Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Eredivisie 2022 - Team Of The Season

007mark

Aanbevolen berichten

"Prestaties"

Totaal leeg begrip. Heeft hij prijzen gewonnen? Uitverkiezingen? 

Over zijn voetbaltechnische spel en zijn doelpunten hebben we het al gehad namelijk. Enkel doelpunten kan je onder harde "prestaties" scharen, maar dan lul je jezelf dus klem (zie scorebordjournalistiek). 

Maar dan ben nota bene ik degene die iemand gelijk moet geven. Wat een grap. Dommig gezwets.

En dan uiteraard weer schijtlollig doen. Armoedig.

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

6 minuten geleden zei Socrates:

"Prestaties"

Totaal leeg begrip. Heeft hij prijzen gewonnen? Uitverkiezingen? 

Over zijn voetbaltechnische spel en zijn doelpunten hebben we het al gehad namelijk. Enkel doelpunten kan je onder harde "prestaties" scharen, maar dan lul je jezelf dus klem (zie scorebordjournalistiek). 

Maar dan ben nota bene ik degene die iemand gelijk moet geven. Wat een grap. Dommig gezwets.

En dan uiteraard weer schijtlollig doen. Armoedig.

Flauw zeg. Je kan wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bolderbast:

Flauw zeg. Je kan wel beter.

Als je serieus de discussie aangaat moet je dat ook blijven doen als je gaandeweg het spoor bijster raakt. 

Maar je bent van hetzelfde niveau dus, prima.

4 minuten geleden zei Djurovski:

Word jij nou nooit eens moe van jezelf?

Nee, vooral van jou. Niet vaak zo'n ongekend dommige vent gezien op het internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Socratesik verwachte voor het seizoen (in het beste geval) inderdaad een Van Wolfswinkel die het moest hebben van slimme positionering en scherpe afwerking voor een redelijk aantal doelpunten. Dit liet hij zien en dat was al niet vanzelfsprekend gezien zijn laatste seizoenen. Daarnaast heeft hij mij verrast met zijn aandeel in de rest van het spel van Twente waarbij hij toch regelmatig betrokken was in de combinaties. Dit alles zorgde ervoor dat ik het gevoel heb dat Twente minder gepresteerd had zonder hem.

Haller heeft het verwachtingspatroon zeker niet overtroffen en bij hem had ik regelmatig het idee dat Ajax beter was geweest zonder hem. 

Openda was inderdaad ook een optie, maar die vond ik wisselvalliger en had enkele wedstrijden waarbij hij zijn team eerder benadeelde (hoewel dat soms buiten de Eredivisie was). Dat zorgde voor minpunten en mogelijk ook een mindere gunfactor waardoor Ricky er bij mij in staat.

Het zegt misschien ook iets over het algemene niveau van de spitsen in Nederland dit jaar. Vrijwel geen enkele spits was het hele jaar onomstreden (vandaar ook dat jij in je elftal eigenlijk geen spits opstelt vermoed ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Grote Ree:

Vraag is ook of je gebonden moet zijn aan de werkelijke posities van de spelers in het team. Zo zie ik Gakpo doodleuk op rechtsbuiten en Tadic op midmid staan bij sommigen. Snap het wel, want er zijn imo maar weinig goede rechtsbuitens geweest dit seizoen, maar het is niet bepaald realistisch. 

Gakpo deed ik inderdaad rechtsbuiten omdat ik dan 2 buitenspelers gewoon kon kiezen, die weliswaar beide linksvoor staan normaal. Had ook Sinisterra kunnen zijn trouwens, maar voor mijn gevoel blonk die nog vaker uit in Europese wedstrijden. Karlsson ook meer goals en assists in de Eredivisie. Overall zal Sinisterra wel de betere speler zijn denk ik zo.

Van Wolfswinkel inderdaad ook zeker wel gunfactoe hoor, en lage verwachtingen die ik vooraf had.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dat betreft best bizar dat van Ajax, PSV, Feyenoord en AZ eigenlijk alle linksboeta's wel een plekje verdienen, maar er op de rechterkant geen enkele speler echt indruk op mij heeft gemaakt (ja, ik heb rekening gehouden met onze Braziliaanse circusartiest). Toch wel een aandachtspunt voor de clubs komend seizoen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Socrates:

Als je serieus de discussie aangaat moet je dat ook blijven doen als je gaandeweg het spoor bijster raakt. 

Maar je bent van hetzelfde niveau dus, prima.

Meh, je had jezelf al gediskwalificeerd bij het zielige en niet inhoudelijke "je kan wel beter". Dan houdt ook mijn geduld op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bolderbast:

Meh, je had jezelf al gediskwalificeerd bij het zielige en niet inhoudelijke "je kan wel beter". Dan houdt ook mijn geduld op. 

Haha, niet inhoudelijke zegt 'ie dan. Juist wel. Jij begint over een hol en totaal niet specifiek begrip als 'prestaties', terwijl ik eerder al zijn voetbaltechnische spel en rendement in cijfers/doelpunten uit elkaar heb getrokken. Dan lul je dus gewoon over niks of alsnog over de harde cijfers, want zijn voetbaltechnische spel kan je moeilijk onder harde prestaties vegen. Dat vind ik flauw en niet erg pienter overkomen, maar allicht deed je het dan niet bewust.

13 uur geleden zei FlyD:

een Van Wolfswinkel die het moest hebben van slimme positionering en scherpe afwerking voor een redelijk aantal doelpunten. Dit liet hij zien en dat was al niet vanzelfsprekend gezien zijn laatste seizoenen.

Maar mag ik dan advocaat van de duivel spelen en 11 velddoelpunten in een heel seizoen voor de nummer vier van één van de grootste schiettent-competities van Europa helemaal niet zo indrukwekkend vinden? Eerder gemiddeld tot matig. Alves, Malki, Vleminckx en Giakoumakis - noem alle voorbeelden maar op - scoorde een stuk meer en dat bij minder goed lopende clubjes. 

13 uur geleden zei FlyD:

Daarnaast heeft hij mij verrast met zijn aandeel in de rest van het spel van Twente waarbij hij toch regelmatig betrokken was in de combinaties.

Dat kan. Vaak naar Twente gekeken dit jaar? In de keren dat ik hem zag viel mij dit bepaald niet op. Heb ik eerder bij een Pavlidis dan. Ook Openda vind ik een betere voetballer.

13 uur geleden zei FlyD:

Haller heeft het verwachtingspatroon zeker niet overtroffen en bij hem had ik regelmatig het idee dat Ajax beter was geweest zonder hem. 

Eens zoals je weet, maar je kan de vraag stellen waarom verwachtingspatroon mee moet spelen in het kiezen van een 'beste' team obv een bepaalde tijdspanne. Dan zou je ook kunnen redeneren dat het wel verwacht was dat Mazraoui goed zou zijn, maar hee, die rechtsback van Sparta, die was plots een 6.5 ipv een 5. Erin met die man. Maar goed, die staat niet in lijstjes zoals die van de doelpuntenmakers, dus die komt er zo snel niet in.

13 uur geleden zei FlyD:

Openda was inderdaad ook een optie, maar die vond ik wisselvalliger en had enkele wedstrijden waarbij hij zijn team eerder benadeelde (hoewel dat soms buiten de Eredivisie was). Dat zorgde voor minpunten en mogelijk ook een mindere gunfactor waardoor Ricky er bij mij in staat.

Nou, die staan niet op mijn netvlies, binnenlands. Keertje rood gehad, tja. Maar 16 velddoelpunten bij de nummer zes terwijl je in een systeem speelt met twee spitsen is op papier toch knapper dan die 11 van Van Wolfswinkel bij de nummer vier zou ik zeggen. En als je ook nog eens wat ziet maakt bewegelijke, snelle Openda toch al gauw meer indruk dan statische Van Wolfswinkel als je het mij vraagt.

Maar goed, in elk geval bedankt voor de eindelijk wat meer inhoudelijke respons op een doodnormale vraag, kunnen anderen hier nog wat van leren, inclusief je mede-stafleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast de 16 goals van V. Wolfswinkel staan nog zijn 8 assists en dit alles in 32 wedstrijden. In vergelijk met een Openda komt ie op 18 goals en 2 assists in 33 wedstrijden. 

Daarmee kun je puur op statistieken baseren dat V. Wolfswinkel een groter bijdrage heeft geleverd aan doelpunten/prestaties in minder wedstrijden dan Openda. 

Puur op voetballend gebied heb ik niet voldoende info om te vergelijken, omdat ik van V. Wolfswinkel zo'n 30 wedstrijden heb gezien en van Openda een veel geringer aantal. 

Uiteraard zijn er tal van andere spitsen die een prima jaar hebben gedraaid. 

bewerkt door nasje92
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei nasje92:

Puur op voetballend gebied heb ik voldoende info om te vergelijken, omdat ik van V. Wolfswinkel zo'n 30 wedstrijden heb gezien en van Openda een veel geringer aantal. 

Dan heb je toch juist niet voldoende info om te vergelijken  :mmm:

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Socrates:

Maar mag ik dan advocaat van de duivel spelen en 11 velddoelpunten in een heel seizoen voor de nummer vier van één van de grootste schiettent-competities van Europa helemaal niet zo indrukwekkend vinden? Eerder gemiddeld tot matig. Alves, Malki, Vleminckx en Giakoumakis - noem alle voorbeelden maar op - scoorde een stuk meer en dat bij minder goed lopende clubjes. 

Dat mag. Ik vind het ook niet indrukwekkend, maar 16 goals en 6 assist zijn wel prima cijfers. Daarbij zoals aangegeven speelde hij, volgens mijn inzicht, een belangrijke rol in de algemene prestaties van een team dat over-presteerde.  

Dat kan. Vaak naar Twente gekeken dit jaar? In de keren dat ik hem zag viel mij dit bepaald niet op. Heb ik eerder bij een Pavlidis dan. Ook Openda vind ik een betere voetballer.

Pavlidis had bij mij zeker kans gemaakt als hij het hele jaar had gespeeld zoals hij de laatste maanden deed.

Eens zoals je weet, maar je kan de vraag stellen waarom verwachtingspatroon mee moet spelen in het kiezen van een 'beste' team obv een bepaalde tijdspanne. Dan zou je ook kunnen redeneren dat het wel verwacht was dat Mazraoui goed zou zijn, maar hee, die rechtsback van Sparta, die was plots een 6.5 ipv een 5. Erin met die man. Maar goed, die staat niet in lijstjes zoals die van de doelpuntenmakers, dus die komt er zo snel niet in.

Dat is altijd een lastige afweging bij dit soort 'verkiezingen' inderdaad. Nu had ik bij Abels ook vaak het gevoel dat Sparta beter zou zijn zonder hem ;) Ik geloof niet dat er een 'goede oplossing' is. Op elke positie komen wel meerdere spelers in aanmerking en dan maakt ieder zijn keuze obv belang dat hij hecht aan het verwachtingspatroon, statistieken, realisme, teamprestaties, consistentie,... Zo koos ik voor Dasa ipv Mazraoui omdat ik Nous te vaak afwezig vond en wat wisselvalig (vooral goed in de topwedstrijden). En zo kan ik ook perfect begrijpen dat je voor Openda kiest als spits en ook voor Haller, Pavlidis of zelfs een Odgaard is iets te zeggen afhankelijk van waar je het meest belang aan hecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Unnerstall

Mazraoui            Timber                           Ramalho                     Wittek

Sangaré

Flemming                        Tadic

Sinisterra                               Dessers                                  Gakpo

Link naar opmerking
Deel via andere websites