Socrates Geplaatst 10 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 10 mei 2022 MU's Eurovisie Songfestival 2022 - De Uitslag 15. Greece - 32 points Wederom 32 punten, maar net een hogere hoogste score. Hoop maar dat die zin begrijpelijk is! Als je de pers moet geloven heeft Griekenland misschien wel de beste staging dit jaar. In onderstaand materiaal wat mij betreft nog niet helemaal te zien, maar op camera zou het allemaal heel mooi moeten zijn. Griekenland is vooral één van de favorieten voor de juryvote, maar wie weet komen ze ook nog wel dicht bij de winst.. Vanavond is in elk geval een eitje: die finale haalt de eigenlijk Noorse Amanda Tenfjord wel. 10: @Grote Ree 14. Azerbaijan - 32 points Een dramatische ballad uit Azerbaijan. Zanger Nadir Rustamli geeft het weer overal de schuld van en ligt op een trap. Maar hij kan wel zingen, hier weer iemand die de juries nodig zal hebben. De hoogste van de landen met 32 punten omdat hier ook de hoogste score is gevallen: een 12-punter. Grappig genoeg vinden MU'ers dit helemaal niks of haast geweldig: dit kreeg maar van 3 lui punten, maar dan spreken we wel over 10, 10 en 12 punten. Bijzonder! 12: @Michaelinho* 10: @nasje92, @chrisje1993 13. Serbia - 34 points Servië is dit jaar absoluut één van de meest unieke optredens. Zangeres Konstrakta - ook gewoon even architect, afgestudeerd aan de Universiteit van Belgrado - wint dit jaar in elk geval de prijs voor beste lyrics. In drie minuten veegt ze de vloer aan met (Britse) roddelpers, schoonheidsidealen, religie, de Servische gezondheidszorg en het gegeven dat in de huidige maatschappij uiterlijke gezondheid nog weleens boven mentale gezondheid gezet wil worden. Op het einde van het nummer schakelt ze doodleuk ook nog even over op Latijn. Ge-ni-aal. Afijn, hoe hoog dit kan eindigen moet nog maar blijken. Je zou het kunnen zien als een soort IQ-test voor Europa. In eigen land is ze in elk geval bloedje populair, een icoon, nu maar hopen dat de rest van Europa de tekst gaat begrijpen. 12: @Socrates 12. Belgium - 39 points Onze zuiderburen sturen een nummer met een identiteitscrisis. Is het nou een Bond-theme, is het nou bluesy, soul, hiphop of toch urban..? Achja, het gaat alle kanten op. Zangertje Jeremy is in het dagelijks leven ook keeper. Veel ballen vangt 'ie wel dus, nu maar hopen dat 'ie ook nog wat punten mag gaan vangen. Zal vermoedelijk vooral van de juries moeten komen. Uit het beeldmateriaal van de tweede repetitie blijkt maar weer eens dat België geen aandacht besteed aan het hebben van een deftige staging, want het ziet er eigenlijk niet uit. En als meneertje Makiese ook nog eens moeite heeft om in de juiste toonhoogte te zingen kan het nog weleens een lastig verhaal worden.. 8: @aron24 11. France - 40 points Frankrijk zingt dit jaar in het Bretons. Een wat bijzonder nummer, iets met de duivel ofzo. Maar op basis van onderstaand repetitiemateriaal gaan ze serieus hoge ogen gooien op zaterdagavond. Een geweldige staging - kijk zeker het clipje even - en ook vocaal lijkt het nu op orde. En tja, als je toch eens kijkt naar de drie hoogste puntengevers voor dit nummer - wat een smaakvol trio is mij dat - zou je haast denken dat het niet meer mis kan gaan voor deze inzending! 10: @ivago, @Laki 8: @Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 24 minuten geleden zei Socrates: Wel af en toe wat repetitieclipjes bekijken hè jongens, kunnen we nog lachen. België en Oostenrijk gaan live sowieso drama zijn, gok ik zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 Hier was ik bij België dus al bang voor. Dat de zanger vervolgens moeite zou hebben om het kwalitatief goed te zingen. Dat vermoeden lijkt dus te kloppen. Zonde! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 Servië is wel een leuke outsider. Ben benieuwd naar de rest. Mijn nummer 1 en 2 moeten sowieso nog langskomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 Ik wacht nog ff op mijn nummer 1. Drie beluisterbare nummers kon ik uit de hele serie wansmaak a gogo halen waarvan al twee de revue passeerden. Niet verbaasd over het heilige triumviraat bij de punten van Servië Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 Heb alles er gisteren in één ram doorheen gegooid, dus heel secuur is m'n stemming niet. Servië vond ik echt verschrikkelijk trouwens, ondanks de vrij hoge score hier (zonder op de lyrics in te gaan, daar versta ik niets van). Ben benieuwd naar de top. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 10 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 10 mei 2022 Kijk uit hè jongens. Servië haten = de chat verlaten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 10 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 10 mei 2022 MU's Eurovisie Songfestival 2022 - De Uitslag 10. Finland - 41 points De meest bekende act is waarschijnlijk wel de oude rockband The Rasmus, bekend van het nummer 'In The Shadows'. De zanger heeft vocaal wel flink in moeten leveren met de jaren, dus laten we hopen dat de energie voldoet. Op MU geen enorme stemmentrekker, maar wel een paar die het meteen ook erg hoog hebben gezet. Finland heeft dat op donderdag ook een beetje nodig - enthousiast volk - want van de juries zal het waarschijnlijk niet komen. 12: @chrisje1993 10: @Tim', @Urbeto 9. Estonia - 42 points Een western-geïnspireerd nummer over hoop houden na oorlog. Zoiets. Je zou zeggen: dat kan nog weleens momentum krijgen gezien de actualiteit. Nu had ik een maandje terug gezegd: ja, inderdaad, ik zie dit ook weleens verrassen. Maar het grootst gebleken probleem - een kinetische zon die snel zou moeten kunnen draaien en ook een LED-kant heeft (ja, ingewikkeld, laat maar zitten verder) - heeft voor veel delegaties spanning opgeleverd. En ja, Estland is misschien wel het land die het slechtst er vanaf is gekomen. De grote donkere zon in het midden zit het LED-scherm nogal dwars. Estland moet dus alles uit de kast trekken donderdag om er toch nog goed vanaf te komen. Dat doen ze ook al: met onder andere een sepia-filter, rennen over het podium en inzoomen op het publiek. Blinde paniek, heerlijk toch? 12: @aron24 10: @Djurovski 8: @nasje92 8. Czech Republic - 46 points Nog een land met een zangeres die nog weleens moeite heeft met gewoon netjes zingen. Maar hee, de staging ziet er in elk geval alleraardigst uit. Een plekje in de finale moet donderdag wel goed komen. Verder weinig over te zeggen, tja, succes ermee hè! 12: @QuaLyon 10: @Chimpa 7. Ukraine - 46 points De grote favoriet dit jaar. Ja, óók deels door de oorlog, maar geloof mij: ook zonder de oorlog had dit het wel goed gedaan. Met het nummer van pak 'm beet San Marino was het alsnog niet veel geworden. Tja, Oekraïne dus, zingt over een moeder die een bepaald slaapliedje zong aan haar kinderen voor het slapen gaan. Ofzo. Het is inmiddels al echt een nationaal strijdlied in Oekraïne aan het worden, dus dat doen ze in elk geval goed. Onder tal van oorlogsfilmpjes spelen ze dit nummer af. Op MU kreeg het aardig wat punten en eindigt het net boven Tsjechië door een 8-punter meer. En wat het gaat doen op zaterdagavond? Ja, eerste of tweede worden. Geen andere mogelijkheden. En ik zeg eerste. 12: @Laki 10: @Chiemel 8: @ivago 6. United Kingdom - 53 points Net geen top-5 voor de UK, maar hee, met een zesde plaats zouden ze zaterdagavond al heel blij zijn. Zo goed doen ze het daar immers niet op het songfestival. Tiktok-icoon Sam Ryder zingt een liedje over dat 'ie hoog in de ruimte zit ofzo, geen idee waarom. Beetje een vervelend nummertje, maar hij kan wel goed zingen, dat mag gezegd worden. Gaat het dus goed doen bij de juries. Maar ja.. Gaan ze ook een keer wat mensen aan het stemmen krijgen? Op MU in elk geval een prima score. 12: @Tim', @nasje92 10: @aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 Hmm erg benieuwd naar de top 3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 10 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 10 mei 2022 Hoe gaat de top 5 er volgens jullie uitzien? Voorspel nu en maak kans op grote prijzen! Op alfabetische volgorde: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 1. Zweden 2. Italië 3. Armenië 4. Polen 5. Portugal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 De Grasmus wat een kutband is dat ook zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 1 Armenië 2 Portugal 3 Zweden 4 Polen 5 Italië Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 1. Italië 2. Zweden 3. Portugal 4. Polen 5. Armenië Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 1. Portugal 2. Italië 3. Zweden 4. Armenië 5. Polen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 (bewerkt) 1. Italië 2. Portugal 3. Zweden 4. Polen 5. Armenië 10 mei 2022 bewerkt door Tim' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 10 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 10 mei 2022 MU's Eurovisie Songfestival 2022 - De Uitslag 5. Sweden - 56 points Zweden doet het altijd goed op het songfestival en ook dit jaar horen ze weer bij de favorieten. Voor de verandering sturen ze eens een vrouw in plaats van een gladde mannelijke aal. Nummer gaat over break-ups enzo. Om het technische defect met die zwarte zon te slim af te zijn heeft Zweden dit jaar lekker een eigen zonnescherm meegenomen. Op MU was dit een pure puntensprokkelaar. Maar één iemand had het in zijn top 3. 12: @Grote Ree 4. Poland - 58 points Net geen top 3, op maar een puntje na. Toch is dat een mooi resultaat voor Polen, dat alleen op de kinderversie van het songfestival nog eens goed scoort. Een ballad over iets met een rivier. Kijk vooral de repetitieclip. Dementors uit Harry Potter en een ongekende epilepsie-aanval. Van het schuddende camera-effect krijg je spontaan een hersenschudding, auw. Maar heeft ook wel weer wat. Veel donder en regen uit Polen, kan het nog weleens ver schoppen. Op MU bleek het vooral een goede nummer 3 te zijn voor menigeen. 10: @QuaLyon 8: @chrisje1993, @007mark, @Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 Polen deed mij wel denken aan Duncan trouwens, maargoed. Zang wel prima. UK veel hoger dan verwacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 In het land der blinden, zal één oog koning blijken. Ben benieuwd wie het wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 10 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 10 mei 2022 MU's Eurovisie Songfestival 2022 - De Uitslag 3. Italy - 59 points Een enkel puntje meer levert thuisland Italië een derde plek op. Met een ballad over homo-acceptatie denk ik, opgenomen in Nederland. Wat progressief van MU, zeg! Verder wel een beetje zeurderig, met name oud songfestival-deelnemer Mahmood zingt hoger dan goed voor hem is. Dat valt ook wel terug te horen in onderstaand repetitieclipje. Ja, vocaal hebben ze nog werk te doen, maar het zal vast en zeker wel ergens hoog op het scorebord terug te vinden zijn zaterdagavond. 12: @007mark, @Urbeto 8: @Grote Ree, @Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 Nummers 3 en 4 geen punten aan gegeven, dus kan mij niet herkennen in de top 5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 Wat een wansmaak weer bij de meeste Hup Moldavië Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 10 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 10 mei 2022 MU's Eurovisie Songfestival 2022 - De Uitslag 2. Portugal - 60 points Met nog een puntje meer: Portugal, op een bijzonder mooie tweede plaats. Een grotendeels Portugees liedje over iemand missen (saudade). In tegenstelling tot menig ander land heeft Portugal geen enkel probleem met de repetities, zeker vocaal niet. Het staat als een huis. Verfrissend, vrouwen die kunnen zingen en gewoon rustig een best mooi liedje brengen op het songfestival. Portugal was op MU niet per sé een puntensprokkelaar: één iemand gaf het 4 punten en de rest 6 of hoger. Maar zij die het wisten te waarderen, gaven het direct ook hoge punten. Laten we zeggen: je weet kwaliteit te waarderen, of eh, ja, niet.. Dat Portugal zo hoog gaat scoren op het werkelijke songfestival lijkt wat onrealistisch, maar je weet het nooit. De finale moet er wel in zitten. 12: @Chiemel, @ivago 10: @007mark, @Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 10 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 10 mei 2022 MU's Eurovisie Songfestival 2022 - De Uitslag 1. Armenia - 68 points Een afgetekende overwinning voor kindercountrypop uit Armenië. Ja, daar verbazen jullie mij dan weer mee.. Maar dat geeft niet! Erg opvallend ook de scores voor Armenië: heel veel 2, 3 en 4 puntjes. Bijna iedereen gaf Armenië wel wat puntjes, al was niemand er nu echt laaiend enthousiast over op een enkeling na. Maar twee mensen hadden dit in hun top 3. Wel twee zeer blije mensen, want Armenië wint MU's Eurovisie Songfestival 2022! Op onderstaande repetitiebeelden zien we een slaapkamertje van post-its. Ja, ook weer erg volwassen, maar jullie zullen dat wel leuk vinden! Of het ook gaat scoren op het werkelijke songfestival is nog maar de vraag. Het zal donderdagavond vermoedelijk knokken worden voor Armenië om er op zaterdagavond bij te zijn. 12: @Chimpa 10: @Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 10 mei 2022 Share Geplaatst 10 mei 2022 Hier kan ik prima leven, gezien ook mijn 12 (eigenlijk 10, lang verhaal) punten. Bedankt voor de organisatie Socrates! Ik ben benieuwd in hoeverre het overeen komt met het ekte Songfestival. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten