Chiemel Geplaatst 17 december 2023 Auteur Share Geplaatst 17 december 2023 1 uur geleden zei The Kerfts: Ben vandaag of morgen klaar. Hopelijk vandaag al. Jeej! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 En klaar! Dat kostte een hoop tijd zeg, maar wel leuk om te doen. Echt wat pareltjes (her)ontdekt weer, al moet ik wel zeggen dat me zeer duidelijk is geworden dat ik zeker niet bij de Top 2000 doelgroep behoor. Het aantal Ergerlijke Evergreens, Sluimerende Singer-Songwriters, Belachelijke ballads en de saaiste nummerkeuzes van goede artiesten was hoog. Ik heb ook absoluut niet elk nummer kunnen en willen afluisteren. Dieptepunt was Bankzitters. Had nog niet eerder van die lui gehoord. Ben benieuwd naar de uitslag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 december 2023 Auteur Share Geplaatst 18 december 2023 7 uur geleden zei The Kerfts: En klaar! Dat kostte een hoop tijd zeg, maar wel leuk om te doen. Echt wat pareltjes (her)ontdekt weer, al moet ik wel zeggen dat me zeer duidelijk is geworden dat ik zeker niet bij de Top 2000 doelgroep behoor. Het aantal Ergerlijke Evergreens, Sluimerende Singer-Songwriters, Belachelijke ballads en de saaiste nummerkeuzes van goede artiesten was hoog. Ik heb ook absoluut niet elk nummer kunnen en willen afluisteren. Dieptepunt was Bankzitters. Had nog niet eerder van die lui gehoord. Ben benieuwd naar de uitslag! Nogmaals: topper. Ik moet nog even toegang krijgen tot de spreadsheet, maar hiermee is de aanlevering gesloten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 december 2023 Auteur Share Geplaatst 18 december 2023 (bewerkt) We gaan los!!! Nadat The Kerfts in een raptempo zijn lijstje van 2000 nummers heeft gemaakt en ingestuurd, werd het indienen van scores gesloten. Dit heeft bijna een jaar geduurd en totaal zijn voor de 2000 nummers er 14.292 beoordelingen binnengekomen. Hier zitten 5 lijstjes bij van 2000 beoordelingen, wat andere grotere lijstjes en ik heb de inzendingen van de Top 2000 van andere deelnemers ook nog meegenomen. In het laatste geval zijn deze als scores van 9 meegenomen, omdat ik vind dat de 10en die door de deelnemers die actief hebben meegedaan iets zwaarder mogen tellen. Heel erg bedankt voor alle bloed, zweet en tranen van deze deelnemers! De 2000 nummers die beoordeeld zijn, zijn de nummers van de Top 2000 van het jaar 2022 (dus niet het lopende jaar). We hebben een redelijk unieke en wellicht verrassende top 3, maar daar zijn we nog lang niet! We moeten helaas beginnen met het slechtste van de top 2000, voor sommigen de bodem van de muziekput. Wat opvalt is dat daar veel Nederlandstalige muziek in staat. Het allerlaatste nummer is een Fries en daarmee semi-Nederlands nummer en ook overduidelijk het slechts beoordeelde nummer (score: 1.3). Wanneer nummers met dezelfde gemiddelde score eindigen, krijgt het nummer die in de echte Top 2000 bovenaan staat voorrang. Verder moeten er veel posts komen, dus we gaan er met een redelijk tempo doorheen! Omdat dit de kick-off is, hoor ik ook graag of het plaatje duidelijk leesbaar is. @Laki @Tim' @Kyrill @ivago @Bogatyr @Copywriter @Grote Ree @Erwin. @Urbeto @delichris @KayDeManaager @aron24 @Titan @ElPrincipito @h.b.t.t.w. @Cervantes @bas huijsmans @The Kerfts 18 december 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 Ja is leesbaar. Zonde van dat Suzan & Freek zeg pff Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 Iron Maiden is wel een beetje een dissonant. Maar verder zie ik bijna alle meuk uit die lijst wel hier voorbij komen ja. Mooi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 Zeg ik iets raars als ik zeg dat ik maar 10 van de 50 nummers echt een belletje doen rinkelen. De rest zal ik vast weleens gehoord hebben. maar inderdaad allemaal waardige hekkensluiters. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 44 minuten geleden zei Kyrill: Ja is leesbaar. Zonde van dat Suzan & Freek zeg pff Wat vind je zonde dan? Staan hier goed tussen imo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 3 minuten geleden zei Erwin.: Wat vind je zonde dan? Staan hier goed tussen imo Ze überhaupt in deze en echte top 2000 lijst staan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 Jammer dat nummer 1982 niet op 2000 staat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 december 2023 Auteur Share Geplaatst 18 december 2023 (bewerkt) Het tweede deel van de onderste 100 bevat zeker ook weer muziek van eigen bodem, maar met nummers van Metallica en Iron Maiden ook nummers uit de top 250 van de echte top 2000. @Laki @Tim' @Kyrill @ivago @Bogatyr @Copywriter @Grote Ree @Erwin. @Urbeto @delichris @KayDeManaager @aron24 @Titan @ElPrincipito @h.b.t.t.w. @Cervantes @bas huijsmans @The Kerfts 18 december 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 In deze onderste 100 platen kan ik me goed vinden. Wat een troep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Dit is niet best. Goed dat het de onderste regionen betreft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Hoe Het Danst en Door De Wind staan nog hoog vind ik, want dat zijn mijns inziens toch wel echt de slechtste nummers in de Top 2000. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 (bewerkt) Hoe Het Danst is echt idd een parodie op muziek. Maar ik denk dat ik het slechtste Bankzitters of Imagine Dragons vind. Wederom opvallend van Iron Maiden en Metallica hier. Heb die Metallica nummers die hier staan ook niet zo hoog beoordeeld, maar had niet verwacht dat ze zó laag zouden komen. Geen Metal liefhebbers hier? Wel leuk dat het veel ruigere Angel of Death van Slayer dan wel hoger staat. Geweldig nummer overigens. 19 december 2023 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 55 minuten geleden zei The Kerfts: Hoe Het Danst is echt idd een parodie op muziek. Maar ik denk dat ik het slechtste Bankzitters of Imagine Dragons vind. Wederom opvallend van Iron Maiden en Metallica hier. Heb die Metallica nummers die hier staan ook niet zo hoog beoordeeld, maar had niet verwacht dat ze zó laag zouden komen. Geen Metal liefhebbers hier? Wel leuk dat het veel ruigere Angel of Death van Slayer dan wel hoger staat. Geweldig nummer overigens. De Bankzitters zijn dit gewoon gaan maken als grap, daar kan ik best om glimlachen. Marco Borsato is bloedserieus met z'n geforceerde tranentrekkers, dat vind ik echt véél erger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 19 december 2023 Auteur Share Geplaatst 19 december 2023 (bewerkt) We zitten nog steeds in de onderste regionen en is het nog steeds niet gek dat we daar nog steeds namen zien als de 3JS, Nick & Simon en Davina Michelle. Ook zien we steeds meer de mainstream pop-namen als Ed Sheeran en One Direction terug. De volgende populaire Top 2000 nummers komen we hier ook al tegen: Michael Jackson met Earth Song, Mag Ik Dan Bij Jou van Claudia de Breij en Sonne van Rammstein: @Laki @Tim' @Kyrill @ivago @Bogatyr @Copywriter @Grote Ree @Erwin. @Urbeto @delichris @KayDeManaager @aron24 @Titan @ElPrincipito @h.b.t.t.w. @Cervantes @bas huijsmans @The Kerfts 19 december 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Wat een meuk. Behalve Imagine Dragons dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Heel blij dat die Nederlandstalige bagger onderaan staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 19 december 2023 Auteur Share Geplaatst 19 december 2023 Bedankt voor al jullie positieve reacties tot nu toe! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Wel hele mooie en overzichtelijke updates @Chiemel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Nog geen nummers waarvan ik het erg vind dat ze zo laag staan. Ik ben ook erg benieuwd naar de grootste zakkers en dalers in totaal. Door De Wind zal de grootste zakker zijn en dat is gerechtigheid in optima forma. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 27 minuten geleden zei Tim': Nog geen nummers waarvan ik het erg vind dat ze zo laag staan. Ik ben ook erg benieuwd naar de grootste zakkers en dalers in totaal. Door De Wind zal de grootste zakker zijn en dat is gerechtigheid in optima forma. Komt jouw haat voort uit het nummer of de abominabele cover van Miss Montreal? De versie van Stef Bos is zo slecht nog niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 1 minuut geleden zei Urbeto: Komt jouw haat voort uit het nummer of de abominabele cover van Miss Montreal? De versie van Stef Bos is zo slecht nog niet. Het origineel ken ik niet maar gezien dat kattengejank van Miss Montreal heb ik ook geen behoefte om die versie te leren kennen. Deze versie is samen met Phantom of the Opera van Floor Jansen en Henk Poort en Duurt Te Lang van Davina Michelle voor mij een reden om te pleiten voor een strafrechtelijke vervolging voor alle bedenkers en makers van Beste Zangers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 13 minuten geleden zei Tim': Het origineel ken ik niet maar gezien dat kattengejank van Miss Montreal heb ik ook geen behoefte om die versie te leren kennen. Deze versie is samen met Phantom of the Opera van Floor Jansen en Henk Poort en Duurt Te Lang van Davina Michelle voor mij een reden om te pleiten voor een strafrechtelijke vervolging voor alle bedenkers en makers van Beste Zangers. Ik ga toch even een lans breken voor het origineel. Stef Bos schreef dit nummer in 1989 voor de Belgische zangeres Ingeborg; zij deed met dit nummer mee aan het Eurovisie Songfestival. Haar versie staat in de spoiler, maar die is vrij ruk. Enfin, Stef Bos schreef het nummer omtrent het overlijden van zijn moeder. In dat licht vind ik het juist wel een mooie plaat. Stef Bos is natuurlijk een meester in het overbrengen van de boodschap van een nummer. De uitvoering van Miss Montreal komt op mij onoprecht en geforceerd over. Bos brengt dat veel beter. Verder deel ik je allergie voor Beste Zangers, al zij het iets gematigder Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten