Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Coëfficiëntenupdates van 007mark

007mark

Aanbevolen berichten

Feyenoord heeft een serieuze kans om tweede of derde te worden gezien ze eerst geplaatst zijn en dus een club uit pot 4 krijgen. Natuurlijk kan je Real Madrid, AC Milan en Newcastle krijgen en dan ben je zwaar de sjaak. Maar FC Porto, Rode Ster en Young Boys is ook een mogelijkheid, en dan kan je met wat mazzel gewoon eerste worden in de groep.

Voorspelde clubs in Pot 4:

FC Kopenhagen

Young Boys

Real Sociedad

Galatasaray

Celtic

Newcastle United

Union Berlin

RC Lens

Voorspelde clubs Pot 3:
Shakhtar

Salzburg

Dinamo Zagreb

Glasgow Rangers

AC Milan

Sporting Braga

Lazio

Rode Ster

Dik gedrukt de clubs waar ik Feyenoord favoriet tegen acht en ook met een aantal clubs die eigenlijk ook al in de Europa League zijn verslagen door Feyenoord. De rest is misschien ook nog wel te verslaan, maar daar is wat meer voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederland

PSV Eindhoven - SK Sturm Graz 4-1

FC Santa Coloma - AZ Alkmaar 0-1
FC Twente - Riga FC 2-0

Frankrijk

Panathinaikos FC - Olympique de Marseille 1-0

Portugal

SC Braga - FK TSC Bačka Topola 3-0

FC Arouca - SK Brann 2-1

Een perfecte score en Nederland loopt dus weer iets uuit.

•  
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even in grootse scenario’s denken;

- Als we bij de beste 2 presterende landen in Europa eindigen dit seizoen, gaan de nummers 1 t/m 3 de CL in, en nummer 4 de voorronde in in 24/25.

- Stél we gaan Frankrijk voorbij én we eindigen als land volgend jaar bij de beste 2, gaat de nummer 5 (!) van de Eredivisie voorronde CL spelen in 25/26.

What a time to be alive. Zou toch even een geldstroom-boost voor de Eredivisie betekenen zeg. Belachelijk dat dit kan na waar we 10 jaar geleden stonden :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

- Als we bij de beste 2 presterende landen in Europa eindigen dit seizoen, gaan de nummers 1 t/m 3 de CL in, en nummer 4 de voorronde in in 24/25.

- Stél we gaan Frankrijk voorbij én we eindigen als land volgend jaar bij de beste 2, gaat de nummer 5 (!) van de Eredivisie voorronde CL spelen in 25/26.

What a time to be alive. Zou toch even een geldstroom-boost voor de Eredivisie betekenen zeg. Belachelijk dat dit kan na waar we 10 jaar geleden stonden :-D

Dit seizoen is die beste twee in een uiterst goed seizoen misschien nog haalbaar, maar dan moet je aan halve finales en kwartfinales voor 3 á 4 Nederlandse clubs denken. Volgend jaar hebben we natuurlijk een extra club en wordt dat een stuk lastiger.

Voor de rest is Twente-Fenerbahce een sleutelwedstrijd AZ-Brann ook wel, maar als Twente die pot begint te winnen dan verdient het Nederlandse voetbal misschien ook wel om 5e te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Rogier.:

What a time to be alive. Zou toch even een geldstroom-boost voor de Eredivisie betekenen zeg. Belachelijk dat dit kan na waar we 10 jaar geleden stonden

Maar Az, Twente en Ajax en Rangers zijn denk ik allemaal niet megafavoriet? Ajax nog het meest? Want Ludogorets is niet meer die ploeg die weleens CL speelde toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Arezo:

Maar Az, Twente en Ajax en Rangers zijn denk ik allemaal niet megafavoriet? Ajax nog het meest? Want Ludogorets is niet meer die ploeg die weleens CL speelde toch?

AZ - SK Brann

Twente - Fenerbahce

Ajax - Ludogorets

PSV - Rangers 

--

Mwa, ik denk toch wel dat je voor drie van de vier jezelf als favoriet mag zien. Rangers misschien twijfelachtig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Gaat dit vanaf die seizoen al in ja?

Jep. Volgend jaar nieuwe CL-format al.

8 uur geleden zei himan:

Dit seizoen is die beste twee in een uiterst goed seizoen misschien nog haalbaar, maar dan moet je aan halve finales en kwartfinales voor 3 á 4 Nederlandse clubs denken. Volgend jaar hebben we natuurlijk een extra club en wordt dat een stuk lastiger.

Voor de rest is Twente-Fenerbahce een sleutelwedstrijd AZ-Brann ook wel, maar als Twente die pot begint te winnen dan verdient het Nederlandse voetbal misschien ook wel om 5e te staan.

Denk wel dat dat mogelijk is. Feyenoord kan een gunstige loting hebben waarmee ze wellicht EL veilig kunnen stellen (wie weet zit er een stunt in). Ajax en PSV zijn dusdanig sterke teams aan het neerzetten dat ook zij zeker in de EL ver zouden moeten kunnen komen. En AZ is AZ, hebben voor de CoL gewoon een meer dan prima ploeg natuurlijk. Twente is wel echt afwachten, maar die hebben ook een beetje pech gehad met de loting.  

Sleutel daarin is denk ik vooral dat NL 5e kan worden als Frankrijk het gigantisch af laat weten, wat al een paar keer is gebeurd afgelopen jaren. PSG dat sneuvelt in de 1/16e van de CL is bijvoorbeeld heel gunstig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het mij vraagt moeten Ajax en AZ hun duels gewoon winnen wil je inderdaad aanspraak maken op de plek op de Europese ranking waar je nu staat. Zo niet, dan leven we echt boven stand. Na wat ik vorig jaar heb gezien van Rangers tegen Ajax mag PSV daar echt niet nog een keer over struikelen. Ik schat PSV toch wel hoger in. FC Twente heeft wel écht pech met de loting. Voor het tweede jaar op rij. Maar wellicht kunnen ze verrassen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei ElMarcos:

Als je het mij vraagt moeten Ajax en AZ hun duels gewoon winnen wil je inderdaad aanspraak maken op de plek op de Europese ranking waar je nu staat. Zo niet, dan leven we echt boven stand. Na wat ik vorig jaar heb gezien van Rangers tegen Ajax mag PSV daar echt niet nog een keer over struikelen. Ik schat PSV toch wel hoger in. FC Twente heeft wel écht pech met de loting. Voor het tweede jaar op rij. Maar wellicht kunnen ze verrassen. 

Is niet echt pech hun coëfficiënt is gewoon nog niet zo hoog, dus zijn ze ongeplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5. Nederland: 53.600 (+0.600)

SK Sturm Graz - PSV Eindhoven 1-3

AZ Alkmaar - FC Santa Coloma 2-0
Riga FC - FC Twente 0-3

Wederom een foutloze ronde, dus maximaal aantal punten erbij. Ben het eigenlijk ook wel eens met de favorieten verdeling van Lenstra hierboven. Eigenlijk is het tweeluik van Ajax nog het minst belangrijk. Die strijden namelijk niet om bonuspuntren (PSV wel als ze CL halen) en overzomeren ook sowieso (AZ en Twente moeten daarvoor wel winnen).

6. Frankrijk: 52.081 (+0.167)

Olympique de Marseille - Panathinaikos FC 2-1

Goed nieues vanuit Frankrijk. Marseille won wel na 120 minuten, maar kan een CL-avontuur vergeten. Geen bonuspunten en dus een voorronde minder, want stromen nu direct al door naar de EL-Groep. Komende 2 weken komt voor Frankrijk enkel LOSC Lille in actie tegen HNK Rijeka, en is er voor Nederland dus de mogelijkheid om met 4 spelende ploegen de marge richting de groepsfase verder te vergroten.

7. Portugal: 47.316 (+0.167)

FK TSC Bačka Topola - SC Braga 1-4

SK Brann - FC Arouca 3-1

Braga deed wat het moest doen, en maakt ook een serieuze kans op het halen van de CL-Groep. Zeker nu ze Panathinaikos treffen, hoewel die al drie maal een op papier sterkere ploeg hebben uitgeschakeld.

Daarentegen weten de Portugese UCL-ploegen wederom niet te overzomeren. Hierdoor minder voorronde wedstrijden, maar dus ook slechts 4 ploegen die de punten weer moeten gaan pakken. De marge voor Nederland is al meer dan 6 punten én die gaat de komende 2 weken nog wat groter worden. Die top-6 gaan we dus niet meer weggeven dit seizoen, of er moeten heel gekle dingen gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lenstra:

AZ - SK Brann

Twente - Fenerbahce

Ajax - Ludogorets

PSV - Rangers 

--

Mwa, ik denk toch wel dat je voor drie van de vier jezelf als favoriet mag zien. Rangers misschien twijfelachtig. 

Ik denk dat alleen Ajax het gaat redden 😇 hou je van wijn? Flesje zou ik wel willen aandurven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites