Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wie is de Mol? 2024

Kelvin

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei delichris:

Dat jullie Ranomi niet kennen is een schande hoor. Verder kende ik er nog wel een aantal.

Sowieso is dat altijd een beetje overdreven en popiejopiegeroep vind ik altijd. Als je een beetje hedendaags geïnformeerd bent, ken je er altijd wel een stuk of 3/4 (en indirect misschien wel meer als je je een beetje inleest in wie ze zijn), op alle leeftijden. Het is meer een kwestie van niet je best willen doen waar je iemand van zou kennen, of het simpelweg ontkennen (Kromowidjojo).

Leuke eerste aflevering verder weer. Soy is het in ieder geval niet, die wordt al meteen veel te verdacht gemaakt. Nog geen idee verder, heb mijn punten voor de eerste aflevering op Jurre ingezet, dus denk dat ik daar maar bij blijf om voor de maximale score te gaan. Was vorig jaar gelukt met Everon ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rogier.:

Sowieso is dat altijd een beetje overdreven en popiejopiegeroep vind ik altijd. Als je een beetje hedendaags geïnformeerd bent, ken je er altijd wel een stuk of 3/4 (en indirect misschien wel meer als je je een beetje inleest in wie ze zijn), op alle leeftijden. Het is meer een kwestie van niet je best willen doen waar je iemand van zou kennen, of het simpelweg ontkennen (Kromowidjojo).

Bedankt man! Echter, ik durf toch wel te stellen dat ik al zo'n tien jaar eigenlijk geen Nederlandse programma's meer kijk en/of volg los van Wie is de Mol. Ja, het voetbal. Dus vorig jaar was feest met Frescia. Dit betekend dat tenzij mensen zoals Froukje de Both uit mijn jeugd meedoen, het voor mij echt een reeks aan onbekende Nederlands is. Ranomi ken ik nog wel, maar daar houdt het voor mij écht wel op. Dus ook Google helpt mij absoluut niet. Hooguit om te verbazen dat de vriendin van Spike/ dochter van Barry Hay mee mocht doen een paar jaar geleden.

Kijk tip: The Mole op Netflix is ook leuk. Iets meer gestyled en meer Amerikaans drama, maar zeker de moeite waard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-1-2023 om 19:32 zei chrisje1993:

Voor mij zijn Ranomi en Soy de hoofdverdachtes. Verder heb ik nog Froukje in het vizier.

Ik verdenk Ranomi ook.

Soy is zowat de enige die voor mij 100% de mol niet is. Samen met die afvalster. Moest je haar zien bij de eliminatie, die stress kan je niet faken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Rogier.:

Daniël  Eindelijk een kandidaat die in de eerste tests voor de grootste groep gaat. Gegarandeerde vrijstelling tot aflevering 5 als 'ie het een beetje goed invult (ook goed spreiden bij de meeer individuele vragen).

Soy kunnen we wegstrepen wel. Daniël ook.

Deed Maarten van der Weijden dat een aantal seizoenen geleden niet ook? En vloog hij er niet als 2e of 3e uit?!

Nieuwe trend: Maar 2 opdrachten per aflevering? Dat was vorige week al het geval en nu weer... Andere seizoenen waren het er altijd 3... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MisterX:

Deed Maarten van der Weijden dat een aantal seizoenen geleden niet ook? En vloog hij er niet als 2e of 3e uit?! 

Niet dat ik mij herinner. Maar kan ik me niet voorstellen. In deze fase zijn er minstens 3/4 die volledig mis zitten, dus de kans dat je het niet haalt is echt minimaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Rogier.:

Niet dat ik mij herinner. Maar kan ik me niet voorstellen. In deze fase zijn er minstens 3/4 die volledig mis zitten, dus de kans dat je het niet haalt is echt minimaal.

Heeft wiskunde gestudeerd en had het volgens mij ook het verdelen van de stemmen over iedereen, omdat dat wiskundig gezien de eerste paar rondes de beste optie is. Maar hij vloog er snel uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei MisterX:

Heeft wiskunde gestudeerd en had het volgens mij ook het verdelen van de stemmen over iedereen, omdat dat wiskundig gezien de eerste paar rondes de beste optie is. Maar hij vloog er snel uit. 

Zal die vast wat mensen toch geëxcludeerd hebben, of in de test heel slecht gespreid hebben. Jij en ik weten allebei dat het in theorie werkt. Ben daarmee overigens in de WIDM-editie op het forum hier ook tot zeker 'aflevering' 6 gekomen met die tactiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Rogier.:

Zal die vast wat mensen toch geëxcludeerd hebben, of in de test heel slecht gespreid hebben. Jij en ik weten allebei dat het in theorie werkt. Ben daarmee overigens in de WIDM-editie op het forum hier ook tot zeker 'aflevering' 6 gekomen met die tactiek.

Het zou inderdaad moeten werken. Nou ja, je kunt de pech hebben dat de mol steeds in het kleinste groepje zat en dan heb je niets goed. Eigenlijk zou je er voor moeten zorgen dat het minimum stemmen op een deelnemer zo hoog mogelijk is. Dat is een net iets verbeterde versie die uitsluit dat je er alsnog uit ligt als de mol in het kleinste groepje steeds zit.

Maar Daniel is niet de eerste die een dergelijke tactiek toepast, dat was het enige wat ik wilde zeggen over je eerste opmerking:t:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had Soy na aflevering 1 al afgestreept. Vandaag doe ik dat ook met Daniël. Daarnaast zijn we ook Froukje en Sarah al kwijt. Ook wel weer typisch dat de failures van Soy zo in beeld worden gebracht, erg doorzichtig allemaal.

Voorlopig vind ik Sander, Ranomi en Nabil het mollerigst. Volgens mij zat de mol zeker in die winkel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind Soy en Annick verdacht. Bij de eerste ligt het er wel een beetje dik bovenop, dus twijfel ook weer. En bij Annick zijn het vooral onhandigheden, verkeerde antwoord op een vraag geven of een balletje laten vallen. Ranomi verdenk ik ook een beetje, die zie je amper. Terwijl je van een ex-sporter toch wel een bepaald fanatisme verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Rogier.:

Soy kunnen we wegstrepen wel. Daniël ook.

Toch even rectificeren. Vond 'm in alle opdrachten veel te niet-mollerig, maar hoe langer ik erover nadenk, draait dat eigenlijk een beetje om. Bijvoorbeeld de tweede opdracht met die rekwisieten, waar hij het eigenlijk heel goed doet, maar vervolgens Soy zijn gang laat gaan met allemaal foute foto's (en tegelijkertijd zeggen "ik denk niet dat dit goed is hoor"). Nog los van de productie-hints (rubber duck, niet-aanwezige briefgeld).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei delichris:

En waarom zou Soy het niet kunnen zijn. Hij kan wel open en bloot de mol spelen.

Omdat ze dat niet zo in beeld zouden brengen. Zou me niets verbazen dat hij de finale haalt en dan 50% van de Nederlanders hem verdenken en dan bedrogen uitkomen. Kan je zo alweer voorspellen.

bewerkt door Aaron21
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Aaron21:

Omdat ze dat niet zo in beeld zouden brengen. Zou me niets verbazen dat hij de finale haalt en dan 50% van de Nederlanders hem verdenken en dan bedrogen uitkomen. Kan je zo alweer voorspellen.

Dan weet niemand meer hoe Kees Tol het deed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er eigenlijk wel vanuit (nou ja, misschien iets te sterk uitgedrukt) dat de mol bij de tweede opdracht in de groep zat die de stad in mocht om daar de foto's te maken. De andere groep deed over het algemeen te veel hun best en ik denk dat je in de stad veel beter kan mollen. Dit is echt zo'n opdracht waarbij de mol natuurlijk weet dat de busindeling ook de groepsindeling is en daardoor in het juiste busje hiervan kan instappen.

In dat geval zijn Fraukje (afgevallen), Anke, Soy en Daniel de mogelijke verdachten. Ik ga deze 3 de komende afleveringen maar eens beter in de gaten houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei MisterX:

Ik ga er eigenlijk wel vanuit (nou ja, misschien iets te sterk uitgedrukt) dat de mol bij de tweede opdracht in de groep zat die de stad in mocht om daar de foto's te maken. De andere groep deed over het algemeen te veel hun best en ik denk dat je in de stad veel beter kan mollen. Dit is echt zo'n opdracht waarbij de mol natuurlijk weet dat de busindeling ook de groepsindeling is en daardoor in het juiste busje hiervan kan instappen.

In dat geval zijn Fraukje (afgevallen), Anke, Soy en Daniel de mogelijke verdachten. Ik ga deze 3 de komende afleveringen maar eens beter in de gaten houden. 

Vond je dat ze het goed deden in die winkel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei MisterX:

Een stuk beter in ieder geval. En sowieso zou ik als mol zijnde in de stad willen lopen. Daar kun je makkelijker klooien en geld uit de pot houden. Als je dan eenvoudig kunt kiezen, dan weet ik het wel. 

Als mol wil je toch lekker in die winkel zitten. Beetje slechte foto's maken en absoluut de inzet niet verdubbelen. Het mollen is veel gemakkelijker in die winkel ook. Kan je veel onopvallender doen. 

Sander, Anke en Ranomi zijn mijn top 3 na de aflevering nog eens overlopen te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites