een geweldige opleiding. Overigens de eerste keer in hun historie dat ze zijn gedegradeerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites