Chiemel Geplaatst 4 januari Auteur Share Geplaatst 4 januari (bewerkt) We knallen nu de top 10 in. Waar sommigen denk ik hadden verwacht dat 505 van de Arctic Monkeys in de top 3 zou komen, is dat net niet het geval. Wel halen ze een keurige 7e plek en zijn net zoals in het echt de grootste stijger van de lijst. Of dit impact heeft bij de bookmakers van de FMusic 2023 lijst, durf ik niet te zeggen. De Arctic Monkeys zijn zelfs 3 maal terug te vinden in dit korte lijstje, wat ook geldt voor Radiohead. En met Piano Man van Billy Joel hebben we het laatste nummer uit de Top 10 van de Top 2000 van Radio 2. De oplettende lezer kan wel een aantal nummers raden die in de Top 5 staan. Ik zou zelf wel afraden om dit helemaal uit te pluizen, want dat kost waarschijnlijk meer tijd dan de tijd die ik nodig heb om de laatste 5 te posten. @Laki @Tim' @Kyrill @ivago @Bogatyr @Copywriter @Grote Ree @Erwin. @Urbeto @delichris @KayDeManaager @aron24 @Titan @ElPrincipito @h.b.t.t.w. @Cervantes @bas huijsmans @The Kerfts Spoiler test 4 januari bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari Blegh, Oasis Toch een van de meest overgewaardeerde bands wat mij betreft. Ook Bowie te hoog naar mijn smaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari Alleen maar topnummers, maar ik ben even kwijt wat we nog missen voor de top 5. Ik gokte inderdaad ook dat Iron Sky daarin zou staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari (bewerkt) Dit heb ik allemaal hoog gescoord ja, op Oasis (bah), Piano Man (te vaak gehoord, verder niet slecht hoor), Hurt (ik prefereer het origineel van Nine Inch Nails) en Iron Sky (niet voor mij persoonlijk) na. There is a Light That Never Goes Out had van mij wel een nummer 1 mogen en imo kunnen zijn. Heroes is een nummer wat ik lange tijd zeker niet in mijn Bowie top 10 had gezet, maar is recent wel echt het kwartje keihard van gevallen. Ik vind Lazarus, Ziggy Stardust en Life on Mars misschien nog wel iets genialer, maar vooral die laatste twee kan Heroes zeker tegenop boksen. Keane is wel een interessante band. Relatief veilige muziek, veel criticasters zijn er allergisch voor, maar het doet imo gewoon zoveel goed tov vergelijkbare bands, ondanks dat het vrijwel altijd binnen de lijntjes kleurt. 6 is misschien wat hoog, maar ik kan niet ontkennen dat ik zeker een 8 of een 9 heb gegeven. I Bet You Look Good on the Dancefloor vind ik superieur tov 505 trouwens. Grappig dat ze zo dicht op elkaar zitten. De recente hype rondom 505 komt voor mij als liefhebber van de debuutplaat van Arctic Monkeys toch uit de lucht vallen. Zeker een goed nummer, maar ik zweer persoonlijk echt bij die debuutplaat. 4 januari bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari (bewerkt) @Chiemel je maakt het spannend kom maar op met je top 5 4 januari bewerkt door Copywriter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari Spannond! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 januari Auteur Share Geplaatst 4 januari (bewerkt) Oke jongens, ik krijg het niet aan de praat met spoilers op de een of andere manier. En nu moet ik kids ophalen, dus de einduitslag komt later vanavond in plaats van nu Niks verklappen als je per ongeluk al wel wat hebt gezien 4 januari bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari Oke spammer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari De spoilers werken prima hoor! Een toffe top vijf zo hoor, erg leuk om de statistieken te zien. Grappig om te weten wat ik voor alle vijf de meest polariserende nummers een 1 of een 10 heb gegeven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 januari Auteur Share Geplaatst 4 januari 1 minuut geleden zei Tim': De spoilers werken prima hoor! Een toffe top vijf zo hoor, erg leuk om de statistieken te zien. Grappig om te weten wat ik voor alle vijf de meest polariserende nummers een 1 of een 10 heb gegeven Ik had spoiler in een spoiler, dat was niet de bedoeling. Als het goed is, is nu alles weg toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari 1 minuut geleden zei Chiemel: Ik had spoiler in een spoiler, dat was niet de bedoeling. Als het goed is, is nu alles weg toch? Ik dacht juist dat je voor de spanningsopbouw precies dit bedoelde, haha. Nu is het weg inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari 40 minuten geleden zei Chiemel: Ik had spoiler in een spoiler, dat was niet de bedoeling. Als het goed is, is nu alles weg toch? Iemand moest toch de Kyrill-rol met dubbele spoilers overnemen deze week. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 januari Auteur Share Geplaatst 4 januari (bewerkt) Dit was 'm jongens. De laatste 5 en ook direct de statistieken. Sommigen van jullie houden van wat spanning, dus we bouwen het nog even een beetje op. De nummer 5 van de lijst scoorde een 8.17. Het is een nummer onder leiding van Damon Albarn en kan worden gezien als een mix tussen alternatieve rock en HipHop: Spoiler De nummer 4 is het eerste nummer van een artiest (of band) in de top 5, een artiest die echt in het laatste decennium groot is geworden. Het is een ontzettend populair nummer onder de indie-fans. Volgens velen zelfs hun beste nummer, maar volgens jullie niet: Spoiler De nummer 3 is van een zeer populaire band hier op het forum en de band wist hier op het forum al meerdere contesten te winnen met een ander nummer van ze. Maar dit keer wordt dat nummer verslagen door het volgende nummer van hetzelfde geweldige album: Spoiler De nummer 2 is van dezelfde artiest als de nummer 4 en dat andere populaire nummer van Kevin Parker. Ook van datzelfde geweldige album: Spoiler De nummer 1 mag best een aangename verrassing genoemd worden. Samen met Iron Sky, Hurt en 505 kreeg het ook drie keer een dikke 10, maar scoorde ernaast nog meer hogere cijfers en slechtst een enkele keer een 5je. De naam van de band is wel redelijk toepassend, want ze hebben de rest van de lijst volledig afgemaakt met een dikke 8.55: Spoiler ----------------------------------------------------------------------------------------------------- De top 5 in het bekende format: Spoiler ----------------------------------------------------------------------------------------------------- De statistieken In totaal zijn er 14292 beoordelingen gedaan, maar niet alle nummers zijn even vaak beoordeeld. Ieder nummer is minimaal 5 keer beoordeeld en een paar enkele nummers werden 12 keer beoordeeld. De beoordelingen komen van 11 lezers die van wat kortere lijstjes tot volledige lijsten met 2000 nummers op kwamen, plus nog van 9 forumleden die hun 35 nummers instuurden voor de daadwerkelijke Top 2000 van Radio 2. Nogmaals extra bedankt hiervoor, vooral als je 2000 keer een getalletje hebt ingevuld. Goed is om te weten dat in ieder geval de top 5 nauwelijks veranderd als ik bijvoorbeeld die 9 extra forumleden niet had meegenomen. De beoordelingen kunnen op de volgende manier grafisch worden weergegeven. Hierbij kan je zien dat helemaal aan het begin en aan het eind sprintjes worden ingezet, daar tussenin zit een lineaire lijn van langzame opbouw. Het laagste nummer kreeg een 1.33 en de nummer 1 kreeg een 8.55. Welke nummers dit zijn kon je uiteraard uit de lijst zelf halen. Verder is de correlatie - voor de statistiekmensen onder ons - tussen onze Top 2000 en de echte Top 2000 zwak positief (+ 0.25), wat betekent dat er nauwelijks een verband is maar dat we ook weer niet helemaal het tegenovergestelde doen. De top 5 grootste stijgers zijn: Arctic Monkeys - 505 (+1985) Daft Punk - Around The World (+1849) Jefferson Airplane - Somebody To Love (+1804) Blackstreet ft. Dr Dre - No Diggity (+1777) OutKast - Ms. Jackson (+1711) De top 5 diepste dalers zijn: Miss Montreal - Door De Wind (-1917) Bankzitters - Stapelgek (-1845) Claudia de Breij - Mag Ik Dan Bij Jou (-1775) Rammstein - Sonne (-1768) Nightwish - Ghost Love Score (-1767) Top 5 van eigen bodem Golden Earring - Radar Love (163) Abel - Onderweg (195) Spinvis - Kom Terug (199) Klein Orkest - Over De Muur (268) Golden Earring - When The Lady Smiles (270) Top 5 beste artiesten (gemiddelde score en minimaal 3 platen): Smiths (7.60) The Killers (7.39) Radiohead (7.38) Arctic Monkeys (7.37) Michael Kiwanuka (7.33) Top 5 slechtste artiesten (gemiddelde score en minimaal 3 platen): Bankzitters (2.50) Normaal (3.03) Suzan & Freek (3.03) One Direction (3.34) Snelle (3.67) Top 5 meest eensgezind / vonden we allemaal oke (standaarddeviatie het kleinste) Depeche Mode - Just Can't Get Enough Tears For Fears & Oleta Adams - Woman In Chains (Albumversie) Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) The Beatles - Come Together Jamiroquai - Virtual Insanity Top 5 meest polariserend (standaarddeviatie het grootste) Michael Jackson - Man In The Mirror Slayer - Angel Of Death Michael Jackson - Thriller Rowwen Hèze - Auto Vliegtuug Billie Eilish - Bad Guy @Laki @Tim' @Kyrill @ivago @Bogatyr @Copywriter @Grote Ree @Erwin. @Urbeto @delichris @KayDeManaager @aron24 @Titan @ElPrincipito @h.b.t.t.w. @Cervantes @bas huijsmans @The Kerfts 4 januari bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari 8 minuten geleden zei Chiemel: Top 5 slechtste artiesten (gemiddelde score en minimaal 3 platen): Bankzitters (2.50) Normaal (3.03) Suzan & Freek (3.03) One Direction (3.34) Snelle (3.67) MU is wel een beetje die oom die de muzieksmaak van hun zestienjarige neefje of nichtje uitlacht, hé? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari 10 minuten geleden zei Chiemel: De top 5 diepste dalers zijn: Miss Montreal - Door De Wind (-1917) Er gaat iemand blij zijn. Kan mij vinden in deze top 5. Was leuk @Chiemel !!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 januari Auteur Share Geplaatst 4 januari 2 minuten geleden zei Kelvin: MU is wel een beetje die oom die de muzieksmaak van hun zestienjarige neefje of nichtje uitlacht, hé? Die oom die op de bank zit en snelle opmerkingen maakt richting zijn nichtje en neefje Suzan en Freek met de opmerking; doe even normaal? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari 5 minuten geleden zei Bogatyr: Er gaat iemand blij zijn. Als je mij bedoelt, jazeker Nog even en spontane reactie: de spoilers werken prima hoor! Een toffe top vijf zo hoor, erg leuk om de statistieken te zien. Grappig om te weten wat ik voor alle vijf de meest polariserende nummers een 1 of een 10 heb gegeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari 16 minuten geleden zei Chiemel: Die oom die op de bank zit en snelle opmerkingen maakt richting zijn nichtje en neefje Suzan en Freek met de opmerking; doe even normaal? Oké Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari (bewerkt) @Chiemel dank voor de organisatie, de top 5 zegt mij helemaal niets! Maar ja ik ben ook de opa vergeleken met jullie Kan je ook nog een top 5 Nederlandstalig publiceren? 4 januari bewerkt door Copywriter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 januari Auteur Share Geplaatst 4 januari 9 minuten geleden zei Copywriter: @Chiemel dank voor de organisatie, de top 5 zegt mij helemaal niets! Maar ja ik ben ook de opa vergeleken met jullie Kan je ook nog een top 5 Nederlandstalig publiceren? Abel - Onderweg Spinvis - Kom Terug Klein Orkest - Over De Muur Typhoon - Zandloper Doe Maar - Sinds 1 Dag Of 2 (32 Jaar) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari Een mooi overzicht en top gedaan @Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari Enorm bedankt voor de organisatie @Chiemel, sowieso een erg leuk idee want ik vond het wel leuk om al die 2000 nummers een cijfer te geven en daar nu de uitkomst van te zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari Heerlijke toplijst, wie hieraan deelnam getuigt van een goeie muzieksmaak wat mij betreft. Ik kan me helemaal vinden hierin. Bedankt om dit te organiseren @Chiemel ik kan me voorstellen dat daar flink wat werk is ingekropen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari 5 klappers in de top 5, nummers die ik op elk moment met veel plezier zou luisteren. Mr. Brightside als perfecte festivalnummer op 1, dat had veel slechter gekund. Heel mooi. Wel grappig die polariserend, zal wss komen door mijn 9s voor Angel of Death en Thriller en mijn 1 voor Bad Guy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari Word persoonlijk niet echt warm van deze top 5, hoewel ik naar drie van de vier artiesten vaak heb geluisterd. De enige song die wat mij betreft enigszins recht heeft op een top 5-notering, is toch wel Clint Eastwood. De rest is okay-ish, maar in mijn ogen zeker niet meer dan dat. Maar goed, ik wist al lang dat mijn eigen muzieksmaak absoluut niet representatief is voor MU. Leuk om alle statistieken zo te zien! Dank ook aan @Chiemel voor de heerlijk vlotte organisatie! Zit er een vervolg in wat jou betreft? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten